MF Napisano 23 Sierpień 2004 Napisano 23 Sierpień 2004 Nie wiem czy 2,5 h to jeszcze speed ;)... Zamotałem się troche przy tym modelu, ale coś wyszło. Znajdzie się w kolejnej scenie nad którą właśnie pracuje. Pozdro
dr Ug Napisano 23 Sierpień 2004 Napisano 23 Sierpień 2004 Eee, jak dajesz Smootha, to pokaz tez siatke 'lowpoly', bo na tak gestej nic nie widac. Gotham: thnx, juz znalazlem. Probowalem podpinac cale Move, a da sie tylko poszczegolne tryby/osie :)
Salvator Napisano 23 Sierpień 2004 Autor Napisano 23 Sierpień 2004 smoothy najlepiej w iso pokazywać (shift+tab). Jakoś dzisiaj za cholerę nie chce nic wychodzić. nie mogę sie skupić. Wczoraj zrobiłem trzy więc powinno wystarczyć na dzisiaj, ale jutro i tak zrobię dwa.
Siegmar Napisano 23 Sierpień 2004 Napisano 23 Sierpień 2004 no wlasnie! tez mam watpliwosci, czy 2h to speed ... no ale co tam ... zamieszczam moje wypociny (2h i pare minut). to moja druga pracka w Wings, a z piata wogole w 3d ... ten program jest rewelacyjny ... :)
Seo000 Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Ja tak patrzę że panowie tu tak szybko i fajnie jeżdżą to może mi szybko jakieś tutki dacie bo ja bardziej MAXsowski ale chciałbym się nauczyć rhino od podstaw. Z góry dziękuje. PS. Dobrze by było po polsku.
MF Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Tutaj raczej w wingsie modelujemy, a jezeli chodzi o tutki do rhino to jest magiczny topic z linkami do tutoriali w dziale o Rhino ;)...
Gotham Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Kiedyś Tesaurus ładnie przedstawił mi teorię działania tego programu, ale jakoś nigdy nie miałem okazji (chęci) czegoś w nim zrobić. Ten thread wpływa jakoś mobilizująco więc zdecydowałem się cosik wykonać, jako że długopisy czy kubki jakoś mnie nie kręcą od razu rzuciłem się na przypadkowo napotkany szkic kotopodobnego zwierzaka z subtelnie przerośniętymi uszkami (bardzo luźno się na nim opierałem więc nie umieszczam). Cóż, chyba po raz pierwszy moment upłynięcia czasu przyjąłem z ulgą... Program zupełnie mi nie leży, rozsądne rozłożenie w nim siatki jest dla mnie zajęciem czysto masochistycznym (więc sobie odpuściłem)... Gdyby taki efekt był zwieńczeniem 75 minutowej sesji speedu w Maxie to chyba zainwestował bym w rolki... Dobra dosyć marudzenia. Pozdrawiam,
dr Ug Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Hmmm, rozumiem, ze korzystales z narzedzia Tweak (+ ew. tryb Magnet)? Az takie tragiczne wrazenia? Hmm... Tak czy inaczej bardzo fajna mordka:)
Gotham Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Tak, tweak jest akurat bardzo mocną stroną Wingsa, czy może po prostu jestem przyzwyczajony do takiego podejścia (move w trybie screen/deform paint/max sculpt). Co do wrażeń to na wstępie uderzenie w postaci niemożności modelowania tabletem (reaguje równie tragicznie jak bodypaint- tyle że tutaj przeskoki z mychy na tablet nie wchodzą w grę), brak możliwości rozkładania detali „per poly”, brak swobodnego cuta, weldów, 4 skróty klawiszowe zamiast manipulatora... dobra dosyć marudzenia :P (jakiś marudny dzisiaj jestem). W Wingsie widać fascynację twórców Mirai, wycieka ona po prostu z każdego zakamarka... A takie podejście nie każdemu odpowiada. Pozdrawiam,
uncle Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 az se sciagne ten program, ale dalej uwazam ze najszybciej mozna w maxie zmodelowac:), zobaczmy;p
Batou Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Najszybciej modeluje się w XSI ale kto by słuchał stukniętego fanatyka Avid`a ;). Gotham : Świetna główka ... i ten czas. Dużo jeszcze pracy przede mną.
uncle Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 hm, ja nie nazekam na czas robienia modelu w maxie;) w sumie to szybciej to juz myszka nie potrafie machac wiec bez roznicy jaki soft, odpalilem to wings 3d.. juz mi sie nie podoba:P
Batou Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Dobrze wiesz że nie chodzi o szybkość machania myszką tylko o wygodny dostęp do narzędzi i łatwą/szybką ich obsługę.
Baton Napisano 24 Sierpień 2004 Napisano 24 Sierpień 2004 Ja mam tylko maly problem w tym programie, nie wiem jak sie welduje vertexy. Wczesniej ktos pytal ale nie zrozumialem jak to dziala :) Bylbym wdzieczny za pomoc.
Salvator Napisano 25 Sierpień 2004 Autor Napisano 25 Sierpień 2004 nie da się bezpośrednio weldowwać, musisz dać collapse na edge'a łączącego vertexy. PS. Wings jest bardzo szybki jesli używasz równolegole myszki i klawiatury, jak w blenderze, wtedy śmiga, np. stworzenie dodatkowego profilu na siatce (edge loop dookoła) można zrobić tak, że robisz selekcję jednego z "podłużnych" edgów, robisz edge ring (klikasz g) i wciskasz c czyli connect. voila
uncle Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 hmm, mi jakos na reke jest bardzo ten panel po prawej stronie w maxie, tak jakos mam ze mnie zawsze tam znosi:P
DarK Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Witam, jakiś takiś śmiszny granacik ;) Dól ma jakis dziwny ale juz mi sie nie chcialo poprawiac :) . Fajny ten programik tak poza tym :O. Pozdrawiam
KLICEK Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 W Wingsie widać fascynację twórców Mirai, wycieka ona po prostu z każdego zakamarka... A takie podejście nie każdemu odpowiada. - Wings 3D is a subdivision modeler inspired by Nendo and Mirai from Izware. modeling okolo 1:30 h ps. tak byles wczoraj marudny Gotham
Gotham Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Hehe, a na cóż ten cytat Klicku? ;) Bo nie czuję aby coś interesującego wnosił, przecież to po prsotu widać. A główka przyjemna :), tylko to low poly? Bo siatka nie wygląda na ładnie podatną na smoothowanie.
KLICEK Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Masz racje troche nie wyszlo jak planowalem, ale nie jest tak najgorzej :) Ten cytat byl po to zeby uzasadnic Twoja wypowiedz
Gotham Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 E jest lepiej niż myślałem :), co prawda nie powala, ale gdyby same takie główki pojawiały się na forum to było by ekstra ;). Eeee, to moje wypowiedzi wymagają uzasadnienia? ;) Pozdrawiam,
KLICEK Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Chodzilo mi bardziej o to zeby ludzie mniej wiecej wiedzieli o co chodzi z tym programem bo jest dosc fajny aczkolwiek malo znany. A nie kazdy ma dosc dluga historie w uzywaniu roznego rodzaju programow wiec nie zawsze rzuca sie to w oczka za pierwszym razem.
Salvator Napisano 25 Sierpień 2004 Autor Napisano 25 Sierpień 2004 Wczorajszy speed. Internet siadł i nie było jak podesłać. Nic specjalnego - jakieś 10 minut - lekka zamuła nad stalówką. Jakby ktoś dał namiar na jakieś referki głowy to bym się zmierzył jutro. dzisiaj Polska gra z Brazylią więc nie ma jak ;] No chyba, że wygrają wtedy z radości coś może zrobię. PS: Klicek, zapomniałeś podać ile to ci zajęło. Nie chcę nic mówić, ale to jest wątek speed modellingu ;]
KLICEK Napisano 25 Sierpień 2004 Napisano 25 Sierpień 2004 Salvator czas modelingu umiescilem nad obrazkiem. dzisiejszy speed modeling prawie 1 h
Salvator Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 Dzisiejszy speed - miała być twarz starca, ale aby zmieścić se w godzinie, musiałem zrezygnować z ostateczncyh detali. Teraz wygląda rrochę dziwnie,ale to w końcu moja pierwsza twarz w wingsie i do tego zrobiona w niecałą godzinę. Pozdrawiam wszystkich wingsujących.
Obywatel Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Dla mnie super sprawa! Program jest tak mały, ze bez najmniejszego problemu działa na moim starym komputerze 333mHz. No i żeby modelować na zlecenie nie trzeba mieć już softu za pare tys. $.
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 oj oj oj salvator duzo baboli :| popracuj nad siatka
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Dla mnie super sprawa! Program jest tak mały, ze bez najmniejszego problemu działa na moim starym komputerze 333mHz. No i żeby modelować na zlecenie nie trzeba mieć już softu za pare tys. $. a jak robiles cos na zlecenie to ktos Cie pytal o soft ? dziwne Po 2 jest masa tego typu softu np. Silo, lightray.
Błazi Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Oto długopis z mojego piórnika prawie identyczny Czas pracy - 25min
Salvator Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 witam w zabawie. mam nadzieję, że nie skończysz na tym i jutro też coś zobaczymy. klicek - może i jest trochę tych programów, ale zazwyczaj do niczego się nie nadają. Wyjątkami są Wings, PovRay i Blender. O lightrayu nawet się nie wypowiem ;]
Błazi Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Moge przyzec ze na tym nie skończe, bo program jest naprawdę dobry i mi się podoba
Salvator Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 Cieszę się bardzo, bo trochę pusto trochę, dr ug już nie robi, chveti też. Przyda się trochę nowych twarzy, !!!! UWAGA !!!! Mam bardzo ważne pytanie - chciałbym rozpocząć jakąś większą prackę, ale brakuje mi konceptu, a sam rysować nie umiem. Chodzi mi o coś mechanicznego, troszkę z organiki też może być. Jeśli ktoś miałby coś w klimacie cyberpunka to wogóle go kocham. Więc jeśli masz taki rysunek, a chciałbyś zobaczyć wip jego tworzenia w wings i blenderze, to bardzo ucieszyłbym się, gdyby dał adres ftp'a albo wysał na maila. czym więcej detali rysunek mieć będzie, tym ciekawsza pracka.;] Zapraszam także innych do spróbowania swoich sił w wings3d, przypominam Wings3d to DARMOWY, bardzo SZYBKI i jednocześnie potężny możliwościami program do poly-modellingu dostępny na praktycznie wszystkie systemy (włączając w to linux). Oficjalna strona - http://www.wings3d.com Yafray to dość słynny system renderujący, w pełni kompatybilny z Blenderem i Wings3d, także DARMOWY dostępny pod adresem: http://www.yafray.org
dr Ug Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 dr Ug nie robi, bo jest chory i lezy w lozeczku.
Salvator Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 a laptop :] życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Ja mam tylko nogę w gipsie, więc machać myszką mogę ;p
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Kurcze :/ mialem railguna z Q3 i FLAK Cannon (AA GUN ) i kurcze...sformatowalem dysk bez przeniesienia prac na innych.. Glupota boli , ale czlowiek uczy sie na bledach .. Już sciagam wingsa i cos skrobie :-)
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Salvator sciagnij sobie Silo i przetestuj :) Po 2 chcialbym sie zapytac czy macie tak samo jak ja ze wings sie wypieprza dosc czesto! wkurza mnie to ostro 0.98.24 to chyba jakas beta albo cos w tym stylu , najgorsze jest to ze wywala mi sie odpalam ponownie i odrazu sie wywala , odpalam jeszcze raz i mam piekny niebieski ekran po czym gowno moge zrobic. Nie bylo by w tym nic zlego gdyby dzialo sie to zadko ale ostatnio juz mnie to zaczyna dosc wku...zac. dzisiejszy speed modeling : 15min
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Nic takiego mi sie nie zdarzylo :O Ani na windowsie ani na linuxie moze masz unstable wersje.. sprawdz na stronie inna wersje. Pozdro
KLICEK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 tak wlasnie mam ta wersje co mowisz :) heheh wywala sie dosc czesto. ok kolejny speed modeling ustalilem sobie limit 2 h ale modelowalem 1:40 bo juz mi sie niechcialo tego czegos dokanczac :p
Baton Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Ja tez sie dolacze, na poczatek zaczolem od czegos prostego, budzik ktory stoi na moim biurku. Czas pracy 40 :O Straszne mialem problemy z weldem , musialem importowac do maxa i dopiero tam zweldowac. No coz colaps nie wystarczyl :/
Salvator Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 mi się jeszcze nie wywaliło... może dlatego, że chodzę na linuxie. Spróbuj ściągnąć inną wersję. Klicek, co to Silo?
KLICEK Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Silo : tu dowiesz sie wiecej : http://www.nevercenter.com/ z tego co tam oblukalem to chyba teraz kaza sobie placic za ta wersje :o ale lerning jest 4 free :|
Salvator Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 wygląda obiecująco... ale skoro każą płacić to kupa. Zresztą nie ma wersji pod linucha... Baton - nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z opcji VirtualMirror i Mirror. Nie musisz weldować połówek ;]
Conrad Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 chłopaki podrzućcie jakieś linki do tutków czy inny z wingsa i blendera bo na maxza kasy nie mam a trial sie skonczył (ale w maxie to sie robi extra:) Chodzi mi o modelowanie i render. [email protected] najlepiej bo moge zpaomnieć zajrzeć.
Salvator Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 Są dwa źródła tutków do wings - pierwsze - oficjalne forum wingsów (link na stronie http://www.wings3d.com) - drugie - cgtalk, jest tam wątek z tutkami. Co do blendera, to jest bardzo dobry manual, dostępny na stronie http://www.blender3d.org no i tutki dostępne też na tej stronie.
KLICEK Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Salvator ty tu nie odpisuj tylko gon robic nowa glowe ... bo dawno nic nie uplodneles next speed : modeling : 20 min ps.Czemu nie (oceniacie)gwiazdkujecie tego topicku ?
WToreK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Cien topry. Ktos ma jakis link ciekawy pod ktorym byloby cos o integracji (zmuszeniu do dzialania ;) ) wingsa i yafray'a? Zainstalowalem i dupa... nie renderuje, cos trzeba ustawiac jeszcze po zainstalowaniu yafray'a i ustawieniu sciezki w wings? Poki co pojawia mi sie "rendering error". Poza tym wings rzadzi pozniej cos wrzuce tutaj ;)
Salvator Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 No cóż, wczoraj (albo to już było dzisiaj, sam nie wiem) w każdym razie dość późno w nocy zrobiłem głowę chińczyka. Zajęło mi to pół godziny. Ale jak dzisiaj rano zobaczyłem wyniki to mnie zabiło ;] Zresztą sami popatrzcie :D
Rekomendowane odpowiedzi