Gość Judge Holden Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Witam Wszystkich, Mam nadzieję, że nie robię teraz czegoś złego, zaczynając nowy temat, ale I'm totally new in town i szukam informacji ;) Pytanie mam do Państwa takie jak w tytule - jak zacząć naukę 3ds max? Bardzo bym chciał się uczyć modelowania i animacji 3d, lecz program 3ds max jest dość kosztowny. Czy każda początkująca osoba, chcąca rozpocząć naukę 3ds max musi go wpierw zakupić? Czy może istnieje jakaś wersja darmowa 3ds max, służąca tylko i wyłącznie do nauki tegoż programu? Proszę o jakieś rady :) Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź! :)
arev Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Witaj. Możesz zdobyć darmową wersję 3ds Max jeśli jesteś studentem. Podając dane swoje i swojej uczelni możesz przystąpić do programu, dzięki któremu uzyskasz dostęp do szerokiego pakietu programów Autodesku. Nie można ich wykorzystywać w celach komercyjnych. Pozwolę sobie jeszcze na taką uwagę, że 3ds Max nie jest jedynym programem do modelowania i animacji. Jest całkiem sporo konkurencyjnych produktów. Polecam zapoznanie się z Blenderem - pozostanie darmowy nawet gdy zdecydujesz się użyć go komercyjnie. Nie mając nawyków z innych programów nie masz właściwie powodów by go nie spróbować.
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Ja bym się uczył Modo, dość przyszłościowy program. W szczególności jeśli chodzi o modeling. Max jest starym programem, i już nie jest tym najlepszym. Owszem jest popularny. Ale jest wiele programów które robią wiele spraw dużo lepiej. No i nie kosztują 15tyś zł ;x
makak Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Jest wersja 30 dniowa Maxa. Możesz też posprawdzać inne oprogramowanie (trialem) i zobaczyć, które bardziej Ci leży.
Gość Judge Holden Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Dziękuję za odpowiedź! Owszem, jeszcze studiuję, lecz kierunek moich studiów w żaden sposób nie jest związany z grafiką komputerową, czy informatyką - a zatem, czy to nie problem w celu uzyskania takiego dostępu? Dużo słyszałem o Blenderze i również co nieco czytałem, lecz wieść głosi, że należy on do najtrudniejszych programów do nauki. Prawda to? :) - - - Połączono posty - - - Właściwie to dziękuję za odpowiedzi! Czy nie jest też tak, że 3ds max jest jednym z programów najczęściej używanych w animacji 3d? Czy moglibyście Państwo polecić jakieś inne programy związane z modelowaniem i animacją 3d, które nie są szczególnie drogie?
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Do animacji to jest Maya. Max jest bardziej do wizek. Modo jest świetnym programem jest stworzone przez Luxology, firmę stworzoną przez Digital Domain. Luxology ma wiele programów które są obecnie standardami w studiach większych jak Nuke do kompozycji istny masakrator. Mari do teksturowania. Kroatia ( czy jak to się zwało) do renderowania cząsteczek. No i jest Modo czyli do modelowania itp.. najlepszy na rynku program do modelowania subdiv. Strasznie szybko się rozwija. Dużo słyszałem o Blenderze i również co nieco czytałem, lecz wieść głosi, że należy on do najtrudniejszych programów do nauki. Prawda to? Nieprawda dużo trudniejszym programem do nauki chociażby jest houdini.
Traitor Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) Oj Kramon, bzdury pleciesz ze az dym z uszu leci. Sory, ale to takie glupie gadanie wprowadzajace ludzi w blad. Ja robie na nim animacje od lat, i nie zauwazylem by sie do tego nie nadawal. Nadaje sie swietnie. Idac Twoim tokiem rozumowania, taki Platige powinien przez te kilkanascie lat wyrosnac na potentata wizualizacji, a nie bossa animacji reklamowej czy filmowej. Chodzi o to, ze zwyczajnie bezmyslnie splaszczasz jego funkcjonalnosc. Edytowane 30 Listopad 2013 przez Traitor
adek Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Traitor, Kramon - ja wiem, że Wy lubicie w takich momentach się pospierać. Ale może nie warto. Kramon: błagam Cię, potem się dziwisz skąd ten pasek taki czerwony. Nie mierz wszystkich swoją miarą, weź pod uwage, że na świecie są osoby, które stać na program i po raz setny przestań gadać głupoty z tym 15 tysięcy. Owszem - program kosztuje tyle, może być nawet więcej, ale do wykorzystania komercyjnego. Wyobraź sobie, że jak ktoś zna maxa, wcale nie musi go kupować bo idzie do firmy i tam korzysta w ramach licencji w firmie. W sposób legalny maxa możesz mieć do nauki nawet i za darmo (tutaj najłatwiej będą studentem). Wiele uczelni ma podpisaną umowę i dostęp do takiego oprogramowania jest (może być) bezpłatny lub po specjalnej edukacyjnej cenie można kupić program w wersji edu. Tutaj nie musisz być studentem informatyki itp. To nie jest sprawdzane. Natomiast musisz potwierdzić, że jesteś studentem. Sprawdź to na swojej uczelni jeśli chcesz się uczyć max'a. Masz też jak ktoś napisał dostęp do wersji FREE. Ale na maxie faktycznei świat się nie kończy. Masz też dostęp do darmowego softu. Jeśli to początki to sprawdź czy Cięto kręci na Blenderze. Do Blendera masz całą masę materiałów. Pewne procesy w programach są identyczne. No i naprawdę do Blendera materiałów jest masa (http://max3d.pl/news/6181/ - przykład polski). Ale dowiedz się na swojej uczelni z czego możesz skorzystać. Jeśli jesteś studentem, masz dokument to potwierdzający - korzystaj.
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) Oj Kramon, bzdury pleciesz ze az dym z uszu leci. Sory, ale to takie glupie gadanie wprowadzajace ludzi w blad. Ja robie na nim animacje od lat, i niezauwazylem by sie do tego nie nadawal. Nadaje sie swietnie. Idac Twoim tokiem rozumowania, taki Platige powinien przez te lata wyrosnac na potentata wizualizacji, a nie bossa animacji reklamowej czy filmowej. to że można coś zrobić w jednym programie nie oznacza że jest to jego najmocniejsza strona. + o ile wiem... to... Platige używa arnolda do renderowania a jest on dostępny Na maykę. - - - Połączono posty - - - Traitor, Kramon - ja wiem, że Wy lubicie w takich momentach się pospierać. Ale może nie warto. Kramon: błagam Cię, potem się dziwisz skąd ten pasek taki czerwony. Nie mierz wszystkich swoją miarą, weź pod uwage, że na świecie są osoby, które stać na program i po raz setny przestań gadać głupoty z tym 15 tysięcy. Owszem - program kosztuje tyle, może być nawet więcej, ale do wykorzystania komercyjnego. Wyobraź sobie, że jak ktoś zna maxa, wcale nie musi go kupować bo idzie do firmy i tam korzysta w ramach licencji w firmie. Mi nie chodzi o to że ten program jest drogi. Bo ja mogę kupić nawet program za 20tyś tylko niech on będzie wart tą kasę. O to chodzi. Edytowane 30 Listopad 2013 przez Kramon
adek Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Mi nie chodzi o to że ten program jest drogi. Bo ja mogę kupić nawet program za 20tyś tylko niech on będzie wart tą kasę. O to chodzi. Ty dalej nie rozumiesz. Zapamiętaj jednak, że Twoja ocena takiej "wartości" może być mylna. Bo rzucanie takich tez to sorry, ale ośmieszanie się. Program może mieć 1000 bugów, chciałbym jeszcze dodać, że mówisz o programie, którego nie znasz i wiele razy Ci to udowodniono. Opierasz się na komentarzach odnośnie maxa. Kiedy Traitor dzięki takiemu programowi "żyje". Żyje i zarabia. Wróć do tematu wątku, chcesz coś polecić autorowi wątku - zrób to. Ale niech to będzie rada, która mu się może przydać. Znasz Blendera, mogłeś polecić stronę od której łatwo zacząć, a nie flamować bo padło hasło max.
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) Lol przeczytaj moje posty? Wy jesteście uczuleni na słowo max. Ktoś napisze coś złego i już reszta postu się nie liczy. Co więcej nie napisałem nic złego, jedynie tyle że Modo jest tańsze na sam koniec od maxa. Oraz że do animacji lepsza jest mayka od maxa. A wy robicie burdel hahah, to kto tu ma się opanować? Polecam Modo i dokładnie uzasadniam swój wybór. + oba fakty są prawdziwe. na tym forum. Jeżeli ktoś porówna maxa, do jakiegoś innego programu i napisze że w czymś jest gorszy. To jest atakowany i odrazu że gada głupoty. Fanboizm lvl 3dmax. + parę faktów Modo jest tańsze od Maxa. parę razy. Modo ma lepsza integrację z Nuke i Mari pochodzi od tej samej firmy. Modo ma open sub div, co jest wchodzącym standardem. Mają go obecnie Maya i Mudbox, 1 developer od pixara napisał na forum blendera że pomoże wprowadzić opensubdiv do blendera. Max nieposiada. Modo ma lepsze narzędzia do modelowania niż max, i raczej wszyscy się zgodzą że modo jest najlepszym modelerem sub-div. na rynku. Dlatego wybrałbym właśnie ten program. Edytowane 30 Listopad 2013 przez Kramon
adek Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 na tym forum. Jeżeli ktoś porówna maxa, do jakiegoś innego programu i napisze że w czymś jest gorszy. To jest atakowany i odrazu że gada głupoty. Fanboizm lvl 3dmax. Może Ci się forum pomyliło. Zauważ, że to głównie Twoje posty są tak odbierane. Coś w tym musi być. Apropo czytania postów - to chyba jednak Ty nie do kończa czytasz dobrze. Autor zadał pytanie konkretne, dotyczyło maxa, to ty zacząłeś porównania. No i powiem Ci, że wszystko byłoby OK, gdybyś właśnie nie wrzucał czasami pojedynczych zdań wyrwanych z kontekstu albo wprost nieprawdziwych (jak ta cena). I w tym wątku to nie słowo "max" było punktem "zapalnym", a Twoja ocena wartości.
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 albo wprost nieprawdziwych (jak ta cena). Fakt pomyliłem się z ceną według officialnej strony autodesku max kosztuje 3900 € czyli 16 380 zł Modo kosztuje 1169 € czyli 4910 zł + modo ma darmowe uaktualnienia to chyba jednak Ty nie do kończa czytasz dobrze. Autor zadał pytanie konkretne, dotyczyło maxa, to ty zacząłeś porównania Areq wrzucił posta na temat inych softów. Ja dorzuciłem równierz i moją propozycję, tylko niestety napisałem coś złego o maxie a w sumie prawdę. A to na forum maxa nie ma prawamiejsca. ;x
Traitor Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) Kramon: Powiem tak.... Złej baletnicy rąbek u spódnicy. Zeby nie bylo. Nie mowie, ze inny soft jest gorszy/lepszy. Absolutnie nie w tym rzecz. Zenujace jest jednak takie prostackie szufladkowanie niepoparte zadnymi rzeczowymi argumentami. Tym bardziej, jezeli nie posiada sie doswiadczenia w danym oprogramowaniu. Edytowane 30 Listopad 2013 przez Traitor
mkone Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 ja jestem początkujący w grafice 3d, od początku miałem styczność z mayką, kilka razy próbowałem zrobić coś w 3ds maxie i wyłączałem po kilku/nastu minutach bo za duży burdel jeśli chodzi o interface. sprawdź co Ci bardziej leży bo każdy będzie bronił swojego. kto wychował się na maxie będzie gadał że maya jest słabsza. dlaczego? dlatego że nie potrafi jej używać.. tak jak ja nie potrafię używać 3ds maxa. proste dlatego nie słuchaj nikogo tylko sam sobie to sprawdź i pomyśl na czym Ci zależy przede wszystkim. PS. jeśli myślisz o własnej działalności to w zasadzie masz wolną rękę co wybierzesz, jaki soft. gdybyś jednak wolał pracować gdzieś na etacie to zrób sobie przegląd czego w jakim segmencie grafiki używają najczęściej.
diabelt Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Areq wrzucił posta na temat inych softów. Ja dorzuciłem równierz i moją propozycję, tylko niestety napisałem coś złego o maxie a w sumie prawdę. A to na forum maxa nie ma prawamiejsca. ;x Jak już piszesz prawdę to możesz dodać że w blenderze nie da się np. wypalić normal mapy z uzyciem cage, bo ma dziwaczne smooth groups i wszystko się rozjeżdża. W modo też brak cage. Więc już tak nie wychwalaj, każdy program ma swoje wady, max akurat nie jest taki najgorszy. Z Modo, Nuke i Mari też naginasz rzeczywistość. Modo to Luxology, Mari i Nuke - The Foundry. Programy powstały już dawno a firmy połączyły się rok temu. Jak się chce w przyszłości pracować w na etacie to najlepiej chyba wybrać Maya, ewidentnie jest ostatnio na topie.
Kramon Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 (edytowane) pixar używa Modo do modelowania. :> Blender i smooth grupy problem został rozwiązany niedawno, natomiast cage oczywiście że masz rację. Ale prawdę mówiąc co z tego. Skoro i tak wszyscy wypalają w xNormal które jest w tym najlepsze i jest za free i bije na głowe wszystko co jest na rynku... Co do wad Blendera... Kiepska wydajność viewportu. Tutaj legnie ze wszystkimi softami. Ale nie jest tak że nie da się pracować no po prostu powiedzmy na laptopie i5 z GT620M.. W viewporcie wyświetlać mogę 3 miliony vertexów i wtedy zaczyna mi przycinać, to wtedy rozdzielam na warstwy czy zmniejszam subdivision/turbosmooth. Kolejną wadą Blendera jest przeskakiwanie między obiektami. Jeśli np jeden obiekt ma 1 milion poly i drugi ma 1 milion poly to jak chcemy przejść z jednego do drugiego w tryb edycji to nie wiem czemu ale blender wtedy myśli na 5-6 sekund... czasem dłużej. Z plusów... Bardzo dobry system recovery, naprawdę działa świetnie + Blender uruchamia się w parę sekund więc w razie crasha wracasz dosłownie w sekundę do pracy. Waga plików jest bardzo niska. nawet na durze sceny chociażby przykład broń wyexportowana do formatu .obj zajmuje 400 mega zaimportowana do blendera tylko 20 mega. Brak AA - wygładzania krawędzi w wypalaniu normalek.. ale i tak wszyscy wypalają w xNormal, bo jest niesamowicie szybki i bardzo dobra jakość... i możesz wrzucać obiekty po parę miliardów i jakby nigdy nic chodzi. Import export.. meh wolny trzeba czekać przy exportowaniu broni 3 milionowej zajmuję to 2 minuty minutę coś takiego na i5 laptopowym. Świetna kustomizacja interface'u Ciekawą sprawą jest grono użytkowników program jest open source i ludzie lubią się dzielić swoimi sprawami. tak więc tutaj baza shaderów modeli i to naprawdę niektórych takich że spokojnie mógłbyś go opchnąc za 300-400zł jest po prostu za free. Możesz sobię tworzyć własne menu po 15 minutowym filmiku z YT na ten temat. Pod każdy klawisz coś jak w zbrushu. Na obecny dzień brak volumentryki w cycles jest za to w Internalu.. Wbudowany kompozytor w cale nie taki kiepski. Dobrze wyglądający interface.. po prostu blender ładnie wygląda i można go sobie dość szybko i sprawnie bez znajomości kodowania ustawić pod siebie kolorystykę i wszystko. Jedna z większych wad... nie można obiektowi przypisać indywidualnego koloru siatki. to tyle. Edytowane 1 Grudzień 2013 przez Kramon
diabelt Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 To że do xNormal też exportuje cage z maxa czy z maya. Zeby to samo zrobić w blenderze trzeba kombinować jak koń pod górę. Pixar może sobie modelować w czym chce, po co im smooth groups i normale.
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 To że do xNormal też exportuje cage z maxa czy z maya. Zeby to samo zrobić w blenderze trzeba kombinować jak koń pod górę. Pixar może sobie modelować w czym chce, po co im smooth groups i normale. Nie kombinować tylko trzymać się jednej bardzo prostej zasady i tyle... chodzi o numeracje.. co do smooth group i normali. Ja ich używam tylko do modeli do gamedevu.. albo do sculptu.. a tak to w ogóle.. tzn no pomijając oczywiście textury...
adek Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Kramon: Trolujesz niesamowicie. Nie wierze teraz, że robisz to nieświadomie. Wrzucasz po raz kolejny jakąś cenę nie wiadomo po co. Kiedy wcześniej Ci napisałem, że maxa możesz mieć i za darmo w takich celach jakie potrzebował autor. Ja zabrałem głos jeśli chodzi o Twój całokształt wypowiedzi na forum. Jakbyś nie wiedział, to forum od ponad 10 lat nie jest o maxie. Nikt z tym nie ma problemu. Chodzi o Twój sposób wypowiedzi. Czy jeszcze po czerwonym pasku nie zauważyłeś, że coś jest nie tak? Czy nie zauważyłeś, że wielokrotnie spierałeś się m.in. o maxa z osobami, które mają pewnie tyle lat doświadczenia co ty lat? Albo po prostu nie miałeś racji? A co do maxa, to od lat akurat tutaj jest krytykowany. Ale trochę inaczej wygląda ta krytyka osób, które pracują na nim np. z 5 lat, a inaczej Twoja krytyka (np. tutaj cena). Nikt tutaj nie twierdzi, że ten program jest najlepszy bo nie ma takiego. I sam to napisałeś. Ale jednak używa się go i wyobraź sobie, że uważa się go w dużych produkcjach nadal. Bo pomimo jego wad, które wkurzają wielu, jednak się sprawdza w pipelinie. Chociaż jest zastępowany już przez inne coraz częściej (i wyobraź sobie, że wiele osób z tego forum się z tego cieszy). Jak będziesz pracował przy jakimś projekcie to zobaczysz jak to wygląda. To nie firma ma się podporządkować pod Ciebie, tylko ty pod nią, a raczej pod projekt.
diabelt Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Tak? W maxie nie musze się trzymać żadnej zasady. Ach, tylko do game devu, no faktycznie, zupełnie nieistotne. Prawda jest taka że w 95% firm w Polsce standardem są maya i max, a nie blender i modo. Jak można się uczyć za darmo maya (wersja edukacyjna), to ja bym się nie zastanawiał.
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Kramon: Trolujesz niesamowicie. Nie wierze teraz, że robisz to nieświadomie. Jak będziesz pracował przy jakimś projekcie to zobaczysz jak to wygląda. To nie firma ma się podporządkować pod Ciebie, tylko ty pod nią, a raczej pod projekt. raczej nieświadomie. Bo w sumie po co niby miałbym trolować? Kocham te teksty jak będziesz w studiu jak będziesz pracował przy projekcie. Znasz mnie, jesteś moim przyrodnim bratem :D Wrzucasz po raz kolejny jakąś cenę nie wiadomo po co no tak cena mało istotna bo jest na niekorzyść maxa ehhhh. Kiedy wcześniej Ci napisałem, że maxa możesz mieć i za darmo w takich celach jakie potrzebował autor. a co potem? Jak będzie chciał zrobić zlecenie? Tak odrazu go przyjmie studio i da mu licencję? Nie jest tak kolorowo nie każde studio daje licencje.. wiele osób pracuje zdalnie. Max krytykowany na tym forum? Dziwnym trafem niespotkałem się jeszcze z ani jednym postem.
mkone Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Max krytykowany na tym forum? Dziwnym trafem niespotkałem się jeszcze z ani jednym postem. dziwne, ja sam kilka postów wyżej go skrytykowałem ;] nie wierzę że przez tyle lat forum nikt tego nie zrobił poza mną
diabelt Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 a co potem? Jak będzie chciał zrobić zlecenie? Tak odrazu go przyjmie studio i da mu licencję? Nie jest tak kolorowo nie każde studio daje licencje.. wiele osób pracuje zdalnie. No, zdalnie. Tylko że zdalnie max i maya dalej są standardem. Jak robisz coś więcej niż modele to już możesz mieć problemy z wymianą plików. Z samymi modelami zresztą też. Max krytykowany na tym forum? Dziwnym trafem niespotkałem się jeszcze z ani jednym postem. Buhahahahaaaaa - tylko tak mogę skomentować. Co roku jak wychodzi nowa wersja maya czy maxa masz cały wątek jazdy po autodesku. Nie znasz maxa a krytykujesz, to jest najzabawniejsze. Coś tu przeczytasz, coś tam i sobie wytwarzasz jakiś swój obraz tego programu, niestety niezgodny z rzeczywistością.
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 No, zdalnie. Tylko że zdalnie max i maya dalej są standardem. Jak robisz coś więcej niż modele to już możesz mieć problemy z wymianą plików. Z samymi modelami zresztą też. wybacz ale miałem pod ręką.
Ania Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Owszem, jeszcze studiuję, lecz kierunek moich studiów w żaden sposób nie jest związany z grafiką komputerową, czy informatyką - a zatem, czy to nie problem w celu uzyskania takiego dostępu? Dużo słyszałem o Blenderze i również co nieco czytałem, lecz wieść głosi, że należy on do najtrudniejszych programów do nauki. Prawda to? :) Blender nie jest taki trudny do nauki. Trudności w nauce polegają raczej na tym, że jak ktoś ma wieloletnie nawyki z jednego programu, to mu trudno się przyzwyczaić do innego. Jak startujesz od zera, to wszystko będzie tak samo trudne. Książka Jaworskiego którą polecił przedtem Adek jest bardzo dobrze napisana i obejmuje zarówno podstawy jak i bardziej zaawansowane tematy, polecam. Max też dobry program, ostatnio po kilkuletniej przerwie miałam z nim znowu do czynienia i bardzo mnie zaskoczył (i pozytywnie i negatywnie...) Wersje studenckie od Autodeska są dostępne dla wszystkich studentów z tego co wiem, nie musi być to grafika ani kierunek techniczny, chyba są też wersje dla uczniów. http://www.autodesk.com/education/student-software/university/entertainment-creation Przetestuj kilka programów, zobacz co ci najbardziej leży i ucz się tego. O ile twoim celem nie jest jakaś jedna konkretna firma (a nie radzę sobie stawiać takich celów na tym etapie), nie ma sensu się teraz przejmować tą decyzją. Jak będziesz miał dobre podstawy i portfolio, nikt się nie będzie pytał o soft (tzn. w kilka tygodni nauczysz się czego w firmie potrzeba).
diabelt Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 wybacz ale miałem pod ręką. Maya ma problemy z plikami? Sorry ale nie używam maya, więc nie wiem. (tzn. w kilka tygodni nauczysz się czego w firmie potrzeba). Z wszystkim się zgadzam, poz tymi kilkoma tygodniami. W kilka tygodni nie osiągniesz pełnej sprawności, różne rozwiązania nie przenoszą się tak prosto między programami.
Ania Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Pełnej sprawności w sensie że poznasz cały program, to nie. Ale nauczysz się tego co w danym momencie jest do roboty i w te kilka tygodni będziesz w stanie sprawnie pracować. Pewne podstawy (np. topologia siatki) są wszędzie takie same, i wychodząc z założenia że masz dobre portfolio, to te podstawy znasz. I nie chodzi tylko o przenoszenie rozwiązań ze starego softu. Nauczysz się też nowych rozwiązań, których być może w twoim starym sofcie nie było, albo które są tam możliwe ale ci przedtem nie przyszły do głowy. A jak obok ciebie przy biurku siedzi ktoś, kto dany program bardzo dobrze zna, to nauka idzie bardzo szybko.
adek Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 (edytowane) Kramon. Nie muszę Cię znać. Ja piszę o wizerunku jaki sobie wykreowałeś tutaj. Pracami się nie chwalisz. A masz 1000 postów. Nawet wśród Blenderowców owiany jesteś "złą sławą". Trochę pokory. Max krytykowany na tym forum? Dziwnym trafem niespotkałem się jeszcze z ani jednym postem. Błagam. Właśnie to jest trolling. No i z tym "maxem" masz naprawdę jakieś urojenia. Każdy wątek o nowej wersji to atak na program. Tutaj przyznaje, że to ty z tym masz problem. Wskaż gdzie ktoś*pisze, że max jest the best. Ja nie kojarze tego. Natomiast jak piszesz, że max to najgorszy program,albo robisz atak to zbiera się ekipa, która często też robi sobie z Ciebie jaja. Co też jest niefajne. Ale nie dziwię się bo to jest właśnie trolling. Jest news o maxie, nowy SP. Ludzie się wymieniają spostrzeżeniami - co działa co nie, a tu nagle "hahhaha Blender już to ma. Program za 16k tego nie ma". To właśnie pokazuje, że doświadczania to ty chyba nie masz dużego (jak i lat też chyba nie masz zbyt wielu). Nie pisałbyś takich bredni jakbyś pracował przy czymś konkretnym. Ludzie nawet już nie chcą z Tobą dyskutować. Ogólnie od dawna te osoby, które znam, które pracują długo przestały jarać się softem. Byłoby to śmieszne. Oni po prostu robią co muszą. A nawet jak trzeba to powiem Ci, że jeśli da się to używają Blendera. Ale nie są zamknięci w ramach jednego softu. Zresztą to są tak oczywiste oczywistości, że nie wiem po co się wdałem w dyskusję. No i z tą ceną. Tutaj też nie znasz tematu, ale się wypowiadasz. Przyznaj, że Twoim źródłem informacji jest internet w tym temacie i koniec dyskusji. Ale jak Traitor napisał. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Nie mówię, że nic nie wiesz, ale potrafisz pisać totalnie nie na temat i w każdym temacie twierdzić, że masz rację. Edytowane 1 Grudzień 2013 przez Adek
Gość Chrupek3D Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 ja zawsze polecam "Nerwica a rozwój człowieka" Karen Horney. Dowiedziałem się wiele o sobie i innych... Kramerowi ta pozycja przyda się w szczególności, bo ma chyba wszystkie możliwe przypadłości zawarte w tej książce.
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 może nie wszyscy mają potrzebe chwalenia się na prawo i lewo patrzcie jaki jestem genialny. No i z tym "maxem" masz naprawdę jakieś urojenia. Każdy wątek o nowej wersji to atak na program bez przesady, nie atakuje, maxa, piszę tylko moje spostrzeżenia. Błedne czy nie co to za różnica to jest prawo głosu. Natomiast jak piszesz, że max to najgorszy program,albo robisz atak to zbiera się ekipa, która często też robi sobie z Ciebie jaja hahaha a nie jest przypadkiem na odwrotnie? "hahhaha Blender już to ma. Program za 16k tego nie ma" widzisz jedni ten żart łapią inni nie. trudno Nie pisałbyś takich bredni jakbyś pracował przy czymś konkretnym rozumiem iż uważasz iż jeśli ktoś pracuje przy projekcie to nagle dostaje oświecenia i stwierdza oh boże jaki ten max jest genialny. Ale nie są zamknięci w ramach jednego softu. ja też nie jestem zamkniety No i z tą ceną. Tutaj też nie znasz tematu, ale się wypowiadasz Eh błagam, Cena jest ceną i nie wymyśliłem jej sobie, zakażdym razem kiedy chce a żeby ktoś mi powiedział skąd jest ona jaka jest, to temat nagle cichnie, a że studio kupi, co z tego nie interesuje mnie to że będę mógł pracować zadałem konkretne pytanie. To że nie gra ona roli aż tak dużej bo zwraca się po 3 zleceniach to już inna historia. że masz rację. Nigdzie nie piszę że mam rację po prostu wyrażam swoją opinie. Chrupek: Nerwica a rozwój człowieka Dużo ludzi z tego forum powinno to przeczytać bo biorą internet zbyt powarznie hahhaah
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Ogólnie co strasznie drażni pewnego kolege na tym forum :) jednak w dużej mierze w firmach panosza się produkty autodeska, główna przyczyn tego stanu rzeczy: olbrzymie zaplecze programowe w skład którego wchodzi także soft do grafiki komputerowej co jest bardzo wygodne bo pewne schematy działania, interfejsu są zbliżone do siebie, na szczęście dla osób uczących się autodesk udostępnia pełne wersje softu za darmo niezależnie od wydziału czy kierunku studiów. Koledzy ci tu wymienili niektóre softy ale jeśli np nastawiasz się na modelarstwo to nie należy zapomnieć o Rino, Zbrush czy Cinema4d która co raz się bardziej umacnia na rynku. Masz ogólnie mówiąc dużo szczęścia jak każdy kto teraz się zaczyna uczyć softu duża dostępność tutoriali sporo książek poświęconych softom. Dwa masz pusta głowę nie skażona żadnym innym programem na początek bez przyzwyczajenia do danego interfejsu. Najlepiej ściągnij sobie wersje trialowe lub studenckie i zobacz w czym się będziesz dobrze czół. Co do samej nauki poświeć kilka dni na dobre zapoznanie się z interfejsem softu, żebyś potem na forum nie zadawał pytań na które odpowiedzi znajdują się na pierwszych kilku stronach książek czy tez helpów od danego programu :) a następnie ruszasz do robienia tutoriali chyba ze masz niezależną naturę i uczysz się przez doświadczalnictwo i sam eksperymentujesz przynajmniej dla mnie jest to znacznie wydajniejsza metoda nauki :). Gdybym teraz miał startować z nauka od zera wybrałbym od razu dwa softy skrajnie różniące się od siebie interfejsem aby nie mieć takich odruchów jak przy uruchamianiu blendera którego interfejs po pięciu minutach mnie doprowadza do pasji szewskiej ale pisze to jako architekt który lubi pewnego rodzaju porządek i usystematyzowanie :) Co do wszech wymaganego portolio to jest to odrobinę za mało w dzisiejszych czasach i pisze to jako pracodawca, mało przywiązuje uwagę do portfolio, a bardziej do przetestowania zdolności praktycznych przyszłego pracownika jak także pracy w stresie i presji czasu, wiele prac w port foliach to prace tworzone w zaciszu domu spokojnie bez pospiechu, oczywiście zęby nie było że uogólniam są portfolio prac zrobionych tylko dla rożnego rodzaju firm ale i tak takie osoby sprawdza się praktycznie portfolio portfoliem a co delikwent umie na prawdę można zobaczyć poświęcając mu 2-3 godziny. Dlatego jak tu ktoś napisał ucz się także radzić sobie ze stresem i presja :) Kramon czy słowo "DOŚĆ" nic dla ciebie nie znaczy jeśli w pracy wykazujesz się takim samym zachowaniem jak na forum to aż dziwne że ja masz przejawiasz wszystkie cechy pracownika który nie nadaje się do pracy w zgranym zespole :)
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 (edytowane) Kramon czy słowo "DOŚĆ" nic dla ciebie nie znaczy jeśli w pracy wykazujesz się takim samym zachowaniem jak na forum to aż dziwne że ja masz przejawiasz wszystkie cechy pracownika który nie nadaje się do pracy w zgranym zespole ahh za to kocham internet ludzie piszą o innich jacy to oni są znają ich od urodzenia. Widzisz sprawa wygląda zupełnie inaczej jeśli spojrzysz na to z innej strony. Jak już mówiłem za dużo osób bierze internet zbyt serio. Co do pracy w zespole, musiałem mieć taką fatalną że za czasów kiedy się jeszcze grało w gry należałem do najlepszego polskiego teamu w jednej grze, ale ja nie umiem pracować w zespole. Widzisz różnica jest taka że z wami się nie da. Odrazu jest wjazd na osobę odrazu atakujecie kogoś jeśli choć odrobinę nie pisze po waszej myśli. Szkoda. Przeczytałeś tyle książek swoją drogą, a dalej oceniasz osobę po paru postach? hah. Edytowane 1 Grudzień 2013 przez Kramon
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Słuchaj nikt cie nie atakuje , nie raz np ode mnie dostajesz plusy za sensowne wypowiedzi. Ja ciebie nie oceniam od urodzenia tylko za to co piszesz i jak postępujesz na forum swoich pracowników tez nie znam od urodzenia :P. Sorry ale to co napisałeś teraz jest mało chyba przez ciebie przemyślane jeśli uważasz ze wykładnią dla przydatności w pracy zespołowej jest team komputerowy w jakieś grze to się cisną na usta tylko jedne słowa "Panie Maksiu, abstrahuje Pan od układu odniesienia " :) A w ogóle to temat jest jak się uczyć softu a nie jakie ma kompleksy kolega i jak jest bardzo znienawidzony na forum wielkie sorry dla autora za offtop
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Hehe mi to tam lotto. Ale okej. Co do tego teamu, tez tak myslalem ze to tylko gra ale jest tak samo ciezko. I zgranie w zespole jest naprawde istotne. Btw nie mam kompleksow. :) - - - Połączono posty - - - Po prostu czesto pisze kontrowersyjnie pisze to co uwarzam mam swe zdanie, traf chcial ze czesto jest inne i sporo osob bierze to zbyt serio.
Dynamico Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 (edytowane) W całej tej dyskusji chyba zginęło pytanie postawione przez osobę, która złożyła ten wątek: "jak zacząć naukę 3ds max". - Przede wszystkim od "pozyskania" samego oprogramowania. W tej chwili można uzyskać dostęp do 36 miesięcznej licencji na edukacyjne użytkowanie oprogramowania, będąc studentem bądź uczniem szkoły średniej (nie ma znaczenia kierunek). Masz dostęp do najnowszych wersji i przez trzy lata wielokrotnie możesz pobierać oprogramowanie. - Jak się uczyć? To bardzo indywidualne i subiektywne. Z mojego punktu widzenia nauka na "sucho" - poznawanie funkcji i możliwości programu przyswajając kolejne modyfikatory, funkcje, narzędzia - bez powiązania z konkretnym zadaniem do wykonania się nie sprawdza. Tak więc np. jakikolwiek podręcznik jest jak najbardziej przydatny, ale tylko do poznania interfejsu programu oraz gdy szukasz opisu konkretnego narzędzia, modyfikatora itp. Oczywiście czym innym są wydawnictwa, które na konkretnym przykładzie pokazują krok po kroku, drogę prowadzącą do osiągnięcia konkretnego celu. - Nie rzucaj się od razu na "głęboką wodę". Nie wiem czy komukolwiek udało się zaczynając naukę, od razu uzyskać efekty, jakimi mogą się pochwalić doświadczeni użytkownicy. Raczej na pewno, wcześniej czy później, "utkniesz" na jakimś problemie, nawet ucząc się na podstawie dobrego tutoriala. - W dzisiejszych czasach internet to kopalnia darmowej wiedzy. Jest bardzo dużo tutoriali o podstawach modelowania, opracowań omawiających np. konstruowanie materiałów, jest bardzo bogata pomoc (F1) w samym programie. - W takim programie jak 3ds max, do końcowych efektów najczęściej można dojść wieloma drogami. Dlatego nie "fiksuj" się na podpatrzonym sposobie działania bo niekoniecznie będzie to najbardziej efektywne. - Wracając jeszcze do papierowych podręczników "wszelkiej maści". Najczęściej przekazywana w nich wiedza w dużej części się dubluje. Częstokroć informacje są szczątkowe i niedostateczne. Nawet tzw. Biblia nie zawiera w sobie pełnego kompendium, i nie raz program "zabije Tobie gwoździa", z którym poradzisz sobie tylko konsultując problem z innymi użytkownikami. Dlatego kupienie poradnika zawierającego kilka przykładowych scen, z dobrym opisem "jak to zrobić" jest jak najbardziej OK na początek. Potem i tak wypracujesz sobie własną metodę dalszej nauki. @ Kramon Co to oznacza, że ktoś bierze internet "zbyt serio". Jeżeli będziemy rozmawiali na forum pt. "żart poganiany żartem" to nie będę brał przedstawianych tam wypowiedzi na serio, ale na pewno nie tutaj. Chyba , że w przeznaczonym do tego wątku lub dziale. Nie uogólniaj. Mimo, że używam 3ds max, nawet go kupiłem, kiedyś tylko raz nie zgodziłem się z Twoją opinią naciskając "NIE". Inne Twoje wypowiedzi, jeżeli uważam, że nic nie wnoszą do dyskusji ignoruję. I tak prawdopodobnie robi większość użytkowników tego forum. Edytowane 1 Grudzień 2013 przez Dynamico
Traitor Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Mnie najbardziej bawi to, ze Kramon od dluzszego czasu krzyczy na Maxa, a do niedawna niewiedzial, ze jest cos takiego jak boczny panel narzedzi, ktory jakims cudem mial wylaczony. Jak z taka (nie)wiedza mozna cos krytykowac?:) Oczywiscie ze Max ma swoje zalety i wady, ale jak to ktos napisal wyzej, Maya i Max co by nie bylo jest nadal standardem w animacji 3D. Ponad to do tego grona coraz szybciej dobiega Cinema4D. By bylo w temacie watku. Kolego, wybierz taki soft w ktorym czujesz sie dobrze.
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Po prostu czesto pisze kontrowersyjnie pisze to co uwarzam mam swe zdanie, traf chcial ze czesto jest inne i sporo osob bierze to zbyt serio. zdecyduj się czy mamy cie traktować serio i poważnie czy jak forumowego krasnal ogrodowego :)
Traitor Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Avatar z krasnalem ogrodowym bylby niezly:) Swoja droga moze nalezaloby wprowadzic limit wypowiadanych znakow/mies. Wtedy nie bedzie takich flejmow:)
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 zdecyduj się czy mamy cie traktować serio i poważnie czy jak forumowego krasnal ogrodowego :) Chodzi o pewien dystans. Dajmy na to iż piszesz, iż Blender ma strasznie słąby viewport muli i w ogóle ma sporo wad. Ja to czytam i po prostu akceptuje twoje zdanie, dla mnie np jest wystarczająco dobry, ty może obracasz większe prace to dla ciebie jest zasłaby prosta sprawa. Każdy ma swoje potrzeby. O to mi chodzi a zazwyczaj jest sytuacja taka iż nie nie masz racji nie znasz się to jest genialne. ;] Traitor ty serio w tedy w to uwierzyłeś hahahah
Dynamico Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Dalej "bijecie pianę" nie na temat. Judge Holden zapytał konkretnie i poprosił o rady a może sobie popatrzeć na dyskusję w temacie "krasnali ogrodowych". Ja na jego miejscu zastanowiłbym się, czy forum "max3d.pl" jest dobrym miejscem do odwiedzania i zadawania pytań. Biorąc pod uwagę, że to dopiero jego drugi post to być może forum ma o jednego, ewentualnego użytkownika mniej. To dla moderatorów do przemyślenia.
legomir Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Jeśli chce Ci się czytać wszystkie wypociny to jeśli chcesz skupić się na animacji to polecam Maye(na całym świecie to najbardziej popularny program do animacji) poza tym część osób trzyma się Softimage niestety powoli już umierającego śmiercią naturalną, polecałbym też Modo ponieważ robi spore postępy i aspiruje to walki z Maya(Luxology przez fuzją z The Foundry chwaliło się współpracą z Pixarem). Zależy też co masz na myśli jako animacje istnieje też coś takiego jak Cinema 4D, które jest idealne do miotio desingu, całkiem fajne do modelowania i to soft projektowany z myślą aby kilkoma kliknięciami zrobić ładny efekt. Jeśli chodzi o animacje efektów specjalnych to rządzi głównie Maya i Houdini chociaż Max ma całkiem niezłe pluginy tego. Jako użytkownik May'i uwielbiający filozofie programu(i wrzeszczący na nią czasami co prawda ale mniej niż na inne pogramy, bo to kobieta i może być jeszcze gorzej :D ) polecam ją.
Gość Chrupek3D Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 (edytowane) poza tym, jeszcze nik źle nie wyszedł na nauce Maxa, czy Mayki... Uczenie się Blendera może okazać się nieprzydatne w późniejszej pracy, ale tych dwóch programów, wymienionych powyżej zawsze warto się nauczyć. Moim zdaniem powinieneś wejść na stronę Doty: http://steamcommunity.com/app/570/guides/ masz tam w dziale poradniki, kilka tutoriali, a w innym miejscu masę gotowych modeli do podpatrzenia. Są też do Mayki gotowe sceny z postaciami - to tak na marginesie. Pójdz tym tropem, a będziesz wymiataczem, o ile dobrze zrozumiałem Twoje zapatrywania na postaci i animacje. Edytowane 1 Grudzień 2013 przez Chrupek3D
mnkk Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Skoro jest juz taki temat i poruszona mayka to ja mam pytanie, czy maya nadaje się do wizualizacji/modelowania? czy odpowiedzi że nie, biorą się z tego że po prostu większość agencji pracuje na maxie? czy może maya nie ma czegos co ma 3ds max?
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Max ma wsparcie Cad, po za tym sporo pluginów typowo pod wizki. Do tego dochodzi ten bajer z 2014 maxa z symulacją ludzi... do wizek.. Zresztą jest nawet wersja maxa specialnie pod arch wiz. Gdzie są presety materiałów. Ale i tak większość renderuje w Vray'u...
skalpel3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Max ma wsparcie Cad, po za tym sporo pluginów typowo pod wizki. Do tego dochodzi ten bajer z 2014 maxa z symulacją ludzi... do wizek.. Zresztą jest nawet wersja maxa specialnie pod arch wiz. Gdzie są presety materiałów. Ale i tak większość renderuje w Vray'u... hmm specjalna wersja maxa pod wizki znowu wiesz ze gdzieś dzwoni tylko nie za bardzo gdzie :) Zapewne koledze chodziło o 3ds max design czyli najprościej mówiąc normalny max tylko z dodanymi dwoma narzędziami i nie dla wizualizatorów tylko dla architektów i ludzi zajmujących się oświetleniem masz tu Lighting Analysis ( analiza oświetlenia potrzebna do certyfikatów) szkoda że tylko w mentalu i Civil Views leprza integracja z softem projektowym. A wizualizacje możną naprawdę robić w każdym sofcie 3d jak i w programach typu Archicada czy Revita szczególnie ze masa brył domów pochodzi z tego pierwszego. A jeśli chodzi o jakość wizualizacji to tak naprawdę zależy jakiego masz skilla w postprodukcji
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 hmm specjalna wersja maxa pod wizki znowu wiesz ze gdzieś dzwoni tylko nie za bardzo gdzie :) Zapewne koledze chodziło o 3ds max design czyli najprościej mówiąc normalny max tylko z dodanymi dwoma narzędziami i nie dla wizualizatorów tylko dla architektów i ludzi zajmujących się oświetleniem masz tu Lighting Analysis ( analiza oświetlenia potrzebna do certyfikatów) szkoda że tylko w mentalu i Civil Views leprza integracja z softem projektowym. A wizualizacje możną naprawdę robić w każdym sofcie 3d jak i w programach typu Archicada czy Revita szczególnie ze masa brył domów pochodzi z tego pierwszego. A jeśli chodzi o jakość wizualizacji to tak naprawdę zależy jakiego masz skilla w postprodukcji znowu się czepiasz detali. Wiadomo o co chodzi. Co do post pro się zgodzę :D parę lat jako fotomanipulator sporo daje.
Gość Chrupek3D Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 on się nie czepia, to ty piszesz głupoty... pokaż swoją Wizke w maxie i ustawienia vraya, a wtedy będziesz mógł dawać innym rady, jako znawca tematu, a nie pętak, któremu się coś wydaje...
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 Oh rly? Serio pisząc o wizkach miałem na myśli wizualizację Logotypu oczywiście, w cale nie myślałem o wizualizacjach architektonicznych. 3ds max design Narzędzia do modelowania 3D, wizualizacji i renderowania Program Autodesk® 3ds Max® Design udostępnia kompleksowe rozwiązanie do modelowania 3D, animacji i renderowania przydatne architektom, projektantom, inżynierom i specjalistom ds. wizualizacji. Sprawdzaj poprawność projektów i sprzedawaj je przed ich realizacją, przyspiesz pracę nad projektami, przeprowadzaj dokładne analizy oświetlenia dziennego oraz intensywne wizualizacje i animacje.
mnkk Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 chodziło mi ogólnie o tworzenie modeli bo do renderowania już zdecydowałem że będzie używany vray. mówiąc wizualizacje chodziło mi bardziej o wizualizacje architektoniczne, maya nie ma wsparcia cad? także nie chciałbym się ograniczać do samych wizualizacji, może sprecyzuje pytanie. co ma 3ds max lepszego w modelowaniu od mayi? bo głównie jak czytałem tematy 3ds max vs maya to prawie każdy pisał że modelowanie=3ds max, animacja=maya. stąd moje pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się