Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam do was pytanko na które raczej znam odpowiedź ale chciałbym się upewnić :P

 

Mianowicie, brakuje mi ram'u, ale dopiero po kliknięciu Render. Jak startuję render to ram się powoli zapełnia i komputer się zawiesza na którymś prepassie. Ale widzę, że brakuje dosłownie paruset mb xd

 

Czy da się to może jakoś obejść ? (renderuje w Vray'u) Może da się jakoś dać Maxowi i VRay'owi jakiś wirtualny a nie fizyczny ram ?

 

Czy może, nawet w takiej sytuacji czeka mnie po prostu konieczność dokupienia RAM'u ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W render setup -> zakładka settings Vraya jest "Dynamic memory limit". Zmniejsz to i zobacz czy pomogło. Zmień też niżej "default geometry" na dynamic

Napisano
Podziel scenę na layery :>

 

Ale jakie layer'y ? No bo chyba nie chodzi o warstwy Maxowe sceny ? xD Mógłbyś zarzucić oryginalnym terminem abym mógł sobie pogoglować ?

 

W render setup -> zakładka settings Vraya jest "Dynamic memory limit". Zmniejsz to i zobacz czy pomogło. Zmień też niżej "default geometry" na dynamic

 

Znam to, szukam jednak jeszcze czegoś na przyszłość bo z tym też jest śliska sprawa, dasz za mało i masz wieczne "Unloading Gemotry" dasz za dużo i zwiecha :P

 

A jakie masz sety Image Samplera? No i kwestia tekstur - czy aby na pewno nie są niepotrzebnie w zbyt dużej rozdzielczości? Często to wykańcza ram.

 

Zmniejszyć rozdziałki tekstur nie mam za bardzo gdzie, szczerze mówiąc to w paru miejscach bym ją podwoił :D

 

A Image Samplera używam Adaptive DMC > MitchellNetravali 8/32 (w final renderze chce myknąć 16/64 albo nawet 32/128).

 

Reszty ustawień w Iage Samplerze nie zmieniałem.

 

Pozdrawiam.

Napisano
No dzielisz scenę na warstwy. Renderujesz warstwami. A potem składasz to w całość w kompozytorze.

 

Już rozumiem, myślałem, że może mówisz o jakiejś opcji konkretnej xd

 

Zainstaluj sobie http://www.koshyjohn.com/software/memclean/ ustawisz w nim odtykanie pamięci przy 80% i będziesz miał po kłopocie a dwa jak masz ustawione w settings memory limit ? Rany te parametry to ty skąd bierzesz

 

Dzięki wielkie, programik sprawdzę. Geometry mam na dynamic. Może pojechałem trochę z tymi parametrami, no ale nie chcę mieć szumów ^^

Napisano

Przejdź na static i zobacz czy ci zabraknie pamięci powinien wszytko co trzeba jednorazowo załadować do pamięci. Co do samplera to ustawienia zupełnie nie zrozumiałe a już szczególnie ten ostateczny przy 4/8 i crl tresh 0,004 powinieneś mieć obraz jak żyleta

Napisano

Dzięki wielkie, przetestuję.

 

Teraz mam już ostatnie pytanko, trochę odbiegające od tematu.

 

Od jakiegoś czasu Maxio i VRay podczas renderowania przestali zabierać 100% procka. Znaczy jest tak, że w menadżerze Max zabiera 5% procka, i renderuje się mega wolno, ale też i komputer ma wtedy ogromne "lagi". Dotychczas restart maxa/komputera pomagał, ale teraz nawet to nic nie daje.

 

Mógłbym prosić o jakąś radę ? :P

Napisano

nie masz włączonego jakiegoś programu który steruje zasilaniem i oszczędzaniem energii, co to za procek i jak płyta główna, tak na dzień dobry przywróć płytę główna do ustawień fabrycznych i zobacz czy będzie różnica w pracy

Napisano

Procek to AMD Athlon 1055T 2.8 GHz. A płyta to AS Rock 970 Extreme4

 

Ale dosłownie parę dni temu wszystko było w normie, nie mam żadnych programów zarządzających energią ani niczym takim. I ostatnimi czasy nie zmieniałem też zupełnie niczego co mogłoby mieć na to wpływ :/

 

Pozdrawiam.

Napisano

Hejka!

 

To na pewno wina ramu. Jak pamięć się zapełni, komputer dostaje zwiech. Rozwiążesz problem z pamięcią, to procek będzie w 100% pracował.

 

Pozdrawiam!

Napisano

lukis8787 ale pamięć po resecie kompa powinna być czysta, a Zernat pisał że to już nie pomaga, sprawdź czy przyczyna takiego zachowania nie jest konkretnie ta scen która teraz obrabiasz, czy odnosi się to do każdej innej sceny renderowanej

Napisano

A czy Zernat w ogóle podał, ile ma tego ramu? Bo nie mogę znaleźć. Może problem w ogóle leży gdzie indziej. Jak by było mało ramu, to uruchamiała by się praca w pamięci wirtualnej. Mielił by dyskiem i pracował powoli, ale by chodził.

Napisano

Mam 16 GB RAm'u.

 

Na innych scenach procek pracuje na 100%.

 

Pagefile mam ustawiony automatycznie w Win7 czyli na 25 GB. Podczas renderowania tej sceny zjada mi około 98% RAM'u i około 75% Pagefile.

 

Uruchomienie Memeory cleanera i zaznaczenie opcji Clear System Cache ... 80% też nic nie dało :(

Napisano

Próbowałeś scena tą wczytać do nowej, nie masz tam jakiś tekstur po byku zapisanych np w tiiff, png lub psd, jeśli posiadasz w scenie proxy to są one powielane przez instance czy copy ?

Napisano

Hej

 

To moze byc sprawa archiotektury samego renderera. Procek przy renderowaniu nie musi byc non stop obciazony w 100%. Ja mialem podobnie z kaustyka w maxwellu, jechal na wszystkich rdzeniach na 5%, jak wylko wylaczylem kaustyke to bylo 100%.

 

Troche offtop: Jak lubisz miec non stop obiazonego procka to zmien renderera :) Ja od dluzszego czasu testuje Corone bo jest nadzwyczaj wydajny wg mnie. Plus jest w wersji alfa i poki co mozesz z niego korzystac za free nawet do komercyjnych projektow.

Napisano (edytowane)

Owszem, mam tam tekstury w png, proxy powielałem przez Copy.

 

Ale dosłownie dwa - trzy dni temu było ok. Czyżbym musiał dokupić znów ramu ?

 

@Edit: Skoro w innych scenach (małych) i z innymi rendererami (śmieszna ta Corona :D) jest ok, a strzela fochy tylko na tej mojej scenie gdzie zjada ~98% RAM'u, i biorąc pod uwagę to co mówi Lukis, to chyba wychodzi na to, że mam za mało ram'u ... znów.

 

Dobrze myślę ? Czy może jest jeszcze jakiś ratunek dla mnie ?

Edytowane przez Zernat
Napisano

No to już masz odpowiedź nie powiela się obiektów przez copy tylko przez instance dwa jeśli to jest np zielsko to należy je traktować takimi pluginami jak multiscatter czy forest pack, także jeśli nie trzeba nie używaj tekstur w formatach które obciążają pamięć,

co do ilości pamięci to 16 gb nie jest to mało, delikatnie mówiąc sam jesteś przyczyna swojego nieszczęścia :). Co prawda mam 32gb ale przy scenach typu całego osiedla gdzie jest napchane sporo drzew krzaczków trawek samochodów i innych dupereli nie przekroczyłem jeszcze tego co ty masz

Napisano

Dokładnie ja robiłem dzunglę i narazie zajmuje mi 1,5 giga pamięci.

Wszystko jest na dość ciężkiej geometri na instancjach.

 

drzewo2_by_kr4mon-d6jrbo9.jpg

 

 

Masz może screena tej sceny jak ona wygląda?

Napisano

To w takim razie podłącze się do tematu i sam spytam. Z racji na g... komputer a raczej pewnie jego chłodzenie często mi się komp wyłącza podczas renderu itp. Wspominaliście o programach, które zarządzają energią/zużyciem etc. - jakieś konkretne nazwy? Czy używając go mogę ograniczyć zużycie procka itp. ? Bo wtedy bym sobie ustawił jakieś mniejsze zużycie i bym nie dostawał co jakiś czas wyłączenia ;)

Napisano

zła metoda, będziesz tak obniżał i obniżał aż w końcu procesor będzie chodził na 1 ghz :D

Jeżeli ci pada komputer podczas renderingu może to byc z 2 powodów, zasłaby zasilacz. Albo za wysoka temperatura. Sprawdź temperature podczas renderingu i już :> bedziesz znal odp

Napisano

Mówiłem o programach które są dostarczane przez producentów płyt głównych, z tego co mówisz to po prostu przegrzewa ci się laptop w trakcie dużego obciążenia sprawdź czy chłodzenie lapka działa poprawnie i chodzi na pełnych obrotach przy maksymalnym obciążeniu czy przypadkiem nie masz gdzieś ustawionej opcji manual w zarządzaniu wiatrakami, dwa laptopa co jakiś czas tez należy czyścic, ostatecznie zaopatrz się w taki patent jak podstawka chłodząca pod laptopa :) A najlepiej wreszcie się zaopatrzyć w stacjonarkę:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności