Skocz do zawartości

Dama z trylobitem


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie obserwuje wątku od początku, i nie wiem czy było takie pytanie i odpowiedź na nie, ale skąd bierzesz pomysły na swoje prace? Chameleon (tutaj akurat o forme mi chodzi a nie konkretnie o same zwierze:) ), golec (mój ulubiony) i teraz trylobit? :)

 

PS. Trzymam kciuki i obiecuje, że częściej będę zaglądał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chameleona dokładnie nie pamiętam, ale to było jak pracowałam dorywczyo w sklepie fotograficznym, i tam mieli dobrej jakości skaner, i chbya zaczęłam się zastanawiać jak bym to mogła wykorzystać.

 

Golca ktoś na innym forum zaproponował jako temat do speedmodellingu dołączając to zdjęcie http://www.allmystery.de/i/tx6E193_nacktmull1.jpg, temat nie przeszedł, ale nie znałam przedtem zwierzaka i się zainteresowałam. Mają bardzo ciekawy styl życia, w podziemnych koloniach jak pszczoły, rodzi tylko jedna samiczka, i nie czują bulu.

 

A o trylobitach przeczytałam książkę http://www.amazon.com/Trilobite-Eyewitness-Evolution-Richard-Fortey/dp/0375706216

ostatnio czytałam sporo takich paleontologicznych spraw, zastanawiałam się też nad wymodelowaniem czegoś ze skamieniałości z Burgess, Opabinia http://en.wikipedia.org/wiki/Opabinia albo Anomalocaris http://en.wikipedia.org/wiki/Anomalocaris , ale stwierdziłam że byłby zbyt duży problem z referkami. Trylobitów jest dużo więcej i lepiej utrzymane.

No i mają piękne oczy.

 

Najczęściej jest tak że mam zwierzę, i zastanawiam się w jakiej scenie by je można umieścić.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Update z overpaintem. Wciąż pracuję nad teksturami, oświetleniem i dopasowaniem elementów stroju do postaci.

 

140503_overpaint_25.jpg

 

i czysty render

 

140503_render_25.jpg

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak włosy wyglądają nie na mokre tylko jak skołtunione dredy. piana na grzbietach fal to jakieś nieporozumienie tak samo to coś wokół płetw to chyba miały być pęcherzyki powietrza ta takie drobne ale ja bym to usuną

no i dno łapie ci kompreche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włosy są wstawione na szybko, żeby były. To samo z pianą (overpaint).

Dno będzie wymodelowane ponieważ nie mam takiego obrazka w tej rozdzielczości, teraz jest mocno zeskalowane i dlatego wygląda dziwnie.

Pęcherzyki przy płetwach zredukuję bo tam rzeczywiście raczej by ich nie było, dojdzie jeszcze trochę pyłu i drobniejszych cząsteczek z partykli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem chyba w stanie zrozumieć tej pracy, co tutaj właściwie się dzieje. Jest dama, jest trylobit, ale brakuje mi jakiejś interakcji między tą parą. Może coś się tutaj jeszcze rozwinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mookie dobrze prawi.

Osobiście bardziej do mnie przemawia czysty render aniżeli wersja "pełna". Bierze się to stąd, iż render bez dodatków ma ten fajny, karaibski look. Czysta woda, ostre kolorki, jeszcze tylko tam kolorowej rafy kolarowej brakuje i jest naprawdę bardzo fajny obrazek. W wersji finalnej natomiast pojawia się jakaś głębia, kolory wypłowiałe, nierzeczywiste, domalowane ruchy wody (kicz). Nie czuć tej świetlistości, którą na dzień dobry wypluł program.

 

Inna sprawa to ten trylobit, którego szczegóły i fajna forma jaką widać na zrzucie z ZBrusha (jeśli oczy mnie nie mylą) zupełnie się pogubiły. Naprawdę szkoda stracić taki fajny obiekt. Doradzałbym zrobienie całej masy trylobitów tak, że panienka jest nimi okrążona. Dzięki temu niektóre trylobity będa bliżej kamery i wtedy się zaprezentują z całą swoją okazałością, no i sam obrazek zyska na dynamice i interakcji, o której wspomniał mookie.

 

No...całkiem fajny obrazeczek by powstał - rajska plaża, ostre kolorki, pełne słońce, laguna jakaś w ch#&! i nagle coś z innego świata - trylobity. Akcent jak się patrzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

KoMic -

Kaustyki to projekcja tekstury, na razie nie jestem z nich zadowolona. Muszę zrobić lepszą teksturę albo jakoś inaczej to wykombinować. Niestety kaustyka w Cycles nie działa tak jak bym chciała.

Ten Caustics Generator o którym piszesz to to, czy co innego? http://www.dualheights.se/caustics/

 

mookie -

Raczej się nie rozwinie, dla fanów trylobitów jest podróż w czasie, dla reszty jest półnaga panienka.

Tło będę modelowała, ale raczej tylko piasek z pojedynczymi skałkami, myślę że rafa by wprowadziła za dużo chaosu w scenie, chciałam żeby dziewczyna i trylobit wyraźnie wybijały się z tła i żeby w tle się zbyt dużo nie działo.

 

STRZYG -

Co do kolorów będzie trochę więcej brudu w wodzie (unoszący się piach, mół i różne partykle), to to co tam tak chałowo naszkicowałam pędzlem (od dołu będzie więcej).

Oczywiście wszystko co jest domalowane będzie jako model, to tak tylko dla mnie żeby zarysować co jeszcze trzeba zrobić i żeby przetestować kolory. Kolory na moim monitorze wyglądają raczej za bardzo nasycone niż wypłowiałe, nie mam kalibrowanego, będę musiała to sprawdzić u kogoś zanim sfinalizuję obrazek.

 

Okrążona trylobitami nie może być, bo one nie pływają. Tylko ten jeden został wbrew swojej woli oderwany od dna przez złośliwą murenę na poszukiwaniu śniadania. Nie smakowały jej rogi, dlatego wypluła.

 

Mam plan na animację ze smokiem, więc powoli muszę to doprowadzić do końca (dlatego większych zmian tu już raczej nie będzie, tylko wykończenie tego co pisałam).

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności