Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest parę rzeczy nad którymi bym popracował. Na pewno sposób pociągnieć pędzla. W Twoim przypadku jest trochę chaotyczny, żeby nie powiedzieć niechlujny ;) Nie mówię żebyś starał się ukryć slady pędzla ale żeby posiadały pewną spójność kierunku, wielkości. Zerknij sobie na pracę Michaela Kutsche dla przykładu: http://www.lostateminor.com/wp-content/uploads/2012/05/burt.jpg

Tu pociągnięcia są pewne, nietransparentne, kontury dość mocno zdefiniowane.

 

Następna sprawa to używanie koloru, czasami robisz to dobrze czasami źle. Np. u kosmity/gościa obdartego ze skóry z ręcznikiem na szyi (nie da się przeżyć bez ręcznika w kosmosie - the Hitchhikers guide to the galaxy ;) ) przechodzisz od czarnego poprzez właściwy kolor do białego. Staraj się korzystać z różnych kolorów o trochę mniejszej rozpiętości jasności, najlepiej dokładnie przyobserwuj. Cienie bywają mniej nasycone, czasami bardziej zielone czasami bardziej niebieskie (wsystko zalezy od warunków oświetlenia) półtony dobrze jak są nasycone, wtedy obraz nie wygląda jakby był malowany popiołem ;) Długo nie mogłem się tego oduczyć. A światła są mniej nasycone od półtonów. Oczywiście nie zawsze ale często tak jest, najlepiej jest wyciągać wnioski z obserwacji przyrody i pewnej analizy sytuacji oświetlenia (czyli dlaczego ten cień jest taki a nie inny) A wszelkie takie rozjaśnienia, błyski na skórze występują często gdy patrzymy pod dużym kątem. Tu znalazłem dobry przykład, na głowie po lewej stronie http://http.developer.nvidia.com/GPUGems3/elementLinks/14fig29.jpg

 

Warto, żebyś zwrócił uwagę na budowę anatomiczną. Formę czujesz fajnie, nie ma jakiś spłaszczeń ani dziwnych skrótów, mimo to warto poznać dokładniej anatomię człowieka, nawet nie znając nazw konkretnych kości i mięśni. Wystarczy mieć świadomość, że coś takiego tam jest. Polecam do tego książki Andrew Loomisa: "Drawing figure for all its worth" oraz "Drawing the head and the hands".

 

I ostatnia rzecz do której się przyczepię ;) Detal. Widać to zwłaszcza przy pani z czarnymi oczami. Cała postać jest narysowana dość szkicowo, nie ma ostrych zdefiniowanych konturów a tu nagle oczy są zrobione mega precyzyjnie, tak jakbyś zzoomował widok na same oczy i super dokładnie je wyrysował. Przez to one odstają od całego rysunku bo odstają dokładnością przedstawienia ostrością konturów.

 

Mam nadzieję, że wytrzymałeś do końca ;) Ciśnij dalej!

Napisano

Dzięki za komentarz, sporo uwag:), ale to bardzo dobrze, bo wiem ile mam jeszcze do nauki. Ostatnio sporo siedzę z ołówkiem i rozgryzam anatomię, dla mnie na razie to priorytetowa sprawa:) żeby coś drgnęło w tych moich bazgrołach.

Wrzucam ostatni i oczywiście też możecie go zjechać cennymi uwagami :)

 

koniec2mini.jpg

Napisano

WojtekFus – nie bardzo wiem, jaki unikalny a tym bardziej rozpoznawalny styl, ale dobrze że się prace podobają:)

Kalberos – fajnie, że się podoba, ale odpuszczę sobie wrzucanie takich prac do tej teczki, bo minusów na nich coraz więcej:)

Miłosz3ds –dzięki za opinię, nie nierobie żadnych rzeczy z natury.

 

Żeby nie było pustego wejścia wrzucam jakieś tam dzisiejsze bazgroły.

 

87841538.jpg

Napisano

Nigdy nie rysowałem żadnych dużych rzeczy, ale wpadł mi do głowy taki oto pomysł. Wrzucam wstępny szkic, pewnie coś pozmieniam w trakcie, ale postaram się go zrobić najlepiej jak umiem. Ostatnio ostro ćwiczę anatomie, więc prosiaki takie świńsko ludzkie będą:).

 

szkiclb.jpg

Napisano

Dzięki za podpowiedz, trochę się namęczę z tym oświetleniem:), żeby dobrze i poprawnie to wyglądało. W robocie przez 99% czasu pracuje w 3dsmaxie i vray. Żeby oświetlanie było tak proste jak w 3D :) :)

Wrzucam kolejne wypociny:

 

szkic3r.jpg

Napisano

w świnkach nie obejdzie się bez cieni rzuconych (daj im trochę koloru nieba, bo są "brudne"), a dalszym planom dodaj zimnych kolorów bo nadal nie czuć głębi

Napisano

Dzięki za wskazówki. Na razie nie czuję tego rysunku, cieniowania, planów…., Dziś trochę nad nim posiedziałem, i kicha wyszła, pewnie jutro zacznę kolejne podejście. W końcu za którymś razem powinienem załapać, co i jak.

 

Jedno z dzisiejszych ćwiczonek:

 

63227632.jpg

Napisano

I wyszło bardzo ładnie . Duży skok umiejętności w porównaniu z poprzednimi pracami pod kątem i dobierania koloru i estetyki pracy. Oby tak dalej!

Pozdrawiam ;)

Napisano

JakóbM – dzięki za komentarz. Wrzucam kolejny rysunek, jeszcze sporo można by przy nim się pobawić, ale już mi się nie chce, wiec załączam jak jest i biorę się za kolejne ćwiczenia.

 

koniecmini.jpg

Napisano

te dwa ostatnie na moje oko bardzo dobre. Szczególnie nr 1. widać, że odnajdujesz się w digitalu już:) druga babeczka ma chyba za chudziutkie ramię

Napisano

Świetna twarz na 3 od końca dziewczyny. Bardzo mięciutko rysowane. Softbrush czy hard standardowo i potem jakiś blur czy na małym opaticly dużo kresek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności