t0m3k Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 GTX 460 + i7 2600k + 8GB RAM Shaded 114-185 Wire 125-225 Realistic 66-87 Pusta scena 450-510 Czyli wyglada ze moj GTX460 jest odrobine szybszy od Q4000 ktorego uzywam w pracy, ale wiem, ze tak nie jest. Wydaje mi sie, ze scena ktora udostepnil Traitor nie wymaga tak wiele od karty graficznej i dlatego takie rezultaty. Pamietam jakis czas temu zrobilem test zceny 11M poly z texturami, i paroma rysunkami CAD w scenie i Q4000 byl ponad 4 razy szybszy od mojego GTX'a, najwieksza roznica byla w trybie wireframe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mac26 Napisano 9 Marzec 2013 Autor Share Napisano 9 Marzec 2013 t0m3k dzieki za wyniki. Tak jak pisalem wczesniej ja takze to zauwazylem. Sa sceny bardziej wymagajace przy podobnej ilosci poly. Mozemy jeszcze sprobowac na jakiejs scenie ktora daje GPU po tylku :) Zastanawiajaca jest mala roznica miedzy moja karta z lapka appla (GT330M) a q2000.. a przeciez to dwa rozne swiaty. Chyba przydadza sie nam rozne testy by rzeczywiscie stwierdziec gdzie jest sila jednych a gdzie drugich kart. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 9 Marzec 2013 Share Napisano 9 Marzec 2013 GTX 650 + Core 2 Quad Q6600 + 6G RAM Shaded 95-210 Wireframe 105-250 Realistic 60-108 Wiec nie jest tak zle z tymi Keplerami jak gdzieniegdzie opowiadają na forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitamo Napisano 10 Marzec 2013 Share Napisano 10 Marzec 2013 Kepler działa bardz owydajnie w viewporcie, kuleje tylko przy renderingu z GPU. Wspominalem o tym juz dawno temu - quadro mialo przewage ze wzgledu na sterowniki, ale tylko w starych wersjach Maxa. W 2012 juz nie ma zadnego znaczenia czy masz quadro czy gtxa. Sprobujcie wszyscy zrobic te same testy w OPENGL. Co do wywalania sie maxa to czesto wynika to wlasnie ze stosowania DX9. Wczoraj nawet testowalem GLU3d na GPU, i przy trybie DX9 niestety wywala sie jak tylko pojawi sie 80k czasteczek. Po przejsciu w tryb OpenGL nagle wszystko smiga nawet i przy 2mln czasteczek - renderuje calkiem szybko na keplerze. Bede w domu zrobie test tej sceny na gtx660Ti OC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitamo Napisano 10 Marzec 2013 Share Napisano 10 Marzec 2013 2600k 5.2Ghz GTX660Ti OC max 2012 nitrous wireframe - 310-330 shaded - 382-416 realistic - 220-250 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Predator Napisano 11 Marzec 2013 Share Napisano 11 Marzec 2013 GTX 460 2GB + x6 1055T + 16GB RAM Shaded 119-130 Wire 127-135 Realistic 63-74 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 12 Marzec 2013 Share Napisano 12 Marzec 2013 GTX680 OC 4GB, 2600k 4.5Ghz 16GB, 2012 nitrous wireframe - 494-558 shaded - 467-538 realistic - 217-343 Trochę małomiarodajny ten test bo przy każdym uruchomieniu wyniki skrajne min-max wahają się w granicach 150 fps. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitamo Napisano 14 Marzec 2013 Share Napisano 14 Marzec 2013 Ale daje przynajmniej pojecie, ze GTX niczym nie ustepuje drozszemu quadro a czesto jest i szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 14 Marzec 2013 Share Napisano 14 Marzec 2013 Pozwoliłem sobie dorzucić do sceny traitora trochę podkładów cadowych. Część z nich jest podlinkowana do animacji auta. Może tutaj quadro pokaże pazury? ;-) W końcu to jest coś, do czego zwykłe karty dla graczy nie powinny być przystosowane (linie 2d) i to zwykle zamulało starsze wersje 3dsmaxa. http://www.kozioo.com/Car_cd.zip wystarczy rozpakować plik i nacisnąć play. ati hd 7850 1GB, i7 2600K, 16 GB RAM: Wireframe 31-32 fps Shaded 30-31 fps Realistic 32-33 fps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 14 Marzec 2013 Share Napisano 14 Marzec 2013 kozioo czy mozesz zrobic jeszcze raz test i upewnic sie, ze Progresive display i Real Time Playback jest wylaczone bo te dwie opcje maja duzy wplyw na FPS. pozniej wrzuce rezultaty z GTX460 a jutro z Quadro4000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 14 Marzec 2013 Share Napisano 14 Marzec 2013 Pozwoliłem sobie dorzucić do sceny traitora trochę podkładów cadowych. Część z nich jest podlinkowana do animacji auta. Może tutaj quadro pokaże pazury? ;-) W końcu to jest coś, do czego zwykłe karty dla graczy nie powinny być przystosowane (linie 2d) i to zwykle zamulało starsze wersje 3dsmaxa. http://www.kozioo.com/Car_cd.zip GTX680 OC 4GB, 2600k 4.5Ghz 16GB, 2012 nitrous wireframe - 40 shaded - 39-40 realistic - 38-40 Ta scena jest bardzo lekka i u mnie progressive display nic tu nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 14 Marzec 2013 Share Napisano 14 Marzec 2013 Nowa scenka kreci sie u mnie tak: GTX 560Ti, 2600k, 32gb, 2012 nitrous Wireframe 40-41 Shaded 37-40 Realistic 39-40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Quadro 600 Certyfikowane Driver 305,93, i7 3930k (4.2Ghz), 32GB, Nitrous Wireframe 60-68 Shaded 57-60 Realistic 30-32 Ściągnąłem z ciekawości zobaczyć jak kiepska jest ta Quadro a jednak tylko w realistic wypada blado, ale zawsze pracuje na Shaded wiec mi to nie przeszkadza. Za dwa tygodnie kupuje GTX 680 jako kartę pomocnicza do Quadro chodzi o cuda :) wiec zrobię aktualizacje testu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Moze odniose sie do testu ktory robil RafalPl. Q600 ktore jest cenowym odpowiednikiem GF 560 GTX Ti, jak widac wypadlo w powyzszym tescie troszeczke lepiej od GF. Z czego to wynika? Wynika to z tego, ze karty quadro pierwotnie projektowane byly do wspomagania oprogramowania typu CAD, ktore jak powszechnie wiadomo wie opieraja sie przedewszystkim nie na polygonach, a na krzywych. Ten lekki przyrost mocy spowodowany jest wlasnie wsparciem dla splajnow. Typowe karty poszechnego uzytku typu, projektowane sa z mysla o wsparciu polygonalnym, przez co w poprzednich testach w scene w ktorej wystepowaly wylacznie polygony wystapila tak duza roznica. Mysle, ze nalezy zadac sobie pytanie, ile procent w nazych projektach to poly a ile spline'y. W moim przypadku Spline'y to 0-1% calosci sceny, w zwiazku z czym jaki sens kupowac Quadro, jezeli podstawowym elementem pracy sa wlasnie polygony. Co wiecej, przeanalizujcie testy z samym autem i zobaczcie jak kolosalna jest roznica na korzysc zwyklych kart a zwlaszcza fakt, ze w poly zwykla tania karta bije na glowe znacznie drozsze modele Quadro. Zrobcie sobie rachunek sumienia, i z reka na sercu spytajcie siebie samych, czy uzywacie tak wiele splineow na scenie, by wywalac gruby szmal na kilkuprocentowe ich wsparcie, przy znacznym obnizeniu rat'ingu na poly. Ja uwazam ze zdecydowanie nie warto. Quadro to karta wspomagajaca projekty CAD i mysle, ze warto o tym pamietac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 No właśnie. Wszystko zależy od profilu pracy. Ja na przykład mam masę obiektów liniowych w scenie - podkłady cadowe, dużo świateł z targetami (wszystkie światła, helpery, itd to ikony z linii a nie polygony). Podejrzewam że zauważyłbym wzrost wydajności po przesiadce na quadro (nawet przetestowane wyżej quadro 600 za kilkaset pln). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 A napiszcie prosze jak to sie ma do dlugotrwalego obciazeniu karty 100%? Czytalem ze gamingowe karty nie sa do tego przystosowane. Czy dobrym w tym wypadku wyjsciem moze okazac sie karta lepiej chlodzona: http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX660_TIDC2T2GD5/ badz w ogole opcja z ciecza: http://hothardware.com/cs/forums/t/60794.aspx czy nawet cofniecie sie do 580: http://www.tigerdirect.ca/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=854466 to rozwiazanie z 580 wydaje sie super, ale 580 chyba sporo wiecej pradu je i jednak starsza jak rozumiem. Co byscie doradzili z tych 3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Quadro 600 Certyfikowane Driver 305,93, i7 3930k (4.2Ghz), 32GB, Nitrous Wireframe 60-68 Shaded 57-60 Realistic 30-32 Ściągnąłem z ciekawości zobaczyć jak kiepska jest ta Quadro a jednak tylko w realistic wypada blado, ale zawsze pracuje na Shaded wiec mi to nie przeszkadza. Za dwa tygodnie kupuje GTX 680 jako kartę pomocnicza do Quadro chodzi o cuda :) wiec zrobię aktualizacje testu. Rafał, to są wyniki pierwszego testu Traitora, czy drugiego z krzywymi od Kozioo? Kozioo, to wywalaj krzywe po zrobieniu modelu i wszystko konwertuj do mesha. Jak już nie dajesz rady to rób disable viewportów. To przyspiesza nawet w gdy widoczny jest tylko jeden zmaksymalizowany widok a reszta jest disabled. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Rafał, to są wyniki pierwszego testu Traitora, czy drugiego z krzywymi od Kozioo? Kozioo, to wywalaj krzywe po zrobieniu modelu i wszystko konwertuj do mesha. Jak już nie dajesz rady to rób disable viewportów. To przyspiesza nawet w gdy widoczny jest tylko jeden zmaksymalizowany widok a reszta jest disabled. Thx, tricku z wyłączaniem viewportów nie znałem. Przetestuję:) Podkłady oczywiście usuwam, gdy są już zbędne. Oprócz tego używanie warstw i można pracować komfortowo. Dlatego w panice nie zmieniam sprzętu - przynajmniej na razie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Test przeprowadzilem na drogiej scenie pierwszej nie testowalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mac26 Napisano 15 Marzec 2013 Autor Share Napisano 15 Marzec 2013 Witajcie, ale temat sie rozrosl :) Ja podlacze sie do pytania usera ptaszek... powiedzcie jak spisuja sie GTX'y przy dluzszym 100% obciazeniu przy GP renderingu na Vray RT... Czy kilkuminutowe a nawet kilkunasto podglady sceny ze zmianami oswietlenia i parametrow materialow moga wyrzadzic im jakas szkode? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 nowy test od kozioo Quadro 4000 + 2x Xeon X5650 2.7GHz + 24GB RAM + max2012 Nitrous Shaded 32-33 Realistic 25-26 Wireframe 28-29 GTX460 + i7 2600k + 8GB RAM + max2012 Nitrous Shaded 37-38 Realistic 36-37 Wire 37-38 wg tych testow karta ktora mam w domu jest szybsza ale wiem ze quadro o wiele lepiej radzi sobie z duzymi skomplikowanymi scenami ale nie na tyle zebym kiedykolwiek quadro kupil za wlasne pieniadze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Czegos tutaj nie rozumiem. Quadro 4000 tescie Kozioo ma gosze osiagi niz Q600 u RafalPL? Czyzby RafalPL mocno je podkoloryzowal? Jak to jest chlopaki? Rafal, czy ty napewno testowales scene od Kozioo czy moze moją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 A napiszcie prosze jak to sie ma do dlugotrwalego obciazeniu karty 100%? Czytalem ze gamingowe karty nie sa do tego przystosowane. Czy dobrym w tym wypadku wyjsciem moze okazac sie karta lepiej chlodzona: http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX660_TIDC2T2GD5/ badz w ogole opcja z ciecza: http://hothardware.com/cs/forums/t/60794.aspx czy nawet cofniecie sie do 580: http://www.tigerdirect.ca/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=854466 to rozwiazanie z 580 wydaje sie super, ale 580 chyba sporo wiecej pradu je i jednak starsza jak rozumiem. Co byscie doradzili z tych 3? pomoze ktos? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
le_chu Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Witajcie, ale temat sie rozrosl :) Ja podlacze sie do pytania usera ptaszek... powiedzcie jak spisuja sie GTX'y przy dluzszym 100% obciazeniu przy GP renderingu na Vray RT... Czy kilkuminutowe a nawet kilkunasto podglady sceny ze zmianami oswietlenia i parametrow materialow moga wyrzadzic im jakas szkode? Pozdrawiam, Mac26 - ja cztery GTX460 męczę już ponad dwa lata i nic im się złego nie dzieje. Raz na rok rozkręcam, czyszczę, składam i chodzą jak nowe. Na innym kompie namiętnie katuję dwie 560Ti od ponad roku i też nie dzieje się absolutnie nic złego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Scena która testowałem http://www.kozioo.com/Car_cd.zip to sciagnolem I testowalem Prosze mi wyjasnic dla czego mialbym pisac nie prawde dzieciakiem nie jestem co mam film nagrac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 15 Marzec 2013 Share Napisano 15 Marzec 2013 Ja kiedyś na swoich testach napisałem ile dają odpowiednie sterowniki do Quadro jeżeli na stronie Autodesk zaleca sterowniki do maxa np. 305.83 to instaluje tylko te, nie instaluje nowych bo owocuje to spadkiem wydajności o polowe, kiedyś takie dwa słupki umieściłem i tam to właśnie opisałem Tak samo ma się sprawa z GTX na stronie dają takie linki do sterowników na których nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juri36 Napisano 16 Marzec 2013 Share Napisano 16 Marzec 2013 Tak samo ma się sprawa z GTX na stronie dają takie linki do sterowników na których nie ma problemu. masz na myśli to : http://www.nvidia.pl/object/maxtreme_workstation_pl.html bo to co piszesz bardzo mnie zainteresowało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 16 Marzec 2013 Share Napisano 16 Marzec 2013 nie to lecz http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/syscert?siteID=123112&id=18844534&results=1&stype=graphic&product_group=6&release=2013&os=8192&manuf=all&opt=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logos Napisano 18 Marzec 2013 Share Napisano 18 Marzec 2013 Mały offtop Dzisiaj trafiłem na coś takiego: Wywalamy kilka rezystorów i z GTX690 robi nam się quadro k5000... http://www.eevblog.com/forum/projects/hacking-nvidia-cards-into-their-professional-counterparts/ http://www.wykop.pl/link/1448799/roznica-miedzy-geforce-gtx690-tesla-k10-i-quadro-k5000/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voyteh Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 W ramach ciekawostki coś na starszym zestawie... Wynik testu 'car.zip' dla konfiguracji: Intel Qad Core Q6600 2,4GHz; 8 GB ram; GeForce 8800 GTS 155 fps wire 145 fps shaded 65 fps realistic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitamo Napisano 22 Marzec 2013 Share Napisano 22 Marzec 2013 sporo tez od rozdzielczosc izalezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się