Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Będzie to astronauta. Siadłem sobie tak i zacząłem modelować i w trakcie wpadłem na astronautę. Mam tylko takie pytanie, gdyż zainstalowałem sobie v-ray`a i właśnie nim to liczyłem, tyle że mam problem z cieniami, dlaczego powstają mi takie kwadraciaste cienie ? jaka może być tego przyczyna gdyż v-ray`em liczę dopiero od 2 dni i chyba to jego przyczyna gdyż nigdy mi coś takiego się nie pojawiało .....

 

ludek.jpg

 

ludek2.jpg

 

ludek3.jpg

  • Odpowiedzi 84
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

moze sprobuj poszukac tam czegos takiego jak sampling do cieni ja osobiscie nie znam sie na tym ale jak w brazilu mailem podobny problem tylko ogolnie z calym projekem to zwiekszylem sampling w brazilu i wszystko bylo oki:) pozdrawiam lecz nie wiem czy pomoglem ale nie zaszkodzi sprobowac:) moze pomoc:) pozdrawiam

Napisano

no właśnie próbowałem w samplingu ale to nic nie daje ... przerzuciłem się właśnie z brazila i próbuję w v-ray`u, gdyż szybciej liczy, ale za cholere nie wiem jak się tego pozbyć ....

Napisano

Jak narazie bym sobie tym glowy nie zawracal, te cinie nadaja fajny look tak wiec zaczekaj z tym do finalnego renderu. Fajna postac z tego wyjdzie.

Napisano

cienie to vray shadow (area) z direct light`a + vray light (jako skylight portal) ... a co do siatki to chciałbym zaznaczyć, że jest to mój pierwszy box modeling takze może być trochę błędów .... dopiero staram się okiełznać tą metodę gdyż wcześniej modelowałem na spline`ach zresztą jest to moja druga głowa .... pierwsza była anielica

 

pozdro

Napisano

hmm ja wlasnie modeluje na spline'ch coś nei moge sie przekonać do modelowanai z box'a. Ale Tobie wyszło całkiem ładnie.

Napisano

"Ebor" przerzuć się na box`a, 2x szybciej i łatwiej nad tyn wszystkim zapanować ... proponuję abyś zrobił sibie na spline`ach zarys bryły i przekonwertował to na editable poly, ja tak właśnie zrobiłem ... pewnie później dojdę do wprawy i będę zaczynał z boxa ...

 

pozdro

Napisano

Piękny model. Jestem pełen podziwu dla ludzi potrafiących wyrzeźbić postać z charakterem. Trzeba mieć chyba do tego talent. Zawsze kiedy próbuję zrobić jakąś twarz to wychodzi mi płaska, plastikowa i bezosobowa.

 

Powodzenia i czekam na więcej.

Napisano

A ja się przyczepię do symetrii twarzy, bo wszyscy(prawie) modelują symeryczne twarze, a żaden, powtarzam ŻADEN człowiek na ziemi nie ma symetrycznej twarzy. A poza tym jak najbardziej mi sie podoba.

Napisano

Symetrię oczywiście się poprawi. To oczywiste, że żaden człowiek nie ma symetrycznej twarzy, lecz modelowanie symetryczne jest oczywiście o wiele szybsze, poprawki zrobi się później ... niesty update`y będą powolne gdyż zaczął się Jarmark Św. Dominika w Gdańsku i sprzedajemy obrazki, także dużo czasu na 3D mi nie zostanie...a kasa potrzebna :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Model b. ładny.

A co do problemu z kanciastymi cieniami to w tym directcie w VrayShadows params zaznacz magiczną funkcje Smooth surface shadows :) ...

 

Pozdro

Napisano

1. swietna praca, ale pozbadz sie trojkatow, bo przy animacji ci sie spieprzy ciaglosc.

 

widze ze czesto masz po 2 trojkaty obok siebie co nie ma najmniejszego sensu, bo usuwasz pomiedzy nimi krawedz i juz masz kwadrat.

 

2. masz za gesta siatke, taki poziom detali jaki masz teraz mozna wymodelowac o wiele mniejszym kosztem. czym prostsza siatka tym latwiej animowac. nawet jesli nie masz takiego zamiaru to jest to dobry nawyk, bo przeciez kiedy bedziesz robic animki; albo ktos inny bedzie, za pomoca twoich modeli

Napisano

Witam.

Po strasznie długiej przerwie wróciłem do 3D (nareszcie) oto efekt ... poprawiłem siatkę i dodałem próbną teksturkę (na razie tylko w okolicach oka)

 

Pozdro

 

ludek7.jpg

Napisano

więcej pokazać mogę jedynie to ... wyżej i niżej jeszcze nie oteksturowane ... i ten render bez "displace" ... gdyż mam na razie tylko prawą część ... :)

 

pozdro

 

ludek8.jpg

Napisano

widze ze bedzie niezly model, moze to przez te cienie ale dziurki od nosa wygladaja troche dziwnie, pozatym dobry poczatek

 

pozdro

Napisano

gratuluję, jeżeli to dopiero Twój 2 model głowy to ... zaprawdę muszę Ci powiedzieć ,że masz talent. Ja też się męczę nad swoim modelem ale ciągle nie jestem zadowolony :( oprócz tego widzę że muszę koniecznie odpalić V-raya - wypas renderek ! żadnymi proporcjami bym się przejmował na Twoim miejscu, każda twarz jest inna, ważne żeby miała jakiś wyraz - a ta ma ! i to jest ważne

-h4sh- święta prawda z tymi trójkątami, trzeba tego unikać jak ognia :) wypatrzyłem też kilka ścianek z 5, 6 a nawet chyba z 8 vertexami - tego też unikaj bo przy MS zrobi Ci się kaszana - magiczna liczba to 4 :) ale nie zawsze się da

pozdrawiam

Napisano

Ojoooojjj ładniutkie...... naprawde ... nic ci wtykać nie będe bo wygląda super.... aa propo cienie z 1 ręderka coś w sobie miały chmmm może gdyby ten Jpg potraktować filtrem rudającym malowanie pędzlem to efekt by był ciekawyy ...?

Napisano

baaardzo ładne

jeśli to twój drugi ludzik to chciałbym zobaczyc piątego :D

ja bym tylko napompował mu bardziej ten skafander, szczególnie na widoku z profilu nie widac że to kawał skomplikowanego ciężkiego ciucha, bo jakoś za bardzo do ciała przylega

Napisano

ja również jestem pod dużym wrażeniem twoich umiejętności!

jednakże mam kilka uwag:

-czaszka wydaje mi się nazbyt wysoka

-rzuchwa może troiche za bardzo uproszczona,zaokrąglona

-ogólnie proporcjami przypomina mi twarz dziecka(szczególnie uszy)

ale są różne czaszki i rózne rzuchwy:)

pozdrawiam

Napisano

Render "ludek9" (ten an face) mi sie STRASZNIE podoba. Jestem ledwo po Odyseii Kosmicznej i moze dlatego. Uwazam, ze tak powinien wygladac koncowy render, w takim kadrze, w takim swietle, o!

 

Jak to mowia (chociaz tego nie znosze): gratuluje! ;)

Napisano

dobryeiczoR !

 

no... jak na moj gust to prawie kul.

nie podoba mi sie ...

1. ten pieprzony global przez ktory nie widac bryly, nie widac bledow w siatce.... w ogole model robi sie plaski i nie widac tak naprawde pracy jaka sie wlozylo w model. nie wiem skad ta glupia maniera przy prezentowaniu obektow.

2. w oczy zucaja sie barki. sa za nisko. przynajmniej tak to wyglada. moze kolo ma taka budowe... hm... wez jeszcze pod uwage ze kombinezon pewnie ma swoja grubosc no i jak sadze calkiem spora grubosc.

3.nie podobaja mi sie usta. kaciki ust... ogolnie tam troszke slabo jest. jakis dziwne kanty... faudki...

4. czaszka jakos tak dziwnie pofaudowana.

5. generalnie glowa ma troszke dziwne proporcje...

6. oko... prawie git... kaciki mi sie nie podobaja. po pierwsze ksztalt jest inny a po drugie u ciebie wyglada na to ze oba sa na tej samej glebokosci. wewnetrzny powinien byc wysuniety bardziej do przodu.

 

co do zuchwy sie nie czepiam.... bo widzialem ludzi z taka drobna zuchwa... wiec moze byc.

 

wiecej nie widac dzieki globalowi.

 

nos i luk brwiowy chyba mi sie podobaja ale nie wiem.... bo nic nie widac... dzieki globalowi. ooo... spogladnalem na siatke i nos juz mi sie nie podoba.

 

tyle odemnie.

pozdrawiam.

 

P.

Napisano

Model milusi.. oprócz uwag, które napisał P. (ty brutalu :P) do poprawy są też dziurki w nosie - zbyt kanciaste.. a tak poza tym to zapowiada się niczego sobie modelik!!

Napisano

Witam ponownie :)

Poprawiłem kąciki ust i oczu ... poprawiłem także nos ... oto apdejty :)

...

Co do barków ... to ja wiem ... może trochę rzeczywiście ....

Co do kombinezonu ... to nie chodzi mi o taki kombinezon co się w przestrzeń kosmiczną zapuszczają (ten gruby) tylko taki cieńszy (pomarańczowy) jak ktoś wie jaki .... zresztą kombinezon jeszcze nie skończony :)

 

pozdro

 

glowa.jpg

glowa2.jpg

usta.jpg

usta2.jpg

oko2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności