Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim, jak zapewne pierwsza i nieostatnia osoba śledzę sobie wasze teczki. Dzisiaj stwierdziłem, że nadszedł czas żebym i ja powrzucał parę swoich prac. Jestem samoukiem, większość czasu spędziłem z ołówkiem w łapie. Digitalem zacząłem się bawić mniej więcej 2-3 miechy temu. Stwierdziłem, że nie ma sensu wrzucać wszystkiego. Wybrałem parę prac, które umieszczę chronologicznie. hvo5.jpg

 

 

47u5.jpg

 

 

nml39.jpg

 

7t1x4.jpg

 

injz7.jpg

 

Studium różnych materiałów:

6t87.jpg

 

dz2rr.jpg

 

Na koniec portret mojej dziewoi ;)

ezmtb.jpg

Będę wdzięczny za krytykę ;)

Edytowane przez Kwachu
  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dorzucam kilka prac z wczoraj i dzisiaj. Z góry przepraszam za jakość zdjęć ;/

Na pierwszy ogień parę szkiców nochali, rąk itd.

hcp9g.jpg

 

tw2k.jpg

Tak wiem ta jedna lapa to mi wręcz tragicznie wyszła :P

wlg0f.jpg

 

I jeszcze jeden speed

iiy1.jpg

Napisano

Zapomniałem o jeszcze jednej pracy, która chciałem pokazać. Moja pierwsza ilustracja. Ogólnie spędziłem nad nią kupę czasu ale dalej coś mi tu nie pasuje, problem w tym że nie potrafię określić co dokładnie (poza tym co pisał Rozpu). Więc jak ktoś znalazł by chwilkę żeby mi te błędy pokazać był bym wdzięczny :)

shjo.jpg\

Gość cichy0199
Napisano

kwachu może coś z perspektywą nie gra , choć nie jestem pewien i może trochę z światłem po prawej stronie .

Napisano (edytowane)

Ćwiczenia z wczoraj i dzisiaj:

Para przydatnych rzeczy, machnięte z natury :P

 

fwxl.jpg

Chciałem też płaszczyzny na twarzy wyłapać i trochę tonów skóry poćwiczyć:

3s31.jpg

 

u7j7.jpg

Edytowane przez Kwachu
Napisano (edytowane)

w kubku bardzo fajnie sobie poradziłeś ze wzorem, ale za miękko namalowałeś jego resztę, brakuje ostrych krawędzi

 

bliki też raczej powinny być ostre a nie takie rozmazane, poszukaj też następnym większego uproszczenia bryły na początku, dopiero pod koniec jeśli to konieczne nadaj bryle taki kształt jaki widzisz.

 

Powód dla którego powinienieś upraszczać jest następujący: łatwiej będzie ci zrozumieć jak pada światło, jaki jest walor itd. i tak na przykład ucho kubka można sprowadzić do porstopadłościanu na początku i z postępem prac dodawać krzywych i coraz bardziej zaokraglać

 

co do poprzedniego widoczku to znowu za miękko, wszystko jest rozmyte jak po nałożeniu filtra, talie światło jakie masz na tym zdjęciu powinno podkreślac dokładnie kaształt każdej z plam. poświęć więcej uwagi analizie zanim weźmiesz się za malowanie :)

 

o coś takiego mi chodzi

 

Lu47wW2.jpg

Edytowane przez takashmen
Napisano

Speed z dzisiaj, kadru z filmu dzień niepodległości. Jak zawsze czekam na jakieś uwagi w czym przed wszystkim musiał bym się podciągnąć :)

rvza.jpg

Napisano

140208916853922ed0c9ec4.jpg

dodalem sfumatto, ambience, w najjasniejszych miejscach ognia schlodzilem kolory, rzucilem od ognia swiatlo na statek ;d mysle ze dalo to wiecej przestrzeni

Napisano

Dzięki Rozpu, rzeczywiście Twoje zabiegi dodały trochę głębi. Do tetego dowiedziałem się jeszcze, że jest coś takiego jak sfumato, wiec czuje się troszkę mądrzejszy :P

Napisano

oj ta walka z walorem ci nie poszla ;c jako cwiczenie rób cos takiego - pierwszy plan najciemniejszy i kazdy dalszy coraz jaśniejszy ;d tu ci góry za zamkiem jasniejsze wyszly niz pierwsyz plan, i sie wydaje, ze to jest po prostu zamek krasnoludków, a nie ze jest dalej ;d

 

i cwiczenia anatomiczne sie robi TYLKO z referek, inaczej co to za cwiczenia, to nie sa wtedy cwiczenia tylko sprawdzanie co juz umiesz jak bez refki rysujesz, bo nic sie nie mozesz wtedy doweidziec nowego xd ani porównac czy wyszlo xd rup durzo c:

Napisano

Zdaje sobie sprawę, że kolejne, dalsze plany powinny mieć jaśniejszy walor i na początku nawet tak to u mnie wyglądało. Chyba za bardzo sugerowałem się rafką. Co do tych głów wydawało mi się właśnie że już choć trochę ogarnąłem temat ale jak przyszło co do czego to widzę, że jednak nie. No nic pozostaje ćwiczyć dalej :).

Tu jest zdjęcie z którego rysowałem zamek:

bmio.png

Napisano

Trochę mi się luźniej w terminarzu sesyjnym zrobiło, wiec się nawet chwila na grafikę znalazła. Tak wiem skałka to mi zupełnie nie wyszła :P

7221walor.jpg

Napisano

Dzięki za rade, trzeba będzie zainwestować w jakiś mały szkicownik :P. Po sesji wezmę się porządnie za naukę bo narzazie czasu mi brakuje ;/.

Udało mi się znaleźć chwile i machnąć parę studiów torsów.

 

2968anatomia.jpg

Napisano

Szacunek za cierpliwość z tego typu ćwiczeniami - jestem pewny, że będą z tego owoce. Wtedy zainspirowany sam się za takie może wezmę. :P

Napisano

@Spolsh- dzięki, pewnie masz racje ale nie przykładałem do tego żadnej wagi nie o to chodziło mi w tym ćwiczeniu :)

@theSz- też liczę kiedyś na jakiś progres, na razie jednak jeszcze sporo pracy przedrzemana z perspektywą bo mi się wszystko rozjeżdża.

Wrzucam parę szkiców z ostatnich dni oraz studium z dzisiaj obrazu Leyendeckera. Tak więc dzięki za komentarze liczę na dużą porcje krytyki :P

 

WP_20140625_003_zpsc9621764.jpg

 

WP_20140625_004_zps3f8ea482.jpg

 

WP_20140625_002_zps1ba77382.jpg

 

WP_20140625_001_zpsbaed5b27.jpg

 

study_zps96746e10.jpg

Napisano

Nauka perspektywy, troszkę bardziej zaawansowane ćwiczonko niż te ostatnie, pod sam koniec zorientowałem się ,że spierdzieliłem perspektywę tego głównego budynku bo nie zgadza się z perspektywą dachu no ale już trudno :P

WP_20140628_003_zps175d393c.jpg

Napisano (edytowane)

Zmalowałam szybki over, bo perspektywa tu lata jak chorągiew na wietrze.

 

2emkfix.jpg

 

- Bryła ogólnie - niby prosty kościółek złożony z pudełek, a odnoszę wrażenie, że w ogóle nie zająłeś się wykonstruowaniem tego. Zrób sobie porządną linearkę, wrzuć ją na warstwę wyżej i kolorem maluj na warstwie niżej, żeby cały czas widzieć konstrukcję (chyba że tak robisz, to w takim razie linearka była niechlujna)

- Okna - jeśli to mają być ładne romańskie okienka, to muszą mieć jakąś konstrukcję (lub jakiekolwiek inne, typów okien jak psów, wystarczy poszukać dobrych zdjęć referencyjnych i zastanowić się, jak to było wykonstruowane na płasko, bo najczęście są to wariacje przecinających się okręgów i kwadratów w najprzeróżniejsze sposoby).

Poza tym nie wyznaczyłeś osi ścian, więc jedne otwory okienne są trochę w lewo, inne trochę w prawo, część wyżej, część niżej, ot, robił je pijany murarz. Ale tak też mogło być ;) Ponadto okna też mają swoją grubość w murze, to nie mogą być nalepki przyklejone na kamienie. Widzę, że coś z tym próbowałeś działać, ale nie do końca to wyszło.

Co do waloru, to całkiem dobrze z nim tu pracujesz. Nie są dobrze wrysowane cienie, ale już mi się nie chciało tego poprawiać :C

 

Podsumowując - polecam znaleźć jakąś przyjemną i poprawną merytorycznie literaturę dotyczącą zagadnień perspektywy, najlepiej obejmującą zagadnienie cieni rzuconych. Niestety nic mi do głowy nie przychodzi, więc może ktoś coś podpowie (bo raczej akademicki podręcznik do geometrii wykreślnej doprowadzi cię do frustracji, a tylko taki znam). Ćwiczenie na kolor całkiem wyszło, na perspektywę niestety nie. Ale będzie lepiej, tylko mądrze ćwicz ;)

Edytowane przez cho.co
Napisano

Dzięki Cho.co za jasne przedstawienie mi w czym problem :), z tymi oknami rzeczywiście dałem dupy. Kurde Twój over niestety się nie wyświetla. Już chyba za długo przy tym siedziałem i przestałem widzieć jakiekolwiek błędy... Co do cieni to rzeczywiście jak się na nie teraz patrze to źle leżą, o perspektywie nawet nie wspomnę :P.

Napisano

Wreszcie udało mi się skończyć sesje czas wziąć się porządnie do grafiki. Zacząłem sobie przerabiać książkę Michael Hamptona. Dzisiaj udało mi się machnąć kilkadziesiąt syrton ale stwierdziłem, że nie ma sensu zamieszczać wszystkiego. Niestety efekty są dość słabe, gesture to trudniejsza sprawa niż by się mogło wydawać :P

 

gesture_zps69775d38.jpg

Napisano

Rysowanie postaci nie jest proste i wymaga wiele pracy.

Tutaj masz nagrania z genialnych kursów od świetnego artysty Steve'a Hustona'a całkiem za darmo na youtube:

rozszerzają perspektywę nie tylko na rysowanie postaci, ale także na sztukę jako całość.

Przerobiłem wiele materiałów, ale jego najbardziej do mnie trafiły.

 

Polecam także kanał Proko:

https://www.youtube.com/channel/UClM2LuQ1q5WEc23462tQzBg

nie tylko ma bardzo przystępne kursy, ale także filmy z krytyką prac kursantów, zwłaszcza te ostatnie dają wiele, bo pozwalają spojrzeć z innej perspektywy na swoje prace.

Napisano

Zwracaj uwagę na "twardość" materiałów. Jak zgaduję, jego rękawy to kolczuga (chyba, że sweter?). Widać na nich rozmazaną teksturę, którą jeszcze zmiękczyłeś pędzlem i dlatego kolczuga bardziej czuje mi się jak sweter. Spróbuj zaznaczyć jej twardość np. highlightami i twardą krawędzią. Tkanina który jest na niej wygląda na o wiele twardsza i cięższą niż metalowa zbroja - chyba powinno być odwrotnie? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności