DraxMustHurt Napisano 5 Listopad 2013 Napisano 5 Listopad 2013 (edytowane) Cześć! Można powiedzieć, że jestem tutaj nowy (miałem wcześniej teczkę, ale słabo ją updatowałem i poszła do kosza) Zakładam teraz nową na porządnie - pora zacząć uczestniczyć w community i poprosić o jakże cenne słowa krytyki i na pewno znaleźć inspirację i motywację, z którą czasami ciężko. Z góry dzięki za każdą pomoc! :) Nuff talkin - pora na paćki. Zuploaduje tylko te najnowsze - starsze znaleźć można na http://draxmusthurt.deviantart.com. Pierwszy post będzie trochę obszerny, w kolejnych będzie na pewno mniej prac :P. Niestety nie mam skanera, dlatego będą digitale - w ołówku katuje głównie anatomię. Martwe: Ostatnio próbuję się z bardziej sci-fi/tech rzeczami, dlatego studiuje sobie od czasu do czasu zdjęcia/kadry z tym związane. Tutaj dwie prace z wyobraźni - w pierwszej z nich nie mogłem poradzić sobie ze światłem na głowie aliena (i chyba przesadziłem z kontrastami), a w drugiej, jak już się dowiedziałem, brakuje kompletnie "quick read" :P Daily Spitpaint pociągnięty trochę dalej. I kolejny Spitpaint. Po dzisiejszym LevelUp! z Darkiem Zabrockim i Wojtkiem Fusem ustawiłem sobie harmonogram i mam nadzieję, że dużo mi pomoże, a już na pewno dzięki niemu zacznę częściej (albo w ogóle) robić pewne rzeczy - choćby masterstudies. Edytowane 19 Sierpień 2015 przez DraxMustHurt
lee666 Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 proponuje zamieszczać prace linkiem bezpośrednim ..w image shacku przy obrazie z prawej masz ..''Linki do udostępnienia tego obrazu''->Bezpośrednio .. ten link montujesz, dzięki czemu nie trzeba wychodzić z forum i daje obraz z powiękrzeniem
DraxMustHurt Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Oukej, dzięki za uwagę. A jakiś komentarz do samych prac? :) Za co powinienem brać się w pierwszej kolejności? Z góry dzięki :)
Piret Napisano 6 Listopad 2013 Napisano 6 Listopad 2013 Witamy na forum :) co tu dużo pisać. Moim zdaniem jest dobrze. Świetnie, że zdecydowałeś się na zrobienie harmonogramu, teraz najważniejsze, żeby się go trzymać i być systematycznym :) Pozdrawiam
DraxMustHurt Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 No właśnie między innymi dlatego też założyłem teczkę - chęć dzielenia się nowymi pracami i odkryciami na pewno pomoże mi być systematycznym :)
DraxMustHurt Napisano 6 Listopad 2013 Autor Napisano 6 Listopad 2013 Martwa z dzisiaj: I daily spitpaint: Z góry dzięki za wszelki odzew! :) Dodatkowo, coby to nie być gołosłownym, mój harmonogram (dzięki uprzejmośći LevelUp!) :P. Nie ustawiam sobie jakiś konkretnych godzin ani morderczych scheduli, wole ustawię mniej, ale robić to konsekwentnie. Szczególnie, że np. w piątek pewnie nie dam rady zasiąść do malowania więc wszystko się przesunie itd.
DraxMustHurt Napisano 7 Listopad 2013 Autor Napisano 7 Listopad 2013 No i zgodnie z planem dzisiejszy masterstudy - Jamie Jones :) Odkrywam jak cudowne rzeczy mogą zdziałać miękkie krawędzie i różnicowanie krawędzi w ogóle. Jako, że nie znam za dobrze wielu klasycznych malarzy - kogo polecacie studiować? Mam na razie na radarze Sargenta i Frazette.
Coyote Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 dobrze masz pookładane w głowie i spoko ćwiczenia. dobry start ;)! co do miszczów unikał bym tych żywych. Z denatów polecam Repin i Szyszkin, Sorolla, Zorn. Z polaków Siemiradzki jest spoko, tylko ciężko o dobre reprodukcje.
ICE Napisano 8 Listopad 2013 Napisano 8 Listopad 2013 dobrze masz pookładane w głowie i spoko ćwiczenia. dobry start ;)! Co do miszczów unikał bym tych żywych. Veto! Ja sie totalnie nie zgadzam, nie badzmy konserwami, nie sama przeszloscia czlowiek zyje.
DraxMustHurt Napisano 8 Listopad 2013 Autor Napisano 8 Listopad 2013 No właśnie chciałem pytać dlaczego? Że żywi to niby gorsi? :P
ICE Napisano 9 Listopad 2013 Napisano 9 Listopad 2013 (edytowane) Kojot pewnie zazdrosci tak dobrego studium Jaimiego hehehe . przemawia przez niego "dzika" natura :P Jaime to synteza takich osobistosci jak chodzby : Parrish, Schaeffer, Zorn, Sargent, czy Leyendecker, (oraz innych ) plus doza siebie samego .Jasne, ze mozna by sie sporo nauczyc i wyciagnac cos innego od kazdego z nich a nizeli JJ, ale on jest swietnym przykladem polaczenia chodzby tych wymienionych postaci wraz z przelozeniem tego na medium cyfrowe. Dlatego nie rozumiem, czemu by nie uczyc sie od Jones'a, wszak to digitalowy Guru nie od dzisiaj. Edytowane 9 Listopad 2013 przez ICE
DraxMustHurt Napisano 10 Listopad 2013 Autor Napisano 10 Listopad 2013 Cholera, spóźniony update, ale jakoś tak się piątek i sobota ułożyły, że nie miałem nawet czasu na porządnie zasiąść do malowania. Movie still study, jak zaplanowane. Dr. Tyrell z mojego ukochanego Blade Runnera. Trochę nie trafiłem z podobieństwem, ale nie na tym się w tym studium skupiałem.
DraxMustHurt Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 Commission, jeden z pierwszych - malowany dzisiaj. Coś na kształt Kaiju z Pacific Rim. Trochę boksowałem się z pozą i ogólnie coś mi opornie szedł ten paskud.
Luiza Napisano 13 Listopad 2013 Napisano 13 Listopad 2013 Mnie się ten paskud podoba - może tylko coś jest nie tak ze szczęką i tymi mackami na głowie, bo kiedy przysłaniam je palcem to praca wygląda lepiej. Jakby ostrość w tamtym rejonie była za duża.
DraxMustHurt Napisano 13 Listopad 2013 Autor Napisano 13 Listopad 2013 Przy szczęce i mackach pojechałem lassem i chyba przedobrzyłem. Czyli wychodzi, że soft edge są "bezpieczniejsze" od hardów, a z tymi drugimi trzeba naprawdę uważać. Od wczoraj mam natomiast dołek :P. Namalowałem autoportret który był tak tragiczny, że nawet go nie wklejam. Dzisiaj malowałem martwą i z powodu tego, iż zacząłem jakże inteligentnie o godzinie 15.30 przy świetle dziennym, a pół godziny później zaczęło się ściemniać, miałem istny wyścig z czasem i wyszła... bardzo średnio. Jedynie chyba Daily SpitPaint jest jako-tako: Martwa: No ale nic, ponoć nieudane prace uczą nierzadko więcej niż te udane, więc ciśniemy dalej :) Poza tym już po raz któryś zauważam, że kiedy zależy mi na pracy i bardzo chcę, żeby wyszła dobrze to jest zupełnie odwrotnie i totalnie ją zawalam, a kiedy robię sobie luźne szkice i speedpainty jestem z nich bardziej zadowolony, goddammit.
DraxMustHurt Napisano 15 Listopad 2013 Autor Napisano 15 Listopad 2013 Dzisiejsze masterstudy - Frank Frazetta. Cholera, co za mistrz megasilnej prostoty. Uwielbiam jego prace. No i trzaby w końcu zabrać się za coś swojego pomiędzy nauką :)
Luiza Napisano 16 Listopad 2013 Napisano 16 Listopad 2013 W ciekawy sposób definiujesz prostotę :P Co do linii, moze natrafiles na to w wyszukiwarce: (swoją drogą zabawny zbieg okolicznosci, ze akurat na pracy tego artysty ktos to pokazal)
DraxMustHurt Napisano 17 Listopad 2013 Autor Napisano 17 Listopad 2013 Czemu w ciekawy? Prace Frazetty zawsze kojarzą mi się z teoretycznie prostą kompozycją, która jest szalenie mocna i efektowna. I zarówno w przypadku krawędzi, jak i tej kompozycji, jak narazie zdecydowanie łatwiej docenić to na obrazie Frazetty niż zrobić samemu :P Widziałem tą analizę kiedyś, ale teraz nie zaszkodzi sobie przypomnieć, a może jakieś studium sypnąć - dzięki za wklejenie :)
Luiza Napisano 17 Listopad 2013 Napisano 17 Listopad 2013 Jak dla mnie, to on jest barokowy na maksa :) ale to przecież subiektywne. Dokładnie, trudniej samemu zrobić... ale kiedyś nam się uda :)
DraxMustHurt Napisano 18 Listopad 2013 Autor Napisano 18 Listopad 2013 Dzisiejsze movie still studies, tym razem trochę szybsze i z Władcy Pierścieni :) I wieczorny szkic, bo dawno nie robiłem nic z wyobraźni. Użyłem zdecydowanie za mało refek - miało być szybko a zatraciłem się jak zawsze :P
Igi Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 Zobaczyłem całą teczkę, jest baardzo dobrze na start :) W tym stworze a la Kaiju ta przednia łapa wygięta w drugą stronę wydaje się jakaś sprzeczna z naturą. W sensie, że złamałaby się albo coś w ten deseń. Pdooba mi się patent na różnicowanie krawędzi soft/hard, (muszę to wdrożyć do swoich prac) ale chyba przeważasz za bardzo w stronę soft albo idziesz kompletnie w hard jak w przypadku stwora z jeziora. W masterstudy Frazetty jest ładnie :) Popracowałbym jeszcze nad perspektywą mocniej bo momentami kuleje, zwłaszcza w przypadku elips w martwych naturach. W tym ostatnim gościu mam wrażenie, że brak dobrych refek chciałeś ukryć pewnym niedokończeniem, czy zamazianiem. Np. takie rzeczy jak włócznie wg mnie wyglądają dobrze tylko ajk są dokładnie narysowane tzn. są symetryczne, równe w grubości i proste.
badassky Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 Studium Frazetty bardzo na plus, chęcią zobaczyłbym więcej ;)
DraxMustHurt Napisano 21 Listopad 2013 Autor Napisano 21 Listopad 2013 @Igi - Dzięki za uwagi i komentarze. Perspektywa jest w trakcie naprawiania się - zacząłem oglądać Robertsona od podstaw. Tylko cholera, ten jego sposób kreślenia elips w perspektywie mimo wszystko jest dość mocno na oko. Loomis też ma jeden sposób, więc muszę przestudiować też jego i z obu metod wyciągnąć co najlepsze :P Chyba, że znacie jeszcze jakieś? Co do krawędzi to jak pisałem wyżej, mam wrażenie, że lepiej mieć za dużo softów niż hardów, wyglądają jakoś tak bardziej... naturalnie? Mniej gryzą w oczy jeśli są w nieodpowiednim miejscu. Chociaż oczywiście najlepiej nie przesadzać w żadną stronę, choć nie jest to łatwe i jestem w trakcie rozkminiana tematu :). W daily spitpaintach często nie mam czasu na krawędzie i wychodzi wszystko hard później. @Bombadil - Więcej będzie i Frazetty i innych mistrzów. Pracuję teraz według cyklicznej rozpiski i staram się chociaż raz w tygodniu zrobić masterstudy. No i pochwalę się, że idzie już do mnie http://www.amazon.com/Framed-Ink-Drawing-Composition-Storytellers/dp/1933492953/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1385068821&sr=8-1&keywords=framed+ink - strasznie jaram się na tą książkę, bo w końcu wielki czas poświęcić należytą uwagę kompozycji. Tymczasem martwa z dzisiaj: I spitpaint - Skeletal Structure:
DraxMustHurt Napisano 23 Listopad 2013 Autor Napisano 23 Listopad 2013 Masterstudy z dzisiaj, ponownie Jamie, trochę szybszy od poprzedniego, ale mam coś leniwy dzień dzisiaj :P Jeszcze czeka perspektywa z Robertsonem, ale to już ołówkiem. No i cholera, w końcu, po raz drugi pisze, trza by się wziąć za coś swojego. Nie samą nauką człowiek żyje... Chyba.
DraxMustHurt Napisano 24 Listopad 2013 Autor Napisano 24 Listopad 2013 Dzisiejsze movie still studies:
motyl Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 hej, nie zniechęcaj się bo ostatnio forum na 2d trochę stoi. Bardzo fajnie że dużo ćwiczysz. Wydaje mi się ze co jakiś czas powinieneś wrzucić coś swojego, bo to najbardziej by określiło ile wyciągnąłeś z tego co wyćwiczyłeś :)
Igi Napisano 25 Listopad 2013 Napisano 25 Listopad 2013 bardzo dobrze wyglądają już te stille, teraz tylko zastosować do własnych pomysłów i gotowe :D
DraxMustHurt Napisano 1 Grudzień 2013 Autor Napisano 1 Grudzień 2013 Mój mózg miał trochę wolnego, ale dobre czasy się skończyły i w końcu wracam na dobre tory. I w sumie to miało być coś w stylu "paint it again", więc:
DraxMustHurt Napisano 7 Grudzień 2013 Autor Napisano 7 Grudzień 2013 Martwa - gdyby nie on, to mój skill pewnie byłby dwa razy większy :s I dzisiejsze masterstudy Frazetty: Od czasu rozpoczęcia teczki udaje mi się w miarę pracować według zaplanowanego harmonogramu :)
DraxMustHurt Napisano 14 Grudzień 2013 Autor Napisano 14 Grudzień 2013 No i w końcu coś mojego :) Trochę mi zajęło, dlatego taka przerwa w uploadowaniu.
Luiza Napisano 15 Grudzień 2013 Napisano 15 Grudzień 2013 Ta korona przywodzi mi na myśl finałową scenę "Stroiciela trzęsień ziemi" braci Quai :)
DraxMustHurt Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 Nie znam ich filmów, ale z opisów brzmią interesująco. Oby tylko z braci Quai nie zrobiło się rodzeństwo Quai, tak jak to w przypadku braci (rodzeństwa?) Wachowskich :p. Nie, żebym miał coś przeciwko temu, ale bawi mnie ta zaznaczana zmiana słowa - choćby w artykułach czy napisach do filmów. Aktualnie pracuje nad tym rycerzem. Byłbym wdzięczny za porady/crity zanim go skończę.
Igi Napisano 18 Grudzień 2013 Napisano 18 Grudzień 2013 Hmm, koń wygląda jakby był w samym środku bitwy, a rycerz jakby mówił i dont give a f*ck. Ożywiłbym gościa, miecz do ataku, napięte ciało itp. Odbieram to jeszcze tak jakby oni gdzieś lecieli albo byli w niebie. Na pewno nie stąpali po ziemi. Grunt bym im domalował.
DraxMustHurt Napisano 18 Grudzień 2013 Autor Napisano 18 Grudzień 2013 Hmm... Tylko gdzie ten grunt wsadzić, kiedy to jest upshot? Może jak dodam jakieś particle, typu piasek i błoto wzbijające w powietrze to ożywi? A z ożywianiem gościa popróbuję :). Dzięki!
DraxMustHurt Napisano 19 Grudzień 2013 Autor Napisano 19 Grudzień 2013 Starałem się dodać feelig gruntu pod ich nogami i zmieniłem oświetlenie, żeby bardziej sugerowało, że coś jest obok. Co do postaci - próbowałem tweakować go w różne pozy i za każdym razem miałem wrażenie, że jest gorzej, więc zostawiłem jak jest. Następnym razem będę zwracał uwagę na konsekwentne pozy powiązanych postaci.
DraxMustHurt Napisano 3 Styczeń 2014 Autor Napisano 3 Styczeń 2014 Trochę minęło od ostatniego up'a, ale stwierdziłem, że nie będę spamował każdym studiem. Poza tym ostatnio dużo ołówkiem macham :p. Pierwsza "moja" praca 2014: I material study, które włączyłem do mojego grafiku:
Zuczus Napisano 4 Styczeń 2014 Napisano 4 Styczeń 2014 Przy tym trollu trochę anatomia siadła, zwłaszcza przy kolanach. Szczególnie dziwnie wygląda to z prawej strony, takie kwadratowe Ci wyszło. Ręka trzymająca gałąź wydaje mi się trochę za krótka i za chuda. Kolory za to jak dla mnie bardzo fajne. No i skórki całkiem przyjemne :)
DraxMustHurt Napisano 6 Styczeń 2014 Autor Napisano 6 Styczeń 2014 (edytowane) Comp studia starych mistrzów: No i kolejny materiał - tym razem sierść: Edytowane 11 Styczeń 2014 przez DraxMustHurt
DraxMustHurt Napisano 11 Styczeń 2014 Autor Napisano 11 Styczeń 2014 (edytowane) Stwierdziłem, że za dużo robię jakiś dziwnych pseudo technicznych ćwiczeń, a za mało po prostu maluję. Biorę się za "po prostu malowanie" więc :p Anatomia z małym twistem. I portret Keanu z "47 Roninów" - chciałbym starać się zachowywać bardziej painterowy a nie fotoszopowy feel moich prac, oto pierwsza próba: Szkoda tylko, że ponoć "47 Roninów" jest słabe :C. Zastanawiam się, czy warto w ogóle na to iść. Edytowane 11 Styczeń 2014 przez DraxMustHurt
Gość Oui Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 Ciekawy jest ten efekt przeostrzenia z aparatu i zielonych pikseli na rysunku z panią. Pierwszy raz coś takiego widzę. :)
beny Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 Tak ogladam te prace i kazda kolejna jakby ktos inny malowal ... Czesc jak zdjecia, czesc jak pro malarz, a inne znowu calkiem przecietne. Wiesz moze z czego to wynika?
emmilius Napisano 11 Styczeń 2014 Napisano 11 Styczeń 2014 Tak ogladam te prace i kazda kolejna jakby ktos inny malowal ... Czesc jak zdjecia, czesc jak pro malarz, a inne znowu calkiem przecietne. Wiesz moze z czego to wynika? Wynika pewnie z poszukiwania samego siebie i eksperymentowania - po prostu.
DraxMustHurt Napisano 11 Styczeń 2014 Autor Napisano 11 Styczeń 2014 Ciekawy jest ten efekt przeostrzenia z aparatu i zielonych pikseli na rysunku z panią. Pierwszy raz coś takiego widzę. :) Ten efekt to "chromatic aberration" i jest bardzo łatwy do zrobienia w różnych wariantach. W Photoshopie wystarczy wejść w Filter -> Lens Correction -> Custom i pobawić się suwakami przy aberracji :) @beny i emmilius Dokładnie! Cały czas staram się szukać i eksperymentować. Niektóre prace idą mi oczywiście lepiej, inne gorzej z racji braku skilla i to też ma wpływ na ich wygląd. Nie chcę zamykać się w jakimś "stylu", kiedy to nie stylu a fundamentalsów najbardziej potrzebuje :) A które według ciebie beny wyglądają najlepiej? :)
DraxMustHurt Napisano 14 Styczeń 2014 Autor Napisano 14 Styczeń 2014 Polubiłem portrety ostatnio, coś czuję, że w najbliższym czasie będę im poświęcał czas :)
ICE Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Interesująca teczka bardzo duzo tu potencjalu, milo bylo zajrzec.
DraxMustHurt Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Dzieki wielkie ICE! Czasami zastanawiam się, czy właśnie ma szansę coś ze mnie być, bo ilość odzewu na moje prace jest raczej znikoma, a to nie pomaga w spinaniu tyłka żeby ćwiczyć więcej :/
Coyote Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Dzieki wielkie ICE! Czasami zastanawiam się, czy właśnie ma szansę coś ze mnie być, bo ilość odzewu na moje prace jest raczej znikoma, a to nie pomaga w spinaniu tyłka żeby ćwiczyć więcej :/ też kiedyś myślałem w takich kategoriach. ale musisz zadać sobie pytanie czy robisz to dla siebie, czy dla komentarzy. Myśl czytaj rozkminiaj i ćwicz ;)
ICE Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Dokladnie, kiedys sprawdzalem forum i teczke 10 razy dziennie, teraz zagladam tu moze raz w tygodniu albo nawet rzadziej, co nie znaczy ze mi nie zalezy. Ale rozumiem twoj punkt widzenia, jedni potzrebuja takiego motoru napedowego, niektorzy wrecz plawia sie w rozglosem. Ale ostatecznie pamietaj, dlaczego zaczales to wszystko robic. To wlasnie to wciaz powinno liczyc sie najbardziej. Dobra nie bawiac sie juz w Konfucjusza, jasne ze "cos z ciebie bedzie" masz juz teraz dosc wysoki poziom prac, prezentujesz tez w swoich prach bardziej konkretne podejscie anizeli niektorzy z tego forum, starasz sie zrozumiec " co jest pod plaszczem". I tak jesli mial bym Ci wrozyc przyszlosc, to owszem bedziesz bardzo dobry.
emenems Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Dokladnie, kiedys sprawdzalem forum i teczke 10 razy dziennie, teraz zagladam tu moze raz w tygodniu albo nawet rzadziej, co nie znaczy ze mi nie zalezy. Ale rozumiem twoj punkt widzenia, jedni potzrebuja takiego motoru napedowego, niektorzy wrecz plawia sie w rozglosem. Ale ostatecznie pamietaj, dlaczego zaczales to wszystko robic. To wlasnie to wciaz powinno liczyc sie najbardziej. qrde, jak ja to dobrze znam, do niedawna sam tak mialem, ciągle tylko lookalem do teczki czy ktos sie odezwie , skomentuje.... ale jakos do mnie dotarlo że nie po to to robie żeby dostać koment, więc staram sie nie uzależniać motywacji od nazwijmy to "poziomu zadowolenia widowni"... takie podejście chyba nie jest łatwe do uzyskania, ale strasznie uwalnia jak dla mnie, naparzaj dalej bo prace masz calkiem obiecujące... ;-) pozdro
DraxMustHurt Napisano 15 Styczeń 2014 Autor Napisano 15 Styczeń 2014 Dzięki za odzew ;). Z jednej strony oczywiście, robię te prace przede wszystkim dla siebie i własnej satysfakcji, ale... Odzew publiczności w pewnym sensie jest wykładnikiem poziomu pracy i dopiero wtedy owa praca spotka się z pozytywnym przyjęciem daje chyba prawdziwą satysfakcję. Bo można robić całkowicie dla siebie i chować do przysłowiowej szuflady, ale to nie do końca to, przynajmniej w moim przypadku. Szczególnie, jeśli w planach ma się ujrzeć kiedyś swoje prace na okładce/karcie/w grze itd., które de facto są produktami kierowanym do publiczności - jej opinia jednak musi być chyba w jakimś stopniu ważna. Sam Loomis napisał, że zła sztuka jest przemilczana, a to niestety w moim przypadku często spotykane i nie daje pozytywnej motywacji. A chyba jestem jednym z tych, dla których motorem napędowym w pewnym sensie są opinie innych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się