Skocz do zawartości

Irradiance map czy rozdzielczośc renderu ma na nia wpływ


shadowsexpe

Rekomendowane odpowiedzi

Częśc czytam własnie Vray TheComplete Guide i jakos nie moge tego sie doszukać. Czy jesli stworze scenke juz kompletna to czy warto w małej rozdzielczości a le przy wszytkich ustawieniach koncowych rendera zrobic IRR map i LC map i nastepnie po stworzeniu zapuscic juz scenke w rozdzielczosci wymaganej juz przez klienta tylko z mapkami obydwoma? Z góry dzieki za odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ma znaczenie, ale możesz tą rozdzielczość modyfikować (nie)zależnie od rozdzielczości renderu. Przy ustawieniu min/max = 0 irradiance ma wielkość renderu (i de facto jest niemal bruteforcem), -1 to połowa wielkości, -2 to połowa połowy i tak dalej. Jak chcesz liczyć mapę irradiance w mniejszej rozdzielczości to po prostu zmniejsz parametry min/max.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde z ustawień presetowych jak High, low czy tam medium, odnoszą się do rozdzielczości 640x480, jeżeli np. w takiej rozdz. ją wypalisz to potem jak wspomniał SWRSC możesz ją wykorzystać przy inncyh rozdzielczościach. Inna sprawa to w w jakiej rozdzielczości tą mape wypalasz, jak np. w 1280x960 to to samo ustawienie da 4 x więcej samplingu, tym samym jest to ustawienie wyższe niż High dla danej rozdz.

P.S. Jeżeli bredze to niech ktoś na litość boską mnie poprawi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę bredzisz. To, że presety są ustawione pod 640x480 nie oznacza że takiej rozdzielczości jest irradiance mapa. Wręcz przeciwnie, to od parametru min/max i wielkości samego renderu zależy zależy jej rozdzielczość. Jeśli renderujesz 640x480 to preset high jest high. Jeśli renderujesz 1920x1200 to preset high będzie super-duper-ultra-high, ze względu na to że wartość parametru max = -1 to dla 640 rozdzielczość mapy równa 320 a dla 1920 = 960.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde z ustawień presetowych jak High, low czy tam medium, odnoszą się do rozdzielczości 640x480,

P.S. Jeżeli bredze to niech ktoś na litość boską mnie poprawi.

 

To poprawiam:

Ustawienia presetowe High, low, medium etc zmieniają m.in. parametr "MAX". Wartość tego parametru oznacza rozdzielczość mapy irradiance. Nie odnoszą się do zafiksowanej rozdzielczości 640x480 tylko do dokładnie tej rozdzielczości w jakiej renerujemy (czyli przez nas ustawionej). Wartość max=0 oznacza rozdzielczość 1:1, czyli:

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1280x720, przy wartości MAX=0, rozdzielczość IRR map = 1280x720 (rozdzielczość 1:1)

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1920x1080, przy wartości MAX=0, rozdzielczość IRR map = 1920x1080 (rozdzielczość 1:1)

 

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1280x720, przy wartości MAX=-1, rozdzielczość IRR map = 640x360 (połowa rozdzielczości)

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1920x1080, przy wartości MAX=-1, rozdzielczość IRR map = 960x540 (połowa rozdzielczości)

 

Dla wartości MAX=-2, uzyskamy już 1/4 rozdzielczości IRR map w stosunku do ustawionej przez nas rozdzielczości renderingu.

 

Pozdrawiam,

SWRSC

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Adaptive subdivision jest już nico inaczej - tutaj rozdzielczość nie ma takiej funkcji. Wartość MAX oznacza liczbę sampli na pixel (liczbę próbkowań silnika AA). Wartość MAX=0 oznacza jedno próbkowanie, wartość MAX=1 dwa próbkowania, MAX=2 oznacza cztery próbkowania.

 

Samo próbkowanie AA to porównywanie sąsiednich sampli ze sobą. Dotyczy głównie thresholdów jakie ustawiliśmy (AA). Jeżeli po pierwszym próbkowaniu silnik stwierdzi, że nie uzyskał odpowiedniego wyniku (zgodnego z naszymi thresholdami), dokłada kolejne sample - o ile wartość MAX mu na to pozwala. Próbkowanie zaczyna się od wartości ustawionych w parametrze MIN.

 

W praktyce powyższy akapit przekłada się na to, że im więcej sampli wypracował silnik AA tym nasz AntiAliasing jest dokładniejszy.

Czyli zaczynając od wartości MIN, jeżeli kontrast pomiędzy dwoma sąsiednimi pikselami jest zbyt ostry (nie osiąga wartości ustawionej w thresholdzie) to dokładane są kolejne sample zbliżając się do wartości parametru w MAX. Sąsiednie piksele zmniejszają kontrast między sobą wygładzając krawędź. Jeżeli próbkowanie osiągnie odpowiedni threshold - jest przerywane. Czyli wartość MAX nie zawsze musi być osiągana, jeżeli próbkowanie osiągnęło wcześniej nasz ustawiony threshold.

 

Starałem się jak najprościej to wytłumaczyć, ale weźcie poprawkę na to, że pisałem w małym pośpiechu.

Pozdrawiam,

SWRSC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. Świetnie wytłumaczone, dzięki! A wracając do Twojego posta #12 :

 

To poprawiam:

Ustawienia presetowe High, low, medium etc zmieniają m.in. parametr "MAX". Wartość tego parametru oznacza rozdzielczość mapy irradiance. Nie odnoszą się do zafiksowanej rozdzielczości 640x480 tylko do dokładnie tej rozdzielczości w jakiej renerujemy (czyli przez nas ustawionej). Wartość max=0 oznacza rozdzielczość 1:1, czyli:

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1280x720, przy wartości MAX=0, rozdzielczość IRR map = 1280x720 (rozdzielczość 1:1)

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1920x1080, przy wartości MAX=0, rozdzielczość IRR map = 1920x1080 (rozdzielczość 1:1)

 

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1280x720, przy wartości MAX=-1, rozdzielczość IRR map = 640x360 (połowa rozdzielczości)

- Jeżeli renderujemy w rozdzielczości 1920x1080, przy wartości MAX=-1, rozdzielczość IRR map = 960x540 (połowa rozdzielczości)

 

Dla wartości MAX=-2, uzyskamy już 1/4 rozdzielczości IRR map w stosunku do ustawionej przez nas rozdzielczości renderingu.

 

Pozdrawiam,

SWRSC

 

Jaki ma sens ustawianie wartości MAX>0 ? Logicznie rzecz biorąc wtedy IRR mapa jest tworzona w dwa razy większej rozdzielczości (powiedzmy 3840 x 2160 ) i pakowana w render 1920 x 1080. Ma to sens, czy sensowne jest to tylko w sytuacji kiedy chcemy tą mapkę na przykład zachować na przyszłość, właśnie w większej rozdzielczości, a teraz możemy sobie pozwolić na czekanie aż przeliczy się taka dwa razy większa? Pytam, bo nie mogę sobie w żaden sposób tego wytłumaczyć, a np. widzę że wpakowany preset "Very high" w Max rate ma wpisaną właśnie jedynkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik IRR czasami jest kapryśny, szczególnie w połączeniu z LC. W bardzo skrajnych przypadkach zwiększenie rozdzielczości mapy IRR pomaga rozwiązać problemy z niedosamplowaniem jakiegoś obszaru. Ale to rzadkość. Liczenie w większej rozdzielczości mapy IRR oczywiście wciąż poprawia shading, ale moim zdaniem nieopłacalnie w stosunku do czasu jaki trzeba na to przeznaczyć.

W praktyce nie widzę kompletnie sensu stosowania wartości powyżej 0.

Dobrze odpowiedziałeś sobie na pytanie, ale trzeba brać również pod uwagę secondary bounces - jeżeli mamy tam LC, to w przypadku takiego liczenia IRR mapy "Na przyszłość, dla większej rozdzielczości" lepiej zastosować skalę world dla sampli. Mimo wszystko nie widzę w takim kombinowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwile mnie nie było a zdążyłem dostać baty.

Jeszcze raz, bo chyba się nie zrozumieliśmy, w tym co napisze powiedzcie mi gdzie jest dokładnie błąd. Jeżeli nie ma to znaczy że cały czas o tym samych gadaliśmy, a jak jest to spróbuję znaleźć na to cytat z Vray CG, bo chyba inaczej już nie można.

To co tutaj nazywane jest rozdzielczością IM, jest po prostu mapą 3d, o której jakości decyduje gęstość sampli tym samym jakość GI.

Wnioskuje może błędnie, ale tej samej jakości mape dostaniemy wypalając ją w roz. 640x480 z ust 0, -3, albo 1280x960 z -1,-4.

Po to by użyć jej na innych rozdzielczościach np. 2560x1920, zamiast wyp. ją na ust. -2,-5.

Na każdej z tych map sample będą rozlokowane tak samo gęsto, gi identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się. Wcześniej zmyliłeś wszystkich tymi 640x480 pod presety, to było błędne spostrzeżenie. Jeszcze tylko jedno - parametr MIN nie wpływa na rozdzielczość mapy IRR, ustawia się go dla przyśpieszenia liczenia IRR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie nie ma czegoś takiego jak rozdzielczość irradiance mapy. Może lepiej pasowałoby określenie "skala" w stosunku do wymiarów renderu. Proponuję zapisać sobie kilka irradiance map z różnymi ustawieniami i odpalić w dołączonym do vraya programie "irradiance map viewer".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności