Napisano 26 Czerwiec 201212 l Witajcie. Jest to na razie sama zapowiedź bo samochód dopiero powstanie, ale zakładam wątek już teraz żeby się zmobilizować. Tematem będzie moje marzenie (a jakże) sprzed wielu lat, którym mogłem sobie jedynie pojeździć w grze i chociaż tutaj nic się nie zmieniło to nadarzyła się okazja żeby podszlifować warsztat. Edytowane 14 Styczeń 201312 l przez Pawlito
Napisano 26 Czerwiec 201212 l super, zawsze miło patrzeć na Twoje modele. trzymam kciuki i powodzenia w renderowaniu
Napisano 25 Lipiec 201212 l Autor Hej! Dzięki za wsparcie. Zawsze miło przeczytać, że komuś się moja robota podoba. Ponizej siatki i claye oddaję pod ocenę. Do następnego.
Napisano 25 Lipiec 201212 l No i piekna robota! :) Siateczka taka ze sie jest gdzie podpiac ze szczegolem i wogole poukladane to wszsytko :) Nic tylko czekac na ciag dalszy
Napisano 25 Lipiec 201212 l Pierwsze wrazenie super ale jest kilka rzeczy, szyby boczne nie powinny byc płaskie tylko lekko wypukle, wlot na masce ma za ostra górna krawędź (za cienko tam jest), swiatla powinny na krawedzach zewnatrznych bardziej do dolu skrecac i to przetloczenie nad tylnymi nadkolami powinny chyba byc troche ostrzejsze.
Napisano 25 Lipiec 201212 l No kurcze naprawde ładna siateczka :) Tylko przyjzyj sie dokladnie jakie maja profile zagiecia blach, zeby nie dac za ostrych i zeby ladnie swiatlo sie rozkladalo na szczelinach :) Będę zaglądał :)
Napisano 25 Lipiec 201212 l Autor Dzięki za uwagi, wszystkie biorę pod uwagę. Szyby już poprawiłem, reszcie jeszcze się przyjrzę i poprawię wszystko to na co model pozwoli.
Napisano 31 Sierpień 201212 l Autor Cześć. Wykonałem kompletną bryłę nadwozia i wchodzę teraz do środka. Następny update będzie pewnie już w scenie z shaderami i światłami. Zawsze chętnie wysłucham Waszych opinii. Do następnego!
Napisano 16 Październik 201212 l Autor Według zapowiedzi prezentuję próbne rendery studyjne, wszystko jest na razie tylko wstępnie skonfigurowane, tekstur nie daję póki geometria nie będzie ukończona, a szyby pozostaną czarne aż nie wykończę wnętrza. Najbardziej teraz zależy mi na komentarzach dotyczących oświetlenia i materiałów które już skonfigurowałem, więc piszcie jeżeli macie sugestie.
Napisano 19 Październik 201212 l W czym renderujesz ? Bo odnoszę wrażenie, że w scanline.... Chodzi o to, ze materiały są dziwnie dobrane ? Materiał felg wyglada jak plastik. Lakier tez dziwny. Bo niby coś tam ostrego odbija, a zaraz obok wygląda jak matowy. Całość sprawia wrażenie zabawki w jakiejś tam skali. Ale może nie bierz tego do siebie, bo ja to noga jestem jeżeli chodzi o rendery ;]
Napisano 20 Październik 201212 l Autor W mentalu rendereję, ale jak napisałem to jest wstępna konfiguracja materiałów. Jeżeli materiał felg wygląda jak plastik to chyba jednak dobrze, jeżeli przyjąć że plastik może być półmatowy i mieć gładkie refleksy. Nie będę silił sia na stal lub coś innego, jeżeli w oryginale tak nie jest. Ja się nie obrażam, chcę poznac opinie ludzi którzy mogą obejrzeć to na świezo i wyłapać sprawy których juz nie dostrzegam. Co do odbić na lakierze, to sa one za sprawą własnoręcznie stworzonej hdrki, i robiłem ją jak mi się podobało, dlatego jest taka a nie inna.
Napisano 20 Październik 201212 l Nie sądzę, żeby w oryginale były plastikowe, ta hdrk'a też taka o, bardzo przypadkowa imo.
Napisano 20 Październik 201212 l Autor W którym miejscu mój materiał (u dołu) tak znaczaco odbiega od oryginalnego? Dla mnie ten oryginalny tez wyglada jak plastik, trudny jest do zidentyfikowania bardzo, jest to jakis lakier z pewnością. Przewertowałem wszystkie predefiniowane ustawienia metali, wszystkie były dalekie od rzczeczywistego, a to jest najlepszy efekt jaki dotąd osiągnąłem. Uploaded with ImageShack.us
Napisano 20 Październik 201212 l Pierwsza sprawa to taka, że sam model odbiega od oryginału, szczególnie chodzi o proporcje. Trudno też stwierdzić na ile Twój materiał oddaje realny efekt przy tak słabym oświetleniu. Spróbuj zbudować jakieś studio, ustal sobie mniej więcej światło na modelu clay, a potem staraj się zbalansować światło i materiały. Ja osobiście ten materiał najprawdopodobniej próbowałbym robić na dwóch warstwach, pierwszej dającej mocno rozmyte refleksy i drugiej bardziej połyskliwej, te warstwy widać na pierwszej refce, którą zamieściłeś. Co do materiału z jakiego jest wykonana felga to raczej nie ma innej możliwości poza polakierowanym metalem/stopem metali.
Napisano 28 Październik 201212 l Autor @Berger: Dzięki za podpowiedzi, popracowałem nad rzeczami o których wspomniałeś. Usunąłem ze sceny zbędne światła i zastapiłem je skylightem żeby zminimalizować przypadkowość oświetlenia. Wszystkie blaski (za wyjątkiem ostrych reflektorowych odbić na masce i tylniej szybie) pochodzą z hdrki i wiem, że nie są najlepsze, ale czy zasadniczo jest to dobry kierunek? Wypróbowałem dziesiątki setupów dwuwarstwowych materiałów felgi na m.in. bazie shellaca i blenda (pozostałem przy blendzie), obok zamieściłem próbkę tego materiału. Na chwilę obecną to max co mogę z tego materiału wycisnąć. Wracam do geometrii jeżeli nie będziecie mieli uwag, jednak nie jestem całkiem zadowolony z rezultatu i mam wrażenie że rendery są trochę za ciemne. Edit: Wstęp do wnętrza Edit: Render z początkiem teksturowania i na trochę "grzeczniejszym" ujęciu. Przy okazji zauważyłem że oświetlenie wymaga dopracowania. Światło na bocznej linii strasznie mnie denerwuje i coś z nim zrobię, normalnie obiecuję Wam, jeśli ktoś to jeszcze czyta. Edit: Jesień w pełni. A teraz koniec kosmetyki, zabieram się za wnętrze. Edytowane 29 Listopad 201212 l przez Pawlito dorzucić obrazek
Napisano 2 Grudzień 201212 l Autor Nowy up. Pomyślałem że można takie obrazy wydać na plakatach. Zamieszczam dwa rendery, wertykalny i horyzontalny żebyście spojrzeli na nie pod kątem powieszenia na ścianie. Do obrazu portretowego proponuję wykorzystać pivot monitora ;) Poza tym jak zawsze chętnie poczytam Wasze uwagi.
Napisano 3 Grudzień 201212 l nie jestem pewien co do tych listkow, moze za malo jest elementow z tej wizji. Render jest fajny ale wywalilbym te okragle lampy z oswietlenia bardzo psuja eket innych odbic na lakierze. I moze te szare tlo jakos urozmaicil jakismis jasniejszymi/ciemniejszymi plamami czy smugami, moze jakies male nawiazanie do tych listkow?
Napisano 3 Grudzień 201212 l A mi brakuje jakiegoś mocnego konturowego światła. Chyba warto poeksperymentować bo model zacny. :) Pozdrawiam . No i troszkę mocniejszych refleksów. W załączniku pewnego rodzaju propozycja od Scott Robertson :D http://payload12.cargocollective.com/1/5/176285/2541376/DRIVE_spread_7_1200.jpg PS: W czym modelujesz i renderujesz ? Jeśli w maxie i VR to podsyłam też link do fajnego tutka odnośnie lakieru samochodowego ( zaczyna się przy ok 11 minucie) .heh .. chyba wcześniej nie zamieściłem linka do tutka . Oto on Edytowane 3 Grudzień 201212 l przez JakóbM
Napisano 3 Grudzień 201212 l Autor @maciek.m Po stokroć dzięki za uwagę w temacie reflektorów, już zezłomowane ;) Zrenderowałem scenę i bez nich jest bez porównania lepiej. wcześniej mi juz nie leżały, za ostro świeciły, potem je osłabiłem ale nalezało się ich pozbyć. Tak samo dzięki za pomysł z tłem nawiązujacym do liści, myślę dać cos w stylu lasu w oddali lub panoramy miasta, stylizowane na scenografię. @JakóbM Co do światła to myślę że kilka/kilkanaście dodatkowych godzin w hdri studio powinno wyczerpać temat. Renderuję mentalem, czarna robota idzie w maksie. Dzięki za inspirującą refkę, uznanie i pomoc.
Napisano 12 Grudzień 201212 l ooo zobacz co znalazłem :) może ci to jakiś pomysł nasunie na myśl: http://forums.3dtotal.com/attachment.php?attachmentid=198731&stc=1&d=1355270400
Napisano 21 Grudzień 201212 l Autor Kolejny up. Zastanawiając się nad scenerią, postawiłem na proceduralną mgławicę na bazie noisów. Edit: Oraz coś w rodzaju wstępnego postpro, czyli poziomy, ostrzenie, winieta. Uploaded with ImageShack.us Edytowane 21 Grudzień 201212 l przez Pawlito
Napisano 13 Styczeń 201312 l Autor Zamieszczam jeszcze render outdoorowy żebyście ocenili czy model dobrze leży na backplacie i czy światło pasuje. Mam jeszcze taką uwagę że to jak wyświetla się lakier, a starałem się odworować go wiernie, bardzo zależy od monitora, bo na jednym jest ok a na drugim czerwień wali po oczach i jeżeli pojawią się głosy że jest za mocny do go przykręcę. ---(połączono posty)--- Dokonałem poprawek za Waszymi radami, efekt poniżej w mniejszej rozdzielczości bo mi się zwyczajnie juz nie chciało czekać na render. Dzięki za pomoc. @maciek: Tobie nie mogłem dać repa, bo mi jakiś komunikat wyskoczył że nie mogę. Ale refki pierwsza klasa. Edytowane 13 Styczeń 201312 l przez Pawlito
Napisano 13 Styczeń 201312 l za mocny i to dużo wydaje mi się ,tak samo czernie, są za bardzo "czarne"
Napisano 13 Styczeń 201312 l Podnies troche plane podłoża na ktorym Ci sie cien robi bo teraz samochod wydaje sie jak by ważył pol kilo.
Napisano 13 Styczeń 201312 l lakier koniecznie musisz poprawic, co do koloru jest ok ale bije po oczach przez to ze material jest zle zrobiony, zaden lakier nie odbija otoczenia w swym kolorze. otoczenie na lakierze zachowuje swoje kolory, u ciebie wszystko jest czerwony przez co nienaturalne i daje po oczach. tu przyklady: http://img.netcarshow.com/Ferrari-F12berlinetta_2013_1600x1200_wallpaper_07.jpg http://img.netcarshow.com/Ferrari-458_Spider_2013_1600x1200_wallpaper_07.jpg http://img.netcarshow.com/Ferrari-599_SA_Aperta_2011_1600x1200_wallpaper_01.jpg http://www.netcarshow.com/ferrari/2010-599_gtb_fiorano_hgte/1600x1200/wallpaper_01.htm
Napisano 13 Luty 201312 l Autor Prewka animowanej prezentacji. Muzyka w tle i opis wyjęty jest z gry o czym wspomnę w kreditsach gdy animacja będzie gotowa. Do tego pozostało wyrenderować poprawione stille. [video=youtube;41zRdw-7TNY] Pozdrawiam
Napisano 13 Luty 201312 l Powiem Ci, ze przyjemnie bardzo mi sie ogladalo te prezentacje. O ile stille mnie nie przekonuja to juz tutaj, z kamera w ruchu, pasowaloby mi do jakiejs gry w nieco starszej technologii.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto