FUNKYszou Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 (edytowane) Witam, otóż postanowiłem zrobić jakieś wnętrze, będzie to siłownia, póki co nie wiem jak bardzo zmodyfikowana czy też może ograniczona do podstaw... wrzucam pierwszą próbkę renderu (mała ilość sampli). Chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat świateł, co jest Ok, a co nie. Wiem, że HDRI leży tu bardzo ale jest ona tylko użyta do oświetlenia zmienimy ją... co do materiału ściany też trzeba będzie się pobawić. Poza tym mam jeszcze jedno pytanie, od jakiegoś czasu po wyrenderowaniu "sceny" mam problem z gammą, otóż w oknie renderu jest dużo lepiej jeżeli chodzi o kontrast i gamme, po zapisaniu pliku gamma jakby leciała do góry a kontrast został utracony, co może to powodować? (wcześniej tak nie miałem... co w oknie to tez po zapisie...zapisuje w formacie PNG) (w oknie renderingu) (po zapisie) Edytowane 20 Styczeń 2013 przez FUNKYszou
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 nie masz przypadkiem włączonego zapisu do srgb?
FUNKYszou Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 (edytowane) Mógłbym prosić jakoś jaśniej? (głupota ma....) jeżeli chodzi o okno renderingu, to sRGB mam odznaczone... Edytowane 20 Styczeń 2013 przez FUNKYszou
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Render setup->vray->vray:frame buffer na dole jego masz seve separate render channels zobacz czy to nie jest włączone
shadowsexpe Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 wrzuć ustawienia rendera bo tak to możemy sie bawić we wróżki
Miłosz3ds Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Machnij gammę na 2,2 i upewnij się, że dobrze potem zapisujesz render do tego png (też o gammie mówię).
FUNKYszou Napisano 20 Styczeń 2013 Autor Napisano 20 Styczeń 2013 (edytowane) Niestety... ogólnie renderując wszystko jest jaśniejsze co z założenia powinno tak być, kwestia oświetlenia... ale po zapisie staje się to jeszcze bardziej jasne i traci kontrast. Problem rozwiązany.... wina ustawień gamy w zapisie końcowym. Edytowane 20 Styczeń 2013 przez FUNKYszou
Lucek Napisano 21 Styczeń 2013 Napisano 21 Styczeń 2013 Nie baw się w rendery, tylko najpierw wymodeluj scenę w całości. Takie próbne renderowanie najczęściej kończy się porzuceniem projektu;)
FUNKYszou Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 Być może;) mam kawałek wyposażenia (sceny) chodzi tylko o to, iż render, materiały... to bardzo słaby punkt mój, zresztą modeling też nie stoi gdzieś wysoko:)
FUNKYszou Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 Zwrócę się w tym wątku o pomoc bo bez sensu bruździć na forum... otóż nie wiem dlaczego, popsuło mi się zaznaczanie, wcześniej (jeszcze wczoraj) wystarczyło trochę pola zaznaczającego na krawędzi żeby ona się zaznaczyła, teraz muszę wykonać pole dla całej długości krawędzi, bądź całej powierzchni...
querion Napisano 21 Styczeń 2013 Napisano 21 Styczeń 2013 Naciśnij przycisk w Toolbarze. Symbol to kwadrat z zaznaczeniem :P 7 od lewej. Window / Crossing.
FUNKYszou Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 niby proste a takie trudne:0 Dzieki;)
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Niestety na tym etapie chyba będę musiał to zakończyć:c Porażka, mógłbym posiedzieć nad materiałami ale w głowie tylko pytanie "po co?" na tym sprzęcie dalej nie pojadę... Up, chociaż właściwie nie ma czego....
Miłosz3ds Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 Zmniejsz rozdzielczość i ogólnie jakość. Renderuj tylko elementy sceny, "regiony". Na poddawaniu się jeszcze nikt daleko nie zaszedł! :) Jedź dalej, sprzęt szczerze mówiąc to najmniejsze ograniczenie, trzeba trochę nauczyć się optymalizacji. Jakiego masz kompa?
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Zmniejsz rozdzielczość i ogólnie jakość. Renderuj tylko elementy sceny, "regiony". Na poddawaniu się jeszcze nikt daleko nie zaszedł! :) Jedź dalej, sprzęt szczerze mówiąc to najmniejsze ograniczenie, trzeba trochę nauczyć się optymalizacji. Jakiego masz kompa? sprzęt, owszem nie da się zwalić tylko na to, czy coś w tym stylu. Czasami też trzeba podejmować decyzje które nie są najlepsze patrząc miesiąc w przód, za to wychodzi o wiele lepiej po roku;) Uważam iż powinienem zacząć od czegoś mniejszego, jakiejś mniejszej sceny, modeli...
Lucek Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 Pewnie masz scenę niezoptymalizowaną. Ponawiam propozycję z poprzedniego posta.
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Mówiąc o "niezoptymalizowanej scenie" to pewnie masz racje, co do samego projektu to chyba zrobię w ten sposób iż będę wrzucał tu każdy element osobno, czysty i z materiałem potem to połączę w scenę. W taki sposób będzie najlepiej, więcej się nauczę, a przecież głównie o to chodzi;)
Lucek Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 Źle się nauczysz. Najpierw wymodleuj wszystko, potem bierz się za inne elementy.
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Ale co będzie nie tak jak będę modelował po kolei i potem to połączę w jedną całość?
shadowsexpe Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 (edytowane) Nie poddawaj się w ustawieniach wyłącz w pierwszej kolejności zupełnie tu zbędny detail enhancement. Dwa jak nie za bardzo wiesz jak zoptymalizować scenę to skorzystaj z darmowej wersji solidrock 1.1.5 lite http://solidrocks.subburb.com/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=127 ma pewne ograniczenia ale i tak przy nie dużych renderach pomoże ci w skróceniu czasów renderów, jak robisz materiały sam to nie przesadzaj z subdividami tak przy reflect jak i refraction nie przekraczaj na razie 16. Mała uwaga co do kolorystyki nikt ci nie przyjmie do odbioru miejsca z taką ilością czerwienni szczególnie pomieszczeniach użyteczności publicznej ;) jest to barwa agresji, stosuje się ją jako dodatek, kontrast ale nie robi się w niej całych pomieszczeń z wyjątkiem pokoju przesłuchań jaki swojego czasu stworzyli nasi wschodni sąsiedzi Edytowane 23 Styczeń 2013 przez shadowsexpe na temat koloru
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Dzięki shadowsexpe, szczerze mówiąc to po kilkunastu minutach znów zacząłem tam coś kleić;) Chce tylko się dowiedzieć co jest nie tak gdybym robił po jednym modelu?? model, material, hide, model, material, hide i potem wszystko ładnie ułozył??
Fargate Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 Mój workflow wygląda tak. -Inspiracje, zdjęcia referencyjne (zbieram to w kupę i planuje co wykonam a co nie) -Tworze scenę wraz ze ścianami, kilka obiektów + standardowy mat z vray'a (podstawowe obiekty z maxa box, cylinder, teapot) i oświetleniem (podstawowy setup, ustawienie Rendera tak by w rozdzielczości 4000 pix na dłuższym boku renderowało się max 2-3 min oczywiście z ładnym, poprawnym shadingiem - tutaj to już zależy od sprzętu ale na każdym można optymalizować ustawienia tak by znaleźć kompromis między szybkością a jakością) -Modeluje wszystko. Absolutnie wszystko co się w scenie znajdzie + mapuje praktycznie każdy model. (preferuje w osobnym maxie i składam w wykonanej wcześniej scenie) -Test render --> W tym monecie poprawki do projektu i modeli jeśli coś się krzaczy. -Tworze shaderki bez glosow sam dif + bump lub gdzie trzeba disp. -Test reder --> Poprawki do oświetlenia, mapowania itp. -Modyfikuje materiały na docelowe renderując na regionie. -Jestem zadowolony - schodzę z rozdzielczością na 2000 pix podkręcam global subdiv i po 2-3 h mam czysty ładny render. W ten sposób nauczyłem się skończyć projekt w 2dni :) Oczywiście nie twierdze że jest to idealny workflow. Mnie osobiście wygodnie się pracuje w ten sposób + tworząc obiekty w osobnych plikach buduje własna bibliotekę modeli :)
shadowsexpe Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 to lepiej robić to zupełnie inaczej: łącząc twój pomysł z sensownym budowaniem sceny robisz sobie modele zupełnie osobno modelujesz i nakładasz materiały i zapisujesz w oddzielnym pliku. Później wystarczy tylko zaimportować taki model używając opcji merge do sceny która budujesz. W ten sposób będzie ci się szybko pracowało a scena nie będzie potem zasłana modelami i ich duplikami co w takim natłoku jest dosyć nagminne ;)
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 ja to sobie wyobrażam tak, nie wiem czy uważacie to za idiotyzm czy za co, ja tak spróbuje:) pomijając referencje itp, wiec główne wnętrze z którym teraz nie będę się bawił pozostawię je jak jest, robię model pieszczę go aż mnie będzie satysfakcjonował potem materiał bądź textura i w oddzielnym studiu render, test materiału, potem przenoszę to wszystko w główną scenę i tam robię duplikaty i ustawiam tak aby wszystko pasowało. Moja wizja, nigdy nie robiłem czegoś takiego, a nigdy przecież nikt nie znalazł złotego środka:)
shadowsexpe Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 jeśli zaimportujesz z merge to nie będziesz musiał nic przenosić dodatkowo model wtedy importuje się wraz z materiałami a równocześnie masz możliwość wybrania co konkretnie chcesz przenieść z takiej gotowej sceny. Jesli nie masz konieczności nie powielaj obiektów jeśli już musisz to rób to z opcja instance
Fargate Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 shadowsexpe: Też tak robię :P Tylko z mojego punktu widzenia nie potrzeby by FUNKYszou kombinował z shaderem w osobnym pliku, bo jak sam wspominał kuleje to u niego - wydaje mi się że lepiej dla niego jak będzie mat składał w scenie i od razu będzie miał podgląd jak to się prezentuje (testując i wprowadzając zmiany na regionie). Po jakimś czasie załapie co i jak i będzie robił mat już z pamięci bo będzie wiedział jak warunki oświetlenia wpływają na wygląd shaderka. Natomiast jak przygotowując model (na sprzedaż bądź na zamówienie) to mat przygotowuje w scence ze studiem i zapisuje model z shaderkiem. Wtedy tak jak piszesz pozostaje merge - wtedy jest fajnie i szybko :)
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Wielkie Dzięki;) dziś pewnie zrobię jakieś Upy co do modeli.
shadowsexpe Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 Fargate zasadniczo chodziło mi o zmapowanie modelu a wiadomo że materiał końcowo się podkręca zależnie od sceny i jej warunków oświetleniowych i efektów jakie che się otrzymać. A jeśli już zamierzasz mieć studio to zrób sobie jedno ze stałym oświetleniem do którego będziesz wrzucał model, ale ogólnie budując scenę nie baw sią dodatkowo w robinie studyjne modeli bo to ci zajmie sporo czasu ;)
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 Rozumiem, iż jest to czasochłonne ale uważam, że po pierwsze poćwiczę sobie materiały a po drugie będę widział więcej błędów;) tak zrobiłem studio już sobie stałe.
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 To lecimy, wolno ale mam nadzieje, że ciągle do przodu :) ławeczka + materiał 72,4k poly.
DrRambo Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 za cienka ta ławeczka (w sensie deska), bałbym się na niej położyć nawet:D
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 tego tu nie widać ale patrząc frontalnie jest ona grubsza.
Fargate Napisano 23 Styczeń 2013 Napisano 23 Styczeń 2013 72,4k poly to o jakieś 71k za dużo :) Optymalizuj modele, staraj się nie używać ts i ms na poziomie wyższych niż 1. Znajdź sobie referencje ławeczki i zwróć uwagę na proporcje, zawsze też dojrzysz jakieś detale które przyda się wykonać i zyskasz na realizmie. shadowsexpe: Spoko mogłem cię źle zrozumieć. Ważne ze dobre rady padają w wątku :D
FUNKYszou Napisano 23 Styczeń 2013 Autor Napisano 23 Styczeń 2013 (edytowane) mam na poziomie trzecim;) właściwie zawsze większość podciągam pod 3. trochę się pobawiłem, mój obiekt z 70 poly ograniczyłem do 25k poly. co do proporcji to sama ławka jest ok a stojaki są własne ale wysokość jest zachowana itp;) Edytowane 23 Styczeń 2013 przez FUNKYszou
shadowsexpe Napisano 24 Styczeń 2013 Napisano 24 Styczeń 2013 jak się bawisz w modelowanie to warto jest korzystać z możliwości jakie ci dają spjany praktycznie to co zrobiłeś składa się z 4 splajnów nie mówiąc już że praktycznie możesz to wymodelować bez użycia smootów. Tak jak ci napisał Fargate to około 2k poly to jest oki w takim modelu. Tym modelem pokazałeś to co już tu mówiło kilka osób optymalizacja modeli, na to musisz zwrócić uwagę a następnie na optymalizacje parametrów rendera. Co do samego studia to nie wygląda ciekawie dodaj jakieś światła do odbić. Bo na razie to tylko się odbija mapka hdri, materiał pokrycia samej ławki jest mało rzeczywisty za bardzo odbija się w nim
FUNKYszou Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 Zwracam się z pytaniem: można exportować obiekt wraz z materiałem, texturami, a następnie go importować w innym pliku Maxa??
FUNKYszou Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 bardzo rozbudowana odpowiedź, otóż żeby nie padła odpowiedź "wujek google" to uprzedzę iż szukałem odpowiedzi na te pytanie, jednak bez skutku...
Lucek Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 dajesz import -> merge, wskazujesz scenę z której importujesz i w wybierałce zaznaczasz co chcesz sobie zaimportować do sceny.
shadowsexpe Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 FUNKYszou kolega nie raczy chyba czytac postów które mu piszemy o opcji import merge pisałem ci dwie strony wcześniej :p
FUNKYszou Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 Otóż, rozczaruje Ciebie Shadowsexpe ponieważ czytałem, próbowałem importować i muszę powiedzieć iż było wszystko prócz materiału, dlatego napisałem....
shadowsexpe Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Materiał przy merge się importuje automatycznie jedyne co może ci się zgubić to tekstury jeśli ich nie masz w katalogu z którego czyta max, ale i na to jest rozwiązanie customize->configure user paths->external files . Pytanie jest do ciebie inne po co chcesz najpierw robić export obiektu skoro możesz go bezpośrednio wyciągnąć z danej sceny nie mówiąc już że exportowane obiekty np do 3ds nie zapisują materiałów tylko koordynaty mapowania obiektu.
FUNKYszou Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Dziękuje za odpowiedź, mój błąd... Wszystko działa, textury też wczytuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się