aces87 Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) Witam, Od trzech dni prubuje wyrenderować scenę lekko powyżej 1gb. Renderuję ją w vray. Ustawienia to AA, Adaptiv DMC 2-6, filter - Area, GI - Primary Bounces - Irriadiance map z ustawieniem standardowym medium, i Light cache subd - 1000 i treschold - 0,002, rozdzielczość 1920 x 1080. Render idzie ponad 24h i jeszcze się dobrze nie zaczął, liczy się prepass 2 of 3. Zauważyłem, że procesor cały czas pracuje korzystając z jednego wątku i jego zużycie to ok 12%. Ponieżej dołączam screena. To normalne? Czy procesor nie powinien pracować na full?? Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez aces87
Pawelkos Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 nie to nie jest normalne, sprawdz czy to samo dzieje ze jak renderujesz w mentalu, jesli tak to sprawdz jakas inna aplikacje wielewatkowa. Wtedy bedziesz wiedzial czy problem jest w samym maxie czy moze cos ze sprzetem
shadowsexpe Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) zerknij czy nie masz włączonego low tread priority w settings w render setup. Zresztą widać że wielowątkowość działa na trzech rdzeniach ci podskakuje a 14 % to jest zbiorcza informacja, nie mówiąc już że w trakcie liczenia prepassów z procek nie zawsze ciągnie na pełnej mocy. A w ogóle byś wrzucił ustawienia pełne rendera albo popatrzył czy nie masz jakiegoś przegiętego materiału jesli chodzi o subvid bo to tez może spowalniać Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez shadowsexpe
Miłosz3ds Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 No ale ram to masz cały zapchany. Pokaż ustawienia aa dokładne jakie masz. Ogólnie pokaż wszystkie ustawienia najlepiej łącznie z zakładką system.
aces87 Napisano 16 Wrzesień 2012 Autor Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) nie mam włączonego low tread priority, w materiałach subdiv tez sa standardowo wszędzie na 8, zaraz wrzuce screen-y z ustawieniami. Dzieki za odpowiedzi. Screeny ustawien: Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez aces87
olaf Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 a nie masz jakiegoś plugina włączonego, ktory działa na 1rdzeniu i liczy jakiś shit?
Wirnik Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 mało ramu. ale zrób tak zapisz sobie scene tak żeby po otwarciu była w wireframie a nie wczytywała odrazu tekstur, zrestartuj maxa, odpal scene i nie wyświetając tekstur puść rendering to zawsze troche ramu zaoszczędza
shadowsexpe Napisano 16 Wrzesień 2012 Napisano 16 Wrzesień 2012 Z ustawien co prawda bez widzenia sceny to raczej niema powodu na spowalnianie powinno iść jak błyskawica ale nie widzę ilości świateł a takze jakie to sa swiatła wsadzone. Co do pamięci to masz założonego jakiegoś clenera bo jak ci ja max tak pięknie zapakowuje to zapewne potem zaczyna kręcić dyskiem i swap filem a to jest kolejna tragedia i spowolnienia renderu. A w ogóle to najprościej wrzuć ta scen gdzieś aby inni mogli ja przetestować i zrób test pracy procka nawet na jakimś prostym renderze. A mapy hdri nie maj przypadkiem absurdalnych rozmiarów bo to jest jeden z głównych pożeraczy ramu
aces87 Napisano 17 Wrzesień 2012 Autor Napisano 17 Wrzesień 2012 No tak HDRK-a ma duże rozmiary, ale jak renderuje niższe ustawienia sceny to jest ok (renderuje sie ok. 2-3 min ta sama rozdzialka). Co do swiateł w scenie to jest jedno swiatło vray light które skręciłem do 8 subdiv, i dodatkowe 4, oświetlające pokoje wewnątrz budynku z ta sama wartościa. Co do pluginow to zadnych nie instalowalem. Pamiec RAM to 8GB DDR3 1600 kingstona. Sproboje jeszcze odpalić prime95 i dam znac czy procek hula.
Lucas Napisano 17 Wrzesień 2012 Napisano 17 Wrzesień 2012 Tak jak pisali przedmówcy - problem RAMu, spróbuj zmniejszyć wartość Dynamic memory limit, kiedyś miałem ten sam problem, przy zbyt niskiej wartości wywalało render, przy zbyt wysokiej działo się to, co u ciebie.
shadowsexpe Napisano 17 Wrzesień 2012 Napisano 17 Wrzesień 2012 Spróbuj wsadzić opcje w defaut geometry static a nie auto jak masz teraz
aces87 Napisano 17 Wrzesień 2012 Autor Napisano 17 Wrzesień 2012 Po wyrzuceniu vray fur-a ze sceny wszystko wrocilo do normy. Procesor podczas liczenia light cache wchodzi na pełne obroty i juz do konca jest ok. Sproboje jeszcze z fur-em tak jak Lucas wspominal pobawic sie z opcja dynamic memory limit. W kazdym razie dizeki za podpowiedzi.
Pawelkos Napisano 17 Wrzesień 2012 Napisano 17 Wrzesień 2012 Jesl fur sprawial klopoty, to zagesc ostro siatke na gemoterii gdzie uzywasz fura. To powinna przyspieszyc liczenie light cache. Daj znac czy pomoglo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się