Juzwa Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Witam, Bez funkcji collapse nie potrafie wlasciwie pracowac. Jakis czas tamu zauwazylem ze max takie bzdury mi robi przy "collapsowaniu". Jakos nie zwracalem na to uwagi bo dlugo nie modelowalem ale mam swoj projekcik gdzie sporo modeluje teraz i doprowadza mnie to do szału przed: po: Pracuje w maxie 2014. Nie mam mozliwosci sprawdzenia na innym sprzecie czy to po prostu taka moda 2014 czy mam gdzies cos dziwnie ustawione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreenScreen Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 A nie możesz tych dwóch vertexów target weldem walnąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NV Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Sprawdź czy przed collapse masz wszystkie wierzchołki 'zweldowane', czy nie ma wyizolowanych wierzchołków. Jak dalej nie pomoże to spróbuj użyć weld z b. dużą wagą , zadziała jak collapse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juzwa Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 @GreenScreen - nie do konca. trefne verty trzeba usuwac wraz z polygonem i wtedy dopiero cap. Jednak collapsniety vert wcale nie jest w srodku collapsa...Na oko mozna to poprawiac zawsze, ale jak zalezy na dokladnosci to taka metoda odpada. @NV - niestety to samo dzieje sie przy uzywaniu welda... Zawsze powstaje taki pusty trojkąt. Dzieje sie to na wszystkich obiektach, niezaleznie od sceny czy projektu. Stad moj pomysl ze to moze jakas archaiczna pozostalosc po maxie sprzed 10 lat i jest na to jakis skrot (ktory przed przypadek wcisnalem, zdarza mi sie to czesto)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 To nie pozostałość, zepsuli w 2014 :D, trzeba czekać na fixa. Tymczasem workaround - - border/cap/collapse poly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajgor Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 (edited) mafida podana przez Ciebie metoda przesuwa środek. Lepiej tak: Zaznaczyć oba werteksy i Backspace, a następnie Poly/Cut A można jeszcze inaczej - szybciej - Border/Cap, następnie zaznaczyć powstałą krawędź i Ctrl+Backspace Edited September 21, 2013 by Ajgor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 U mnie nie przesuwa środka przy collapse poly... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juzwa Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 no mozna to na wiele sposobow, ale po co jakby mozna bylo tylko jednym? No nic czekamy na fixa.... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
NV Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Kurcze, sprawdziłem u siebie, faktycznie zepsuli to w 2014 ... jak oni to robią to ja na prawdę nie wiem, szczególnie że z 2013 na 2014 w kwestii modelingu nic nie było dodawane/zmieniane. Oni już nie wiedzą co się dzieje w kodzie tego programu i co odpowiada za co. Co jest smutne :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Przy okazji tego wątku zapytam, od czasu pracowania na 2014 w firmie mamy problem z normalnymi w editable poly, wychodzą często jakieś dziwne babole, najczęściej pomaga modyfikaror edit normals, zaznaczenie wszystkich normali i ich zresetowanie, ale czasami trzeba kombinować z eksportowaniem do obj i importowaniem spowrotem, czasem kombinacja obu tych metod, czy ktoś też spotkał się z takim problemem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 (edited) XIZOR: Ja mialem tego typu problem ale to w maxie r8. Zalatwialem to prostym trikiem: bryle w edit poly konwertowalem na >Edit mesh>EditPoly, i babole znikaly. Ale od tamtej pory juz nie mialem takich cyrkow. Sprawdzcie ten patent, mozna sobie zrobic prosty skrypt i podpiac go pod guzik. A co do kolapsa, to faktycznie cos zrypali w nowej wersji, zostaje trojkat. Jak zapelnisz go scianką i dasz collaps to juz zadziala hehe Edited September 22, 2013 by Traitor Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajtek Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 ja też ostatnio miałem problem z normalnymi gdy animację robiłem, a niestety ponad 100h mi się robiła i muszę od nowa, a przez to nie wiem czy zdążę z terminem. A mi pomogło nadanie modyfikatora normals i zaznaczenie tej górnej opcji (nie flip normals tylko tej drugiej). A ogólnie problem w renderze wyglądał tak, że pomyślałem że to pewnie cienie się zwaliły lub z modelem coś nie takbo miał na sobie takie ciemne paski w wielu miejscach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now