Rozpu Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 Dzieki EC, właśnie wiedzialem, że coś jest z cieniem nie tak, ale nie mialem pojęcia skad dowiedziec sie, jak to poprawic. A tu sie okazuje, ze to nie takie trudne :D
Rozpu Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Obecnie kombinuje z walorem. Spróbowalem też podkolorować studium Zorna, ale coś kiepsko mi to idzie. Ktos ma jakis sprawdzony tut o podmalowywaniu b&w?
rosikowski Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 no ! od razu lepiej, jak się nie śpieszysz, tylko końcówki rzuconego cienia nie powinny być ciemniejsze, raczej odrobinę jaśniejsze
Rozpu Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 (edytowane) Dzieki Rosikowski :D W końcu mnie zmusiliście xd a te końcówki to teraz zauwazylem, ze blur mi zeżarł, bo ja zrobiłem takie jakby podwójne, bo mam cztery żarówki pod sufitem i się dwa cienie robią, ale unsharp maskiem i blurem przejechalem to na samym koncu i nie zwrócilem uwagi, ze mi te cienie zeżarło c: trudno tam xd nastepnym razem zwroce na to uwage Okej. Zachęcony przez Tomka Gy postanowiłem zrobić własną ilustrację i zamieszczać tu stepy, w których poopisuje czym się zajmuje, z myślą oczywiście o tym, żeby było łatwiej mnie opierniczyć że zajmuje się tym źle. no myślę, że będzie to fajna motywacja, żebym finalnie coś DOKOŃCZYŁ. Najpierw historia: Trzech spragnionych filiżanki kawy poszukiwaczy guza, nie zważając na późną porę, postanowiło odwiedzić pewną klimatyczną kawiarnie o uroczej nazwie "Kawiarnia u stóp niewygaslego wulkanu". Drzwi stawiały opór, toteż ruszyli glową (a także kluczykami w stacyjce swego nieodłącznego pojazdu) i wbili się na krzywy ryj przez ścianę. Teraz używając tradycyjnych mediów poszukiwawczych takich jak pochodnia czy bajerancka czapka założona tył na przód, rozkminiają, którędy należy się udać, by jak najszybciej zasmakować w cudownej, niesamowitej i super ekstra filiżaneczce kawy. bazgroł zwany szkicem trochę dokładniejszy bazgroł Płaski kolor, staram się wybierać ciemniejszy niż trzeba, żeby potem jak najmniej przyciemniać, a więcej rozjaśniać. Co chce zrobić dalej: Planuję zrobić 3 źródła światła - główne to pochodnia w ręku czapownika, drugie to księzyc a trzecie, mniej dające po oczach to lawa, płynąca pod mostem (ten brązowy pasek). w następnym kroku najpierw poprawię trochę walor, żeby wszystko było wyraźniej podzielone na plany. potem mam zamiar zebrać refki, w razie potrzeby pocykać zdjęcia i na ich podstawie dorobić dokładniejszy lineart, potem poprawić pod nim płaskie plamy koloru. Nastepnie daje czadu ze światlem, dokładam gdzie trzeba dramatyczniejsze cienie, poprawię krawędzie, ponakładam tekstury, pobawie się brushworkiem, nałoże filtry, wydrukuje i pochwale sie mamie. Co w moim planie jest głupie? Co moge zrobic zamiast tego? Co trzeba zmienic w kompozycji, historii, kolorach, czymkolwiek? Jestem otwarty na ochrzantusy edit: tutaj ta wersja z "poprawionym" walorem dalej mi sie wydaje, ze jest źle, ale nie mam pomysłu, jak to poprawić. edit2: ostatecznie, zeby dojsć, co jest nie tak z walorem po prostu rozplanowalem sobie najpierw w b&w i dopiero na to ponakladam kolor Edytowane 28 Październik 2014 przez Rozpu
Rozpu Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 (edytowane) w miedzyczasie poskanowalem troche starych i nowych rzeczy Część jest przerysowana z paczki z refkami, którą takaszmen wrzucił kiedys do teczki Tomasza G I oczywiście dzisiejsze postępy nad ilustracją: Porobiłem zdjęcia, a także przejrzałem google za refkami. Poprawilem lineart. Poprawilem płaską plamę pod spodem Edytowane 28 Październik 2014 przez Rozpu
Rozpu Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 (edytowane) poskanowalem wszystko juz do konca. Odkrylem jak cudownie jest mieć lekarskie zaświadczenie o byciu niezdolnym do zajęc fizycznych. Caly wf rysowalem z gestu grajacych w siatke kolegow i ich kolana oraz łokcie c: i tadam kolejny step edit kolejny (nie chce zeby to wyglądało jakbym sie domagał uwagi, ale cos dzisiaj nikt nie pisze na forum i mi az glupio ze caly czas ostatni post jest moj, wiec wole edytowac) tutaj nałozylem od nowa kolor. palety bezczelnie podpierdzieliłem z jakichś statystyk o obrazach dawnych mistrzów. Nie zebym nie umiał samemu ułozyc palety, po prostu robiąc tę pracę korzystam ze wszelkich mozliwych pomocy i staram sie wyzbyc jakichs dziwnych przesądów o uzywaniu zdjec, próbkowaniu kolorów itd (co nie zmienai faktu, ze akurat te kólka w niczym mi nie pomogly). Uzywałem mieszania "color" i żeby uzyskac te kolory, ktore chcialem, musialem zmieniać walor pod spodem. gdy dałem z powrotem b&w dostalem takie cos: jak widac, prawie wszystko pod względem waloru który ustawiłem wcześniej poszło się czesac. zgasilem widoczność warstwom z kolorem i poprawiłem walor z powrotem A potem włączyłem widocznośc kolorowi, zeby zobaczyc co z tego będzie. kijowizna straszna, podirytowałem się, bo zauwazylem, ze robie po prostu w kółko to samo. w koncu wpadlem na pomysł i złączyłem ze soba wartswy kolorowe z walorem i po prostu levelsami doprowadzilem walor do porządku. Kolory zachowały między sobą relacje, a walor się zgadzał, czyli osiągnąłem wszystko to, czego chciałem. I. Skapnąłem sie, ze mogłem po prostu OD RAZU namalowac sobie tadada wszystko kolorem na osobnych warstwach, potem wrzucic na wierzch warstwe czarnego płaskiego koloru z mieszaniem "color" i widząc to wszystko w b&w pokręcic levelsami. bez całej tej zabawy z zaczynaniem od b&w. co prawda juz troche oslepłem i nie widze wszystkiego, ale to narazie to, czego chcialem. Edytowane 29 Październik 2014 przez Rozpu
Rozpu Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 kolejny step. zacząłem ze światłem. na trybie mieszania "screen" nałozylem intensywną pomaranczowa barwe i zmniejzylem krycie na okolo 70. potem na warstwie wyzej dalem ciemny szary i ten szary gumuje. wymyslilem to jak szedlem spac i chcialem zobaczyc czy sie sprawdzi. o dziwo efekt jest mniej wiecej taki jak chcialem c: ale fajnie c:
Tomasz G Napisano 31 Październik 2014 Napisano 31 Październik 2014 Tą skałę pomiędzy dziewczyną a tym gościem w czapce utnij, przeszkadza. Poza tym gościa w czapce powinien być minimalnie przesunięty w prawo. Nie wiem też czy ta wieżyczka i chmura nad nią w tle są potrzebne, zrobiło się dużo ważnych punktów. Tak samo te stalaktyty. Chociaż oni wchodzą do jaskini tak? Szczerze powiedziawszy, nie wiem jak to się dalej potoczy. Ale jestem ciekaw. Pamiętaj Rozpu, że to są moje uwagi i jak zwykle jestem pijany;)
Rozpu Napisano 31 Październik 2014 Autor Napisano 31 Październik 2014 dodaje kolejne źródło światła - światlo nocne
Kalberos Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 polecam użyc twardego pedzla na poczatek a pozniej skupiac sie na miekkich krawedziach że tak to ujme bo narazie wszystko sie zlewa
Rozpu Napisano 1 Listopad 2014 Autor Napisano 1 Listopad 2014 kalberos - ja próbowalem juz przy martwych różnych technik i mi najlepiej zaczyna sie od miekkiego pedzla, a potem dopiero twardym sobie próbkuje kolory i poprawiam gdzie trzeba. narazie faktycznie sie zlewa, ale najwazniejsze, jaki bedzie efekt koncowy. jak faktycznie utrudni mi to zabawe w dalszym etapie pracy, to nastepnym razem zrobie tak, jak mowisz, dzieki za komenta ;ddd dalszy etap. na warstwie z kolorem, ktora jest pod spodem popróbowalem troche wiecej kolorow domieszac, ale nie widac bylo za duzo róznicy, poza miejscami oswietlonymi. Rzuciłem też światło od samego księzyca. a tu bonus, promoart mojego brata. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/q83/s480x480/1922478_328266697357986_4430281338566447266_n.jpg?oh=1bd4885a26589c90c0b2b2cb9cefc94c&oe=54D916E6&__gda__=1423738827_acec41df9ae5999ddae286c665f6ed36
Kalberos Napisano 1 Listopad 2014 Napisano 1 Listopad 2014 Rozpu no skoro tak ci lepiej to ok, ale zauważ teraz twoje kolory są strasznie brudne, zbuduj sobie bryle i ciśnij możesz mieszać miękki, twardy ale nie skupiaj się na tym za bardzo na początku. Najlepiej skup się na czytelności obrazka plus ciekawa historia , ja nie wiem co tam się dzieje, są ludki jakaś dziura w tle, mogę się jedynie domyślać ze to jakaś jaskinia ? a kolory mnie odstraszają sorka za szczerość Robiłeś sobie wcześniej jakieś miniaturki z rożnymi kompozycjami, kolorystyka? czy tak od razu poleciałes z tematem ?
Rozpu Napisano 2 Listopad 2014 Autor Napisano 2 Listopad 2014 kalber nigdy mnie nie musisz przepraszac za szczerosc, ani martwic sie o dobór slów gdy komentujesz moje prace ;d kolory rzeczywiscie brudne, ale chyba nei tyle dlatego, ze zaczalem od miekkiego pedzla, a raczej dlatego, ze eksperymentowalem z cieniowaniem w specyficzny sposób. nałozylem na kolory szarą warstwe i ją gumuję tam, gdzie chce by padlo swiatlo. w tej ilustracji ja w ogole chce robic wszystko inaczej niz robilem wczesniej, bo jej celem jest bardziej to, zebym odkryl jakies nowe efekty niz samo to, zeby efekt koncowy byl superancki. natomiast mam taki plan, ze jak juz podobieram dobrze kolory, to popróbkuje je i na warstwie wyzej bede nimi na nowo malowal twardszym pedzlem, potem poblokuje warstwy i wykoncze to wszystko z tymi miniaturkami masz racje, powinienem tak zrobic. przy nastepnej ilustracji na pewno bede o tym pamietal. wielkie dzieki za komentarz :D
badassky Napisano 2 Listopad 2014 Napisano 2 Listopad 2014 Poza brudnymi kolorami istnieje jeszcze problem z walorem. ( w tej ilustracji z jaskinią) Kalberos dobrze Ci radzi z tym żeby robić miniaturki, jeśli je dobrze ogarniesz to na pewno ułatwi Ci to dalszą pracę. Koniecznie zastanów się nad kompozycją, w chwili obecnej trochę nie trzyma się kupy. Jest centralna, przez co nieco nudna. Można by zbudować tą scenę całkowicie inaczej przy okazji, ułatwiając sobie życie. Np. Zbudować kompozycję jak w pracy poniżej. Ustawić postaci za sobą w pewnej odległości, by pokazać skalę. Dać im ciekawsze pozy. I na pewno wypełnić nimi kadr. Na razie jest tam pustawo. http://www.komarckart.com/new_00.jpg Jeszcze pomyśl nad oświetleniem. Masz tam pochodnie, która powinna być głównym źródłem światła, a na rękawie pojawia się skądś białe światło. (Nawet jeśli to księżyc, to światło powinno tam działać na zasadzie rim light, ładnie by to działało) Mam nadzieję, że nie wygaduję głupot. Pzdr.!
Rozpu Napisano 2 Listopad 2014 Autor Napisano 2 Listopad 2014 Dzieki za komenty. Zastanawiam sie teraz, czy jest sens dalej ciagnac te ilustracje, czy zaczac jakąs nową, w ktorej sie zastosuje do waszych rad dodalem troche twardego pyndzla i zamalowalem lineartu troche
Netrush Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Zrobiłem małego overpainta Twojej pracy, mam nadzieję, że się nie obrazisz. http://s28.postimg.org/7k8hreum5/overp.jpg 1. Wydaję mi się, że zbyt dużo elementów odciąga uwagę od postaci, więc je usunąłem. 2. Moim zdaniem dziura w skale jest zbyt blisko kompozycyjnie gościa trzymającego się za głowę. Przesunąłem ją trochę w bok. 3. Usunąłem skałkę pomiędzy pierwszoplanową postacią a postacią kobiety. 4. Łapka kobity jest przeogromna, mimo, że stoi troszeczkę dalej. Tak, wiem, że to szata i draperia ale ja tak tego nie czytam. Troszkę ją odchudziłem choć moim zdaniem i tak warto by było to troszkę inaczej rozwiązać, pokombinuj z tym. 5. Tło po prawej stronie aż prosi się o zróżnicowanie, jest zbyt jednolite. 6. Drugoplanowe postacie wydają się lewitować, trzeba by je postawić na ziemi albo bardziej sugestywnie zaznaczyć mgłę (jeśli to miała być mgła) 7. Zastanawiałem się czy usunąć ten element z lewej strony (a z ich prawej) w dolnym rogu. Usunąłem go z tego powodu, żeby dodać trochę oddechu w kompozycji, ponieważ postacie wydają się zmierzać w tamtym kierunku. Pamiętaj, że to tylko moja skromna opinia, to co wydawało mi się, że można by poprawić. Pozdrawiam
EthicallyChallenged Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Dzieki za komenty. Zastanawiam sie teraz, czy jest sens dalej ciagnac te ilustracje, czy zaczac jakąs nową, w ktorej sie zastosuje do waszych rad Moim zdaniem nie ma sensu. Radziłbym spędzić czas na zapoznawanie sie z podstawami waloru bo widać, że za wcześnie na skomplikowane sceny. Lepiej byś zrobił, gdybyś spróbował namalować jedną postać z pochodnią w jaskini na podstawie zdjęcia (niekoniecznie kopiując zdjęcie, ale użyć go do zrozumienia jak działa światło w takiej sytuacji. Zaczynasz od razu od wielu elementów -3 żródła światła, każde o innym kolorze (pochodnia, księżyc i lawa) i poległeś, zacznij od czegoś prostszego. Nie ma żadnego stopniowania waloru, ogień pochodni ma taką samą jasność jak ubrania, scena oświetlona pochodnią kolorystycznie wygląda jak w zamglony szary dzień. Zrobiłem Ci overpaint żeby pokazać o co mi chodzi jeśli odnośnie waloru i koloru, kompozycję, pozy itp zostawiłem tak samo, ale wszystko trzebaby poprawić. Nie mówię tego, żeby Cię zniechęcić, tylko uprzytomnić że powinieneś zaczynać od mniej złożonych, ale dobrze zrobionych obrazków i stopniowo dodawać większy stopień komplikacji, niż rzucać się na coś takiego i nic z tego nie mieć. Sorry że tak bez ogródek piszę, ale na szczęście napisałeś, że nie trzeba się martwić o dobór słów więc skorzystałem z okazji ;p
Rozpu Napisano 3 Listopad 2014 Autor Napisano 3 Listopad 2014 WOOOOOOW dwa overy :D Wielkie dzięki Netrush i EC! Boje się tylko, że jeszcze troche czasu minie, zanim bede to wszystko potrafił zastosowac w zycie, ale bardzo się będe starał nie zmarnować tego, co się od was dowiedziałem :D Co ty EC, nie napisałeś nic czym mógłbyś mnie zniechęcic czy obrazić, właśnie takie komentarze zachęciły mnie do załozenia teczki na maxie. Wczesniej byłem na kilku grupach na fb to po prostu płakać się chce, jak tam trzeba owijać w bawełne a i tak wyzywali od "hejterów" i mówią że "taki mają styl" xd Tak więc - 1. wymyślić nieskomplikowaną historię 2. rozplanować ładnie kompozycje, najlepiej kilka miniaturek z kolorami 3. znaleźć jedną porządną refke z podobną sytuacją 4. rysowanko Wielkie dzieki za komenty i zapraszam częściej do "korzystania z okazji" xdxdxd
Netrush Napisano 3 Listopad 2014 Napisano 3 Listopad 2014 Co ty EC, nie napisałeś nic czym mógłbyś mnie zniechęcic czy obrazić, właśnie takie komentarze zachęciły mnie do załozenia teczki na maxie. Wczesniej byłem na kilku grupach na fb to po prostu płakać się chce, jak tam trzeba owijać w bawełne a i tak wyzywali od "hejterów" i mówią że "taki mają styl" Z podobnego wychodzę założenia, że jeszcze tutaj ktoś czasami prace skrytykuje, coś doradzi, pomoże itd. Na zachodnich forach jest straszna lipa jeśli chodzi o feedback, prawdę mówiąc na Facebooku nie bawiłem się w grupy ale nawet na Zbrushcentral praktycznie wszystkie teczki mają pięć gwiazdek, przeważają komentarze w stylu "świetne prace, czekam na więcej" albo w ogóle ich nie ma, wzajemne klepanie się po plecach. Wydawało mi się, że ludzie zakładają takie teczki żeby wzajemnie się czegoś uczyć, a nie tylko chwalić swoimi pracami.
Rozpu Napisano 7 Listopad 2014 Autor Napisano 7 Listopad 2014 (edytowane) Troche ołówków ze szkolencji i szkice kompozycyjne z eni hol (bedzie ich wiecej, zaczalem zauwazac, jak bardzo slabe mam kompo) Edytowane 7 Listopad 2014 przez Rozpu
Tomasz G Napisano 7 Listopad 2014 Napisano 7 Listopad 2014 Jak już zauważyłeś to dobrze;). Też mam problemy z kompozycją i jeszcze z pokazaniem emocji postaci i jaką sytuacje przedstawia ilustracja. Fajny ten potworek i ten storyboard.
Rozpu Napisano 7 Listopad 2014 Autor Napisano 7 Listopad 2014 (edytowane) do nauki emocji polecam przerysowywanie głupich ryjow ;d troche z http://www.cinemasquid.com/ dalsze szkice kompozycyjne z annie hall. chyba sobie teraz zmienie filma, bo juz mnie annie hall zaczyna boringowaci. Edytowane 9 Listopad 2014 przez Rozpu
Rozpu Napisano 9 Listopad 2014 Autor Napisano 9 Listopad 2014 Jakis czas temu czytałem sobie 3 rozdział księgi Sedziów i naszło mnie, zeby zilustrować historie Ehuda. Na zrobienie calego komiksu narazie mi brak skilla, wiec probuje wymyslic taką kompozycje, ktora odda całą esencje spotkania Ehuda i króla Eglona. Tutaj kilka propo, chyba dorobie ich wiecej, ale bede wdzieczny za podpowiedzi
Rozpu Napisano 12 Listopad 2014 Autor Napisano 12 Listopad 2014 (edytowane) studium waloru. Spróbowalem sie przyłozyc najlepiej jak umialem. zastosowalem tym razem taki myk, ze najpierw zamalowalem wszystko na plasko najciemniejszym walorem, potem daem troszke najjasniejszego i to co sie dzialo "pomiedzy" staralem sie po prostu wymieszac z tych dwoch. dzieki temu nie wychodzilem 'za kulisy' i wszystko zachowalo swoj lokalny walor. przynajmniej w zalozeniu.. nadal dopieszczam to studiaczkine. nieśmialo dodalem troche brusza, wzmocnilem hajlajty i poprawilem krawedzie. Edytowane 12 Listopad 2014 przez Rozpu
Tomasz G Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Według mnie najciekawszy numer 3 oraz 8. Chociaż w tej 8 postać z mieczem, dziwnie go trzyma. Ale wg mnie te dwa mają największy potencjał
Kalberos Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Rozpu to z walorem idzie w dobrą stronę, malowanie światłem dobry sposób tak trzymaj!!!
Kwachu Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Jest nieźle, opłacało się przyłożyć i posiedzieć dłużej :)
Netrush Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 No no Rozpu, bardzo fajne to ostatnie studium. Wydaje mi się, że jak przysiądziesz i namalujesz coś dłużej niż przez przysłowiowe 15 minut to odbiór pracy jest taki jak by to malował ktoś z większym doświadczeniem, a prawda jest taka moim zdaniem, że Twoje prace są w pewien sposób nierówne z tego powodu, że właśnie nad niektórymi się skupiasz, a przy innych zupełnie zapominasz i lecisz na autopilocie hehe. Moje spostrzeżenie wzięło się stąd, że przeglądając Twoją teczkę zauważyłem pewną zależność bardzo dobre prace po czym kilka gorszych i znowu jedna lepsza i tak w kółko :). Może spróbuj tak samo przysiąść nad kolejną i kolejną, bo wiedzę masz całkiem sporą, skilla już też, teraz wystarczy to zaaplikować i się w połowie nie znudzić, tak tak jestem hipokrytą w tym momencie bo sam miewam takie momenty przy malowaniu żeby dać sobie już z daną pracką spokój i wziąć się za kolejną mimo, że ta wcześniejsza wygląda tragicznie hehe.
Rozpu Napisano 14 Listopad 2014 Autor Napisano 14 Listopad 2014 ja wiem, wszyscy macie racje, ciagle to slysze, zgadzam sie z tym - ale ciezko mi to wprowadzic w czyn. bede po prostu staral sie robic wiecej dopracowanych studiow i mniej "bazgrac" wtedy gdy nie trzeba i licze, ze z czasem uda mi sie wyzbyc tej gonitwy. duzo czasu musialo minac, zanim zrozumialem, ze "kontrolowany chaos" na obrazach nie bierze sie z czestego maziania byle jak, tylko z dlugich godzin spedzonych na solidnych, rzetelnych pracach. Bede sie staral teraz tego trzymac i robic porzadne pracki c: a tu na tsp "giganci"
takashmen Napisano 17 Listopad 2014 Napisano 17 Listopad 2014 musisz zwracać większą uwagę na krawedzie i dobór kolorów w referencji miebieski występuje w śladowej ilości, szczególnie w dolnej części bryły, bardziej będzie to nienasycony zielont, bo cienie łapia zielony odbity od wody (woda w partii jasno zielonej ma zresztą ciemniejszy walor) co do krawędzi to używaj lasso tool albo lepszego pędzla, bo w tej chwili strasznie masz rozmydlone kształty poświęć trochę czasu na analizę zanim zaczniesz malować :)
takashmen Napisano 18 Listopad 2014 Napisano 18 Listopad 2014 Tak jeszcze chciałem nawiązać do tego co napisałeś w teczce kutwy666 Ja i tak czasami próbuje wykorzystywac jakies pyndzle, ale mam wrazenie, ze to czasem pokazuje mylny obraz potem, bo >wydaje sie Dla mnie robienie studium z fotek czy też z natury to ćwiczenie syntezy. Co przez to rozumiem to to że staram się uprościć to co widzę, sprowadzić do prostszych form, grupować walor itd. Robie tak ponieważ łatwiej w ten sposób zapamiętać to co skopiowałem i jakoś tam odtworzyć niż zapamiętać studium które jest piksel w piksel takie samo. Po za tym moim zdaniem szkoda tracić czasu na takie kopiowanie, bo to właśnie umiejętność syntezy jest jedną z najważniejszych, które należy wykształcić. Żałuje że dotarło to do mnie dopiero niedawno, no ale cóż. I jeszcze przykładowe studium dla porównania z fotką, tak żeby pokazać o czym mówie. Nie poświęciłem na każde z nich więcej niż godzinę
5lim Napisano 18 Listopad 2014 Napisano 18 Listopad 2014 Ja cierpię na coś takiego, że robienie studium piksel w piksel mnie okropnie nudzi i zniechęca, bo nie ma wiele wspólnego z kreatywnością. Czuję się jak odtwórca. Bardzo fajny przykład dałeś tutaj takashmen.
Rozpu Napisano 18 Listopad 2014 Autor Napisano 18 Listopad 2014 Takashmen - no z tymi krawędziami to oczywiscie masz racje. Od dłuzszego czasu kombinuje nad tym, co z nimi zrobic, zeby ładnie wygladały. doszedlem do wniosku, ze unsharp mask w kilku strategicznych miejscach moze dobrze załatwic sprawe, tak jak na tym gigancie z tsp. co do malarskosci prac - jak przejrzysz moją teczkę, to wiecej w niej takich własnie pracek niz tych dopicowanych. trzeba równowage zachowac, musze tez umiec robic prace ktore wymagaja cierpliwosci i rzetelnej analizy, obserwacji. synteza mi osobiscie sama przychodzi po zrobieniu dluzszego studium. to co pokazales bardzo mi sie podoba i to jest mój CEL natomiast do celu prowadzą DROGI i mysle, ze droga do takiego malarskiego zalatwiania prac jest wlasnie solidna analiza. tylko cierpliwosci mi brak xdxdxd ale siem staram.
takashmen Napisano 18 Listopad 2014 Napisano 18 Listopad 2014 Dzięki 5lim, fajnie że się to przydało. Rozpu, absolutnie nie uważam że mój sposób pracy, czy poglądy są jedynymi słusznymi, dla mnie ważne jest żeby robić prace z wyobraźni i do nich mieć cierpliwość. Jeśli chodzi o analize to rób sobie notatki, przydają się. A ostre krawędzie można osiągnąć przede wszystkim używając pędzla, także okrąglaka, ciężko mi coś tu więcej powiedzieć oprócz tego że używanie unsharp mask jest bez sensu, bo oszukujesz. Natomiast wszystkiego można się nauczyć, a stosowanie odpowiednich rodzajów krawędzi to podstawa.
jankazmierczuk Napisano 28 Listopad 2014 Napisano 28 Listopad 2014 Hej. Polecam dokładnie przestudiować zagadnienie równowagi w kompozycji. http://www.ctrlpaint.com/videos/principles-of-design-balance
AlanRysa Napisano 30 Listopad 2014 Napisano 30 Listopad 2014 Rozpu - fajne są te Twoje studyjne prace. jankazmierczuk - dzięki za link
Rozpu Napisano 4 Grudzień 2014 Autor Napisano 4 Grudzień 2014 szybkie martwoszki tutaj troche dlugopisowcem a tu se siedłem przed lustrzem i mazłem swe piękne bice tu zumy jakby co (na rozowo zeby bylo weseli) https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1476072_340613362789986_8530307017998663167_n.jpg?oh=4ecb342929bde5f6b6b4c255a6338f48&oe=5514A2F1&__gda__=1427026224_ae2a87169f7d595d1ff6f835b32f699a https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10849777_340613389456650_7541867855813374357_n.jpg?oh=2f15e295a96e3b5c2b2cc99c5a368207&oe=551776A4&__gda__=1428134933_5cce5eff514698520ee3f3a5590e2235 https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10845915_340613422789980_7302520214800396545_n.jpg?oh=2f6090f4f3f0f4248fffa4ed2ded2eaf&oe=551CF0C6&__gda__=1428087166_d28ee87ba6b6594856267f2ce8da51eb https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10371938_340613366123319_7453305215167099214_n.jpg?oh=4b4e3630f45830b94ddeffa19184e380&oe=55074923&__gda__=1426242633_9fcd57877758a7a8f836eb1a1fd41fe4 https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1560461_340613316123324_6723505598655574756_n.jpg?oh=903dc0cd6c1e211e1b297f9d8dca2b39&oe=5501EDAB
mats Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 szkoda że te martwe bez tła :P ale drukarka fajna :D
badassky Napisano 4 Grudzień 2014 Napisano 4 Grudzień 2014 Nawet fajnie namalowane są te martwe, kolory w owocach są nieco przybrudzone. Ogółem większy sens jest malować w kontekście, w sensie z otoczeniem, jakoś zaznaczonym źródłem światła. Co do anatomii to koniecznie musisz zapisać się na siłownię xD
Tomasz G Napisano 5 Grudzień 2014 Napisano 5 Grudzień 2014 Mogłeś narysować tło do tych owoców i drukarki. Ale i tak jest lepiej, moim zdaniem. W tym rysunku przed lustrem coś nie tak jest w ręką, która trzyma ołówek. To ramię i biceps jakoś dziwnie się łączą.
Rozpu Napisano 7 Grudzień 2014 Autor Napisano 7 Grudzień 2014 dzieki wszystkim za komcie c: tym razem z tłem. postarałem sie troche bardziej niz zwykle na etapie kompozycji. proszę o wszelkie możliwe rady i wskazówki, byleby tylko nie odsyłały mnie na siłownie, ani żadne inne miejsce pełne spoconych ludzi
takashmen Napisano 8 Grudzień 2014 Napisano 8 Grudzień 2014 postarałem sie troche bardziej niz zwykle na etapie kompozycji. dla mnie zrobiłeś jakąś kompozycyjna masakre: uwaliłeś 1/4 głównego obiektu, który jest tematem równocześnie, talerz nie musi być widoczny w całości, ale ucinanie w ten sposób owoca uważam za błąd. Jeśli miałbyś kilka obiektów i jeden byłby widoczny w całości to nie ma o czym mówić. I dalej masz rozmydlone krawędzie, ale idzie to w dobrą strone. Spróbuj robić na początku ostre krawędzie a potem rozmiękczaj tam gdzie to jest potrzebne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się