Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Blender ma lepszy generator terenu.

 

Nie no, jasne. Ale to news o Terragenie i może niech zostanie o nim :)

 

A ktoś faktycznie może się wypowiedzieć odnośnie zestawienia Vue a Terragen?

Terragen ma niezły showcase. Ale może to tylko showcase.

Napisano (edytowane)
@Adek zadajesz niestosowne żeby nie powiedzieć głupie pytania... tu wszyscy tylko rozmawiają o softach.... do zastosowania zwykle nie dochodzi...:)))))))))))

 

Ohhh no you didn't!

 

A w temacie. Szkoda że free do no-commercial. Ale cena podstawy nawet znośna. Gdybym jednak miał wybierać to VUE zdaje się być atrakcyjniejsze w połączeniu z pluginami.

 

Prywatnie, moje aktualne wymagania spełnia http://www.world-machine.com/. Idealny pod game dev do generowania przekonywującego terenu. Super cena i możliwości. Populacja roślinnością już w samym silniku gry.

Edytowane przez michax56
Napisano (edytowane)

No to może to jest moje mylne wrażenie. Nie wiem dlaczego, ale za każdym razem jak pisze o Vue to mam wrażenie, że nikt tego nie używa i nikogo to nie interesuje. Terragen też*na podstawie właśnie prezentacji prac i tego co na nim powstało robi na mnie wrażenie.

 

Edit: Tomek Kosiorek to ty?????????????!!?

Edytowane przez Adek
Napisano

Adek, może wrzuć free w tytule newsa o VUE :P Wtedy zainteresowanie pewnie wzrośnie. Do mnie trafiło chociaż nie jestem na etapie zmiany softu do generowania "świata".

 

Soft wygląda miodnie, ale w moim wypadku jest za duży. Prywatnie tego typu narzędzia używam w ten sposób:

http://wiki.splashdamage.com/index.php/An_Advanced_Terrain_and_Megatexture

Plus Vray do generowania lightmap.

 

Bardziej jako narzędzie do wykończenia i dodania realizmu niż podstawa modelu.

 

Jestem też ciekaw jakiego softu używają ludzie z forum do ułatwiania sobie życia z pracą nad terenem.

Napisano (edytowane)

@dziadek3D Dzięki za zainteresowanie. Robiłem tylko testy możliwości pod moje wymagania więc cudów nie ma:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25801721/terrain_9.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25801721/terrain_8.jpg (to samo tylko inverted :P)

 

Prywatnie nie używam 90% możliwości bo potrzebuje tylko heightmapy dla terenu.

 

Aktualnie pracuje nad terenem pod prostą gre na mobile:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25801721/map_3_v16_cam3.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25801721/map_3_prev_15.jpg

 

Chciałbym jakoś upiększyć teren dodając erozje itp. terragen mógłby się przydać ale world machine póki co zdaje egzamin więc pewnie wybiore jego.

 

Tak czy siak to tylko narzędzia.

 

@dziadek3D A skąd twoje zainteresowanie tematem. Poszukujesz narzędzi do terenu ? Może jakoś pomóc w wyborze ?

Edytowane przez michax56
Napisano

to proste mnie interesuje każdy temat... ale chciałbym zobaczyć a nie czytać tylko "mądre" gadanie na dowolny temat... przykład użycia softu przez szeregowych userów jest wykładnikiem zastosowania.... to jest portal dla grafików, a nie dla literatów....:)))

Napisano

 

@dziadek3D A skąd twoje zainteresowanie tematem. Poszukujesz narzędzi do terenu ? Może jakoś pomóc w wyborze ?

 

fajne te Twoje przykłady, miałbym parę pytań do Ciebie odnośnie wyboru takiego softu jeśli to nie problem (używasz Skype?)

 

Blender ma lepszy generator terenu.

 

to może żeby Twój post miał większy sens podaj linka do tego jak to wygląda w blenderze lub napisz coś więcej?

 

pozdro,

p.

Napisano (edytowane)

@dziadek3D "...ale chciałbym zobaczyć a nie czytać tylko "mądre" gadanie na dowolny temat..."

 

Myślę że do oglądania jest strefa WIP/Galeria. Solidnych grafików na tym forum nie widzę żeby brakowało, więc nie wiem skąd ta potrzeba dopytywania się o "dowody".

 

Ja bardziej programowaniem niż grafiką się zajmuję, stąd więcej pisania niżeli pokazywania :) A jeżeli jesteś zainteresowany moimi aktualnymi projektami to chętnie zapraszam do wątków w WIP.

 

@Pionier Dzięki. Skype poszedł na priv.

Edytowane przez michax56
Napisano (edytowane)

Dziadek3D: To jest wątek o sofcie. Nie masz nic do powiedzienia w temacie. Proszę wróć do swoich wątków. W przeciwnym wypadku nie będziesz w ogóle zabierał głosu bo kolejny wątek chcesz mówiąc prostu "zepsuć".

 

Po raz kolejny Ci powtarzam - tutaj rozmawiamy i tak było od zawsze o technikaliach. Chcesz oglądać, kliknij w link z softem - masz tam przykłady. Chcesz znowu nawiązywać do swoich prac i tego co robisz. Nie tutaj. To będzie koniec dyskusji.

Edytowane przez Adek
Napisano

michax56 - Świetne te twoje obrazki. Grałbym.

 

cent- No błagam, drugi Kramon. Śmiem wątpić że masz jakieś doświadczenie w produkcji tego rodzaju jak piszesz takie rzeczy. A juz na pewno wiem że nie przetestowałeś żadnego z wymienionych programów więcej niż 10 minut. Szkodzisz blenderowi pisząc takie bzdury, podobnie jak Kramon.

Napisano (edytowane)

 

Edit: Tomek Kosiorek to ty?????????????!!?

 

Tak, to ja :)

 

Na dłuższy czas zniknąłem w odmętach działaności gospodarczych/DTP/montażu :)

 

Teraz na OS X i Maya - max przestał mi odpowiadać, tym bardziej, że go nie ma na OS X

 

Czasem tu zajrzę:)

pozdrowienia:)

 

EDIT: Szkoda, że nie było newsa na max3d o nowym maku pro- wygląda jak mój czajnik ale ma fajną specyfikację:)

Edytowane przez Tomek Kosiorek
Napisano

Monio to zależy jak na to patrzeć prawdę mówiąc trochę racji jest.

 

Nie liczy się to co program potrafi tylko co ty potrafisz stworzyć przy pomocy tego programu a prawda jest taka że znając Blendera odtworzę ci większość scen z Vue. Problemem może być tylko volumentryka chmur bo ona się długo renderuje w porównaniu do Vue..

 

Vue i terragen, mają tą przewagę że mają gotowe drzewa krzaki itp... W blenderze musisz je stworzyć ale ludzie już naklepali tyle drzewek i krzaków że bazę roślin możesz sobie w bardzo szybkim tempie uzbierać a potem to z górki ustawianie tylko...

Napisano (edytowane)

Tomek Kosiorek - Czemu miałby być news o macu? To nie jest sprzęt stricte graficzny jak tablety czy karty grafiki. Komp jak każdy inny. Oferty stacji roboczych Della, Toshiby czy HP też na szczęście tutaj nie ma, to nie ten serwis. ;)

 

Kramon - Odtworzysz w każdym pakiecie 3d ale nie z tą ilością kroków a na pewno nie z taką możliwością późniejszej edycji sceny. To jest na tyle ważny aspekt że pozwala takim softom jak Vue istnieć. Coś jak porównywanie sculptu blendera do zetki/coat/mud. Jak ktoś się na prawdę zepnie to wykona model o takiej samej jakości jak w wymienionych softach tylko że przez niedoskonałość narzędzia ten proces będzie trwał o tyle dłużej że każdy kto szanuje swój czas wybierzę wyspecjalizowany soft. Jakbym dostał zadanie stworzenia kilkunastu różnorodnych środowisk to oczywista sprawa że wybieram Terragen czy Vue a nie męczę się z blenderem. Szybciej, łatwiej i (nawet biorąc pod uwagę darmowość blendera) taniej. That's all.

Edytowane przez Monio
Napisano

Monio pracowałeś w Vue? Bo to nie jest tak łatwo jak pokazują na filmikach to nie jest prosty program i to nie jest chop siup miałem okazję pracować na tym sofcie. I poziom skomplikowania softu jest na poziomie Houndini.

 

Moim zdaniem jeśli nie specializujesz się w terenach itp... to nie ma sensu zakupu tych softów. W zupełności wystarczy blender i w cale nie ma takiej cięzkiej sprawy jak ty to opisujesz wręcz robienie landscapów jest dość banalne.

Napisano (edytowane)
A ja mam pytanie z innej beczki czy w Terragenie albo Vue bo w sumie do tego nie doszedłem. Jest możliwość robienia symulacji wody?

 

Na pewno się da zrobić jakieś jeziorka, morze i może ocean ;)

 

Vue - dobry interfejs, w miarę szybko można coś fajnego skonstruować ale jak przychodzi czas renderowania to zaczyna się koszmar. Jak się nie ma 200 hektarowej farmy komputerów, to nie ma się co zabierać za ten soft ;) Oczywiście można obniżyć jakość i będzie szybciej ale wtedy może pojawić się straszny "flicker" i efekt końcowy wygląda bardzo brzydko. Mimo to, zawsze mam w domu zainstalowane Vue Pioneer, przydaje się żeby zrobić tło do obrazka.

 

World Machine - bawiłem się nim tylko chwilkę ale zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Też bardzo szybko można stworzyć coś ciekawego, wysłać to do swojego ulubionego softu 3D i tam dopracować. Szybki, przejrzysty program.

 

Tutaj efekt mojej zabawy, nie tak ładny jak obrazki michax56. Ale jak widać nawet słabsi sobie jako tako dają radę w tym programie ;)

http://fav.me/d5kgf20

 

Terragen - dla mnie przerażający interfejs, nie do nauczenia :P

Edytowane przez michalz00
Napisano

Tak jak kolega wyzej napisal Terragen ma niezbyt przyjazny interfejs, ale daje bardzo ladny render.

Jezeli chodzi o Vue to bardzo dobry program do generowania krajobrazow , prosty przyjazny interfejs , w krotkim czasie mozna uzyskac zadowalajace efekty, jest troche zamieszania z tworzeniem materialow ale idzie to opanowac:) .

Sporym minusem Vue jest czas rendering, pojedyncze sceny mozna sobie renderowac w domu na jednym czy dwoch kompach, podaje link do mojej stronki http://www.cornucopia3d.com/portfolio/maciek-sikora niektore z tych obrazkow renderowane byly na dwoch kompach( amd 6-rdzeniowy I quad core 4-rdzeniowy) po 50-60 godzin :( , a o zrobieniu dobrej animacji to moge zapomniec.

Napisano

dziękuję...!!!... i to jest odpowiedź na poziomie poparta przykładami... a nie onanizm artykułami ze strony producenta.... próbowałem użyć coś już z pierwszych wersji Terragenu... render zabijał.... Vue... do zabawy albo do filmów z milionowymi budżetami.... silniki do gier szybkie ale zbyt szablonowe..... czyli trzeba jeszcze czekać... poczekam...:)))

Napisano

Soft jest ciezki dopóki go nie poznasz. Jak dla mnie Vue to wiodący program do generowania krajobrazu. Terragen-jak poprzednicy, toporny interfejs. W blenderze nie pracowałem, wiec się nie wypowiadam, @Kramon jest specjalista, wiec pewnie wie co pisze!!!

Napisano
Soft jest ciezki dopóki go nie poznasz. Jak dla mnie Vue to wiodący program do generowania krajobrazu. Terragen-jak poprzednicy, toporny interfejs. W blenderze nie pracowałem, wiec się nie wypowiadam, @Kramon jest specjalista, wiec pewnie wie co pisze!!!

 

Czy zrobisz np diamentowy las w Vue? albo drzewa na których wiszą dolary?

Napisano

Jezeli chodzi o zrobienie drzewa z wiszacymi dolarami to bez problem, w miejsce textury lisci wstawisz texture dolaraz z transparency map I gotowe. Co do diamentowego lasu to robisz diamenty uzywajac opcji hyperblob, metablob I ustawiasz jako ecosystem na drzewie. Niedawno e-on software wydalo nowy program Plant Factory do modelowania I generowania roslin narazie wersja beta, sprawdzalem jak dziala zapowiada sie rewelacyjny soft.( Beta1 mozna bylo kupic cos za 400$ teraz jest dostepna beta5 za 700$ , finalna wersja ma kosztowac cos 1000 czy ponad 1000$). Z Plant Factory mozna exportowac rosliny do vob(VUE), oraz obj,3ds,fbx.

Napisano
czyli blender wygrywa :D

 

tą scenę możesz wyrenderować na pentium 4 3.2ghz z 1 giga ramu na windows xp :>

 

No niezbyt. Probowales sam te scene odpalic i zrenderowac? Kumpel w pracy obok mnie pracuje na blendku i w zeszlym roku testowal te scene na podobnym sprzecie. Klatka jedna renderowala sie cos ponad 20min o ile dobrze pamietam (nie dam se łapy uciac). Poza tym ten twoj przyklad to jest render a nie generator..... Krzaczki to jakis instance z modyfikowana skala i rotacja, dobrze wyglada poki kamera sie rusza, ale jak na stillke to bardzo słabo.

Napisano

tak mam w domu taki komputer. No i co z tego że renderowało się 20 minut? na 1 rdzeniowym komputerze. A ile czasu w Vue się będzie renderować podobna scena na 1 rdzeniowym kompie o ile ruszy albo chociaż na i7.. jak wyjdzie ci 20 minut to nice.

 

Czy to jest kiepsko? Na parę minut renderu? na CPU? pamietajmy że na GPU to się renderuje błyskawicznie. Powiedz mi jakiej serwerowni byś potrzebował żeby w Vue wyrenderować taką animację?

Blender_island.jpg?t=original&k=028eb8ee

Napisano

@Kramon przykład jaki podales umywa się do renderowania animacji w vue. Vue ma jeden z lepszych silnikow renderujących high poly. Ale jak z każdym softem najpierw poznaj a potem się wypowiadaj. Przy dobrym i umiejętnym ustawieniu renderu oraz sceny, pokazana przez Ciebie animacja renderowalaby się ok 5 min na klatke na quad core, na dobrym podkręconym i7 dużo mniej.

Wiec nie pajacuj i nie przedkładaj blendera nad vue jeśli chodzi o krajobrazy, bo w tym temacie blender jest marna namiastka możliwości vue.

Napisano

nieprzekładam tylko parę postów wcześniej ktoś pisał że Vue i jego czasy renderingu są zabujcze. to już nie wiem kto tutaj ma rację. Wiadomo że Vue lepszy od blendera. ale prawdę mówiąc dla zwykłej osoby to ten program jest troche przerostem formy nad treścią.

Napisano

Hej,

 

jeśli chodzi o Vue to kiedy potrafi się w nim ustawić render jest ... szybki. Z tego co pamiętam był na ten temat oficjalny dokument od e-on. Mówię na przykładzie projektu http://www.e-onsoftware.com/showcase/spotlights/?page=18 .

 

a trzeba dodać było to bardzo dawno na starej wersji Vue, teraz na pewno poszło to wszystko do przodu :)

 

michax56, dzięki za kontakt, będę się odzywał :)

 

osobiście bardzo mnie interesuje który z trzech softów o których była mowa może pomóc mi przy tego typu projektach: http://features.cgsociety.org/newgallerycrits/g84/65084/65084_1325687109_large.jpg ?

 

p.

Napisano

jeśli chodzi o Twoje pytanie @Pionier to na pewno vue będzie pomocny. Możesz importować do niego praktycznie każdy model do tego niezły silnik radiosity dla GI i swietna możliwość ustawienia antyalisingu.

@Kramon ci co opowiadają o długich czasach renderingu w vue to pewnie nowicjusze, co dorwali soft do reki i testują możliwości na dziko. Sa ludzie co w vrayu prosta scenke potrafią renderowac po 48 godzin i sa ludzie co skomplikowana w godzine. Wszystko zależy od umiejetnosci rozlozenia sceny i ustawienia silnika renderującego. I strasznie się mylisz, ze ten program to przerost formy nad trescia, bo inteligetne wykorzystanie jego funkcji rozwala wszystkie programy do generowania krajobrazu.

Napisano

pewnie ze jak ustawisz czyste niebo, pare chmurek, zmniejszysz w edytorze atmosfery quality boost, zaladujesz do ecosystemu obiekty o niezbyt wielkiej ilosci poligonow to render bedzie szybszy, ale jak chcesz ustawic mgle I efekty wolumetryczne I zeby to jakos ladnie wygladalo to render trwa sporo czasu.. Od wersji Vue7 co rok aktualizuje soft I faktycznei teraz w vue 11 rendering jest sporo szybszy . Wracajac do obrazka ktory renderowalem 50 godzin na dwoch kapach tutaj jest link http://www.cornucopia3d.com/galleries/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pos=4&pid=49331

scena zawierala cos 80 miliardow polygonow cale gory pokrylem lasami chcialem sprawdzic jakby wygladal render gdybym zrobil animacje (np. przelot pomiedzy tymi gorami), no ale render pierwszej klatki calkowicie mnie zniechecil, no ale to bylo vue 9,5,

w vue 11 nie renderowalem tak wielkiej sceny.

Podaje dwa linki scene skladalem w vue10(bo vue 11 dopiero co sie pojawilo I mialo sporo bledow) a renderowalem w vue11 ze wzgledu na szybszy rendering.

http://www.cornucopia3d.com/galleries/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pos=2&pid=51263

http://www.cornucopia3d.com/galleries/displayimage.php?album=lastupby&cat=0&pos=0&pid=56344

czas renderingu to 1 godzina do 1,5 godziny dokladnie nie pamietam ale sceny nie zawieraja zbyt wiele chmurek , mgly czy swiatel wolumetrycznych. Moze nie znam sie zbyt dobrze na tym sofcie ale pisze to co zauwazylem w ciagu paru lat zabawy z tym programem.

Napisano

@Maciek3d -"scena zawierala cos 80 miliardow polygonow cale gory pokrylem lasami chcialem sprawdzic jakby wygladal render gdybym zrobil animacje (np. przelot pomiedzy tymi gorami), no ale render pierwszej klatki calkowicie mnie zniechecil, no ale to bylo vue 9,5"

 

A w jakim jeszcze, innym programie zdarzyło ci się renderować "miliardy polygonów" z efektami wolumetrycznymi?

Jeśli ktoś nie potrafi optymalizować scen, każdy renderer jest powolny niestety.

 

Ale obrazek wygląda bardzo fajnie.

Napisano

ekhemn,

A w jakim jeszcze, innym programie zdarzyło ci się renderować "miliardy polygonów" z efektami wolumetrycznymi?

 

Blender. miałem w planach robienie shorta w chmurach migi.. czas jednej klatki na 2 rdzeniowym i5 pełne niebo chmur. (4 wątki laptopowy) godzina. fullHD klatka. Pewno z lasem i miliardami obiektów czas byłby 2-4 godziny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności