Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo przyjemny klimat. Jakbym miał iCosia to bym chętnie w to poklikał. Powodzenia z projektem.

A nasycenie kolorami to dobry pomysł.

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej.

 

Dawno nic nie wrzucałem, tak więc poniżej nowe mazy, z których część jest niedokończona.

 

To miały być pierwotnie koncepty środowisk do gry, ale wyszło z tego luźne mazanie bez ładu i składu:

 

rocks1.jpg

 

Te poniższe jakoś mniej wymęczone, ten powyższy robiony karygodnie długo.

 

hills1.jpg

hills2.jpg

 

A tu taka różowa wariacja:

 

rocks2.jpg

 

Tu znowuż koncept do gry - zeskanowany i podmalowany długopis:

 

shacks.jpg

 

A tu planeta do OddPlanet - wystąpi w menu gry:

 

planet.jpg

 

Przez chwilę, muszę przyznać, nawet mi się podobała, ale teraz stwierdzam że to kicz jednak.

Napisano

Gra OddPlanet jest już skończona i dostępna w AppStore. Dziś jest do ściągnięcia za darmo. Możecie ocenić efekt ostatnich paru miesięcy pracy.

Jest oczywiście wiele rzeczy, z których nie jestem do końca zadowolony, ale wszystko jest sztuką możliwego. Ciekaw jestem, ile zajmie Wam przejście całości.

Gra w założeniu miała być dłuższa, bardziej obfita w bajery, ale koniec końców musieliśmy sporo ściąć z contentu, żeby projekt doprowadzić do końca. Postanowiliśmy dłużej jednak nie zwlekać, dokończyć to, co mamy i ewentualnie w przyszłości rozwijać grę, jeśli pomysł zażre. Ślęczenie przez tak długi czas nad jednym projektem jest jednak dość wyczerpujące, deadline jest odsuwany z tygodnia na tydzień, motywacja siada, człowiek jest zmęczony, trzeba dłubać inne projekty w międzyczasie i wszystko zdaje się odwlekać w nieskończoność. Byłem już przed tym ostrzegany przez olafa i miałem też świadomość tego, jak to będzie wyglądać, ale chciałem mimo wszystko spróbować - czy było warto, to myślę, że się dopiero okaże.

 

Kto nie ma tych applowskich zabawek, może obejrzeć filmik z gry.

Napisano

ja niestety mam tylko 3gsa gdzieś w szufladzie więc nie pogram. Ale powodzenia. Zawsze są jakieś drobiazgi, ktore chciałoby się zrobić lepiej ale ważniejszy jest reakcja graczy na gotowy produkt, bo to doda Wam znacznie więcej doświadczenia.

Powodzenia.

Napisano (edytowane)

Zaraz przetustuje ta gierke od razu mi sie przypomina limbo fajny klimat:) mam problem przy spruchnialym drzewie nie moge przeskoczyc dalej :p ale sie nie poddaje

 

Edit: nie moge tego przeskoczyc

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Twórcy silnika planują chyba plugin umożliwiający portowanie na Androida, ale nie wiem na jakim jest to etapie. W każdym razie, jak się pojawi, to planujemy oczywiście wypuścić na Androida także.

Napisano

Kurde znowu utknąłem ... a wiec jestem koło drzewa na gorze jest banka z zarodkiem . Zaczynam ja pchać w stronę wody, bańka zaczyna uciekać i nie mogę do niej doskoczyć do tego ona tonie :P Powiem tak limbo było prostsze co nie znaczy ze twoja gierka jest zła bo klimat, kolorki i dźwięk świetne

Napisano

No to jest pewnie też kwestia braku beta testów porządnych. Dopracowywaliśmy to sami, grali też znajomi.

Na bańkę trzeba wskoczyć, póki ona się toczy i z niej następnie doskoczyć do gałęzi wystającej ze skarpy.

Napisano

widzę każdy problem z toczącym się zarodkiem:) ja również, ale nie powiem zacny klimat gierki, pięknie te tełka wyglądają, gratuluje skończonego projektu

Napisano

Dzięki za miłe słowa. Update będzie na dniach, ma być poprawione rozmieszczenie przycisków na ajfonie 5 i kilka innych pierdów (długość kolców w levelu 1).

 

Tymczasem wrzucam swoją pierwszą kreację w silniku, którym ostatnio zacząłem się bawić - construct2. Na razie jeden level, tło nie tiluje się i jest skromnie.

 

Oto screen:

bzqs.jpg

 

A oto link, jak ktoś chce pograć: http://host9.office.crystalvision.pl/

Sterowanie - strzałki + ctrl.

Ciekaw jestem jak to wydajnościowo pójdzie na różnych kompach.

Napisano

Hejka. Dodałem 3 level, grubasa siejącego shockwavami, niszczalne blokady. Ponownie, trudno zrobić screeny w akcji.

Nie mam zaimplementowanych żadnych sejwów, tak więc jak ktoś chce grać to na własną odpowiedzialność :). Wszystkie trzy levele powinny dać się przejść aczkolwiek są raczej trudne.

 

nthe.jpg

bjmr.jpg

Napisano

Dla chętnych piąty level i są działające sejwy.

W menu głównym wciskamy 1 lub 2 odpowiednio.

edit: z i x robią strafe

 

A tu screen - są dziubasy strzelające:

fqbz.jpg

Napisano

myslalem ze to jakas instalka a to html5. Jedno sybkie pytanie - czym ja kieruje, jak się steruje i co mam robic?

Napisano

Kierujesz robocikiem z zielonymi oczami. Sterujesz strzałkami + zx na boki, strzelasz kontrolem. Masz za zadanie wykończyć wszystkich na planszy i najechać na niebieskie kółko, które teleportuje do następnego levelu.

Napisano

ok przebiegłem po całej klawiaturze i wydawało mi się, ze nie reaguje.

Pozniej jk bedziesz wstawiał na FGL przyda się tutorial dla matołów - resztą sami Ci o tym napiszą ;)

 

p.s. ok juz wiem o co komon. włącza mi się szukanie fraz w firefoxie przy klikaniu na zx- raczej nic co mógłbyś obejść myślę.

Napisano

No, z pewnością coś takiego zrobię - jakiś ekran powitalny na początku każdego levelu, tłumaczący co trzeba zrobić i objaśniający nowe ficzery, które będą się pojawiać. Na razie UI jest w fazie szczątkowej, ale stopniowo będę je dopracowywał. Jakoś w menu też będzie trzeba objaśnić klawisze, a może nawet dać możliwość ich ustawienia przez gracza, jeśli wykombinuję, jak to zrobić.

Myślę, żeby dać z 10 leveli na całość i próbować upłynnić. Będzie to chwila gry, mi przejście pierwszych pięciu zajmuje niepełną godzinę. Będę też pewnie upiększał je trochę pod koniec i dam jakiś dalszy plan, podobnie jak w levelach 1 i 2. Myślę też, że można dać jakieś misje typu doprowadzić do miejsca X bota, który się do nas przykleja albo poprzepychać przedmioty do celu.

Napisano

pomysly jak najbardziej fajne, tylko zobacz co mozesz zrobić z tym ZX by w przegladarkach się nie włączało automatycnzie szukanie, bo nie da się niestety sterować.

Napisano

Na szybko wrzucam promo zrobione do OddPlanet:

vyji.jpg

Dużo lepiej zapewne nie będzie, ale jak widzicie jakieś rzeczy ewidentnie do poprawienia, to dajcie znać.

Napisano

@olaf - zmieniłem klawisze na spację do strzelania i a + d do latania na boki... Może to pomoże na skróty klawiaturowe.

 

Powoli dobijam do limitu 100 eventów w wersji free silnika i spóbuję jeszcze zrobić bossa jak się uda, a jak nie to cóż - czekać, aż spłyną fundusze na zakup :). W ogóle myślę żeby zastosować strategię następującą: gierka w takiej wersji shareware z 8-10 levelami za free i pełna płatna jakieś 2-3 dolce.

Napisano

To wrzucę troche piasku w tryby. To też powód dlaczego nie pracuje z HTML5.

W ffoxie mam opcję by automatycznie zaczynał szukanie jak coś wpisuje i niestety chyba jest domyslnie wlaczona w tej przegladarce i przechwytuje klawisze alfanumeryczne.

Druga sprawa - odpaliłem w Operze - najpierw miałem 8fps, jak dałem małe okienko lepiej ale w Operze na duzym i mały oknie postać nie jest na środku tylko w górnym rogu więc z grania nici. W IE oczywiscie komunikat, ze nie wspiera html5.

To jest rzecz, ktora zabije Twój bussiness plan niestety ale przyjmując ze każdy uzywa tylko Chrome, to dałbym datki przy odblokowaniu wersji jako opcję np. Donate w paypal. W takim wypadku mozesz określić od 50centów do np. 5dolarów i user sam wybierze jaką kwotą wesprzeć developera, szczegolnie, ze ciekawsze produkcje są robione jako darmówki. Mozesz tez podpiąć reklamy - taki system jest najpopularniejszy w webie.

Napisano

Jak wszystko, ma to swoje wady i zalety. Silnik ma też rozmaite eksportery, w tym na IOS i Windows Phone, więc może mieć to sens. Jeśli chodzi o ewentualne spieniężenie, to myślałem o wersji mobilnej, o czym w sumie nie napisałem - ot, taki skrót myślowy. Z drugiej strony wersja przeglądarkowa z donate to też może być niegłupia myśl. Przede wszystkim chcę najpierw spróbować ogarnąć temat, skończyć grę i zobaczyć, co z tego wyjdzie - czy zdołam też uzyskać jakąś sensowną prędkość na różnych urządzeniach. Bez strasznego ciśnienia na to - w najgorszym wypadku projekt do portfolio, który kupi mi zlecenia. Liczę też na to, że technologia będzie jednak się rozwijać i przeglądarki lepiej będą wspierać standardy, a sprzęty tez będą mocniejsze. Już zresztą daje się to odczuć, na przykład przy projektowaniu stron - stopniowo coraz lepiej i łatwiej da się robić różne rzeczy.

 

Jeśli chodzi o skróty, to muszę po prostu poszperać, czy da się coś z tym zrobić.

Napisano

no mobilnie już lepiej ale nadal mozesz zrobić kilka wersji - darmowa z reklamami też da radę - np. reklama po każdym levelu czy coś.

nie wiem jaki ten silnik ma kompilator ale skoro daja na IOS to wazne by od iP4 działał. Na przegladarce mozesz sprawdzić jaka to firma i dac ew. klawisze do konfiguracji.

Ale masz absolutna rację warto skonczyc cokolwiek i przejść całą drogę od pomysłu do przemysłu, bo to pozwala w przyszłości zarobić więcej.

Napisano

@olaf dzięki za sugestie, wersja przeglądarkowa za free jest dobrym pomysłem, reklamy też.

 

Tymczasem wrzucam wip levelu do gry o lochach i w sumie jak na razie to jestem zadowolony z efektu pracy.

Underworld:

underworld-wip-3.jpg

Napisano

Gierki o robotach ciąg dalszy.

Zakupiłem w końcu silnik, dzięki czemu mogłem wypuścić aplikację desktopową. Do ściągnięcia, jak kto chce, pod adresem:

host9.office.crystalvision.pl/scrap-win32.zip

 

Wydajnościowo jest tak samo dobrze jak w przeglądarce, dzięki czemu będę mógł chyba zlać problem skrótów klawiaturowych. Trochę podpicowałem grafikę, będę też stopniowo podmalowywał assetsy, żeby je bardziej uprzestrzennić (teraz przemalowany jest np. robocik, okrągły tryb i blachy w tle), pododaję też jakieś urozmaicacze na 1-szym planie w postaci urwanych rur i innych takich. Pozostaje też do zrobienia help, całe GUI i będzie można powoli domykać temat

Napisano

no teraz wyglada bardzo dobrze! Jkabyś dodał jeszcze rim light na wszystkich krawędziach terenu dodałoby fajnego efektu. wystarczy pewnie zwykłym bevelem

Napisano

To jest niegłupia myśl. Musiałbym chyba jednak przyciemnić blachy na 1 planie i tło, żeby rim light wyszedł. Będę też trochę pracował nad tymi elementami, podobnie jak nad przeciwnikami, którzy generalnie zrobieni są na pałę w kwadrans.

W ogóle ciekawa sprawa, bo ostatnio przeczytałem artykuł twórców Skyrim o tym, w jaki sposób modularnie projektują gry. Okazuje się, że działają już na szkicowych assetsach i wrzucają w grę, a potem jest to przez wiele iteracji dopracowywane. Wielce kształcące, bo myślałem, że odbywa się to zupełnie inaczej, a okazuje się, że zgrywa mi się to idealnie z moim myśleniem.

Napisano

nie wiedzialem tez.

tu masz fajny filmik, gdzie koles na początku mówi o wersji beta i jak feedback zbudował im w zasadzie grę

Napisano

No, po długich bojach wreszcie skończyłem swoją pierwszą, autorską grę. Jest do poprania pod adresem host9.office.crystalvision.pl/scrap-win32.zip. Można grać też online, jak ktoś chce - pod adresem host9.office.crystalvision.pl.

 

Są briefiengi przed każdą misją, mam nadzieję, że czytelne. Są klawisze objaśnione w menu, są sejwy. W ogóle zrobienie GUI zajęło mi masakrycznie dużo czasu, i o ile construct2 ma świetne narzędzia do tworzenia logiki gry, o tyle stylowanie layutów to masakra (choć pewnie po prostu robię to źle). Zrobiłem nawet achievementsy, choć nie jest ich na razie za dużo (raptem 3 - ciekawe, czy ktoś odkryje :) ). Pewnie tych rzeczy będę używał w następnych projektach.

 

Zapraszam do pobierania, grania i dzielenia się komentarzami.

Napisano

Zacząłem sobie dłubać kolejny projekt, do którego screeny poniżej. Chcę zrobić do tego taką bardziej malarską czy filmową grafikę, a także, żeby nie popełniać dwa razy tego samego błędu - obsługę samą myszą, bez klawiatury. Chciałem wrzucić filmik, ale coś mi szwankuje nagrywanie jakimś badziewnym darmowym softem, więc póki co sama statyczna grafika. Możecie uwierzyć, że w ruchu wygląda lepiej - delikatnie faluje niebo, mgła jest animowana, kamera gubi ostrość na brzegach ekranu :) (btw kolejna rzeczy, którą chyba muszę ogarnąć, bo wideo to chyba takie rzeczy najlepiej sprzedaje)

 

Zamysł jest taki, że będziemy chodzić ludzikiem z lewa na prawo lub z prawa na lewo. Wymyśliłem sobie coś trochę w klimatach Stalkera, ze zbieraniem różnych artefaktów i unikaniem anomalii, plus może jakaś historyjka, które będzie pojawiać się w formie tekstowej. Myślałem też o dodaniu jakichś wrogów, ale tak, żeby zrobić to raczej po najmniejszej linii oporu - czyli proste fizyczne obiekty powiązane jointami (taki niewidzialny sztywny hol) poruszające się z jakąś zadaną siłą w kierunku gracza. Coś bardziej abstrakcyjnego, biomechanicznego, żeby nie bawić się w animacje i renderowanie klatek, co robiłem w przypadku OddPlanet.

 

 

wtpp.jpg

xkju.jpg

Napisano

Fajna gra i UI ale ginę prawie na początku. Trochę zdziwiło mnie sterowanie bo strzałką do tyłu jadę do przodu ale to nic w sumie, nie bardzo mam z resztą czas na granie ale mam małego testera :)

Napisano

@natas dzięki za uwagi, mali testerzy z pewnością się przydadzą :). Sterowanie będę pewnie zmieniał na mysz, bo jest sporo podobnych opinii i są też sugestie, że może myszą dobrze byłoby obracać.

Napisano

nie mogłem pisać wcześniej, bo na urlopie z telefonu byłem nie zalogowany ale widzę, ze teraz też mi zacina animacja. Jak masz problem z nagrywaniem, to jedyne co mogę polecić, to zmniejszyć ekran przy nagrywaniu i nie kompresować w trakcie łapania. Chyba, ze tylko mi tnie.

Wizualnie świetnie się zapowiada. Chyba jedyne czego mi brakuje - ale to pewnie bardzo subiektywne - w ostatnich produkcjach, to bohater, którego można polubić lub się z nim identyfikować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności