Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Używa ktoś takiej kombinacji, a jeśli tak to jakie wrażenia, porównywalne do pracy max+vray? Proszę tylko żeby fanatycy nie pisali mi o tym, że blender ma cyclesa i nic nie potrzebuja do szczęscią, bo to już się robi śmieszne. Jak ktoś jest hobbistą i nie bawi się w komercyjną pracę to może mu to wystarcza, ale porówywanie cyclesa do vray'a jest śmieszne.

 

Używają tego ludzie, czy jednak jest to mało stabilne, wygodne? Słyszałem że export w przypadku renderowania stilli jest prawie natychmiastowy i pracuje się komforotowo, ponoć gorzej jest z renderowaniem animacji. Blender zaczyna naprawdę wyglądać jak program do komerycyjnych zastosowań i jeśli współpracowałby z vrayem bez większych zgrzytów to myślenie w stylu, darmowe środowisko plus komercyjny szybki i eleastyczny renderer nabiera sensu. Cena vray standalone też jest dużo tańsza niż jako pluginy dla maxa czy cinemy.

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Miałem przyjemność pobawić się przez chwilę tym zestawem i w porównaniu do max + vray niczego mi nie brakowało. Nie robiłem niestety nic bardzo złożonego - jedynie kilka prostych testów - ograniczenie vray4maya demo z którego korzystałem jako żródło binarek potrzebnych do uruchomienia vraya.

Interface VrayMtl w blenderze jest praktycznie taki sam jak w maxie. Eksport przy zastosowaniu custom build'a blendera działa bardzo szybko (kiedyś jak testowałem we wczesnej wersji jako skrypt trwało to na prawdę długo). Nie renderowałem animacji więc w tym temacie się nie wypowiem. Reasumując - według mnie to połączenie naprawdę daje rade a odkąd jest oficjalne wsparcie to będzie tylko lepiej.

Napisano

@ikkiz napisał tak dlatego, bo wszędzie w necie tematy o vray dla blendera kończą się najazdem fanatyków, że Cycles lepszy, że Vray powinien być open source itd. Do niczego nie prowokuje, wręcz przeciwnie, uprzedzam że chcę konkrety, a dziedzinne wojny softów mnie nieinteresują.

 

VrayDemo testowałem w blendku, ale dobrze jest też usyłszeć opinie, tych co używają tego na codzien i mają wieksze doświadczenie niż kogoś, kto to testował przysłowiowe 5 minut.

Napisano

Doszukujesz się jakis teori spiskowych, nie piszesz na temat, no jednak Ty pokazujesz siebie z "pieknej" strony. To że wymieniłem jakies plusy vray'a, to nie żadna reklama, a raczej podkreślenie mojego zainteresowania. No bo skoro hipotetycznie nie jest to dobra opcja, to po co miałbym o to wypisywać. Po to ten temat, by się przekonać czy faktycznie jest tak różowo jak sobie wyobrażam. Uwielbiam towje prace Man, ale wiecznie na tym forum rzucasz sie na wszystkich. Twoje wieczne wojny z churpkiem, oraz innymi którzy nie wielbią blendera i widzą w nim też wady. Rozwaliłeś już pare tematów i widzę że to samo chcesz zrobić z moim. Szkoda, bo może wywiązałaby się jakaś ciekawa dyskusja, a tak to zaraz mod przyleci i usunie wszystko w cholerę.

 

Więcej luzu życzę, nie ma co wszędzie doszukiwać się nie wiadomo czego.

Napisano

To mogłeś napisać ze nie interesuje cię nic związanego z Cyclesem i tyle. Sam zaczynasz flamea mówiąc że porównywanie jest śmieszne i na dodatek wjeżdżasz na zajebiście grządki mówiąc że userzy cyclesa to tylko hobbyści a nie profesjonaliści. Oczywiście jesteś w zupełnym błędzie.

 

http://powerboxrwe.pl/czym-jest-power-box

Ziomusia z boku renderowałem w cyclesie, rozdziałka dostosowana do druku na plakatach B1. Bynajmniej nie była to hobbystycznqa zabawa. Dla rozluźnienia atmosfery powiem, że jego krocze wygląda tak wątle ponieważ takie dostałem polecenie od zleceniodawcy, bo "przecież to kampania skierowana dzieci". ;)

Wiadomo że Vray jest dużo lepszy w ogólnym rozrachunku ale nadal Cycles to dobry silnik wystarczający do wielu typów komercyjnych zleceń. Cyclesowi jaj nie ucinajmy.

Napisano

Zależy co renderujesz Vray kuleje na wielu polach tak samo jak cycles.. zależy co potrzebujesz tego używasz proste. Implementacja vray'a do blendera jest dobra podczas moich testów nie natkłem się na żaden problem. Osobiście jednak poleciłbym octane bo jest najlepiej zintegrowanym silnikiem z blenderem.

Napisano (edytowane)

@Temporal: najlepiej napisz PW do użytkownika le_chu, powinieneś dostać sensowną odpowiedź. A ten wątek zignoruj, bo jak widać twoje obawy były słuszne :|

Edytowane przez szczuro
Napisano (edytowane)

Może lepiej było nie zaczynać tematu od zjeżdżania "fanatyków". ;)

A tak serio to się zastanawiam która z wypowiedzi w tym watku była fanatyczna. Ja widze tylko jeden post który dyskredytuje jeden renderer wywyższając drugi.

Edytowane przez Monio
Napisano

A mnie osobiście wkurza to całe kozaczenie ze strony vrayowców w postaci. Wszyscy nie macie racji vray jest najlepszy. to już się nudne robi.. owszem to dobry silnik.. ale bez przesady, daje dupy na wielu frontach, jak każdy silnik ma swoje słabe punkty.

Napisano

Korzystalem sporo z Vraya pod Blenderem i w moim odczuciu jest on zrobiony duzo bardziej intuicyjnie niz pod Maxem (moze poza przypisywaniem textur co jest jakas toporna spuscizna po Internalu). Nie pamietam by brakowalo mi jakichkolwiek funkcji do zrobienia typowej wizki architektonicznej zarowno interiora jak i exteriora. Animacji nie robilem ale wiem ze mozna zapisac scene jako vray mesh i jesli nie zachodza zmiany w geometrii to nie ma koniecznosci jej exportu pod render kazdej klatki.

 

Ponizej przykladowa wiz z ostatnich kilku dni ktora zrobilem.

 

preview_01.jpg

Napisano

nie jestem pewny czy wszystkie ujęcia, ale to wygląda według mnie bardzo dobrze jeżeli mowa o Cycles:

[video=youtube_share;yJzA0IFR-78]

Napisano

VrayDemo testowałem w blendku

A właśnie, masz może linka do demka? Wersja instalacyjna standalone, którą pobrałem z chaosgroup.com ma jakieś bugi.

Gość Chrupek3D
Napisano

le_chu: ja testowałem animacje. Wersja Blenderowa każdorazowo wypuszczała klatkę do pliku, co było koszmarem, jeśli wziąć pod uwagę liczbę klatek i czas exportu pokaźnej sceny. Być może teraz się to zmieniło.

Napisano (edytowane)

Napiszę tylko ostatni raz: nie uważam że Cycles jest zły, poprostu w przeciwienstwie do niektóych znam Vray, znam jego dobre strony jak i złe, wiem do czego mi potrzebny i dlatego chce usłyszeć opinie o tym rendererze a nie o innym. To nie jest tak że ludzie chwala Vray'a bo to vray, ludzie go chwalą bo to dobry soft i zasłużył sobie na swoje popularność. Są zadania gdzie nadaje się znakomicie i są ludzie którzy chcą tego używać. Tak trudno to zrozumieć? Jak ktoś chce używać Cyclesa, to też może. Może niefortunie użyłem słowa o tych hobistach, nic nie mam do Cycka i zastosowania go w komercyjnych rzeczach. Tylko Blender, to nie koniec, czasami warto zajrzeć trochę dalej, używać wielu narzędzi. Blender + Gimp, ok robisz to słusznie, Blender + zly komercyjny adobe photoshop... tak nie wolno. Zawsze ludzie placza ze jest jakis spisek, ze Blender moze byc smialo uzywany jak komercyjny soft, a zarazem jego uzytkownicy wszystko robia by niedopuszczac ludzi ktorzy chcieliby na nim powaznie pracowac. Vray dla Blendera to duża szansa, nie każdego przekonuje Cycles, dzięki Vray dla Blendka, ludzie zaczną przestać myśleć że Vray to tylko Max. Mam świetny soft 3d i możliwośc korzystania z sprawdzonego przez świat vray'a. Czemu kogoś to boli, że ktoś chce tego używać?

 

Jak wyszedł news o oficjalnej współpracy chaos group z kolesiem od exportera do blendera, to połowa użytkowników w komentarzach (zagraniczny vortal) zamiast się cieszyć z dodatkowych możliwościach, zaczeła nawrzucać że to Blenderowi nie potrzebne, Vray albo za darmo albo się niech chowa itd.

 

Mam nadzieję że nie ma mi nikt za złe, że używam Blendera na komercyjnym windowsie. Jeszcze raz dzięki wszystkim, tym którzy wypowiedzieli się na temat vray dla blendka. Możliwe na PW spróboje wyciągnąć jeszcze coś od le_chu. Widzę że podchodzi dość obiektywnie do sprawy, bez jakieś bezsnesownego favoryzowania jednej ze stron.

 

Niech żyje Blender!

 

 

Edit:

@RAFX ja ściągałem tą z oficjalnej strony. Masz wszystko co trzeba? Potrzeba vraya standalone i exportera ktory w folderze poinstalacyjnym zawiera folder z specjalna wersja blendera, robiona pod vray'a. Jaki system?Chyba na macu czy linuxie był jakiś problem z framebufferem.

Edytowane przez Temporal
Napisano

Temporal- Ja się z tobą w pełni zgadzam. V-ray to świetny silnik i jego integracja z blenderem jest potrzeba blenderowi jako całości. W ogóle integracja z innymi programami jest bardzo ważna i psioczenie ludzi którzy wrogo patrzą na każdy program komercyjny jest dla mnie bzdurą i działa na szkodę programu. Tak jakby developerzy blendera nie zarabiali kasy i żywili się fotosyntezą.

Ja odnosiłem się do twojej obrony przez Cyclesem poprzez zaatakowanie go od razu w pierwszym poście. Jak piszesz że to narzędzie dla hobbystów to możesz spodziewać się że jakiś profesjonalista ci udowodni swoje racje. Prosta sprawa. ;)

 

Co do samego Cyclesa to nawet ja sam dzisiaj pisałem w jednym newsie że ten silnik jeszcze nie jest w pełni gotowy, więc nawet nie śmiem go polecać komuś kto potrzebuje dopieszczonego i sprawdzonego narzędzia jak Vray. Tym bardziej nie przekonuje że jest lepszy, bo obiektywnie nie jest.

Napisano

@RAFX to już nie wiem. Ja działam na win7 i chodzi dobrze. Cóż będziesz musiał poszkuć lub napisać na forum chaosów.

 

@ikkiz też się cieszę, że wszystko twoje posty w tym temacie są super na temat.

 

@Monio dobrze gadasz. Trochę źlę się odniosłem do tego Cyclesa i wyszło tak jakbym atakował ten silnik.

 

Dzisiaj spróbuje porobić jakieś większe testy, to później coś tu napisze odnośnie vray'a.

Napisano

Hej,

 

Moglbys tez napisac jak w sumie to dziala, z poziomu blendera mozesz ustawiac materialy, kamery, swiatla vrayowe tak jak w maxie ale jak juz kłikasz render to nastepuje eksport calej sceny do vraya standalone? Jaka jest obecnie wersja vraya pod blendera? Oraz, tak troche pobocznie, czy na takiej samej zasadzie dziala Corona pod blendera? Czy w jednym i drugim przypadku sa jakies ograniczenia funkcji w porownaniu do wersji pod maxa?

 

Pytam bo sam rowniez od jakiegos czasu przygladam sie blenderowi :)

 

P.

Napisano

ja używam corony wcześniej używaem cycles. i no jest troche bieda tzn sytuacja wygląda tak. Jeśli wszystko ustawisz i ficzery które potrzebujesz są. To corona wtedy deklasuje, na CPU. Natomiast problem w tym że lista tych ficzerów jest dość mała. największy problem to brak proceduralności jak w cycles a nawet mi niechodzi mi o proceduralność ale o przypisywanie tekstur...

 

W cycles w sumie zapomniałem co to UV'ka.. można tam podłaczyć ile się chce tekstur wymixować je na nodach zrobić korekcje koloru (masz jakby kompozytor na nodach w materiałach krzywe itp) można każdej teksturze dać inną uv'kę.. są color rampy.. możesz stworzyć nawet normal mapę on the fly i regulować ją w real time krzywymi itp..

 

I teraz corona:

 

1 slot na diffiuse

1 slot na glossy

1 slot na reafraction

1 slot na transparent.

 

i to jest tak troche nagle in your face totalnie inny workflow.

 

z problemów które są jeszcze. Brak SSS brak volumentryki brak obsługi HDR. trzeba konwertować do EXR. Bug z particlami i instancjami (zgłosiłem ma być naprawione) generlnie.. Standalone w stosunku do Corony maxowej jest troszkę z tyłu...

 

Ale co ciekawe! jako że głownym userem corony standalone jest blender. użytkownicy blendera mogą prosić o requesty.. i te requesty idą bardzo w strone proceduralną... ma byćwprowadzona obsługa object node i color ramp.. w końcu będzie można robić randomowe kolory liści itp...

 

Generalnie. jeśli ustawisz corone i nie braknie ci ficzerów to idzie jak burza. Fajną opcją można zachowywać GI, tzn je wczytać więc tutaj też jest szybko nie no generalnie 3-4 miesiące i będzie naprawdę spoko. mam nadzieje że poprawią z tymi teksturami bo nie nawidzę tego workflowu niczy gameart chociaż jak teraz quixel wydał... swój programik to nawet może się przychylę :P

 

 

Sam exporter? według mnie jest szybki 12 milionów poly nie na instancjach wyexportowało mi się w mniej niż minutę na laptopie za 2tyś z i5 więc wynik dobry.

Napisano

offtop: Quixel i Substance zostaną zgnieciony na miazgę jak/jeśli wejdą nowe rzeczy do Cycles Bake i pojawi się viewportFX. Może jeszcze wszystko w tym roku. Tamte softy nie mają ani jednego efektu którego nie dałoby się uzyskać OSLem, dodatkowo to nadal wyłącznie przetwarzanie obrazków 2d a nie prawdziwe 3d jak Cycles. Just sayin. ;)

Napisano
offtop: Quixel i Substance zostaną zgnieciony na miazgę jak/jeśli wejdą nowe rzeczy do Cycles Bake i pojawi się viewportFX. Może jeszcze wszystko w tym roku. Tamte softy nie mają ani jednego efektu którego nie dałoby się uzyskać OSLem, dodatkowo to nadal wyłącznie przetwarzanie obrazków 2d a nie prawdziwe 3d jak Cycles. Just sayin. ;)

 

najbardziej istotną sprawą jest to że quixel to jednak LP needed i trzeba wypalać te teksty. i tak dalej na siłę... natomiast w cycku czegoś takiego nie trzeba.. można robić na high poly.

Napisano (edytowane)

Ikkiz- Wyluzuj . Temporal wyjaśnił sprawę więc nie ma co się napinać. Nie popieram słów jakie użył ale mogę zrozumieć dlaczego tak zrobił. Wejdź sobie na forum BA i poczytaj jakie ludzie piszą rzeczy w temacie Cycles vs reszta świata. Szczególnie userzy którzy nie korzystali z innych silników. Gośc zna Vraya i chce go urzywać z Blenderem, to jest super.

BTW. Akurat mało kto na tym forum mówi że Autodesk jest lepszą "firmą" od BF. ;) Ja jakoś zauważam coś zupełnie odwrotnego, również u ludzi którzy korzystają z maxów, majek i co roku narzekają na mała ilość updateów i ceny subskrypcji z jowisza.

 

Azbesty- True. I tutaj Substance jest dużo lepszym rozwiązaniem bo ma własne Bakery wszystkich pre-passów jak normal, bent-normal, height, AO, position i inne. W ogóle te programy dzieli przepaść w technologii i workflow.

Taraz popatrzmy co dają nody z cyclesa- Position, World Normal, Object Normal (z texture coordinate), Tangent... To czego brakuje względem Substancea to AO color input node (jest już na liście ToDo cyclesa) i curvature. Z tymi nodami i OSLem będzie dało się zrobić w cyclesie dokładnie każdą rzecz z Substancea. :)

Edytowane przez Monio
Napisano (edytowane)

w sumie ... to nic się w ten sposób nie udaje osiągnąć.

i jeszcze teraz szczuro mnie nie lubi, co mi łamie serce.

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

W chwili obecnej projekt Vray for Blender oferuje dwie wersje exportera.

Skompilowane świeżo przeze mnie, dzisiejsze buildy z ostatnimi fixami Blendera i ficzerami exportera:

 

Build z tradycyjną obsługą materiałów - Vray for Blender2 (obsługa ficzerów z Vray 3.X, działa z wersjami od 2.X w górę):

https://www.dropbox.com/s/055hpd5dl1g5kcm/vrayblender2-2.70-54477-e53c00a-x86_64-vb25-windows.exe

Build z obsługą nodów - Vray for Blender3 (do poprawnego działania wymaga Vraya od wersji 3.X):

https://www.dropbox.com/s/7r278e07gnatsaq/vrayblender3-2.70-54483-3f2b023-x86_64-vb30-windows.exe

//EDIT: w tym buildzie odpalamy plugin w Preferences->Addons->Render i zaznaczamy V-ray for blender 3.0

 

Do testów samego Vraya można użyć wersji: Standalone, Vray for Maya, oraz Vray dla Maxa, wystarczy zainstalować go jako render slave i będzie działać (bo przecież Vray dla Maxa to także Standalone + Exporter).

Podsumowując - chcąc przetestować wszystkie ficzery najlepiej zainstalować demko Maxowe - w chwili obecnej ma najświeższy Vray core (najlepiej ściągnąć ostatnią dostępną wersję, bez znaczenie jest dla jakiej wersji Maxa jest zbudowany).

Wymagana jest również paczka redystrybucyjna od Microsoftu:

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784

Gdyby z jakichś powodów Vray nie chciał odpalić, w systemie trzeba sobie dodać ścieżkę do vray.exe, defaultowo jest ona w:

C:\Program Files\Chaos Group\V-Ray\RT for 3ds Max 2014 for x64\bin

 

 

Strona projektu: https://github.com/bdancer

Oficjalny help: http://help.chaosgroup.com/vray/help/blender/quick_start.htm

Jak używać nodów: https://github.com/bdancer/vb30/wiki/Nodes-Layout

Zgłaszanie błędów: https://github.com/bdancer/blender-for-vray/issues

Forum: http://forums.chaosgroup.com/forumdisplay.php?177-V-Ray-for-Blender

Twitter: https://twitter.com/vrayblender

 

Pozdrawiam serdecznie!

Edytowane przez andylbn
reupload rev 54477
Napisano
@RAFX to już nie wiem. Ja działam na win7 i chodzi dobrze. Cóż będziesz musiał poszkuć lub napisać na forum chaosów.

Dobra, już sobie poradziłem instalując Standalone'a z instalki Mayki.

 

UP@

Good Job :D

Napisano

Takie pytanie... czy jesteście za przygotowaniem tematu z aktualnymi wersjami Blendera pod Vray?

Jestem w stanie kompilować buildy na windowsy a w niedalekiiej przyszłości również na OS X.

Zmiany są praktycznie codziennie (od wczorajszych buildów doszło kilkanaście poprawek i nowych funkcjonalności!).

 

Czekam na Wasze opinie ;)

Napisano

@andylbn jestem za... kurde czytałem ostatnio na forum chaosów o pracy nad nowymi buildami, ale nie wiedziałem że to już jest. To vray działa już teraz pięknie z blenderowymi nodami?

 

Z moich ostatnich testów vray i blender wynika, że to działa świetnie i nie czuć różnicy pomiędzy używaniem vray z maxem a blendkiem. Te same opcje w ustawieniu rendera, te same opcje dla świateł itd. Wszystkie najważniejsze ficzery działa tak jak trzeba. Naczytałem się o tym że z animacją jest już trochę gorzej, jak przetestuje to bardziej, to coś napiszę.

Napisano

działanie to jedno corona też działa i co z tego skoro sam silnik tego nie obsługuje to raz dwa nie są przeniesione.... te nody wzystkie trzeba napisać to nie jest tak że nagle pojawią się wszystkie math i mix i curve z cycka.

Napisano (edytowane)

Myślę że porównanie do Corony jest nie na miejscu... Obecna liczba funkcjonalności exportera jest miażdżąca! Bardzo prosty przykład wykorzystania nodów:

Dispacement proceruralną texturą vray noise (swoją drogą mamy do wyboru tą z Maxa i Mayki).

Przykładowy VrayMtl oraz renderpassy. W weekend postaram się przygotować trochę więcej materiałów...

Edytowane przez andylbn
Napisano

Mam pytanie, być może ktoś wie. Jak podpiąć HDRkę w VB32, próbowałem już wszytskiego, ale za każdym razem ma czarne tło. Widać że mapka świeci, ale nie ma jej w tle.

Napisano

odkopujac temat zapytam bardziej doswiaczonych userow.

Jak uzyc glupiego RT? Bo mi po wcisnieciu F12 renderuje tylko jedna klatke.

Uzywam osx'a yosemite i demo vraya i najnowszego builda 20150115

realtime engine wlaczony w opcjach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności