Skocz do zawartości

Edit Poly - collapse


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Bez funkcji collapse nie potrafie wlasciwie pracowac. Jakis czas tamu zauwazylem ze max takie bzdury mi robi przy "collapsowaniu". Jakos nie zwracalem na to uwagi bo dlugo nie modelowalem ale mam swoj projekcik gdzie sporo modeluje teraz i doprowadza mnie to do szału

 

przed:

5my.png

 

 

po:

s74p.png

 

Pracuje w maxie 2014. Nie mam mozliwosci sprawdzenia na innym sprzecie czy to po prostu taka moda 2014 czy mam gdzies cos dziwnie ustawione?

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawdź czy przed collapse masz wszystkie wierzchołki 'zweldowane', czy nie ma wyizolowanych wierzchołków. Jak dalej nie pomoże to spróbuj użyć weld z b. dużą wagą , zadziała jak collapse.

Napisano

@GreenScreen - nie do konca. trefne verty trzeba usuwac wraz z polygonem i wtedy dopiero cap. Jednak collapsniety vert wcale nie jest w srodku collapsa...Na oko mozna to poprawiac zawsze, ale jak zalezy na dokladnosci to taka metoda odpada.

 

@NV - niestety to samo dzieje sie przy uzywaniu welda... Zawsze powstaje taki pusty trojkąt.

 

Dzieje sie to na wszystkich obiektach, niezaleznie od sceny czy projektu. Stad moj pomysl ze to moze jakas archaiczna pozostalosc po maxie sprzed 10 lat i jest na to jakis skrot (ktory przed przypadek wcisnalem, zdarza mi sie to czesto)?

Napisano (edytowane)

mafida podana przez Ciebie metoda przesuwa środek. Lepiej tak:

 

Zaznaczyć oba werteksy i Backspace, a następnie Poly/Cut

 

A można jeszcze inaczej - szybciej - Border/Cap, następnie zaznaczyć powstałą krawędź i Ctrl+Backspace

Edytowane przez Ajgor
Napisano

Kurcze, sprawdziłem u siebie, faktycznie zepsuli to w 2014 ... jak oni to robią to ja na prawdę nie wiem, szczególnie że z 2013 na 2014 w kwestii modelingu nic nie było dodawane/zmieniane. Oni już nie wiedzą co się dzieje w kodzie tego programu i co odpowiada za co. Co jest smutne :(

Napisano

Przy okazji tego wątku zapytam, od czasu pracowania na 2014 w firmie mamy problem z normalnymi w editable poly, wychodzą często jakieś dziwne babole, najczęściej pomaga modyfikaror edit normals, zaznaczenie wszystkich normali i ich zresetowanie, ale czasami trzeba kombinować z eksportowaniem do obj i importowaniem spowrotem, czasem kombinacja obu tych metod, czy ktoś też spotkał się z takim problemem?

Napisano (edytowane)

XIZOR: Ja mialem tego typu problem ale to w maxie r8. Zalatwialem to prostym trikiem: bryle w edit poly konwertowalem na >Edit mesh>EditPoly, i babole znikaly. Ale od tamtej pory juz nie mialem takich cyrkow. Sprawdzcie ten patent, mozna sobie zrobic prosty skrypt i podpiac go pod guzik.

 

A co do kolapsa, to faktycznie cos zrypali w nowej wersji, zostaje trojkat. Jak zapelnisz go scianką i dasz collaps to juz zadziala hehe

Edytowane przez Traitor
Napisano

ja też ostatnio miałem problem z normalnymi gdy animację robiłem, a niestety ponad 100h mi się robiła i muszę od nowa, a przez to nie wiem czy zdążę z terminem. A mi pomogło nadanie modyfikatora normals i zaznaczenie tej górnej opcji (nie flip normals tylko tej drugiej). A ogólnie problem w renderze wyglądał tak, że pomyślałem że to pewnie cienie się zwaliły lub z modelem coś nie takbo miał na sobie takie ciemne paski w wielu miejscach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności