Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzieki EC, właśnie wiedzialem, że coś jest z cieniem nie tak, ale nie mialem pojęcia skad dowiedziec sie, jak to poprawic. A tu sie okazuje, ze to nie takie trudne :D

Napisano

10660313_325535490964440_5438149853031662273_n.jpg?oh=6615807d07de2f4e2ece2215546e1763&oe=54F565B8&__gda__=1421102436_6cf3dceb640ce9d825b24d31b5921961

10411303_325541160963873_6858625328486063164_n.jpg?oh=9e93b6c0732d5a325195844b9849f959&oe=54ABC012&__gda__=1424953124_02add2496f484bb165af51d355e14e71

Obecnie kombinuje z walorem. Spróbowalem też podkolorować studium Zorna, ale coś kiepsko mi to idzie. Ktos ma jakis sprawdzony tut o podmalowywaniu b&w?

Napisano (edytowane)

Dzieki Rosikowski :D W końcu mnie zmusiliście xd a te końcówki to teraz zauwazylem, ze blur mi zeżarł, bo ja zrobiłem takie jakby podwójne, bo mam cztery żarówki pod sufitem i się dwa cienie robią, ale unsharp maskiem i blurem przejechalem to na samym koncu i nie zwrócilem uwagi, ze mi te cienie zeżarło c: trudno tam xd nastepnym razem zwroce na to uwage

 

Okej. Zachęcony przez Tomka Gy postanowiłem zrobić własną ilustrację i zamieszczać tu stepy, w których poopisuje czym się zajmuje, z myślą oczywiście o tym, żeby było łatwiej mnie opierniczyć że zajmuje się tym źle. no myślę, że będzie to fajna motywacja, żebym finalnie coś DOKOŃCZYŁ.

 

Najpierw historia: Trzech spragnionych filiżanki kawy poszukiwaczy guza, nie zważając na późną porę, postanowiło odwiedzić pewną klimatyczną kawiarnie o uroczej nazwie "Kawiarnia u stóp niewygaslego wulkanu". Drzwi stawiały opór, toteż ruszyli glową (a także kluczykami w stacyjce swego nieodłącznego pojazdu) i wbili się na krzywy ryj przez ścianę. Teraz używając tradycyjnych mediów poszukiwawczych takich jak pochodnia czy bajerancka czapka założona tył na przód, rozkminiają, którędy należy się udać, by jak najszybciej zasmakować w cudownej, niesamowitej i super ekstra filiżaneczce kawy.

 

1390469_326746287510027_1229664992796516226_n.jpg?oh=e0dd9c9c94a38982d2853fce7ec09105&oe=54ABEA04&__gda__=1424267053_c3d2f72e8f5990b320d57dc7eb49d153

bazgroł zwany szkicem

 

10710385_326746284176694_2425088733682189086_o.jpg

trochę dokładniejszy bazgroł

 

10446261_326746280843361_495338367716879325_o.jpg

Płaski kolor, staram się wybierać ciemniejszy niż trzeba, żeby potem jak najmniej przyciemniać, a więcej rozjaśniać.

 

Co chce zrobić dalej:

Planuję zrobić 3 źródła światła - główne to pochodnia w ręku czapownika, drugie to księzyc a trzecie, mniej dające po oczach to lawa, płynąca pod mostem (ten brązowy pasek). w następnym kroku najpierw poprawię trochę walor, żeby wszystko było wyraźniej podzielone na plany. potem mam zamiar zebrać refki, w razie potrzeby pocykać zdjęcia i na ich podstawie dorobić dokładniejszy lineart, potem poprawić pod nim płaskie plamy koloru. Nastepnie daje czadu ze światlem, dokładam gdzie trzeba dramatyczniejsze cienie, poprawię krawędzie, ponakładam tekstury, pobawie się brushworkiem, nałoże filtry, wydrukuje i pochwale sie mamie.

 

Co w moim planie jest głupie? Co moge zrobic zamiast tego? Co trzeba zmienic w kompozycji, historii, kolorach, czymkolwiek? Jestem otwarty na ochrzantusy

 

edit: tutaj ta wersja z "poprawionym" walorem

1973283_326752027509453_1803692956296958564_o.jpg

dalej mi sie wydaje, ze jest źle, ale nie mam pomysłu, jak to poprawić.

 

edit2:

10658982_326885450829444_1294416938959934752_o.jpg

ostatecznie, zeby dojsć, co jest nie tak z walorem po prostu rozplanowalem sobie najpierw w b&w i dopiero na to ponakladam kolor

Edytowane przez Rozpu
Napisano (edytowane)

w miedzyczasie poskanowalem troche starych i nowych rzeczy

 

10387549_326968430821146_8154941750853578685_n.jpg?oh=f4a4f254297a8998d044c8f386b2e367&oe=54F28FC7

 

10376720_326968370821152_7623376926125543717_n.jpg?oh=3e289863bc2ede9a3b6328a8641d3de7&oe=54AA0A25&__gda__=1420604332_120a4258f688ad63946c55379fd99c5d

 

10700198_326968477487808_8380786100222699432_o.jpg

 

1544321_326968304154492_3960041371762159803_n.jpg?oh=d8debbb4a51ad815a8ef2cc4c84310d3&oe=54DE3616&__gda__=1420475496_e62bc77deefd90852f4515b0f6ab4ccb

 

10383094_326968364154486_5162367715087936080_n.jpg?oh=21b827199709243a9c38e569c14e7340&oe=54E7EBF7&__gda__=1421060509_e08b48e0b1b6223e8d9b0304adaf9c8b

 

10438120_326968410821148_7339728232340761709_n.jpg?oh=d67d1694a709d7a05aae6da5afbb8f2c&oe=54E0A0C5&__gda__=1423830909_937e3e01d2277da3af058860baee901f

 

1391516_326968340821155_5586315460948407161_n.jpg?oh=a89bf99acfe21309f0736f243035c010&oe=54F8DBB5&__gda__=1424030324_b8bb0063ced135318e5fb8b5ad3c6059

 

10659299_326968500821139_7187075440214658114_n.jpg?oh=ef73e58531059dd55480808fecdf9d1d&oe=54F87DBD&__gda__=1420592645_0efe316b2955eb8e17046f4c9acd5670

 

1656028_326968440821145_1266229065685767375_n.jpg?oh=e576b5c10b976232bc5fcf5496468869&oe=54E78BA4&__gda__=1424328410_a73b1905f30ee07a8b6ebd16fdefda25

 

Część jest przerysowana z paczki z refkami, którą takaszmen wrzucił kiedys do teczki Tomasza G

 

I oczywiście dzisiejsze postępy nad ilustracją:

Porobiłem zdjęcia, a także przejrzałem google za refkami.

10679639_326982640819725_5827043359154685444_o.jpg

Poprawilem lineart.

 

10517438_326982634153059_6343972827652306862_o.jpg

Poprawilem płaską plamę pod spodem

Edytowane przez Rozpu
Napisano (edytowane)

poskanowalem wszystko juz do konca.

1510930_327088047475851_7434340444147149625_n.jpg?oh=c3604f39aa509b3606c9c37a01e3b18a&oe=54E7BB93

 

1797497_327088024142520_1866954023010209449_n.jpg?oh=ae4bd35cf25b1d38d989b740f4f2e4c6&oe=54DD69B5&__gda__=1420890670_d0e9503ae8b803deece85f790012f789

 

10374479_327088020809187_497049538414251242_n.jpg?oh=d658a51a6857ca989e22dce06bac530d&oe=54EF2A59&__gda__=1425004226_46c5f696c70201fffe72f5f8b03ad069

 

Odkrylem jak cudownie jest mieć lekarskie zaświadczenie o byciu niezdolnym do zajęc fizycznych. Caly wf rysowalem z gestu grajacych w siatke kolegow i ich kolana oraz łokcie c:

14581_327088064142516_2237088069975050934_n.jpg?oh=e1ed1aaac1a150f052f12b73126459e9&oe=54E99F80

 

7594_327088120809177_1223590749747218119_n.jpg?oh=d89131862bfcd9cf5dc03eb8493f3df2&oe=54B174B2&__gda__=1425300843_1a270e001102a84196512ef1d6d90fc1

 

10362864_327088090809180_1685546718024744772_n.jpg?oh=c0e8287cc59860261d6dec7e8a5bc817&oe=54F2CADE&__gda__=1424368230_682c713e2761b3198a3e1aa587208f5e

 

10435482_327088077475848_5731410430033656404_n.jpg?oh=ea08c771da9151dd75c623ae92df4579&oe=54F33851

 

i tadam kolejny step

1957900_327087844142538_6895108753157786072_o.jpg

 

edit kolejny (nie chce zeby to wyglądało jakbym sie domagał uwagi, ale cos dzisiaj nikt nie pisze na forum i mi az glupio ze caly czas ostatni post jest moj, wiec wole edytowac)

1072331_327410384110284_7345301501390219570_o.jpg

tutaj nałozylem od nowa kolor. palety bezczelnie podpierdzieliłem z jakichś statystyk o obrazach dawnych mistrzów. Nie zebym nie umiał samemu ułozyc palety, po prostu robiąc tę pracę korzystam ze wszelkich mozliwych pomocy i staram sie wyzbyc jakichs dziwnych przesądów o uzywaniu zdjec, próbkowaniu kolorów itd (co nie zmienai faktu, ze akurat te kólka w niczym mi nie pomogly). Uzywałem mieszania "color" i żeby uzyskac te kolory, ktore chcialem, musialem zmieniać walor pod spodem. gdy dałem z powrotem b&w dostalem takie cos:

 

1487874_327410480776941_4023003304437774161_o.jpg

jak widac, prawie wszystko pod względem waloru który ustawiłem wcześniej poszło się czesac. zgasilem widoczność warstwom z kolorem i poprawiłem walor z powrotem

10636766_327410427443613_3142893680779030467_o.jpg

A potem włączyłem widocznośc kolorowi, zeby zobaczyc co z tego będzie.

10700692_327410430776946_4315436650567118374_o.jpg

kijowizna straszna, podirytowałem się, bo zauwazylem, ze robie po prostu w kółko to samo. w koncu wpadlem na pomysł i złączyłem ze soba wartswy kolorowe z walorem i po prostu levelsami doprowadzilem walor do porządku. Kolory zachowały między sobą relacje, a walor się zgadzał, czyli osiągnąłem wszystko to, czego chciałem. I. Skapnąłem sie, ze mogłem po prostu OD RAZU namalowac sobie tadada wszystko kolorem na osobnych warstwach, potem wrzucic na wierzch warstwe czarnego płaskiego koloru z mieszaniem "color" i widząc to wszystko w b&w pokręcic levelsami. bez całej tej zabawy z zaczynaniem od b&w.

10556935_327410564110266_4112577771391881820_o.jpg

co prawda juz troche oslepłem i nie widze wszystkiego, ale to narazie to, czego chcialem.

Edytowane przez Rozpu
Napisano

10661988_327797770738212_3984641724599903943_o.jpg

kolejny step. zacząłem ze światłem. na trybie mieszania "screen" nałozylem intensywną pomaranczowa barwe i zmniejzylem krycie na okolo 70. potem na warstwie wyzej dalem ciemny szary i ten szary gumuje. wymyslilem to jak szedlem spac i chcialem zobaczyc czy sie sprawdzi. o dziwo efekt jest mniej wiecej taki jak chcialem c: ale fajnie c:

Napisano

Tą skałę pomiędzy dziewczyną a tym gościem w czapce utnij, przeszkadza. Poza tym gościa w czapce powinien być minimalnie przesunięty w prawo. Nie wiem też czy ta wieżyczka i chmura nad nią w tle są potrzebne, zrobiło się dużo ważnych punktów. Tak samo te stalaktyty.

Chociaż oni wchodzą do jaskini tak? Szczerze powiedziawszy, nie wiem jak to się dalej potoczy. Ale jestem ciekaw.

Pamiętaj Rozpu, że to są moje uwagi i jak zwykle jestem pijany;)

Napisano

kalberos - ja próbowalem juz przy martwych różnych technik i mi najlepiej zaczyna sie od miekkiego pedzla, a potem dopiero twardym sobie próbkuje kolory i poprawiam gdzie trzeba. narazie faktycznie sie zlewa, ale najwazniejsze, jaki bedzie efekt koncowy. jak faktycznie utrudni mi to zabawe w dalszym etapie pracy, to nastepnym razem zrobie tak, jak mowisz, dzieki za komenta ;ddd

 

1795813_328354474015875_3500539886581258319_o.jpg

dalszy etap. na warstwie z kolorem, ktora jest pod spodem popróbowalem troche wiecej kolorow domieszac, ale nie widac bylo za duzo róznicy, poza miejscami oswietlonymi. Rzuciłem też światło od samego księzyca.

 

a tu bonus, promoart mojego brata. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/q83/s480x480/1922478_328266697357986_4430281338566447266_n.jpg?oh=1bd4885a26589c90c0b2b2cb9cefc94c&oe=54D916E6&__gda__=1423738827_acec41df9ae5999ddae286c665f6ed36

Napisano

Rozpu no skoro tak ci lepiej to ok, ale zauważ teraz twoje kolory są strasznie brudne, zbuduj sobie bryle i ciśnij możesz mieszać miękki, twardy ale nie skupiaj się na tym za bardzo na początku. Najlepiej skup się na czytelności obrazka plus ciekawa historia , ja nie wiem co tam się dzieje, są ludki jakaś dziura w tle, mogę się jedynie domyślać ze to jakaś jaskinia ? a kolory mnie odstraszają sorka za szczerość

 

Robiłeś sobie wcześniej jakieś miniaturki z rożnymi kompozycjami, kolorystyka? czy tak od razu poleciałes z tematem ?

Napisano

kalber nigdy mnie nie musisz przepraszac za szczerosc, ani martwic sie o dobór slów gdy komentujesz moje prace ;d

kolory rzeczywiscie brudne, ale chyba nei tyle dlatego, ze zaczalem od miekkiego pedzla, a raczej dlatego, ze eksperymentowalem z cieniowaniem w specyficzny sposób. nałozylem na kolory szarą warstwe i ją gumuję tam, gdzie chce by padlo swiatlo. w tej ilustracji ja w ogole chce robic wszystko inaczej niz robilem wczesniej, bo jej celem jest bardziej to, zebym odkryl jakies nowe efekty niz samo to, zeby efekt koncowy byl superancki. natomiast mam taki plan, ze jak juz podobieram dobrze kolory, to popróbkuje je i na warstwie wyzej bede nimi na nowo malowal twardszym pedzlem, potem poblokuje warstwy i wykoncze to wszystko

 

z tymi miniaturkami masz racje, powinienem tak zrobic. przy nastepnej ilustracji na pewno bede o tym pamietal.

 

wielkie dzieki za komentarz :D

Napisano

Poza brudnymi kolorami istnieje jeszcze problem z walorem. ( w tej ilustracji z jaskinią)

Kalberos dobrze Ci radzi z tym żeby robić miniaturki, jeśli je dobrze ogarniesz to na pewno ułatwi Ci to dalszą pracę.

 

Koniecznie zastanów się nad kompozycją, w chwili obecnej trochę nie trzyma się kupy.

Jest centralna, przez co nieco nudna. Można by zbudować tą scenę całkowicie inaczej przy okazji, ułatwiając sobie życie.

Np. Zbudować kompozycję jak w pracy poniżej. Ustawić postaci za sobą w pewnej odległości, by pokazać skalę. Dać im ciekawsze pozy.

I na pewno wypełnić nimi kadr. Na razie jest tam pustawo.

 

http://www.komarckart.com/new_00.jpg

 

Jeszcze pomyśl nad oświetleniem. Masz tam pochodnie, która powinna być głównym źródłem światła, a na rękawie pojawia się skądś białe światło. (Nawet jeśli to księżyc, to światło powinno tam działać na zasadzie rim light, ładnie by to działało)

 

Mam nadzieję, że nie wygaduję głupot.

 

Pzdr.!

Napisano

Dzieki za komenty. Zastanawiam sie teraz, czy jest sens dalej ciagnac te ilustracje, czy zaczac jakąs nową, w ktorej sie zastosuje do waszych rad

 

10506991_328721243979198_5660828190013777403_o.jpg

dodalem troche twardego pyndzla i zamalowalem lineartu troche

Napisano

Zrobiłem małego overpainta Twojej pracy, mam nadzieję, że się nie obrazisz.

 

http://s28.postimg.org/7k8hreum5/overp.jpg

 

1. Wydaję mi się, że zbyt dużo elementów odciąga uwagę od postaci, więc je usunąłem.

 

2. Moim zdaniem dziura w skale jest zbyt blisko kompozycyjnie gościa trzymającego się za głowę. Przesunąłem ją trochę w bok.

 

3. Usunąłem skałkę pomiędzy pierwszoplanową postacią a postacią kobiety.

 

4. Łapka kobity jest przeogromna, mimo, że stoi troszeczkę dalej. Tak, wiem, że to szata i draperia ale ja tak tego nie czytam. Troszkę ją odchudziłem choć moim zdaniem i tak warto by było to troszkę inaczej rozwiązać, pokombinuj z tym.

 

5. Tło po prawej stronie aż prosi się o zróżnicowanie, jest zbyt jednolite.

 

6. Drugoplanowe postacie wydają się lewitować, trzeba by je postawić na ziemi albo bardziej sugestywnie zaznaczyć mgłę (jeśli to miała być mgła)

 

7. Zastanawiałem się czy usunąć ten element z lewej strony (a z ich prawej) w dolnym rogu. Usunąłem go z tego powodu, żeby dodać trochę oddechu w kompozycji, ponieważ postacie wydają się zmierzać w tamtym kierunku.

 

Pamiętaj, że to tylko moja skromna opinia, to co wydawało mi się, że można by poprawić.

 

Pozdrawiam

Napisano
Dzieki za komenty. Zastanawiam sie teraz, czy jest sens dalej ciagnac te ilustracje, czy zaczac jakąs nową, w ktorej sie zastosuje do waszych rad

 

Moim zdaniem nie ma sensu. Radziłbym spędzić czas na zapoznawanie sie z podstawami waloru bo widać, że za wcześnie na skomplikowane sceny. Lepiej byś zrobił, gdybyś spróbował namalować jedną postać z pochodnią w jaskini na podstawie zdjęcia (niekoniecznie kopiując zdjęcie, ale użyć go do zrozumienia jak działa światło w takiej sytuacji. Zaczynasz od razu od wielu elementów -3 żródła światła, każde o innym kolorze (pochodnia, księżyc i lawa) i poległeś, zacznij od czegoś prostszego. Nie ma żadnego stopniowania waloru, ogień pochodni ma taką samą jasność jak ubrania, scena oświetlona pochodnią kolorystycznie wygląda jak w zamglony szary dzień.

 

Zrobiłem Ci overpaint żeby pokazać o co mi chodzi jeśli odnośnie waloru i koloru, kompozycję, pozy itp zostawiłem tak samo, ale wszystko trzebaby poprawić. Nie mówię tego, żeby Cię zniechęcić, tylko uprzytomnić że powinieneś zaczynać od mniej złożonych, ale dobrze zrobionych obrazków i stopniowo dodawać większy stopień komplikacji, niż rzucać się na coś takiego i nic z tego nie mieć.

 

b68a68bae8e2b5e8ae41f2a8a288448a-d854qvc.jpg

 

Sorry że tak bez ogródek piszę, ale na szczęście napisałeś, że nie trzeba się martwić o dobór słów więc skorzystałem z okazji ;p

Napisano

WOOOOOOW dwa overy :D

 

Wielkie dzięki Netrush i EC! Boje się tylko, że jeszcze troche czasu minie, zanim bede to wszystko potrafił zastosowac w zycie, ale bardzo się będe starał nie zmarnować tego, co się od was dowiedziałem :D

 

Co ty EC, nie napisałeś nic czym mógłbyś mnie zniechęcic czy obrazić, właśnie takie komentarze zachęciły mnie do załozenia teczki na maxie. Wczesniej byłem na kilku grupach na fb to po prostu płakać się chce, jak tam trzeba owijać w bawełne a i tak wyzywali od "hejterów" i mówią że "taki mają styl" xd

 

Tak więc -

 

1. wymyślić nieskomplikowaną historię

2. rozplanować ładnie kompozycje, najlepiej kilka miniaturek z kolorami

3. znaleźć jedną porządną refke z podobną sytuacją

4. rysowanko

 

Wielkie dzieki za komenty i zapraszam częściej do "korzystania z okazji" xdxdxd

Napisano
Co ty EC, nie napisałeś nic czym mógłbyś mnie zniechęcic czy obrazić, właśnie takie komentarze zachęciły mnie do załozenia teczki na maxie. Wczesniej byłem na kilku grupach na fb to po prostu płakać się chce, jak tam trzeba owijać w bawełne a i tak wyzywali od "hejterów" i mówią że "taki mają styl"

 

Z podobnego wychodzę założenia, że jeszcze tutaj ktoś czasami prace skrytykuje, coś doradzi, pomoże itd. Na zachodnich forach jest straszna lipa jeśli chodzi o feedback, prawdę mówiąc na Facebooku nie bawiłem się w grupy ale nawet na Zbrushcentral praktycznie wszystkie teczki mają pięć gwiazdek, przeważają komentarze w stylu "świetne prace, czekam na więcej" albo w ogóle ich nie ma, wzajemne klepanie się po plecach. Wydawało mi się, że ludzie zakładają takie teczki żeby wzajemnie się czegoś uczyć, a nie tylko chwalić swoimi pracami.

Napisano (edytowane)

Troche ołówków ze szkolencji i szkice kompozycyjne z eni hol (bedzie ich wiecej, zaczalem zauwazac, jak bardzo slabe mam kompo)

10423857_330398063811516_5603020199882750897_n.jpg?oh=d7b68efc203d5b7844ebbe2383e1e3f0&oe=54E09D58&__gda__=1425113824_84e1a469cc1f8ee81f55804ed5b9a58a

 

10447154_330398010478188_5310472244907350461_n.jpg?oh=2895b23a5d03dad721530d5f90fcb55c&oe=54F0AF63&__gda__=1424746986_6982b850d2a68f21553e9d6a9ec6f4da

10413410_330397957144860_8981200005829951830_n.jpg?oh=c438e7fc06f61d33f73461c0613aa76b&oe=54DFE361

 

10690024_330398043811518_4993126285193217185_n.jpg?oh=b8a101184fb2955df2d3224dfb511226&oe=54F5D13F&__gda__=1423986697_5406641f7ae80a85b65d426ac28660bf

 

10382737_330398017144854_1068484608230296225_n.jpg?oh=7fd584d808153f768d3e6c3216480517&oe=54D42681

 

10553936_330397927144863_3803388138785872351_o.jpg

Edytowane przez Rozpu
Napisano

Jak już zauważyłeś to dobrze;). Też mam problemy z kompozycją i jeszcze z pokazaniem emocji postaci i jaką sytuacje przedstawia ilustracja.

Fajny ten potworek i ten storyboard.

Napisano (edytowane)

do nauki emocji polecam przerysowywanie głupich ryjow ;d

 

troche z http://www.cinemasquid.com/10696438_330587817125874_3930417033339612515_n.jpg?oh=4b8ce4503a5020bca7be3bbb09bd0fd7&oe=54ECDB24

 

10428447_330587793792543_3692997223887014681_n.jpg?oh=2ac55a4028b1a27a701a133580fc19d7&oe=54D4C0EA&__gda__=1424806966_82614c2d2910937fce39345b24e05a40

 

dalsze szkice kompozycyjne z annie hall. chyba sobie teraz zmienie filma, bo juz mnie annie hall zaczyna boringowaci.

Edytowane przez Rozpu
Napisano

Jakis czas temu czytałem sobie 3 rozdział księgi Sedziów i naszło mnie, zeby zilustrować historie Ehuda. Na zrobienie calego komiksu narazie mi brak skilla, wiec probuje wymyslic taką kompozycje, ktora odda całą esencje spotkania Ehuda i króla Eglona. Tutaj kilka propo, chyba dorobie ich wiecej, ale bede wdzieczny za podpowiedzi

 

1909435_331123253738997_8659817184979888741_o.jpg

Napisano (edytowane)

10697311_332260593625263_1790466074112337914_o.jpg

241016_332260656958590_8703580495562264507_o.jpg

10750373_332260586958597_988382352429011800_o.jpg

10710339_332260670291922_3922847050686704930_o.jpg

10515103_332260610291928_2467344462773625319_o.jpg

studium waloru. Spróbowalem sie przyłozyc najlepiej jak umialem. zastosowalem tym razem taki myk, ze najpierw zamalowalem wszystko na plasko najciemniejszym walorem, potem daem troszke najjasniejszego i to co sie dzialo "pomiedzy" staralem sie po prostu wymieszac z tych dwoch. dzieki temu nie wychodzilem 'za kulisy' i wszystko zachowalo swoj lokalny walor. przynajmniej w zalozeniu.. nadal dopieszczam to studiaczkine.

 

nieśmialo dodalem troche brusza, wzmocnilem hajlajty i poprawilem krawedzie.10477836_332266336958022_708402087286325088_o.jpg

Edytowane przez Rozpu
Napisano

No no Rozpu, bardzo fajne to ostatnie studium. Wydaje mi się, że jak przysiądziesz i namalujesz coś dłużej niż przez przysłowiowe 15 minut to odbiór pracy jest taki jak by to malował ktoś z większym doświadczeniem, a prawda jest taka moim zdaniem, że Twoje prace są w pewien sposób nierówne z tego powodu, że właśnie nad niektórymi się skupiasz, a przy innych zupełnie zapominasz i lecisz na autopilocie hehe.

 

Moje spostrzeżenie wzięło się stąd, że przeglądając Twoją teczkę zauważyłem pewną zależność bardzo dobre prace po czym kilka gorszych i znowu jedna lepsza i tak w kółko :). Może spróbuj tak samo przysiąść nad kolejną i kolejną, bo wiedzę masz całkiem sporą, skilla już też, teraz wystarczy to zaaplikować i się w połowie nie znudzić, tak tak jestem hipokrytą w tym momencie bo sam miewam takie momenty przy malowaniu żeby dać sobie już z daną pracką spokój i wziąć się za kolejną mimo, że ta wcześniejsza wygląda tragicznie hehe.

Napisano

ja wiem, wszyscy macie racje, ciagle to slysze, zgadzam sie z tym - ale ciezko mi to wprowadzic w czyn. bede po prostu staral sie robic wiecej dopracowanych studiow i mniej "bazgrac" wtedy gdy nie trzeba i licze, ze z czasem uda mi sie wyzbyc tej gonitwy. duzo czasu musialo minac, zanim zrozumialem, ze "kontrolowany chaos" na obrazach nie bierze sie z czestego maziania byle jak, tylko z dlugich godzin spedzonych na solidnych, rzetelnych pracach. Bede sie staral teraz tego trzymac i robic porzadne pracki c:

 

a tu na tsp "giganci"

gigant%2Bcopy2.jpg

Napisano

musisz zwracać większą uwagę na krawedzie i dobór kolorów

 

w referencji miebieski występuje w śladowej ilości, szczególnie w dolnej części bryły, bardziej będzie to nienasycony zielont, bo cienie łapia zielony odbity od wody (woda w partii jasno zielonej ma zresztą ciemniejszy walor)

 

co do krawędzi to używaj lasso tool albo lepszego pędzla, bo w tej chwili strasznie masz rozmydlone kształty

poświęć trochę czasu na analizę zanim zaczniesz malować :)

Napisano

Tak jeszcze chciałem nawiązać do tego co napisałeś w teczce kutwy666

 

Ja i tak czasami próbuje wykorzystywac jakies pyndzle, ale mam wrazenie, ze to czasem pokazuje mylny obraz potem, bo >wydaje sie

 

Dla mnie robienie studium z fotek czy też z natury to ćwiczenie syntezy.

Co przez to rozumiem to to że staram się uprościć to co widzę, sprowadzić do prostszych form, grupować walor itd.

Robie tak ponieważ łatwiej w ten sposób zapamiętać to co skopiowałem i jakoś tam odtworzyć niż zapamiętać studium które jest piksel w piksel takie samo.

Po za tym moim zdaniem szkoda tracić czasu na takie kopiowanie, bo to właśnie umiejętność syntezy jest jedną z najważniejszych, które należy wykształcić.

 

Żałuje że dotarło to do mnie dopiero niedawno, no ale cóż.

 

I jeszcze przykładowe studium dla porównania z fotką, tak żeby pokazać o czym mówie.

Nie poświęciłem na każde z nich więcej niż godzinę

 

jH5WQ5C.jpg

Napisano

Ja cierpię na coś takiego, że robienie studium piksel w piksel mnie okropnie nudzi i zniechęca, bo nie ma wiele wspólnego z kreatywnością. Czuję się jak odtwórca. Bardzo fajny przykład dałeś tutaj takashmen.

Napisano

Takashmen - no z tymi krawędziami to oczywiscie masz racje. Od dłuzszego czasu kombinuje nad tym, co z nimi zrobic, zeby ładnie wygladały. doszedlem do wniosku, ze unsharp mask w kilku strategicznych miejscach moze dobrze załatwic sprawe, tak jak na tym gigancie z tsp.

 

co do malarskosci prac - jak przejrzysz moją teczkę, to wiecej w niej takich własnie pracek niz tych dopicowanych. trzeba równowage zachowac, musze tez umiec robic prace ktore wymagaja cierpliwosci i rzetelnej analizy, obserwacji. synteza mi osobiscie sama przychodzi po zrobieniu dluzszego studium. to co pokazales bardzo mi sie podoba i to jest mój CEL natomiast do celu prowadzą DROGI i mysle, ze droga do takiego malarskiego zalatwiania prac jest wlasnie solidna analiza. tylko cierpliwosci mi brak xdxdxd ale siem staram.

Napisano

Dzięki 5lim, fajnie że się to przydało.

 

Rozpu, absolutnie nie uważam że mój sposób pracy, czy poglądy są jedynymi słusznymi, dla mnie ważne jest żeby robić prace z wyobraźni i do nich mieć cierpliwość.

Jeśli chodzi o analize to rób sobie notatki, przydają się.

 

A ostre krawędzie można osiągnąć przede wszystkim używając pędzla, także okrąglaka, ciężko mi coś tu więcej powiedzieć oprócz tego że używanie unsharp mask jest bez sensu, bo oszukujesz. Natomiast wszystkiego można się nauczyć, a stosowanie odpowiednich rodzajów krawędzi to podstawa.

Napisano

Nawet fajnie namalowane są te martwe, kolory w owocach są nieco przybrudzone.

Ogółem większy sens jest malować w kontekście, w sensie z otoczeniem, jakoś zaznaczonym źródłem światła.

 

Co do anatomii to koniecznie musisz zapisać się na siłownię xD

Napisano

Mogłeś narysować tło do tych owoców i drukarki. Ale i tak jest lepiej, moim zdaniem. W tym rysunku przed lustrem coś nie tak jest w ręką, która trzyma ołówek. To ramię i biceps jakoś dziwnie się łączą.

Napisano

10702193_341739666010689_2894392121697420228_n.jpg?oh=697e497eace002548021f7baf94427d0&oe=551214D7&__gda__=1427028574_5492f07b559284eb0051938fb9638753

dzieki wszystkim za komcie c: tym razem z tłem. postarałem sie troche bardziej niz zwykle na etapie kompozycji. proszę o wszelkie możliwe rady i wskazówki, byleby tylko nie odsyłały mnie na siłownie, ani żadne inne miejsce pełne spoconych ludzi

Napisano
postarałem sie troche bardziej niz zwykle na etapie kompozycji.

 

dla mnie zrobiłeś jakąś kompozycyjna masakre: uwaliłeś 1/4 głównego obiektu, który jest tematem równocześnie, talerz nie musi być widoczny w całości, ale ucinanie w ten sposób owoca uważam za błąd.

 

Jeśli miałbyś kilka obiektów i jeden byłby widoczny w całości to nie ma o czym mówić.

I dalej masz rozmydlone krawędzie, ale idzie to w dobrą strone. Spróbuj robić na początku ostre krawędzie a potem rozmiękczaj tam gdzie to jest potrzebne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności