Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Prezentuję swoją pierwszą kuchnię, w planie mam wizkę całego mieszkania, tzn. salon z widocznym teraz aneksem, sypialnię, łazienkę itp. Z racji tego, że po raz pierwszy robię taki projekt, sam już się czasem gubię, co wygląda dobrze, a co nie i fajnie byłoby złapać kilka cennych rad od starych wyjadaczy :) Modele noży obok zlewu, talerzy leżących niedaleko noży i garnek pobrane z sieci (archive3d.net), reszta modeli plus materiały moje. No to zaczynam z pytaniami:

 

- pierwsze i najważniejsze pytanie, materiał na lodówkę. Ten jest już mocno uproszczony, idealnie na przeciwko lodówki są okna, w których wstawiłem Vraylights w opcji skylight portal/simple. I te światła kosmicznie wydłużyły mi render w miejscu, gdzie elementy są pokryte tym pseudo aluminium. Całość w rozdzielczości 2000 na dłuższym boku liczyło się około 11h (Intel i5, 8gb RAM), z czego 3/4 czasu poszło na elementy pokryte materiałem, który znajduje się na lodówce... Tutaj są ustawienia:

 

bZcFD4z.jpg?1

 

Wcześniej renderowałem to z reflect glossiness o wartości 0.75, Fresnel IOR 40 i z ustawieniem BRDF na Ward, ale czas renderowania znacznie wykraczał poza to, co chciałem osiągnąć, więc uprościłem dość mocno materiał, ale teraz średnio podoba mi się jego wygląd. Może robię coś źle, i znacie lepszą metodę na stworzenie takiego materiału, ale z ludzkim czasem liczenia, czy jednak wrócić do poprzedniej metody i czekać na efekt do końca świata i jeden dzień dłużej?

 

2. Światła punktowe nad zlewem i nad talerzami ustawione narazie testowo, więc wiem, że trochę bez sensu umieszczenie, ale chciałem sprawdzić jak rozejdzie mi się to po drewnie. I teraz pytanie, czy nie świecą się one za słabo, i nie za mocno rozproszyło je po materiale drewna?

 

3. Ogólnie co o tym myślicie, może macie jakieś rady dla świeżaka, co dodać, odjąć, poprawić?

 

Podłoga drewniana która dochodzi do łączenia z aneksem to na teraz tylko tekstura bez bump i reflect, wiem że źle wygląda, tym się jeszcze nie zająłem :)

 

Pozdrawiam

Maliniaq

 

[ATTACH=CONFIG]89859[/ATTACH]

 

kmdqgcX.jpg?1

 

Siatka:

rdXQEsq.jpg?1

Edytowane przez Maliniaq
  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Wrzuć ustawienia renderu, tak na dzień dobry to na pewno trzeba wcisnąć guzik guess vert w kamerze bo ściany ci się wywracają. Na pewno jak pokarzesz ustawienia będzie łatwiej powiedzieć co ci powoduje taki absurdalny czas szczególnie że jakość nie jest najlepsza. Co do świateł mogły by być mocniejsze co do odbić na drewnie to właściwie od ciebie zależy jak to bardzo ma byc odbijający materiał czy też matowy ;)

Spróbuj ten materiał na lodówce typowy inox do takich urządzeń( materiał zapisany w max 2012 i 2013)

inox.zip

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Dzięki za odpowiedź :) Faktycznie, guess vert. wyprostował ściany, zazwyczaj starałem się tego nie używać, żeby zachować zniekształcenia pseudo szerokiego kąta, ale przy wizualizacji robi to jednak robotę. Efekt wrzucę jak uda mi się to przerenderować, to samo z materiałem, za który przy okazji serdeczne dzięki, może coś uda się z tego sklecić :)

 

Komplet ustawień vray:

fIBX76b.jpg

 

s6vtr4N.jpg

 

 

5pGsM9W.jpg

 

Jak widać nie jest nic szczególnie podkręcone, więc nie wiem co powoduje takie astronomiczne czasy renderowania.

Napisano

A nie jest to przypadkiem wina Light Cache? Dał 1200 próbek o rozmiarze 0,015. Scena nie ma super detali więc raczej nie potrzeba tak dokładnych.

Napisano

Faktycznie źle skojarzyłem wartości podstawowe, mój błąd.

A włącz rednerowanie i zarzuć screenem z menegera zadań(z zakładką na CPU).

Napisano

Witam Panowie, jeżeli chodzi o użycie CPU, to zawsze sprawdzam to podczas renderowania, jest to między 95-99% użycia, więc raczej w normie, ale przy najbliższej okazji zrobię zrzut. Nie miałem jak puścić renderowania wczoraj, mam sporo modeli do zrobienia, i tylko jeden komputer, ale postaram się puścić dzisiaj na noc, i przedstawię rezultaty do każdej z podpowiedzi :) Dzięki!

Napisano

Witam po przerwie szanownych userów! Stosując poprzednie rady w międzyczasie w sumie zmieniłem koncepcję tej kuchni, jeżeli chodzi o rozmieszczenie szafek itp. i w sumie zmieniłem też sprzęt, z laptopa z i5 przeniosłem się na stację z i7 3770K, skok czasowy jeżeli chodzi o renderowanie jest kolosalny, i na chwilę obecną nie zauważam potrzeby obcinania czegoś w ustawieniach itp. więc tym na teraz zajmować się nie muszę. Wrzucam nowy render kuchni, chcę zacząć pracować nad wrzucaniem szczegółów do sceny i popracować nad kosmetyką, ale zanim to zrobię, na początek przydałaby się opinia doświadczonych userów jak to wygląda, czy jest coś nielogicznego w scenie, coś źle zostało zrobione i wygląda śmiesznie itp.? Modele łyżek na wieszaku nad kuchenką od VisCorbel, to samo jeżeli chodzi o paprykę (trochę wieje od niej plastikiem, postaram się to dopracować), dzbanek i szklankę przy zlewie. Krzesła (w sumie narazie widać tylko oparcia) to próba modelowania popularnego w wizkach krzesła Verner Panton, nie wiem w sumie czy zostawię je w scenie, czy zamienię na coś innego. Noże w stojaku z archive3d.com, reszta modeli plus tekstury to praca własna. cjL2oJc.jpg

Napisano

Kuchnia jest zimna i nieprzyjemna. Jeśli używa się tyle szarości, to po to, by wydobyć jakiś akcent. tu akcentem jest drewniany stojak na noże - niezwykle efektowny, warty podkreślenia (bo papryka po śniadanku będzie zjedzona, a deska schowana). No więc wchodzę do takiej kuchni z czarno-białego filmu i co jest najważniejszym akcentem? STOJAK NA NOŻE -WOW!

Tak jak czerwony berecik dziewczynki w czarno-białej scenie z Listy Shindlera.

ściany nad zlewem i kuchenką się poplamią bo nie są w żaden sposób zabezpieczone. To będzie drugi kolorystyczny akcent.

Napisano

Sarkazm w tym momencie wylał mi się z monitora na biurko, i teraz wszystko muszę powycierać :) No jak spojrzeć z tak dobrze nakreślonej perspektywy to rzeczywiście papryka i noże są tutaj gwiazdą wieczoru, co nie było moim zamierzeniem, postaram się coś wykombinować z kolorami. Dzięki :)

Napisano

Sorry, w sumie przesadziłem. Starczyło napisać, że w zbyt monochromatycznej kuchni kolorowe akcenty zyskują niezasłużoną pozycję.

Ale jak by było całkiem beznadziejne, to w ogóle nie zabierał bym głosu w wipie.

Napisano

Sarkazm jest spoko, dobrze motywuje do dalszego grzebania w scenie :) Pozmieniałem całkowicie kolorystykę kuchni, teraz zaczyna to w miarę "domowo" wyglądać, z tym że mam problem z realnością niektórych materiałów, jak skończę poprawki wrzucę do sprawdzenia.

Napisano

Ok podbijam. Zmieniłem kolorystykę plus kilka pierdół, więc teraz może zbiorę więcej chętnych do wytykania mi błędów, żebym mógł na przyszłość to poprawić :)

 

pP0ahyk.jpg

Napisano

czy meble są z blachy bo drawnian okleina na nich wygląda jak by była blaszana, ten materiał generuje efekt powstawia plam

, wcześniej ta kuchnia wyglądała znacznie lepiej mimo jej monotonia kolorystycznej

Napisano

Jak zawsze podkreślę, że jestem laikiem w tych sprawach ale myślę, że wyciągnięcie kolorów i kontrastu z tego ostatniego renderu w PS dałoby całkiem fajny efekt :) fronty kuchenne zrobić trochę bardziej brązowe, kafelki tak samo a te krzesła czerwone i gitara. Co myślicie :) ?

Napisano

Shadowsexpe DZIĘKUJĘ DZIĘKI WIELKIE za tego inoxa. Dobrze podejrzeć na warsztacie ustawienia dobrego materiału.

Shadowsexpe mam flash problem z cieniem kasku... Tak przy okazji

 

Sama kuchnia jeszcze mało kolorowa. Może melanie taką lubi, ale z chęcią zobaczyłbym ją w tonacji bardziej kolorowej jak z okładki ulotki blackredwhite czy ikei czy coś.

Napisano

Mi tam sie kolorystycznie kuchnia podoba, rzecz gustu, morze rzeczywiscie przydaloby sie te brazy bardziej nasysycic. Co do spraw technicznych to: fugi na podlodze wydaja mi sie za szerokie (ale nie wiem nie znam sie na kafelkowaniu moze takie tez sie robi), czy cokol szafek nie jest zbyt niski ? Ta lodowke to modelowalas z refernecji czy to jakis gotowy model bo te uchwyty strasznie wielgachne jak porecz od schodow. Przybory kuchenne zamotnowalbym jakos inaczej bo teraz wygladaja jak zatkniete za kafelki. Zlew moglby miec troche wiecej detalu niz tylko dwie miski i miekszy brzeg na krawedziach tych misek. Skoro obok dzbanka postawiles szklanke, to nalalbym do niego wody, bo teraz wyglada jakby ktos pozostawil je tam do umycia lub umyl i zapomnial schowac. To tak z grubsza co mi przyszlo do glowy, jak przyjdzie mi cos jeszcze to napisze

Napisano

Dla mnie te krzesła są nie do przyjęcia.. Wyglądają jak wyblakły plastik.. ;/ Poza tym, światła mogły by być bardziej jaskrawe i żywe..

 

Wysyłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Używasz może inox'u od Shadow? Bo nie widzę zbyt mocnego ekektu..

 

Dla mnie, musisz popracować nad materiałem drewna, wygląda jak gdybyś przetarł je brudną szmatką pokrytą farbą.

 

Proponuję, zaznaczyć "Dipsersion" w materiale szkła i dodanie "Caustics" do szklanek etc smaczki, ale ..

Modele i kadr dla mnie ok, ale tekstury po prostu mi się nie podobają.

 

Zrób "biały render", popatrz na światła i czy nie warto zmienić kontrastów, wydaje mi się że ledy kuchenne mogą/powinny barwić na żółto/pomarańczowo.

Napisano

a ja sie doczepie jeszcze do samego ujęcia coś mi stale nie pasowało i już wiem co przy tak ustawionej kamerze wygląda że na prawym krzesełku nigdy nikogo nie posadzisz bo go nie odsuniesz ;) sprawa czysto optyczna ;)

Napisano

shadowsexpe, jeżeli chodzi o "blaszany" wygląd drewna, ustawiłem za duży IOR dla fresnela, więc to już poprawiłem. Ujęcie w sumie trochę może i racja, postaram się trochę z tym pokombinować, bo szczerze ta perspektywa wydawała mi się na tę kuchnię najfajniejsza. W nowym renderze trochę jeszcze pozmieniałem kolory, więc może teraz będzie OK :) Pawelkos, jeżeli chodzi o lodówkę, dokładnie taka stoi u mnie w kuchni, więc posługiwałem się wymiarami na żywo, wrażenie rzeczywiście trochę masywne dają te klamki, ale "ten typ tak ma" :). Tekstura drewna ma w slocie reflect mapę bardzo podobną do bump, dlatego wygląda jak mazanie ścierką z farbą, podobał mi się taki efekt, po zdjęciu z IOR zaczyna to wygladać naturalniej, ale jak policzę render do końca to wrzucę, żeby można było ocenić efekt. Biolo-idiota (baj de łej, oryginalny nick, dziwnie mi się tak zwracać do Ciebie :) ), jeżeli chodzi o inox od shadowsexpe, wrzucałem go w pierwszej wersji tej kuchni, ale wtedy lodówka stała na wprost okna z skylight portal, i całość po prostu spłonęła, wyglądała źle. Teraz to bardziej własna wesoła twórczość na bazie inoxa, samego oryginału jeszcze w tej scenie nie wrzucałem, ale może rzeczywiście spróbuję teraz. Dzięki bardzo za wszystkie uwagi!

Napisano

Ok, wrzucam nową wersję. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to już zostawię tak jak jest, może z lekką zmianą podłogi, pasuje mi to pod dalszą koncepcję na pozostałe elementy salonu z tym aneksem :) Przy postprodukcji dałem ciała z poprawianiem jednego światła, i białego trochę wlazło mi na mikrofalówkę, zauważyłem dopiero teraz, i z racji tego, że nie jest to do końca zamknięta wersja, poprawię w najbliższej próbie. Zabieram się za męczenie materiału inox od shadowa (dzięki jeszcze raz), i popróbuję tej kosmetyki, o której wspominał Biolo. A w międzyczasie, co o tym myślicie?

 

xrbB29u.jpg

Napisano

Poprzednie oswielnie podobalo mi sie bardziej, teraz masz po prostu wielka biala plame na kaflach na scianie.... BTW o co kaman z tym inoxem od shadow'a ? co to gdzie to ? ;>

Napisano

Pawelkos, wcześniej Shadow dał materiał Inox czyli Brushed Metal, który naprawdę świetnie działa opracował go gdy pisałem o Biokominku w Inoxie, na co on podał tam oraz tutaj w temacie.

 

Maliniaq - Teraz jest dużo lepiej, odnoszę wrażenie że Twój blat jest zrobiony z materiału SSS, trochę wygląda jak plastik który fajnie przyjmuje światło do środka. Ja tutaj niczego się juz nie czepiam, teraz już tylko dopracować ujęcie, kolorki i post.

 

Jest w scenie jakiś żyrandol? Czy rezygnujesz?

Napisano

Pawelkos, inoxa szukaj gdzieś na samym początku. Co do białej plamy, faktycznie jest trochę jasno, z tym że to już zrobione na szybko w post, plus kwestia też monitora, na laptopie faktycznie może być trochę jasno, ale możesz sprawdzić info w PS, ani jeden element nie jest przepalony :) Przy ostatecznym babraniu się photoshopie pewnie zrobię to bardziej wyważone. Biolo, blat to dokładnie SSS, dobre oko! Żyrandol jest w planie jak najbardziej, nie mogę się zdecydować co ładnego wymodelować, na chwilę obecną grzebię sobie telewizor do salonu jako temat zastępczy :) Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności