Skocz do zawartości

Sky Force 2014 (iOS/Android)


arev

Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji 10-lecia wydania Sky Force'a na Symbiana wypuściliśmy odświeżoną wersję tego shootera na współczesne urządzenia mobilne.

Link iOS: https://itunes.apple.com/pl/app/id717233547?mt=8

Link Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.idreams.skyforcehd

 

Gra działa na Unity3D, pojechaliśmy trochę z grafiką, jak na mobilki, przez co właściwie balansujemy na granicy płynności na najmocniejszych urządzeniach :]

Mój wkład w projekt obejmował modelowanie, tworzenie niektórych FXów (łącznie z kodowaniem, tam gdzie podstawowe systemy Unity już nie wystarczały), co-design bossów, animacje i skryptowanie innych systemów (wypowiedzi postaci w grze, narzędzia, etc.) W sumie prace trwały ok. 10 miesięcy, przez które cały zespół 12 osób był w pełni zaangażowany.

 

Poniżej launch trailer z elementami gameplaya oraz kilka screenshotów:

 

SF2014_scr_Stage02C_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage02C_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage06_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage06_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage05_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage05_half.jpg

 

SF2014_scr_Stage07A_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Stage07A_half.jpg

 

SF2014_scr_Intro_half.jpg

http://www.idreams.pl/SFA2014/Screenshots/SF2014_scr_Intro_half.jpg

 

Zachęcam do pobrania gry (FREE) i podzielenia się swoimi uwagami. Zarówno w kwestiach grafiki jak i pozostałych aspektów gry.

 

Pozdrawiam,

P.

Edytowane przez arev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Woda to zmodyfikowany asset z Unity Pro - mieszanie dwóch RenderTexture Fresnelem, zniekształcenia na bazie normal mapy + spec. Shader bardzo mocno optymalizowany od czasów gdy peirwszy raz użyliśmy tego w grze z żaglówkami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak swoją drogą widziałem w tym tyg. znów wklejony gameplay na touchgameplay na YT (kanał z gameplayami nowych appek) - mam zatem nadzieje, ze trafiliscie kogoś z budzetem i poszła jakaś kampania. Powodzenia, szczerze zazdroszcze takiej perełki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przez "trafiliscie kogoś z budzetem" masz na myśli wydawcę, to nie. Sami wydajemy swoje produkty. Zasięg mniejszy, ale swoboda pracy bez czyjegoś bata nad głową jest bezcenna. touchgameplay to kanał użytkownika z TouchArcade, który wyłapuje gierki pojawiające się w Nowej Zelandii i robi z nich półgodzinne filmiki, skutecznie zachęcając lub zniechęcając innych graczy do pobrania. Robi to w ramach hobby :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, tylko ze wrzucał gameplay daawno temu i nagle reuploadował jako nowe. myslalem, ze jakas kampania ruszyla. Moze pomylilem produkty, choć tej jakości gier nie ma tak wielu, by pomylić ;)

No, tacy ludzie wykonują dobrą robotę, przyzwyczajony do Android Play wchodzisz na AppStore, by cos kupić i pierwsza reakcja - gdze do cholery jest video preview.

Z wydawcą całowita racja. Ale moze przy nastepnym tytule jako marka będziecie mieli wystarczająco wiele do powiedzenia, by opłacało się współpracować z takim na dobrych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec kwietnia robiliśmy soft-launch na Nową Zelandię, Australię i Kanadę, stąd wideo było już wcześniej. iOS8 ma wprowadzić ten niesamowity feature, video preview, do AppStore'a. Anyway, własna marka jest jednym z powodów, dla których sami wydajemy gry. Na mobile nikogo nie interesuje kto jest developerem, byłby "Sky Force 2014 by Chillingo" na przykład. Nie mamy parcia na agresywny rozwój, więc nie musimy, przynajmniej na razie, decydować się na taki model współpracy. Dzięki za zainteresowanie i troskę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yay! Dopiero teraz na to trafiłem przez komentarz i podpis na dole. Musiałem to totalnie przegapić. Jesteś z Infinite Dreams? Co jak co, ale marke to już macie wyrobioną.

 

Zaraz przetestuje Sky Force'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa!

 

@chudy: Te efekty to przytłaczają tak fajnie, czy tak, że masz ochotę zamknąć się pokoju i nie rozmawiać z nikim? ;)

@bolitic: Shadery, oprócz wody, to nic fikuśnego. Podstawą dla obiektów były BRDFy udostępnione kiedyś przez gości z Madfinger. Co do efektów, to w większości są na bazie particli. Niektóre mają tylko jakiś customowy system spawnowania. Część efektów musiała wyjść poza particle, np. łuki elektryczne, ale są głównie oszukiwane, czyli wygląda good-enough i nie traćmy na to więcej czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota. Myślę, że to jedna z najlepiej wykonanych gierek na smartfona z jaką miałem doczynienia. Szczególnie odpowiada mi design i ten ciepły balans kolorów. Jesteście kolejnym przykładem, że Polacy są w ścisłej światowej czołówce jeśli chodzi o grafikę ;)

 

Jestem ciekawy jak wyglądało projektowanie tych wszystkich elementów. Macie jakieś concept arty, którymi moglibyście się pochwalić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Falcrum! Strona projektowa była bardzo różna. Sky Force 2014 to remake, więc mieliśmy sporo materiału do oparcia. Oczywiście wszystko wymagało opracowania od nowa, pod możliwości aktualnego sprzętu. Część obiektów była tworzona "po bożemu", czyli szkice -> ładne koncepty -> modele/tekstury. Do innych robiliśmy bardzo zgrubne koncepty, właściwie zarys bryły, na której później osoba teksturująca dodawała różne detale. Dość ciekawie powstały większe samoloty przeciwników - mini bossa i bossa. Ten mniejszy początkowo był Fokkerem G1, ale w pewnym momencie ktoś uznał, że trzeba go jakoś wyróżnić. Zaczęliśmy obracac i pochylać skrzydła i wyszła dość zgrabna, naszym zdaniem, sylwetka. Samolot bossa powstał z kolei jako połączenie B52 i B36, również jako bryła w fazie koncepcyjnej. Część konceptów zleciliśmy na zewnątrz, m.in. samolot ostatniego bossa (ostatni screenshot w pierwszym poście). Koncept wyglądał nieco inaczej, ale "teksturator" nie chciał go po prostu odtworzyć, więc ostateczna wersja nieco się różniła.

Z tłem było różnie - niektóre poziomy układane kompletnie na żywioł (zachowując, mniej więcej oryginalny layout). Dla innych powstawały koncepty jakichś unikatowych miejsc, które potem budowaliśmy w edytorze.

Jak widzisz, produkcja była dość freestyle'owa, ale udało się wszystko dopiąć na ostatni guzik.

 

Pozdrawiam,

P.

 

p.s. Trochę konceptów można obejrzeć w formie kart z power-upami, które czasem wypadają w grze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że ta gra ma właśnie drugie życie na Androidzie. Widziałem, że Googlersi ostatnio między sobą w nią konkurują. Zresztą ostatnio to gdzieś mi na streamie G+ wyskoczło i znowu zainstalowałem. Od razu sobie wątek przypomniałem i faktycznie byłoby super jakbyście mogli pochwalić się tutaj jakimiś konceptami.

 

Bardzo mi się też podobają ekrany z punktami, po zakończeniu levelu lub stracie życia, opcje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Menu powstawało a bólach przez długi okres czasu. Trochę nas blokowało przywiązanie do poprzedniej wersji gry i chęć, przynajmniej częściowego, odwzorowania GUI sprzed 10 lat. Decyzja o odcięciu się od tego okazała się bardzo dobrą i w stosunkowo krótkim czasie powstało menu w obecnym kształcie. Oczywiście szlifowane jeszcze przez jakiś czas :-)

 

Poniżej paczka konceptów do pooglądania:

SF2014_art_01_zoom.jpg

SF2014_con_08.jpg

SF2014_art_09.jpg

SF2014_con_11.jpg

SF2014_art_08.jpg

SF2014_con_03.jpg

SF2014_art_07.jpg

SF2014_con_04.jpg

SF2014_art_03.jpg

SF2014_artwork_lighthouse1024x768.jpg

SF2014_art_04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sky Force na Greenlight!

 

Wersją bazową dla PC jest Sky Force 2014 TV (na Android TV). Kilka różnic względem aktualnej wersji na iOS/Android:

- Model Free 2 Play zastąpiony przez Premium. Towarzyszy temu m.in. obniżenie cen upgrade'ów i usunięcie timerów.

- Poziomy są dopasowane do szerokich ekranów, zarówno pod względem graficznym (nadbudowaliśmy teren) jak i gameplayowym.

- Sterowanie za pomocą pada (+ mysz dla PC).

- Lokalny tryb co-op (może będzie nieskromnie, ale wyszło super!).

- Przeprojektowany interfejs użytkownika.

- Support dla PC, Linuksa i Maca.

 

Jeśli powyższe brzmi interesująco - zarówno koledzy z firmy, jak i ja osobiście, będziemy bardzo wdzięczni za każdy głos na Steam Greenlight:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=353627558

 

@Reynevan: Sprzęt jest trochę zabytkowy ; ) Udostępniając grę dla wszystkich posiadaczy SGS2 zostalibyśmy zalani narzekaniami na to, że źle chodzi, że słabo wygląda, zawiesza się, etc.

 

Pozdrawiam,

P.

Edytowane przez arev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności