Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zacząłem sobie robić ilustracje żeby przetestować czego udało mi się już nauczać. Na razie wstępnie zarysowałem jak bym to sobie wyobrażał w walorze. Dajcie znać co powinienem poprawić :)

cus_zps83c6c3fb.jpg

Napisano

Moje ostatnie ćwiczenia z Loomisa

 

noga_zpsd8c32d7f.jpg

 

noga2_zps62224b21.jpg

 

fabric_zps9913eb3b.jpg

 

Oraz praca, którą robiłem na konkurs, fajny lapek był do wygrania to trzeba było spróbować :P

 

oblezeniematefinal_zpsa5867c59.jpg

Napisano

musze w koncu przerobic loomisa do konca. w tej zabójczo realistycznej grafice troche mu sie klatka i brzuch wklęsły, skrót perspektywicny ręki się dziwnie czyta, ogólnie anatomia tego gościa sie nie zgadza

Napisano

Dzięki, zdaje sobie sprawę, że nie wszystko jest poprawne, będę dalej jeszcze walczyć z tym rysunkiem, tyle udało mi się zrobić w 1,5 h :P. Martwej rzeczywiście muszę zacząć więcej robić bo jak przychodzi do własnych prac to się ostro gubię.

Gość cichy0199
Napisano (edytowane)

Ta lewa ręka mi się rzuca w oczy (i może troche ogólna anatomia) jakby się tak bardziej przypatrzeć to zobacz sobie ziemie na której kuca sobie ten ork, wydaje mi się że jest ona za ciemna i zbytnio nie komponuje się ze stopą/palcami

Edytowane przez cichy0199
Napisano

Zmróż sobie oczy co jakiś czas, w ten sposób lepiej dostrzeżesz walor. Niby banał ale często się o nim zapomina.

W tej pracy Kekai Kotaki, zauważ jak postać wybija się ponieważ jest w otoczeniu jasnego waloru(nie mówię o ziemi na której stoi heh).

U ciebie gubi się z tym wielkim szkieletem. Zmróż oczy i zauważ;)

Napisano

Dzięki panowie :)

Rozpu chodzi Ci o tego trolla? Właśnie w ogóle nie jestem zadowolony. Ogólnie coś mi do końca nie leży kolorowanie waloru, cały czas mam wrażenie, że albo wszystko jest zbyt jaskrawe albo za bardzo przybrudzone.

 

Dzieki Tomek za rade słyszałem już o tym perę razy ale kurde jak przychodzi co do czego to o tym zapominam. Na razie udało mi się zapamiętać, żeby co jakiś czas obracać swój rysunek :P. Mrożenie oczu tez muszę sobie wpoić, bo rzeczywiście w porównaniu z Kekai postać jest dużo słabiej widoczna ;/

Napisano

Haha to się trochę nie zrozumieliśmy :D. Ostatnio oglądałem filmiki na youtube Jesus Code. Gościu w fajny sposób pokazuje jak analizować różne materiały.

dr_zpsf0aacc69.jpg

Napisano

fajna ta analiza materialow, tylo te krysztay wygladaja troche jak zelazo. weź sobie pod światło winogrona i zobacz jakie cuda sie dzieja jak cos przepuszcza przez siebie swiatlo, sprobuj tak malowac krysztaly,beda ciekawsze c:

Napisano

Szkło najlepsze, nad drzewem jeszcze musisz popracować. Jego ogólny kształt wydaje się trochę mało drzewiasty, zróżnicuj bardziej krawędź jak na moje :)

Poza tym polecam bardziej "pushować" walory, nawet bardziej niż w oryginalne, szczególnie jeśli robisz coś, co mocno odbija światło - np. szkło. Zrobienie tych highlightów jaśniejszych i dodanie lekkiego "glowa" wokół nich (albo soft brushem albo warstwą "Linear dodge (add)" sprawi, że będą o wiele bardziej świeciły.

Napisano

Ostatnio zrobiona praca na konkurs. Nie jestem za bardzo zadowolony z samej kreski. Szkice odręczne idą mi lepiej ale na tablecie to istna mordęga. Może macie jakieś pomysły/ techniki na fajny lineart z wykorzystaniem tabletu ?

 

WalkindDead_zps75eb4b6a.jpg

 

A tutaj studium skały

skala_zps0416cce9.jpg

Napisano

zawsze mozesz na kartce naszkicowac i po skanie jeździc. dla mnie to tez istna mordega. Paint tool sai fajnie wygładza kreske, polecałbym go jeśli chcesz robic "czyste" linearty w kartunach. no i niektorzy pentoolem jeżdża.. ja się męcxze pentoolem, troche to nie dla mnie ;c

Napisano (edytowane)

Oj długo mnie tu już nie było. Po pierwsze wszystkim forumowiczom życzę wesołych i udanych świąt. Po drugie czas uzupełnić trochę teczkę.

 

enviro2-Recovered_zpsbc2802c5.png

 

 

elf_zps3582c7b8.png

 

Moja praca na konkurs Hearstone:

goblin_zps09f92b9a.png

 

 

A tu jeszcze Thumbnailsy prac innych artystow:

thubnails_zps41fac5a0.png

 

thubnails2_zps27719327.png

Edytowane przez Kwachu
Napisano

Kolejna porcja ćwiczeń i nie tylko :P.

 

Ćwieczenie kompozycji:

studium_zpsrwavlc5k.png

 

Koloru:

studium%20kolor_zpsteszysgq.png

 

Pare własnych thumbnailsow:

thubnails_zpszqu7wzqa.png

 

Próba "pójścia dalej" z jednym z nich :

enviro_zps1myisgeb.png

 

na koniec portret:

japonka_zpsyyzgop9d.png

Napisano

Idziesz do przodu, całkiem spoko, przyjemne kolorki w landskejpie :). Nie ucinaj postaci w kolanach, a w przypadku portretu skup się bardziej na oczach - nadaj im formę i odpowiedni kształt, bo obecnie wyglądają jak płaskie migdałki.

Napisano

Dawno już nic nie wrzucałem czas zaktualizować trochę galerie. Na pierwszy ogień trochę enviro z których nie jestem zadowolony, design tragiczny muszę się podszkolić :P.

 

dziwne_zpscekcyirq.png

 

envi_zpsweshjgry.png

 

Studium walorów z wyłączonym opacity i bez pickowania kolorów.

 

mysliwy_zpsomggqmnq.png

 

studium%20FZ_zpsloxajdaj.png

 

Pare bardziej skonczonych prac:

 

sparta_zpspxhojedi.png

 

wojak_zpsz7jfypul.png

 

krolik%20kolor_zpsxlnkkpej.png

 

rewers_zpsdsgxmijc.png

Napisano

Kolejna wrzuta tym razem z szkicownika. Nie wszystkie szkice to moje pomysły część to studia Rapozy i Adriana Smitha.

Obraz%2010_zpsrs3lzvoj.png

 

Obraz%2011_zpsjbzpdqie.png

 

Obraz_zpshmtxqzzk.png

 

Obraz%204_zpsjomzoqai.png

 

Obraz%209_zpseiayhtdu.png

 

7_zps6sirdqff.png

 

5_zpspqwfxnyd.png

 

 

 

8_zpsyriilhuz.png

 

24_zpsj2wrzih6.png

 

Obraz%203_zpsxd96ofjm.png

 

6_zpssx7cqkb7.png

Napisano

To co mi się rzuciło w oczy np w ostatnim szkicu to to, że chyba od razu próbujesz modelować te wszystkie elementy: zbroję, sierść itd. Rozrysuj sobie najpierw prosty szkic, bryłami, żeby konstrukcyjnie siedział zwierz, a potem ubieraj go w sierść, następnie w zbroję itd

To samo z innymi postaciami itd (koń przy tym jeźdźcu)

Napisano

Tu mnie masz wiem, że to złe ale czasami jest to silniejsze ode mnie :P. Dzięki będę starał się bardziej na to uważać.

Napisano

Cześć wszystkim dawno już nic nie wrzucałem wiec czas odświeżyć wątek szczególnie, że wydaje mi się iż ostatnimi czasy kręcę się w miejscu i nie robię progresu. Tak więc będę wdzięczny za wszystkie rady i krytykę :)

 

Kilka dosyć szybkich szkiców:

skaly%20z%20sel_zpsunpidkk1.png

 

nowe%20enviro_zpshais21nb.png

 

zielony_zps0nluscni.png

 

kamyk_zpswpqodf3b.png

 

kolejne_zpsoqeo7we4.png

 

drzewo_zps7cnwnduo.png

 

Praca nad którą posiedziałem troche dłużej chodź nie wyszło jej to na dobre :P

 

zamek%20na%20skale_zpsdavvdpih.png

 

Studia:

 

canion_zpsa0p8khgn.png

 

study_zps6pzektpp.png

Napisano

A więc, jak malujesz cos dla Siebie zawsze używaj refek, w sensie jak np malujesz drzewo , to poszukaj różnych refek drzew i używaj ich jako takiego wizualnego punktu zaczepienia, bo to naprawdę baaardzo widać jak ktoś refek nie użył....a używać powinni wszyscy, zwłaszcza my - początkujący... Goście którzy sa pro ich az tak nie uzywają (powiedzmy uzywaja w cholere , ale nie tak czesto z racji roziwnietego wizual library) tylko dlatego że np te sama rzecz malowali tysiace razy... a co tych studiów to polecam takie podejście : ustaw sobie jakis czas np godzine lub dwie, wez jakas refke i zacznij ją kopiować / studiować (generalnie to są raczej dwie różne rzeczy.. :P) a jak juz to zrobisz, to od razu wez zacznij robic nowy szkic w oparciu o tą refkę którą studiowałeś.... tylko tym razem nie lookaj na nic... jedz totalnie z pamieci bez zadnych refek...w ten sposób dosłownie zobaczysz co z tego "studium / kopiowania" zapamiętałeś... a co do malowania ogólnie polecam podejście Shaddiego Safadi , ja z teog korzystam i powiem CI że pomaga bo daje jak pewien konkretny sposób postępowania i nie trzeba jechać na ślepo.. , tu masz link:

 

https://www.youtube.com/user/shaddy1100/videos

 

zobacz, obczaj, przetesuj, może Ci pomoże....

Napisano

Ja wyznaje nieco inne podejście. Prawie nie korzystam z refek, za to bardzo dużo oglądam zdjęć, obrazów itp. a potem rysuję z pamięci. Mniej kopiowania, przerysowywania kształtów a bardziej feel i konstrukcja. Może trudniej, ale plusy są i będą gdzie indziej.

 

A pracka nad którą posiedziałes dłużej podoba mi się najbardziej, fajny klimat (https://en.wikipedia.org/wiki/Nine_Princes_in_Amber)

Napisano

Dzięki wam za rady. Co do Shaddiego to wadziłem już serie jego filmików. Próbowałem też się wzorować na jego technice i stworzyłem nawet kilka artów w podobnej stylistyce, poniżej wrzucam ostatni z nich. Jakoś u mnie się jego podejście nie sprawdza, może kwestia przysiadnięcia do tego na dłużej, na pewno będę jeszcze próbować bo bardzo mi się jego stylistyka podoba. Co do samych refek to mam wrażenie, że nie potrafię ich używać. Mam tendencje do ich kopiowania. Macie może rady jak zacząć prowadzić prawdziwe studium prac i coś z nich wyciągać? Strasznie opornie mi to idzie. Dzięki Sayja za miłe słowo, chociaż z tej pracki to tylko chmury w miarę mi się podobają bo z zamku to taki niezgrabny klocek mi wyszedł :P

 

skaly%20ocean%20finisz_zpsbeh1kujh.png

Napisano

Jak Sayja słusznie zauważył - przy studiach myśl o konstrukcji tego, co wziąłeś na warsztat. Czy to skała, czy człowiek, czy budynek, czy drzewo. Większość rzeczy rządzi się jakimiś zasadami. Na przykładzie tej pracy: jest jakiś nastrój tej ilustracji, przyjemne kolory. Jednak brakuje tutaj głębszego zastanowienia się nad strukturą różnych elementów. W stronę widza skierowana jest płaska ściana skały przykryta teksturą ze zdjęcia/fancy pędzla(?), trochę podmalowana. Czy ta góra powinna być taka od noża ciachnięta? Górki z tyłu pozwalają podejrzewać, że raczej powinna mieć łagodniejsze zbocza (może to też kwestia światłocienia, który nie do końca wyszedł jak miał wyjść). Do tego tupecik trawy na wierzchu i dwie zbłąkane, wystające skałki. Przechodząc do zamku - jedyne co go może utrzymać, to albo gigantyczna konstrukcja pod skałą, albo magia. Gdyby nie ta bagietko-wieża z prawej strony, to zamek nawet by uszedł. Ale z drugiej strony można pójść w absurdalne konstrukcje, tylko może wtedy bardziej z przytupem? :)

 

Z pozostałych prac najbardziej podoba mi się klimat tej i tej. W tej drugiej chyba razi mnie część cieni, które są prostu płaskie z jednolitym niebieskim wypełnieniem (a przy studiach chyba dobrze też pokazać z czego je robisz, żeby można było sobie przy kawie popatrzyć i poanalizować ;))

 

Zatem analizuj, rozkładaj na czynniki pierwsze. Musisz być takim trochę specem od wszystkiego, co zamierzasz rysować. Oczywiście bez popadania w absurdy. Ale według mnie najważniejsze to i tak piłować dobre pomysły, bo dobry warsztat jest tylko środkiem do celu. Wesołych Świąt! :)

Napisano

Cześć, wszystkim moja kolejna praca, będę wdzięczny jak by mi ktoś powytykał wszystkie błędy. Proszę mnie nie oszczędzać :P

sniezne%20envi%20finish_zps627cbgq3.png

Napisano (edytowane)

Cześć wszystkim dawno mnie tutaj nie było co nie znaczy, że próżnowałem. Oto kilka moich ostatnich prac :

 

Na pierwszy ogień przerobiony widoczek z mojego wcześniejszego postu:

HuQF2vh.jpg

 

Staram się zacząć wiecej czasu poświecać na sam design

kbnoqiN.jpg

 

C2Ywyz4.jpg

 

TAKluWh.png

 

Trochę propsów i ikonek:

ZCi8F45.jpg

 

uwh7WCw.png

 

AUMtmSr.png

Edytowane przez Kwachu
Napisano

Linearcik naprawdę zacny- można by popracować nad grubością linii trochę bardziej ale generalnie z tym prostym wypełnieniem jest czytelnie. Mnie jeszcze rażą te cegły na schodach - nie układa się ich pod kątem tylko normalnie jak wszędzie(ale to już spaczenie zawodowe z mojej strony:D). Poprzednia wrzuta również na propsie więc dobra robota!

Napisano

Ja bym jeszcze wskazał oprócz tych cegieł błąd w perspektywie tego żyrandola. Tutaj wygląda jakby był widziany lekko z góry a powinien być z dołu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności