Fixed Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 (edytowane) Cześć, Od jakiegoś czasu dłubię tą scenę, jeszcze sporo przede mną ale pomyślałem, że przydałaby mi się krytyka bardziej doświadczonych :) Konkrety: Chcę dodać więcej życia: statki, ludzie. Wywalam statek z platformy na pierwszym planie, aktualnie robię nowy, ten zupełnie nie wyszedł. Chcę przyłożyć się do samej platformy, parę osób niezależnie zwróciło mi uwagę, że jest kiepska. Postpro jeszcze przede mną, to co teraz pokazuję to szybkie compy paru passów Co do reszty to.. powiedzmy, że trochę stanąłem w miejscu i przydałoby mi się parę rad. Liczę na wytykanie wszelkich mankamentów, pomysły itp. Z góry bardzo dziękuję za pomoc :) Edytowane 17 Październik 2013 przez Fixed
ikkiz Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Jakość Hollywodzka, więc na prawdę nie wiem co mogły by pomóc moje rady. No może jedna (choć i tak miałeś to zamiar zrobić) - tam na ta platformę, to są jakby schody i też są barierki. to w jakiś sposób ma się do wysokości człowieka i sugeruje skalę, no więc nie wiem, czy ten statek to przy tym nie za mały. Może ustaw jakiś sztafaż byle jaki, kilka postaci na różnych planach, żeby było widać, czy skala ma sens.
Kramon Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Jakość Hollywodzka, więc na prawdę nie wiem co mogły by pomóc moje rady. No może jedna (choć i tak miałeś to zamiar zrobić) - tam na ta platformę, to są jakby schody i też są barierki. to w jakiś sposób ma się do wysokości człowieka i sugeruje skalę, no więc nie wiem, czy ten statek to przy tym nie za mały. Może ustaw jakiś sztafaż byle jaki, kilka postaci na różnych planach, żeby było widać, czy skala ma sens. bez przesady z tą jakośćią. Popatrz trochę dłużej na tą pracę ;] Zaznaczyłem na twojej pracy to nad czym bym posiedział, praca już jest naprawdę fajna, ale mnie osobiście gryzły te sprawy, ogólnie to widziałbym lepsze detale w tej pracy
Rozpustelnik Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Jeśli ma być mimo wszystko real, to podpowiem że w pełnym słońcu oświetlenie wnętrz nie będzie widoczne. Co innego wieczorem i w cieniu, no chyba że każde okno to ledowy billboard grzejący na maksa :)
ikkiz Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 (edytowane) każdy widzi co innego, a mi się w tym otoczeniu przydarzyło mieć immersję - chciał bym odwiedzić to miejsce. Jest bardzo fajne kolorystycznie, i to blade ledowy światło elegancko wygląda na tle paskowych ścian. Nie spinał bym się z tym, czy oświetlenie realistyczne i czy tak na ziemi może wyglądać, bo i tak księżyc jakiś nieziemski (a może z księżyca widać planetę...). Może tam świeci czerwony karzeł po prostu. edit: ale napisałem. :) Czerwony olbrzym, albo biały karzeł może być :) Edytowane 27 Wrzesień 2013 przez ikkiz
Rozpustelnik Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Sci-fi to słowo wytrych, którym można wiele wytłumaczyć... Tak czy inaczej polecam twórczość Syda Meada, bardzo ładnie operował światłem właśnie w podobnych klimatach.
plasti Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 do hollywood'u to temu daleko, ale bardzo przyzwoita praca :)
Fixed Napisano 27 Wrzesień 2013 Autor Napisano 27 Wrzesień 2013 Hej, dzięki za pomoc! Zanotowałem uwagi i będę nad tym pracował. ikkiz - dzięki ;) z tym hollywoodem miłe strasznie ale wiemy obaj że jeszcze trochę brakuje ;-) co do skali to zdecydowanie sie zgadzam, wszystkie elementy byly robione w oddzielnych scenach i przy skladaniu bylem niedokladny, dodam pare postaci i wszystko wyskaluje, dzięki. Kramon - wielkie dzięki za wyraźne zaznaczenie mankamentów, wentylatory rzeczywiście mocno low poly ;) tak samo textury wymagają więcej detalu Rozpustelnik - generalnie te okna to ból w d*pie ;-) było ich wiele wersji które kasowałem i robiłem na nowo. Kombinowałem, żeby tylko w cieniu okna mocniej świeciły - próbowałem z materiałem falloff - light/shadow na intensywności swiatła ale mialem dziwne babole ( okna w świetle były kompletnie czarne zamiast po prostu niewidoczne) spróbuję użyć tego samego ale w kanale opacity może to coś da. Dzięki za polecenie Syda, nie znałem go :) Trochę pewnie zejdzie mi na poprawkach ale najważniejsze, że wiem co robić. Gdyby ktoś jeszcze miał coś do dodania to nie miejcie oporów ani litości ;) pozdro wszystkim
ZiBi_PL Napisano 30 Wrzesień 2013 Napisano 30 Wrzesień 2013 piękne. Kolejna praca która trafi do mnie na tapetę
Fixed Napisano 6 Październik 2013 Autor Napisano 6 Październik 2013 hej, wrzucam update. Zrobiłem nowy statek, dodałem postać, popracowałem nad skalą platformy i dodałem troche detalu (ktorego nie widać ;P ) poprawiłem parę textur i mapowanie + zabawa kolorami. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, a w międzyczasie spróbuję jeszcze dodać więcej postaci i jakieś mniejsze statki dalej w tle. pozdro
ikkiz Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Nie podoba mi się to zbrązowienie po lewej u góry. Reszta jest już świetna.
plasti Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 jest coraz lepiej, dof za duzy na budynku w tle
bbandi Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 Bardzo fajnie - na ostatnim obrazku zbyt kolorowo się robi, już lepsza atmosfera jest na pierwszym...
STRZYG Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 (edytowane) Ja osobiście jakoś nie czuję tutaj wielkości tego wszystkiego. Więcej perspektywy powietrznej tutaj powinno być - czyli im coś jest dalsze tym mniej wyrazistrze kolorystycznie Tutaj dobry przykład perspektywy powietrznej-> http://www.pinterest.com/pin/571112796466435904 Kolejna sprawa to brak dobrego lens blura, czyli takiego uzależnionego od odległości. Jedyny blur to ten ostatni budynek i jest to nietrafione bo budynki przed nim już są żyletą i powstaje mega nierzeczywisty dysonans Najlepiej by było stworzyć do tego wszystkiego własną mapę ZDEPTH np jak ten koleś -> http://www.pinterest.com/pin/571112796466417399/ (no chyba że wszystko jest z jednej sceny i możesz takową sobie wyrenderować ) Wydaję mi się, że nie do końca chcesz pozbyć się detalu całej sceny w imię naturalności ;P bo gdy wprowadzisz blur + perspektywe to detale na bydynkach będą minimalnie widoczne. No i pierwsza wersja kolorystyczna bardziej mi się podoba. Ta ostatnia to jak na nintendo :D Aha i jeszcze jedno ;) - brakuje tutaj malutkich rzeczy dla zrealnienia skali - czyli jakieś stado ptaków gdzieś tam tak małe że prawie niewidoczne. Statki powietrzne, równiez bardzo małe sobie latają. Dobrze by się tutaj sprawdził jakiś ruch uliczno/powietrzny, żeby to wszystko miało życie. Pyłki w powietrzu też by swoje zrobiły. Dużo dłubaniny ale efekt będzie na pewno lepszy Edytowane 10 Październik 2013 przez STRZYG
STRZYG Napisano 10 Październik 2013 Napisano 10 Październik 2013 w sumie to nie mogłem się powstrzymac i dla lepszego zwizualizowania ukradłem Twój obrazek. Odseturowałem, dodałem lensCorrection (aberracja) + perspektywe powietrzną po cołaości oraz rozjasniełem u dołu ten lej (żeby pokazac jaki wielgachny jest) na szubciora więc wiesz ;P obrazek -> http://imageshack.us/a/img35/5167/nxdz.jpg
Fixed Napisano 10 Październik 2013 Autor Napisano 10 Październik 2013 Wielkie dzięki za pomoc STRZYG. Miło mi , że chciało Ci się popracować na renderze :) Mapa z-depth jest, zrobiłem z niej inverta i rzuciłem w szopie na "add" żeby uzyskać efekt mgły ale widać jest zbyt delikatny, masz rację, że ciężko mi zrezygnować z detalu ;-) Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że trzeba jeszcze dorobić trochę elementów (powoli traciłem cierpliwość ) za co też dziękuję :) Dodam jakieś postacie w dolnej części miasta i statki w górnej. Jeszcze raqz dzięki, pozdro :)
Fixed Napisano 11 Październik 2013 Autor Napisano 11 Październik 2013 Hej, wrzucam apdejt, wywaliłem ninetendo ;-) dodałem ( mam nadzieję ) więcej głębi. Są też mali ludzie w lewym dolnym rogu, pare statków, trochę zmian w kolorach, które większość raziły. Sami oceńcie i dajcie znać co myślicie.
biglebowsky Napisano 12 Październik 2013 Napisano 12 Październik 2013 Ostatnia wersja już robi. chyba cienie za mocne, trochę więcej koloru nieba mogło by w nich przebijać. Trocheretuszerskiego podmalowania też by pomogło w detalach.
legomir Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Poprzednia wersja statku była chyba nieco lepsza, te mocne odbicia na metalu sprawiały, że obrazek był chyba mniej nudny dla oka.
STRZYG Napisano 15 Październik 2013 Napisano 15 Październik 2013 No, wszystko idzie już w dobrym kierunku ale to chyba jeszcze nie finisz ;P Legomir ma rację - poprzednia wersja statku lepiej siedziała na obrazku. Obecna wersja wygląda trochę jak taka bulwa. Cienie na pierwszym planie są za ciemne, w ogóle to mi się wydaje że na pierwszym planie za bardzo pojechałeś z levelami w postprodukcji. Kolejna rzecz to skala obiektów na pierwszym planie względem człowieka. Człowiek jest za duży. No wyobraź sobie że ten człowiek wchodzi do tego pojazdu albo do wnętrza podestu na którym się znajduje - musiałby się schylać :/ Człeniu powinien być co najmniej 2 razy mniejszy. Oczywiście to pociąga za sobą zmianę rozmiaru barierek i ich ilość oraz schody na platforme powinny dostać nowego rozmiaru. Kolejna rzecz to ruch powietrzny. Nie wiem, być może masz ciśnienie aby wszystko zrobić w 3D, ale najlepiej by to było zrobić w szopie. Wyrenderować kilka pojazdów i duplikować ile wlezie. niektóre wielkością powinny być zbliżone do gwiazdek na niebie które masz w pracy. Teraz pojazdów masz ok. 10 a powinno być ich ok 100 (bardzo malutkich). Ruch powietrzny też powinien być jakoś zorganizowany, powinno się wyczuć poszczególne drogi/kanały mniej więcej przykłady: http://www.pinterest.com/pin/186266134558115776/ http://www.pinterest.com/pin/310959549242026131/ EDIT. chociaż jak tak patrzę to ten człeniu mógłby sobie pozostać w taki rozmiarze w jakim jest teraz
Fixed Napisano 16 Październik 2013 Autor Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Hej, jeszcze raz dzięki za pomoc. Wrzucam progress. Co do cieni i odbić na statku to sprawdziłem w robocie na paru monitorach i był lekki szok - tam gdzie ja widziałem lekko przeźroczyste cienie była czarna plama.. strasznie demotywujące. Poprawiłem na czuja jak pisał Legomir, Big i STRZYG.. starałem się dodać odrobinę koloru nieba do cieni i zmniejszyć szaleństwo z kontrastem. Dodałem też pare detali w szopie i więcej obiektów na niebie. STRZYG - zgadzam się, że fajnie wyglądałby zorganizowany ruch powietrzny ale już nie chciałem motać bardzo w tle. Miałem takie wyobrażenie tej sceny, że to jednak taka kolonia na którą jak ktoś nie musi to nie zagląda i jakoś nie pasowała mi grzeczna komunikacja i zbyt duża populacja. Tak czy siak nie zmienia to faktu, że powinno być więcej statków biorąc pod uwagę skalę kadru. Jeszcze raz dzięki, to był świetny pomysł, żeby poprosić o radę na forum. Bardzo mi pomagacie. Dajcie znać co myślicie o tej wersji. pozdro Edytowane 16 Październik 2013 przez Fixed
Fixed Napisano 17 Październik 2013 Autor Napisano 17 Październik 2013 Hej, wprowadziłem lekkie zmiany w kolorach ( było mi za niebiesko ) i zdecydowałem ( wiem..można jeszcze nad tym posiedzieć ) dać pracę do działu Finished. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90988 dzięki jeszcze raz, pozdro
Vega Napisano 17 Październik 2013 Napisano 17 Październik 2013 Witam, prosze zmienić nazwę na zgodną z regulaminem działu WIP. Nazwę tematu możesz zmienić edytując pierwszy POST. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się