!Ewert Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 (edytowane) Cześć, Wizualizacja zrobiona dla testów. Inspiracją był katalog Maxalto. Modele mebli są ze strony B&B italia. Docelowo rendery były liczone w rozdzielczości 6000px. Zachęcam do komentowania. 5 czerwca wprowadziłem zmianę w wizualizacjach - zmieniłem kolor w postprodukcji na mniej żółty. Pierwszy kadr daję w starej i nowej wersji. Pozdrawiam Edytowane 5 Czerwiec 2014 przez !Ewert
Kir4 Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Czy mi się zdaje czy wszystkie sceny są przepalone ? :P
terenas Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Są i wyglądają do tego świetnie. IMO przepalenia nadają niesamowitej głebi każdemu obrazkowi i jeśli całość nie jest przekombinowana - rownież fotograficznej jakości. Na minus parkiet - lekko zbyt fluorescencyjny jak na mój gust - ale to pewnie czysto subiektywne. Na plus cała reszta. Vray ? Corona ? Linear ? Czy inny CM :) ? Well done!
Jakub Wydro Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Głębia obrazu? Trochę się chyba zagalopowałeś... dla mnie poprzez te przepalenia wszystko jest mega płaskie. Oprócz zdobień to nic ciekawego nie ma, ot pusta scena bez życia. Szafka na 6tym screenie odbija dziwnie niebieskie światło. Plus za materiał na pościeli :) żeby nie było zbyt negatywnie
terenas Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Nie wiem Jakub czy zauważyłeś tam "IMHO" - in my humble opinion - wyraziłem swoje zdanie. Ty również wyraziłeś swoje - masz prawo je mieć. Stwierdzanie natomiast, że się zagalopowałem to próba przeniesienia dyskusji na grunt personalny pod tytułem "ja wiem lepiej czy pierwsze było jajko czy kura". Owszem kontrast tonalny jest tutaj lekko niepoprawny, fragmenty oświetlone indirect powinny być ciemniejsze w granicach 180-190 RGB. Tutaj na oko mają 210-220. Co do sceny bez życia - ponownie kwestia subiektywna, jeśli wolisz obrazki pod tytułem "nawrzucam tutaj cały stuff od everów jaki mam bo będzie wyglądało jak by ktoś tutaj mieszkał" to twoja sprawa. Zależy jak kto traktuje swoją przestrzeń życiową, czy jak graciarnię, czy jako swój kawałek przestrzeni będącej jedynie tłem dla codzienności. Prostota i pustka potrafią być inspirujące i odprężające. Tutaj dodatkowo inspiracją miało być Maxalto. Co się jeszcze oświetlenia tyczy - polecam pooglądać nieco portfolio fotografów wnętrz. Chcąc uzyskać dobrą ekspozycję zdjęcia w warunkach ograniczonego oświetlenia i małej ilości okien okolice tych ostatnich prawie zawsze są lekko przepalone. I tutaj znowu zależy co komu gra ;) czy skłania się ku fotograficznej poprawności, czy wypranym obrazkom z reinhardem. Nadal uważam że całość wyszła b. dobrze a autor przetestował to co chciał przetestować i o to chodzi.
!Ewert Napisano 3 Czerwiec 2014 Autor Napisano 3 Czerwiec 2014 Dziękuje za dotychczasowe komentarze. Został poruszony ciekawy dla tego forum temat przepaleń. Przepalenie w miejscu okien i padania światła są zrobione w tym przypadku celowo, nie jest to kwestia przypadku. Nie jest to wina rozlewającego się shadingu. terenas - wyjaśniłeś wszystko w swoim poście nic dodać nic ująć. Vray, reinhard Pozdrawiam
Jakub Wydro Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 terenas - Nie chciałem abyś odebrał moją wypowiedź personalnie. Osobiście uważam (choć wiem że się ze mną nie zgodzisz) ale przepalenia są zbyt ostre co spłaszcza całe pomieszczenie i zanikają nawet zdobienia na pierwszych rzutach. Po prostu wszystko się zlewa. Odnośnie pustki, to fakt, później trochę to przemyślałem i to był błędny argument ale czekałem na inne wypowiedzi :) zwracam honor. Nie powiedziałem że cała wizualizacja jest zła tylko nie ciekawa, wspomniałem jedynie o rzeczach które mi nie pasują.
Pawelkos Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 Zgodze sie z Jakubem Wydro. Osobiscie sam lubie przepalenia, szczegolnie od okien, bo wg mnie nadaje to fajny fotograficzny feel. Ale tutaj jest po prostu tego za duzo, za ostro i rzeczywiscie wszystko sie zlewa i splaszcza caly obrazek, co juz wspomnial wczesniej Jakub. Nie podchodzi mi tez kolor parkietu, starsznie zolty. Ale tak poza tym to przyjemne wizki :). Wszystkie tez zdobienia rzezbiles sam ? Modelowane czy Z-brush ? Btw skoro rendziles to w 6K mogles wrzucic troche wieksze te obrazki PS Widac ze Vray bo ci babole od GI wywalilo na sztukateri ;) Edit: Mozesz powiedziec co to za textura parkietu ? Arroway czy cos innego ?
plasti Napisano 3 Czerwiec 2014 Napisano 3 Czerwiec 2014 jak czytam te komentarze to az mi sie slabo robi...... ja chce wiecej takich plaskich przepalonych renderow na tym forum, bo ostatnio cos slabo, sam szlam.... swietne prace i zasluzony front!
damian85osg Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 jak czytam te komentarze to az mi sie slabo robi...... ja chce wiecej takich plaskich przepalonych renderow na tym forum, bo ostatnio cos slabo, sam szlam.... swietne prace i zasluzony front! Takie uroki forum xD Masakra. Praca super
pionix Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 (edytowane) Praca byłaby świetna gdyby nie trzy rzeczy które bardzo mi przeszkadzają: żółtko na podłodze, dziwnie poprzecierana podłoga i trochę zbyt mocne przepalenia. Gdyby to pominąć to mamy bardzo dobre rendery :) Edytowane 4 Czerwiec 2014 przez pionix
kozioo Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 W zasadzie tak jak koledzy wyżej :) Mniej żółto na podłodze, -1/2 EV i będzie super. Bardzo ładne światło, świetnie wyszedł detal pod sufitem i sztukaterie na ścianach.
deshu Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 Bardzo na plus. Podłoga faktycznie wyszła najsłabiej, i do tego widać, że przeszła nie do końca udane postpro (szczegolnie na szóstym obrazku, odbicia swiatla z okna w podłodze). Tak czy owak, bardzo ładna biel i czyste gi. IM + LC tak odplamiłeś?
kozioo Napisano 4 Czerwiec 2014 Napisano 4 Czerwiec 2014 No właśnie, rzuć trochę światła na ustawienia :) Ja najlepsze rezultaty z podobnymi wnętrzami (duże płaszczyzny + bardzo drobny detal, co gorsza "liniowy") osiągałem przy użyciu IRR (+ DE) + LC. Ale nigdy nie mieliłem tak dużych rozdzielczości, więc nie wiem jak to by się skalowało.
Biolo_idiota Napisano 5 Czerwiec 2014 Napisano 5 Czerwiec 2014 Świetna praca, ale za dużo niedoróbek i za proste na front. Niemniej gratuluję
!Ewert Napisano 5 Czerwiec 2014 Autor Napisano 5 Czerwiec 2014 Dziękuję za front, to miłe. Przekonaliście mnie co do koloru podłogi, przepalenia zostawiam bo wcale nie uważam że są przesadzone. Podmieniłem rendery w pierwszym poście. Pawelkos - tekstura arroway. Dekor był gotowy, to był test symulacji tkanin, materiałów i postprodukcji, nie testowałem swoich umiejętności modelarskich. Całość powstała w 40 godzin z czego ponad 15h robiłem poduszki i kołdrę. deshu - irr i lc. następne testy będę robił w coronie. kozioo - sun plus sky bez vraylightów i świecących materiałów. zgrane z kamerą fizyczną. Dziękuje za komentarze Pozdrawiam,
!Ewert Napisano 7 Czerwiec 2014 Autor Napisano 7 Czerwiec 2014 model z lekkim noisem plus disp. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi