Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiadomo czego można być pewnym. To chyba pierwsza wersja od przejęcia Luxology przez Foundry. Widać ewidentnie, że największy nacisk Foundry kładzie na Nuke, które jest po prostu bardziej popularne i znacznie droższe. Czy 801 faktycznie będzie poważną aktualizacją? Mam nadzieję, ale różnie może być. Ciekawe, czy znów nie podniosą ceny.

Napisano

Oby było poważną aktualizacją... Poprawa wydajności (ogólnej i chociażby deformerów bo teraz to jest jakiś żart w porównaniu do mayi a zdarzjące się leaki pamięci są miejscami absurdalne), nowe standardowe dla innych softów deformery(lattice) nodowy sytem materiałów, upgrade exr, opensubdiv, upgrade sdk (bo chyba w tym rzecz) żeby takie ziomki jak chociażby nextlimit w końcu pokusili się o plugin, upgrade bulleta bo teraz dynamika to kolejny żart (z tych ponurych, ciekawe, że recoil w dynamice był miejscami o wiele lepszy...) - czyli standardy(!) powinny się już znaleźć.... Nie wspominając o tym, że mogli by w końcu zrobić sensowną dokumentację i konkretne tutoriali w aspektach, które są marnie opisane w dokumentacji (schematic, partikle i operacje na nich, swojądrogą schematic też mółgby działać lepiej...):) Mam nadzieję, że The Foundry pocisnęło zespół bo oczekiwania są spore...

Ale z drugiej strony dobrze wróży, że np chaosi kombinują z vrayem dla modo, meshfusion to też był niezły strzał.

Pożyjemy, zobaczymy....

Napisano

Maja rozne produkty, ktore calkiem fajnie sie rozwijaja. Mari jakos nie cierpi na tym ze Nuke'a robi ta sama firma, wiec nie widze powodu zeby Modo mialo ucierpiec. Mozna byc pewnym, ze bedzie konkretnijszy od Autodesku update chociazby dlatego, ze Modo nie jest popedzane coroczna subskrybcja do wydania nowej wersji. Wydaja jak maja cos konkretnego. Mozna byc tego pewnym rowniez dlatego ze ciezko sobie slabsze updaty wyobrazic :P

Bardzo bym sie zdziwil, gdyby nagle sie okazalo ze dodali plugina i fixneli kilka bledow nazywajac to nowa wersja. Autodeska to robi bo wciaz ma mase uzytkownikow, ale nie moga sobie na to pozwolic firmy ktore tych uzytkownikow chca podkradac.

 

Niektorzy chyba zapominaja, ze jakies dwie wersje temu to byl soft wylacznie do modelowania :D

Napisano

@Reanimator, chyba nieeee. Choć jakiś stopień integracji zbliżony do tego maxon-adobe może być na celowniku the foundry.

Poza tym ostatnio zainaugurowali Nuke Studio do kompletu rodziny więc chyba raczej nie będą się starali zrobić molocha - frankestaina:)

Napisano
@Nezumi wliczając 801 to 5 wersji temu:) seria 30x:)

 

Jasny gwint, jak ten czas leci... Ale fakt faktem ze dodaja solidnie za kazdym razem. Nie sledze juz jak dawniej bo sie zblenderowalem ;)

Napisano

Heh, no co prawda to była tylko animacja kamer, obiektów etc. ale była animacja - była!;)

No na blendera ja tak patrze patrze, co jakiś czas zainstaluje, stwierdzam, że nadal go nie ogarniam i odinstalowywuję...

Ale jak czasem koledzy z robo coś w nim robią to na niektóre toolsy bym się połasił...nie przeczę...:)

Napisano

@Reanimator: Połaczenie miedzy Nukiem a Modo to moze jeszcze nie w tej wersji ... ale pewnie bedzie wydajniejsze i poprawia wydajność renderingu. ;)

Napisano

o tomerk, powiedz mi drogi, bo ostatnio i tutoriale robisz i masz jakiś większy udział na forach i zaintereoswanie swoimi tutkami;) nie jesteś może ukrytym beta testerem, który wie nieco więcej?;) zazwyczaj rekrutowali ich z aktywnych członków community:)

Napisano

Wat Lesiu?

Zazwyczaj jest tak, że użytkownicy poprzedniej wersji mają preferencyjne ceny upgradu. Dodatkowo jeśli ktoś zakupił przykładowo modo 601 tuż przed wydaniem 701 to dostawał 701 z automatu ale nie pamiętam jakie to były ramy czasowe.

Napisano

Tak dorzuce od siebie, mialem okazje pogadac z czlekiem ktory otarl sie o zamknieta wersje testowa 801, z ciekawych rzeczy rzucajacych sie w oczy jest Flamethrower - aplikacja do zarzadzania renderami na wielu maszynach, jesli dobrze zrozumialem to mogaca obslugiwac rendery cross systemowo. Niestety nie moglem pogadac dluzej i wypytac sie o ciekawostki w samym modo.

Napisano

Ja tam duzych wymagań nie mam. Niech fixna wkoncu exporter FBX, bo jak pisałem o bugach w pierwszej wersji tak dalej sa tu po SP5 ...

 

I niech sie skupia na narzedziach do modelowania. Najlepiej jakis non-destructuve workflow, gdzie mozna dodawac deformery jedne na drugich i w dowolnym momencie do nich wrocic. Ehh, marzenia.

 

Jakies tam renderowanie i inne pierdy wogole mi sa do szczescia w modo nie potrzebne.

Przydałby sie też jakiś lepszy cage baking w modo. Ale xNormal tez jest ok.

Napisano

@Uzumakishadow: Pewne rzeczy powinny zostać nieopowiedzianie :) zwłaszcza, że nie mogę powiedzieć nic więcej... Będzie dobrze a nawet lepiej. Mam nadzieję, że tutoriale się podobają bo będzie więcej. :)

Napisano

Heh:) no dobrze dobrze uzbroję się w cierpliwość, ale... trzymam za słowo z tymi obietnicami;)

Tutoriale ok i chwała Ci za nie bo dzięki takim ideom oddolnym jak Twoje czy "modo mio" z partiklami zachęcają do dalszych eksploracji początkujących użytkowników ale jeśli mam być szczery to drażni, że efekt końcowy nie jest dopracowany (jak np skórka pomarańczy która wygląda kiepsko) Natomiast herna przejrzałem i jest b. ok:) Działaj działaj:)

Mat

Napisano

Hej Uzu. Dzięki za słowa uznania. Z tym napisem z pomarańczy to i tak wyszło fajnie ze w tutorialu do Photoshopa ... przemyciłem tyle modo :). Pozdrawiam.

Napisano

Też się przyłączę do pochwał. Fajne i przejrzyste są te Twoje tutoriale, Tomek. Dzięki. Modo jest przyjaznym i profesjonalnym programem. Ma bardzo czytelny i intuicyjny interface, co w programach 3d nie jest takie oczywiste. Koronnym przykładem jest blender. Dobrze, że Modo się rozwija bo w niego zainwestowałem. Czas i kasę. :-)

Napisano
Tomek, powiedz chociaż, czy znajdzie się opcja Export selected mesh/item? Tego bardzo brakuje.

 

Ale przeciez to juz jest w 701. Prawoklik na meshu i export selected, mozesz kilka rzeczy zaznaczyc, nie tylko meshe.

Napisano

Na lenia zapytam.. Wiadomo jak z Modo wyglądają jakieś studenckie licencje ? Bo z Maxem jest bardzo przyjaźnie, o Blenderze nie mówie, ale jakoś mnie korci, żeby zacząć od Modo.. :D

Napisano

After two years, any student or faculty member with an active MODO Education License can upgrade to a MODO Individual License for the then current upgrade price (currently $495).

 

To cytat ze strony. Według mnie oznacza to, że płacisz 2 x 149 USD, a potem jeszcze 495 USD za upgrade.

Napisano (edytowane)

Na IT media chcą netto za modo 701 co bezpośrednio ze strony foundry zapłacę za soft ;/

Edytowane przez Adder
Napisano

Adder, teraz kupowanie 701 mija się z celem. Niebawem wyjdzie 801. Ponadto Luxology co jakiś czas robi ciekawe promocje (40% off), więc nie wiem, czy warto kupować w pełnej cenie. Oczywiście nie wiadomo kiedy taka promocja się pojawi i czy jeszcze się pojawi, bo teraz to już Foundry, a nie Luxology.

Napisano

Ciekawe, czy pojawi się tradycyjnie oferta 40% off, bo dla pasjonatów/hobbystów to jedyna okazja, by nabyć modo w rozsądnej cenie. Ostatni raz jakieś pół roku temu była taka promocja.

Napisano (edytowane)

No niby są. Ja jestem lekko rozczarowany... Niby są te wszsytkie updaty - fajnie ale czy one są kompletnym rozwiązaniem? Nope.

Taki nodal based shading. Są fajne patenty ale... to co jest podpięte w shadertree nie przenosi się na nodal. Trzeba zrobić dodaktowy node np. z texturą i podpiąć w schematicu... I nadal nie można spodziewać się wyświetlenia wszsytkich połaczeń np. do obiektu poprzez taką komendę jak w hypershadzie w mayi.

Albo to, no fajnie, że można zrobić żeby obiekt A w odbicu obiektu B miał np inną teksturę, materiał ba. nawet bump mapę no ale już displacementu nie.

Dynamika - bez zmian. Jest wolno. Shatter - ok. Lepszy rydz niż nic. Softbody - trochę dodano to kontroli ale nadal jest wolne jak zółw.

Dynamic replicators - super.

Dokumentacja nadal jest traktowana po macoszemu).

No i oczywiście crashuje bardziej niż 701 bez servicepacków.

Z drugiej strony dodano naprawdę fajne usprawnienia. Mam wrażenie, że renderuje się szybciej i lepiej. W końcu można animować spline (a la tracer ). Nowe snapowanie jest b. przyjemne. Wydajność viewportu raczej bez zmian. W końcu można wyłączyć w UV edytorze nieaktywne siatki.

Plus sporo różnych jeszcze upsrawnień małych i większych ale...

Generalnie fajny update ale jeśli nie pojawią się jakieś skrypty i pluginy, które te mniejsze (i większe) braki w funkcjonalności naprawią/uzupełnią to cieńko to widzę.... :/

Edytowane przez uzumakishadow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności