Skocz do zawartości

Niewykorzystana moc procka przy symulacjach


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Przy renderingu jest ok, procesor i7 2700 daje z pełną mocą. Ale np przy garment maker i cloth symulacje zabierają tylko 15 % mocy obliczeniowej procesora. Trochę szukałem ale większość postów dotyczyła renderingu i niewykorzystanej mocy. Ramu mam 16 GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niestety Max ma jeszcze mase komponentow potrafiacych kozystac tylko z 1 rdzenia/wątku. To walsnie jeden z takich przypadkow.

Tylko patrząc w menedzerze zadań na wydajność wątków, każdy z nich pracuje i kazdy jest wykorzystywany, tylko w małym stopniu. Kurcze, nie chce mi się trochę wierzyć, żeby taki program w erze wielordzeniowych procesorów wykorzystywał tylko jeden wątek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, nie chce mi się trochę wierzyć, żeby taki program w erze wielordzeniowych procesorów wykorzystywał tylko jeden wątek...

 

czy rozmawiamy o tym samym programie? Max od ladnych paru lat rozwija sie glowie poprzez dodawanie kupionych pluginow i wymianie interface'u. Tak jak legomir pisze, bebechy maxa siegają ery w ktorej wielordzeniowosc istniala tylko w komputerach NASA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAX zmiażdżył by system gdyby go przepisano od podstaw, głównie pod nową architekturę i nie bawienie się już w systemy 32bitowe tylko skupienie się na wydajności. Z nadzieją optymisty liczę na że Awtodesck coś takiego robi z planem np na rok 2015, ale nie chce tego mówić bo nikt nie kupił by już nowej cyferki, czy aktualizacji czekając na tą upragnioną wersje do roku 2015.

A tak przy okazji czy któryś z softów A. ma wsparcie dla SLI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego jest tak słabo w tym konkretnym przypadku, ale - nie każdy algorytm daje się "uwielowątkowić" tak, że przy 4 rdzeniach będzie działał 4 razy szybciej niż przy 1 rdzeniu. Raczej niewiele jest takich algorytmów. Oczywiście marketingowcy z Intela o tym nie wspomną.

Co do architektury maxa to rzeczywiście API jest nie z tej epoki i zapewne niepotrzebnie wymusza synchronizacje, ale nie chciałbym być w zespole, który by miał ten kod ewoluować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko patrząc w menedżerze zadań na wydajność wątków, każdy z nich pracuje i każdy jest wykorzystywany, tylko w małym stopniu. Kurcze, nie chce mi się trochę wierzyć, żeby taki program w erze wielordzeniowych procesorów wykorzystywał tylko jeden wątek...
Nie tylko taki program ma problemy z wielowątkowością zapewne powinieneś wiedzieć ze procesory o dużej ilości rdzeni kiepściutko wypadaj w testach a dlaczego bo się je testuje na super nowoczesnych grach które nie daj sobie rady z kombajnami mającymi po 6 i 8 rdzeni czy tam 4 moduły. A z rzut który dałeś jest tylko dowodem ze ci kompa raczy pracować zaledwie w 1/4 swoich możliwości znaczy się soft nie daje rady z wykorzystaniem mocy a to dobry przykład na to ze włosienie mocne procesory niestety wyprzedziły epokę jeśli chodzi o soft do nich ;) Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat cloth mi się kojarzy że jest wielowątkowy w maxie. Co nie znaczy że wydajność wzrośnie o 100% na każdym rdzeniu. Spróbuj mu dowalić jakąś cięższą symulacje, więcej poly, i wtedy sprawdź czy wzrośnie uzycie rdzeni.

 

Próbowałem, w tle jednocześnie chodził sobie bittorent, leciał film, spokojnie mogłem stronki przeglądać albo instalować program. I tak właśnie wciskając "Local" zainstalowałem sobie Marvelus Designer 2 ;). Przynajmniej na tutorialach widziałem, że wykorzystywane są tam wszystkie wątki praktycznie na maksa. A poduszeczka dalej przechodziła symulacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko taki program ma problemy z wielowątkowością zapewne powinieneś wiedzieć ze procesory o dużej ilości rdzeni kiepściutko wypadaj w testach a dlaczego bo się je testuje na super nowoczesnych grach które nie daj sobie rady z kombajnami mającymi po 6 i 8 rdzeni czy tam 4 moduły. A z rzut który dałeś jest tylko dowodem ze ci kompa raczy pracować zaledwie w 1/4 swoich możliwości znaczy się soft nie daje rady z wykorzystaniem mocy a to dobry przykład na to ze włosienie mocne procesory niestety wyprzedziły epokę jeśli chodzi o soft do nich ;)

Całe szczęście, że przy renderingu procek pracuje na maksa. Szukając rozwiązania cały czas napotykałem na porównania wersji maksa. I tak dla przykładu 2009 renderował scenę w 45 min. Tę samą scenę 2012 renderował w 1 godzinę i 15 min. Jeszcze inne porównanie: 2012 był wolniejszy przy renderingu o mniej więcej 20% niż 2011. 2013 był troszkę szybszy niż 2012. Smutne to jest. Rozumiem, że tak można traktować amatorów 3d. Ale nie ludzi, którzy zawodowo na tym programie pracują. A z tą wilowątkowością to ręce mi opadły. Dobrze, że są inne programy, którymi można się wspomagać. Są lepsze, bardziej intuicyjne, bardziej wygodne a co najważniejsze bardziej wydajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mClotch używa wszystkich rdzeni ale chyba nie potrzebuje aż tak dużo zasobów żeby zająć 100% mocy procesora. U mnie przy symulacji kolizji plane'a 100x100 i sfery maksymalnie 15-18%. A to, że wykorzystuje wątki nierówno świadczy raczej właśnie o tym, że nie wszystkie algorytmy da się rozłożyć na niewiadomo ile procesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że przy renderingu procek pracuje na maksa. Szukając rozwiązania cały czas napotykałem na porównania wersji maksa. I tak dla przykładu 2009 renderował scenę w 45 min. Tę samą scenę 2012 renderował w 1 godzinę i 15 min. Jeszcze inne porównanie: 2012 był wolniejszy przy renderingu o mniej więcej 20% niż 2011. 2013 był troszkę szybszy niż 2012. Smutne to jest. Rozumiem, że tak można traktować amatorów 3d. Ale nie ludzi, którzy zawodowo na tym programie pracują. A z tą wilowątkowością to ręce mi opadły. Dobrze, że są inne programy, którymi można się wspomagać. Są lepsze, bardziej intuicyjne, bardziej wygodne a co najważniejsze bardziej wydajne.
z tego co piszesz, zainteresowało mnie na jakim rendererze były robione te testy porównawcze, bo sam jestem właśnie przykładem przesiadki z softu 2009 na 2012 co prawda z maxa na designa i jakoś nie zauważyłem spadku wydajności programów ale równocześnie i sprzęt był zmieniany. A seria produktów autodesk 2012 na razie jest najbardziej stabilna z tego co do tej pory wypuszczali na rynek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mClotch używa wszystkich rdzeni ale chyba nie potrzebuje aż tak dużo zasobów żeby zająć 100% mocy procesora. U mnie przy symulacji kolizji plane'a 100x100 i sfery maksymalnie 15-18%.

 

MCloth to nie physx? Jak masz karte nvidii to obliczenia idą na karcie graficznej chyba, nie?

 

Cytat o cloth w maxie

 

"Yes, it is MT in certain areas. It is not going to be noticeable for low poly count meshes. The bigger the mesh, the better the utilization of multiple processors. Also, even in the best case scenario, it is unlikely that you will get more than a 20% increase in speed for each additional processor. Furthermore, there will be diminishing returns as the number of processors increases. The memory bandwidth is the main limiting factor, so having more CPU's to crunch numbers doesn't help as much as one would hope. We are currently researching ways and means to better utilize multiple processors."

 

Czyli jest multithreading tylko dupowaty;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drąże temat, więc co jakiś czas znajduję jakieś szczegóły dot. wykorzystania wątków przez różne moduły maksa. Zerknijcie na to:

http://www.maxforums.org/threads/multi_threading_gpu_acceleration_features/0001.aspx

 

- - - Updated - - -

 

z tego co piszesz, zainteresowało mnie na jakim rendererze były robione te testy porównawcze, bo sam jestem właśnie przykładem przesiadki z softu 2009 na 2012 co prawda z maxa na designa i jakoś nie zauważyłem spadku wydajności programów ale równocześnie i sprzęt był zmieniany. A seria produktów autodesk 2012 na razie jest najbardziej stabilna z tego co do tej pory wypuszczali na rynek.

Wieczorkiem odkopię historię i znajdę stronkę, na której te testy widziałem. Ale raczej był to mental ray

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz, zainteresowało mnie na jakim rendererze były robione te testy porównawcze, bo sam jestem właśnie przykładem przesiadki z softu 2009 na 2012 co prawda z maxa na designa i jakoś nie zauważyłem spadku wydajności programów ale równocześnie i sprzęt był zmieniany. A seria produktów autodesk 2012 na razie jest najbardziej stabilna z tego co do tej pory wypuszczali na rynek.

 

Podaje link do strony, gdzie to wyczytałem:

http://www.extremetech.com/computing/133121-maximized-performance-comparing-the-effects-of-hyper-threading-software-updates/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafida a powiedz mi która firma nie mówi ze działają nad wykorzystaniem wielowątkowości ;)

 

On nie mówi że działaja tylko że JEST wielowątkowość w cloth, tylko kiepska...Działają niby żeby była lepsza.Chociaż znając ich pomysły to wątpie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności