Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Wizualizacja zrobiona dla testów. Inspiracją był katalog Maxalto. Modele mebli są ze strony B&B italia.

 

Docelowo rendery były liczone w rozdzielczości 6000px.

 

Zachęcam do komentowania.

 

5 czerwca wprowadziłem zmianę w wizualizacjach - zmieniłem kolor w postprodukcji na mniej żółty. Pierwszy kadr daję w starej i nowej wersji.

 

Pozdrawiam

llqj.jpg

 

5rf3b.jpg

 

jtr9b.jpg

 

0whi.jpg

 

5oui.jpg

 

c0j9v.jpg

 

mfj9b.jpg

 

spxes.jpg

 

hez1j.jpg

 

ipt1.jpg

 

m2s66.jpg

 

59nz.jpg

 

xpq9.jpg

Edytowane przez !Ewert
  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Są i wyglądają do tego świetnie.

IMO przepalenia nadają niesamowitej głebi każdemu obrazkowi i jeśli całość nie jest przekombinowana - rownież fotograficznej jakości.

 

Na minus parkiet - lekko zbyt fluorescencyjny jak na mój gust - ale to pewnie czysto subiektywne.

Na plus cała reszta.

 

Vray ? Corona ?

Linear ? Czy inny CM :) ?

 

Well done!

Napisano

Głębia obrazu? Trochę się chyba zagalopowałeś... dla mnie poprzez te przepalenia wszystko jest mega płaskie. Oprócz zdobień to nic ciekawego nie ma, ot pusta scena bez życia. Szafka na 6tym screenie odbija dziwnie niebieskie światło. Plus za materiał na pościeli :) żeby nie było zbyt negatywnie

Napisano

Nie wiem Jakub czy zauważyłeś tam "IMHO" - in my humble opinion - wyraziłem swoje zdanie. Ty również wyraziłeś swoje - masz prawo je mieć.

Stwierdzanie natomiast, że się zagalopowałem to próba przeniesienia dyskusji na grunt personalny pod tytułem "ja wiem lepiej czy pierwsze było jajko czy kura".

 

Owszem kontrast tonalny jest tutaj lekko niepoprawny, fragmenty oświetlone indirect powinny być ciemniejsze w granicach 180-190 RGB.

Tutaj na oko mają 210-220.

 

Co do sceny bez życia - ponownie kwestia subiektywna, jeśli wolisz obrazki pod tytułem "nawrzucam tutaj cały stuff od everów jaki mam bo będzie wyglądało jak by ktoś tutaj mieszkał" to twoja sprawa.

 

Zależy jak kto traktuje swoją przestrzeń życiową, czy jak graciarnię, czy jako swój kawałek przestrzeni będącej jedynie tłem dla codzienności.

Prostota i pustka potrafią być inspirujące i odprężające.

Tutaj dodatkowo inspiracją miało być Maxalto.

 

Co się jeszcze oświetlenia tyczy - polecam pooglądać nieco portfolio fotografów wnętrz. Chcąc uzyskać dobrą ekspozycję zdjęcia w warunkach ograniczonego oświetlenia i małej ilości okien okolice tych ostatnich prawie zawsze są lekko przepalone.

I tutaj znowu zależy co komu gra ;) czy skłania się ku fotograficznej poprawności, czy wypranym obrazkom z reinhardem.

 

Nadal uważam że całość wyszła b. dobrze a autor przetestował to co chciał przetestować i o to chodzi.

Napisano

Dziękuje za dotychczasowe komentarze.

 

Został poruszony ciekawy dla tego forum temat przepaleń.

Przepalenie w miejscu okien i padania światła są zrobione w tym przypadku celowo, nie jest to kwestia przypadku. Nie jest to wina rozlewającego się shadingu.

 

terenas - wyjaśniłeś wszystko w swoim poście nic dodać nic ująć.

 

Vray, reinhard

 

Pozdrawiam

Napisano

terenas - Nie chciałem abyś odebrał moją wypowiedź personalnie. Osobiście uważam (choć wiem że się ze mną nie zgodzisz) ale przepalenia są zbyt ostre co spłaszcza całe pomieszczenie i zanikają nawet zdobienia na pierwszych rzutach. Po prostu wszystko się zlewa.

Odnośnie pustki, to fakt, później trochę to przemyślałem i to był błędny argument ale czekałem na inne wypowiedzi :) zwracam honor.

Nie powiedziałem że cała wizualizacja jest zła tylko nie ciekawa, wspomniałem jedynie o rzeczach które mi nie pasują.

Napisano

Zgodze sie z Jakubem Wydro. Osobiscie sam lubie przepalenia, szczegolnie od okien, bo wg mnie nadaje to fajny fotograficzny feel. Ale tutaj jest po prostu tego za duzo, za ostro i rzeczywiscie wszystko sie zlewa i splaszcza caly obrazek, co juz wspomnial wczesniej Jakub. Nie podchodzi mi tez kolor parkietu, starsznie zolty. Ale tak poza tym to przyjemne wizki :). Wszystkie tez zdobienia rzezbiles sam ? Modelowane czy Z-brush ? Btw skoro rendziles to w 6K mogles wrzucic troche wieksze te obrazki

 

PS Widac ze Vray bo ci babole od GI wywalilo na sztukateri ;)

Edit:

Mozesz powiedziec co to za textura parkietu ? Arroway czy cos innego ?

Napisano

jak czytam te komentarze to az mi sie slabo robi......

 

ja chce wiecej takich plaskich przepalonych renderow na tym forum, bo ostatnio cos slabo, sam szlam....

 

swietne prace i zasluzony front!

Napisano
jak czytam te komentarze to az mi sie slabo robi......

 

ja chce wiecej takich plaskich przepalonych renderow na tym forum, bo ostatnio cos slabo, sam szlam....

 

swietne prace i zasluzony front!

 

Takie uroki forum xD Masakra. Praca super

Napisano (edytowane)

Praca byłaby świetna gdyby nie trzy rzeczy które bardzo mi przeszkadzają: żółtko na podłodze, dziwnie poprzecierana podłoga i trochę zbyt mocne przepalenia.

Gdyby to pominąć to mamy bardzo dobre rendery :)

Edytowane przez pionix
Napisano

W zasadzie tak jak koledzy wyżej :) Mniej żółto na podłodze, -1/2 EV i będzie super.

Bardzo ładne światło, świetnie wyszedł detal pod sufitem i sztukaterie na ścianach.

Napisano

Bardzo na plus. Podłoga faktycznie wyszła najsłabiej, i do tego widać, że przeszła nie do końca udane postpro (szczegolnie na szóstym obrazku, odbicia swiatla z okna w podłodze).

 

Tak czy owak, bardzo ładna biel i czyste gi.

 

IM + LC tak odplamiłeś?

Napisano

No właśnie, rzuć trochę światła na ustawienia :) Ja najlepsze rezultaty z podobnymi wnętrzami (duże płaszczyzny + bardzo drobny detal, co gorsza "liniowy") osiągałem przy użyciu IRR (+ DE) + LC. Ale nigdy nie mieliłem tak dużych rozdzielczości, więc nie wiem jak to by się skalowało.

Napisano

Dziękuję za front, to miłe.

 

Przekonaliście mnie co do koloru podłogi, przepalenia zostawiam bo wcale nie uważam że są przesadzone. Podmieniłem rendery w pierwszym poście.

 

Pawelkos - tekstura arroway. Dekor był gotowy, to był test symulacji tkanin, materiałów i postprodukcji, nie testowałem swoich umiejętności modelarskich. Całość powstała w 40 godzin z czego ponad 15h robiłem poduszki i kołdrę.

 

deshu - irr i lc. następne testy będę robił w coronie.

 

kozioo - sun plus sky bez vraylightów i świecących materiałów. zgrane z kamerą fizyczną.

 

Dziękuje za komentarze

Pozdrawiam,




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności