Skocz do zawartości

Zużycie procesora podczas renderingu na poziomie 12%


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Od trzech dni prubuje wyrenderować scenę lekko powyżej 1gb. Renderuję ją w vray. Ustawienia to AA, Adaptiv DMC 2-6,

filter - Area, GI - Primary Bounces - Irriadiance map z ustawieniem standardowym medium, i Light cache subd - 1000 i treschold - 0,002, rozdzielczość 1920 x 1080. Render idzie ponad 24h i jeszcze się dobrze nie zaczął, liczy się prepass 2 of 3. Zauważyłem, że procesor cały czas pracuje korzystając z jednego wątku i jego zużycie to ok 12%. Ponieżej dołączam screena. To normalne? Czy procesor nie powinien pracować na full??

 

clipboard02vl.jpg

Edytowane przez aces87
  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie to nie jest normalne, sprawdz czy to samo dzieje ze jak renderujesz w mentalu, jesli tak to sprawdz jakas inna aplikacje wielewatkowa. Wtedy bedziesz wiedzial czy problem jest w samym maxie czy moze cos ze sprzetem

Napisano (edytowane)

zerknij czy nie masz włączonego low tread priority w settings w render setup. Zresztą widać że wielowątkowość działa na trzech rdzeniach ci podskakuje a 14 % to jest zbiorcza informacja, nie mówiąc już że w trakcie liczenia prepassów z procek nie zawsze ciągnie na pełnej mocy. A w ogóle byś wrzucił ustawienia pełne rendera albo popatrzył czy nie masz jakiegoś przegiętego materiału jesli chodzi o subvid bo to tez może spowalniać

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano (edytowane)

nie mam włączonego low tread priority, w materiałach subdiv tez sa standardowo wszędzie na 8, zaraz wrzuce screen-y z ustawieniami. Dzieki za odpowiedzi.

 

Screeny ustawien:

 

beznazwy1lpc.jpg

Edytowane przez aces87
Napisano

mało ramu.

ale zrób tak zapisz sobie scene tak żeby po otwarciu była w wireframie a nie wczytywała odrazu tekstur,

zrestartuj maxa, odpal scene i nie wyświetając tekstur puść rendering to zawsze troche ramu zaoszczędza

Napisano

Z ustawien co prawda bez widzenia sceny to raczej niema powodu na spowalnianie powinno iść jak błyskawica ale nie widzę ilości świateł a takze jakie to sa swiatła wsadzone. Co do pamięci to masz założonego jakiegoś clenera bo jak ci ja max tak pięknie zapakowuje to zapewne potem zaczyna kręcić dyskiem i swap filem a to jest kolejna tragedia i spowolnienia renderu. A w ogóle to najprościej wrzuć ta scen gdzieś aby inni mogli ja przetestować i zrób test pracy procka nawet na jakimś prostym renderze. A mapy hdri nie maj przypadkiem absurdalnych rozmiarów bo to jest jeden z głównych pożeraczy ramu

Napisano

No tak HDRK-a ma duże rozmiary, ale jak renderuje niższe ustawienia sceny to jest ok (renderuje sie ok. 2-3 min ta sama rozdzialka). Co do swiateł w scenie to jest jedno swiatło vray light które skręciłem do 8 subdiv, i dodatkowe 4, oświetlające pokoje wewnątrz budynku z ta sama wartościa. Co do pluginow to zadnych nie instalowalem. Pamiec RAM to 8GB DDR3 1600 kingstona. Sproboje jeszcze odpalić prime95 i dam znac czy procek hula.

Napisano

Tak jak pisali przedmówcy - problem RAMu, spróbuj zmniejszyć wartość Dynamic memory limit, kiedyś miałem ten sam problem, przy zbyt niskiej wartości wywalało render, przy zbyt wysokiej działo się to, co u ciebie.

Napisano

Po wyrzuceniu vray fur-a ze sceny wszystko wrocilo do normy. Procesor podczas liczenia light cache wchodzi na pełne obroty i juz do konca jest ok. Sproboje jeszcze z fur-em tak jak Lucas wspominal pobawic sie z opcja dynamic memory limit.

W kazdym razie dizeki za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności