Wizzardius Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Otóż mam troszke zmodyfikowany cylinder. Teraz mam za zadanie zaokrąglić go tak, by ładnie wpasował się w krawędź. Próbowałem modyfikatorem bend, + ffd, ale za dużo poprawania, a efekt i tak w paru miejscach jest niezadowalający (jest nie równo). W związku z tym, mam pytanie, jak nadać cylindrowi kształt linii?
FUNKYszou Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Witam, z tego co czytam to niewiele z tego wynoszę... daj jakieś screeny co masz - co chcesz mniej więcej osiągnąć. Wtedy może ja będę mógł pomóc Ci w jakiś sposób lub kto inny:) Pozdrawiam
Wizzardius Napisano 17 Styczeń 2013 Autor Napisano 17 Styczeń 2013 http://oi50.tinypic.com/miymv5.jpg
MariushO Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Hmm, strasznie nikonkretne pytanie zadales. Jaki soft , co za spline i jak to wogole ma wygladac? Jak 3dmax to zamiast cylindra zrob podobnego slajna do tego do którego chcesz dopasować tego cylindra i w maxie jest opcja nadania profilu tej krzywej (w opcjach Rendering zaznacz Enable in viewport i na dole Radial i tam ustal grubość i ilość polygonow na szerokości). A jak koniecznie chcesz tego cylindra i ffd+bend to może zwiększ il. poly na szerokości cylindra.
mafida Napisano 17 Styczeń 2013 Napisano 17 Styczeń 2013 Nawet nie musisz robić splajna ręcznie, zaznacz edge loopa na tym toporze i użyj create shape from selection. Potem tak jak MariushO napisał przerabiasz spline na cylinder. Albo jak Xiz0r - pathdeform na gotowy cylinder.
dimaxion Napisano 18 Styczeń 2013 Napisano 18 Styczeń 2013 tylko żeby nadać pathdeform, musisz mieć kształt, który będzie tym path. ale skoro już będziesz miał kształt to wystarczy tylko w tym kształcie w zakładce Rendering zaznaczyć Enable In Renderer i Enable In Viewport i wybrać przekrój Radial. Kształt z kolei możesz uzyskać w najprostszy sposób - tak jak opisał to Mafida
Wizzardius Napisano 18 Styczeń 2013 Autor Napisano 18 Styczeń 2013 Dzięki za pomoc. Teraz następna sprawa. Jak przyczepić ten oddzielny element do boxa? Próbowałem maksymalnie dokładnie go ustawić i collapsować vertexy (weldować też) i ciągle w miejscu trójkątów (trzymających koło) robi mi się po turbosmoothie ostry bałagan ;/ Powiem więcej. po prawo (na obrazku) jest ten sam element zrobiony oryginalnie i po Turbosmoothie wygląda idealnie... http://oi50.tinypic.com/t5fvy8.jpg
mafida Napisano 18 Styczeń 2013 Napisano 18 Styczeń 2013 No jak, masz gotowe z jednej strony i nie mozesz z drugiej zrobić tak samo:D
Wizzardius Napisano 19 Styczeń 2013 Autor Napisano 19 Styczeń 2013 No mam, ale wielkości muszą być idealnie równe, więc wyciąłem element widoczny na obrazku i chce go wkleić z boku. Z tym, ze po wklejeniu nie wiem czemu siatka mi sie niszczy.
Kubajaniak Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Pokaż siatkę jak to wygląda po połączeniu tych części i dodaniu TSa.
Gość MrBuffoon Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Bo nie masz loopa na środku i vertex nie ma się z czym veldować (ten u góry i na dole)
Wizzardius Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Ale ze mnie ośla łąka. @MrBuffoon ma racje. Nie mam loopa przez cały sześcian. Dzięki za pomoc.
Wizzardius Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 Następne pytanko. Chyba coś kliknąłem i teraz zamiast poligonów podświetlonych na czerwono, mam tylko ich krawędzie: http://oi46.tinypic.com/2i1kpqp.jpg Jak przywrócić standardowy stan?
Rekomendowane odpowiedzi