Napisano 17 Styczeń 201312 l Otóż mam troszke zmodyfikowany cylinder. Teraz mam za zadanie zaokrąglić go tak, by ładnie wpasował się w krawędź. Próbowałem modyfikatorem bend, + ffd, ale za dużo poprawania, a efekt i tak w paru miejscach jest niezadowalający (jest nie równo). W związku z tym, mam pytanie, jak nadać cylindrowi kształt linii?
Napisano 17 Styczeń 201312 l Witam, z tego co czytam to niewiele z tego wynoszę... daj jakieś screeny co masz - co chcesz mniej więcej osiągnąć. Wtedy może ja będę mógł pomóc Ci w jakiś sposób lub kto inny:) Pozdrawiam
Napisano 17 Styczeń 201312 l Hmm, strasznie nikonkretne pytanie zadales. Jaki soft , co za spline i jak to wogole ma wygladac? Jak 3dmax to zamiast cylindra zrob podobnego slajna do tego do którego chcesz dopasować tego cylindra i w maxie jest opcja nadania profilu tej krzywej (w opcjach Rendering zaznacz Enable in viewport i na dole Radial i tam ustal grubość i ilość polygonow na szerokości). A jak koniecznie chcesz tego cylindra i ffd+bend to może zwiększ il. poly na szerokości cylindra.
Napisano 17 Styczeń 201312 l Nawet nie musisz robić splajna ręcznie, zaznacz edge loopa na tym toporze i użyj create shape from selection. Potem tak jak MariushO napisał przerabiasz spline na cylinder. Albo jak Xiz0r - pathdeform na gotowy cylinder.
Napisano 18 Styczeń 201312 l tylko żeby nadać pathdeform, musisz mieć kształt, który będzie tym path. ale skoro już będziesz miał kształt to wystarczy tylko w tym kształcie w zakładce Rendering zaznaczyć Enable In Renderer i Enable In Viewport i wybrać przekrój Radial. Kształt z kolei możesz uzyskać w najprostszy sposób - tak jak opisał to Mafida
Napisano 18 Styczeń 201312 l Autor Dzięki za pomoc. Teraz następna sprawa. Jak przyczepić ten oddzielny element do boxa? Próbowałem maksymalnie dokładnie go ustawić i collapsować vertexy (weldować też) i ciągle w miejscu trójkątów (trzymających koło) robi mi się po turbosmoothie ostry bałagan ;/ Powiem więcej. po prawo (na obrazku) jest ten sam element zrobiony oryginalnie i po Turbosmoothie wygląda idealnie... http://oi50.tinypic.com/t5fvy8.jpg
Napisano 18 Styczeń 201312 l No jak, masz gotowe z jednej strony i nie mozesz z drugiej zrobić tak samo:D
Napisano 19 Styczeń 201312 l Autor No mam, ale wielkości muszą być idealnie równe, więc wyciąłem element widoczny na obrazku i chce go wkleić z boku. Z tym, ze po wklejeniu nie wiem czemu siatka mi sie niszczy.
Napisano 19 Styczeń 201312 l Bo nie masz loopa na środku i vertex nie ma się z czym veldować (ten u góry i na dole)
Napisano 20 Styczeń 201312 l Autor Ale ze mnie ośla łąka. @MrBuffoon ma racje. Nie mam loopa przez cały sześcian. Dzięki za pomoc.
Napisano 20 Styczeń 201312 l Autor Następne pytanko. Chyba coś kliknąłem i teraz zamiast poligonów podświetlonych na czerwono, mam tylko ich krawędzie: http://oi46.tinypic.com/2i1kpqp.jpg Jak przywrócić standardowy stan?