Jump to content
PerMorgan

Robot na potrzeby dyplomu artystycznego.

Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem uczniem liceum plastycznego, tak jak w tytule postać którą chciałem pokazać, prawdopodobnie będzie częścią mojego dyplomu artystycznego. Napisałem tutaj, bo ciężko raczej wśród nauczycieli starej daty zajmujących się plakatami i okładkami książek o jakąś sensowną opinie, poza ładne/brzydkie. Na razie mimo, że mam zamysł, sporo notatek i ideę, wolałbym sobie darować "opowiadactwo", bo całość jest jeszcze dość chaotyczna ;) Cały mój dyplom osadzony będzie w wykreowanym przeze mnie świecie ( sam fakt, że miałem cholerną ochotę na zrobienie robota komisji artystycznej nie wystarczy, trzeba się tłumaczyć z pobudek i celów ). W ogromnym skrócie można wszystko zamknąć wokół roli, jaką odgrywają maszyny w naszym życiu. Fabuła również w ogromnym skrócie - maszyna opiekująca się dzieckiem swojego stwórcy. Jak już doprowadzę opis świata, innych postaci i historii do porządku, podrzucę na pewno opis tutaj. Może ktoś coś ciekawego podpowie.

 

Bazowałem na własnych szkicach, zarówno tych na kartce, jak i pracach z Photoshopa CS6. Na komputerze mam tylko te cyfrowe prace, więc dołączam je do posta. Ostatecznie w trakcie modelowania zorientowałem się, że moje koncepcje trzeba było dość gruntownie zmodernizować. Primo, że szczerze muszę przyznać, że zabrakło mi wiedzy i umiejętności przy niektórych elementach ( plecy, kilka detali ), secundo, kilka rozwiązań takich jak stawy i mechanizmy było zwyczajnie bez sensu, co wyszło w trakcie modelowania.

 

Poniżej obecny robot. Nie zrobiłem pleców, brakuje wiele elementów takich jak rury, kable i wiele innych drobnostek pokroju śrub, mocowań itd. Tors również jest na razie właściwie zarysowany, planuje zrobić mu coś w rodzaju miednicy opartej na dość grubym "kręgosłupie", kilku tłokach i powłokach. Na dłoniach brakuje kciuka, swoją drogą dopiero teraz się kapnąłem. Palce będę obudowywał, więc nie będą aż tak chude. Elementy które na razie są zdecydowanie low poly, później doprowadzę do porządku na miarę hełmu i pancerza (hard surface). I to w zasadzie tyle, rozpisałem esej w sumie.

 

Upx0T2a.jpg

 

Tutaj nie do końca aktualna wersja m.in. zrezygnowałem z naramienników w takiej formie.

 

LyZ5PRD.jpg

 

Mój amatorki koncept, którego jak widać specjalnie się nie trzymałem.

 

JOd1tuc.jpgaz6Gw9H.jpg

Na razie to w zasadzie tyle.

 

 

 

Bardzo mile widziane komentarze, sugestie, uwagi, krytyka, hejty już wedle życzenia. Chciałbym wiedzieć, czy robot pod kątem kształtu i mechaniki zapowiada się w porządku, czy jest w miarę oryginalny ( w zasadzie to już coraz ciężej wymyślić coś zupełnie przełomowego w tym temacie ), czy są elementy, które koniecznie trzeba poprawić albo zmienić ... itd. itp. etc.

 

Pracę wykonałem w Blenderze 2.71, do renderingu użyłem silnika Cycles. Z góry przepraszam za ziarno i ogólnie jakość, materiały i oświetlenie są w dalszym ciągu tylko do podglądu, na razie jestem na etapie tworzenia modelu high-poly.

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomina mi to Helghan oraz moje wyobrażenie niemieckich żołnierzy w Hardkor 44. Fajnie to wygląda tylko ,że dodaj te rury do maski jak na concept bo tak patrząc to ta maska taka pusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalny nie jest, ale jak sam pisałeś to trudne, w temacie robotów prawie wszystko już było. Rzeczywiście bardzo się kojarzy z niemieckim żołnierzem z drógiej wojny, to chyba przez ten hełm. Jeśli to celowe i pasuje w wymyślony przez ciebie świat to ok, jeśli nie to przemyśl.

 

Bardzo ciekawa jestem pomysłu i historii. Będzie animacja, czy still?

 

Cały design masz lekko kanciasty, tylko hełm okrągły, trochę się gryzie, jeśli nie chcesz pozostać przy niemcach, to dodałabym kant na hełmie.

 

Te kule w ramieniach dziwne, nie wyobrażam sobie jak by to miało działać. Lepiej wróć do naramienników, obudowa zasłoni tego typu błędy konstrukcji (i lepiej pasuje dla żołnieża), albo wymyśl staw gdzie kulka się obraca w miseczce. To samo w stawie biodrowym. Proporcje tych kul też chyba za duże.

 

"Grabki" na piętach nie powinny być na odwrót, ząbkami w dół? Żeby się chwytało ziemi.

 

Nie renderuj na tym etapie, strata czasu. Screen z viewporta wystarczy. Chyba że lubisz się w to bawić, albo jeśli czas renderingu jest naprawdę krótki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do historii, mam ją, ale zze swoich chaotycznych notatek muszę to wszystko doprowadzić do porządku. Czy będzie animacja? Chciałbym, ale nie jestem pewien, czy starczy mi czasu i umiejętności, bo nie zajmowałem się nią jakoś specjalnie dużo, poza pojedynczymi ćwiczeniami. Nie wiem czym jest still tak szczerze powiedziawszy. Jeżeli będę robił animacje, nie przekroczy ona minuty (co i tak będzie dla mnie ogromnym wysiłkiem).

 

Hełm tak ostatecznie też mnie zastanawia. Myślałem nad tym, żeby zrobić mu coś w rodzaju przyłbicy w kształcie jakiegoś zwierzęcia, albo twarzy o rysach postaci z pomnika modernistycznego (kanciaste rysy, uproszczona forma). W każdym razie ten temat jest jak dla mnie otwarty.

 

Kule będę jeszcze dopracowywać, ale tylko trochę, bo ostatecznie i tak je zgubie pod pancerzem, albo wśród kabli. Kule w przypadku nóg będą osadzone na czymś w rodzaju miednicy, zakryte a to właśnie jakimś kablem, a to kawałkiem materiału.

 

Grabki chyba zostawię tak jak są. Dorobie tylko do nich jakiś drobny element który rzeczywiście mógłby pomóc lepiej trzymać się ziemi.

 

To są podglądowe rendery, które zajęły mi 15 minut. Nie są w dobrej jakości, ale dostatecznie dobre, żeby coś zobaczyć. Nie jest to żaden problem :)

 

W najbliższym czasie dorzucę jeszcze mój zamysł na świat i całą otoczkę fabularną wokół postaci. Nie jest ona specjalnie odkrywcza. Mierzę bardziej w jej spójność, w razie, jakby komisja artystyczna miała mnie bombardować pytaniami na zasadzie "dlaczego robot a nie czajnik".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Still to obrazek który się nie rusza (z angielskiego), więc jeśli nie robisz animacji ale pojedynczy obrazek, to robisz właśnie still :)

 

Moja ostatnia animacja trwała minutę, i robiłam to kilka lat (z przerwami i po godzinach, ale jednak), więc mogę potwierdzić że to ogromny wysiłek.

 

Nie zapominaj że obrazek powinien mówić za siebie, powinien przedstawiać historię bez dodatkowego tekstu. Nic nie da jeśli będzie historia rozpisana w zeszycie, ale nie będzie widoczna i wyczuwalna z obrazka. Traktowałabym to jako taki bonus dla komisji i pomoc w planowaniu obrazka, ale nie jako część obrazka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czemu zrezygnowałeś z konceptu, który jest znacznie ciekawszy niż model jaki zaprezentowałeś. Po pierwsze ma więcej łuków niż linii prostych (zobacz sobie np. na obrys postaci) co automatycznie czyni go fajniejszym bo zachowuje płynność formy. Po drugie pomyśl nad funkcjonalnością tych elementów. Czy Twój robot jest w stanie się schylić i podnieść coś z ziemi ? Czy może skręcić głowę na boki ? Czy jest w stanie swobodnie się poruszać itd. Zobacz sobie skąd wyrasta ramię na koncepcie a jak jest w rzeczywistości (http://www.leanitup.com/wp-content/uploads/2012/04/Complete-Shoulders.jpg). Na Twoim miejscu poprawił bym rysunek właśnie pod kątem funkcjonalności anatomiczno-technologicznej i potem jeszcze raz przystąpił do modelowania lub pozmieniał bym to co już jest.

 

Skoro będziesz to prezentował osobom, które nie do końca mają o tym pojęcie to tym bardziej obrazek / postać / animacja czy cokolwiek zrobisz musi być na tyle dobra i przemyślana żeby broniła się sama bez jakiejkolwiek ingerencji słownej i filozofowania czyli mówiąc krótko "lania wody". Wyobraź sobie, że zanosisz pracę komisji i nawet słowem się nie odzywasz. Jeśli praca broni się sama - zdajesz, jeśli nie - do widzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie Killzone. Model słabszy od conceptu, ale to w sumie wip. Ogólnie spoko ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno sie z toba serratus nie zgodzic ostatecznie, rzeczywiscie chyba lepiej bedzie, jak wywale ta przednia oslone na uda i dam cos bardziej okraglego bardziej z boku. Zastapie to i wrzuce render. Co do jego mobilnosci i zakresu ruchow - regularnie sprawdzalem, moim zdaniem jak na fakt, ze jest zakuty w pancerz radzi sobie w miare dobrze. Porobie kilka renderow jak wlasnie podnosi cos z ziemi, jak probuje wspiac sie gdzies na platforme, jak proboje wstac z ziemi itd. Jezeli nie bedzie to wygladac specjalnie przekonujaco to na pewno bede dzialac w tym kierunku.

 

Co do "lania wody" to swieta prawda, ze praca ktora nie broni sie sama ma delikatnie mowiac duze braki. W rysunku i malarstwie zreszta jest tak samo, wlasciwie to chyba z kazda dziedzina sztuki. Przygotowalem otoczke fabularna w razie jakby ktos mial po prostu jakies pytania, albo byl czegos ciekaw. Calej historii swiata postacia nie opowiem, moge ja co najwyzej przyblizyc i zasugerowac. Konkrety musze miec awaryjnie gotowe w zapasie. Co do samych animacji, to beda to sceny pokroju marszu, przeczekiwania deszczu ( siedzacy robot pochylony do przodu przy ognisku z dzieciakiem schowanym pod nim ) czy chociazby jak dzieciak czysci robota z blota, w czasie gdy ten sprawdza swoja bron. Na razie takie sceny chodza mi po glowie.

 

Jezeli chodzi o poprawnosc anatomiczno-mechaniczna, sproboje podciagnac to co jest. Jezeli sie okaze, ze nic z tego to coz, wymodeluje np. nogi jeszcze raz, albo w duzej czesci przemodeluje. W koncu trudno oczekiwac ze bez doswiadczenia zrobi sie wszystko dobrze na gotowo. Bede regularnie podrzucal postepy prac.

 

Dzieki za wytlumaczenie terminu Aniu, co do animacji, mam na nia prawdopodobnie pol roku, odliczajac czas poswiecony na mature i inne elementy dyplomu takie jak rysunek i malarstwo. Mozliwe, ze ogranicze sie wylacznie do animacji na zasadzie ruchomego obrazka z zapetlona animacja trwajaca po 5-10 sekund. Jezeli bede sie wyrabiac, to najwyzej zrobie ich kilka, nie bede sie bal ze nie skoncze jednej duzej w ogole.

 

Zastanawialem sie nad elementami w modelu, ktore pomogly by naprowadzic odbiorce na moj tok myslenia i wlasnie zasugerowac historie bez "opowiadactwa". Myslalem nad detalami, ktore zwracaly by uwage na obecnosc dziecka. Moglyby to byc wydrapane albo namalowane motywy na pancerzu ( pokroju jakis wzorkow ), dziura po kuli zaklejona plasterkiem/zawinieta bandazem zwiazanym w kokardke. Nie mam oczywiscie zamiaru isc w takie rzeczy, jak wianek z kwiatow na helmie, ale zastanawiam sie wlasnie nad takimi detalami jak powyzej. Myslalem jeszcze o prowizorycznej konstrukcji pozwalajacej siedziec dzieciakowi na barana na robocie w czasie marszu. Cos w stylu siodla, jakbym mial do czegos porownac.

 

Nie zdziwilbym sie, jakby takie pomysly okazaly sie zbyt naiwne. Jezeli takie sa, to nie mam nic przeciwko zeby mnie z takiej Nibylandii wyprowadzic.

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

koncept fajniejszy niż model.

nogi jak dla mnie za masywne względem stup

nie podoba mi się noga z boku, to wygląda jak prawidła ortopedyczne (ale to kwestia gustu i możesz olać ten komentarz :p )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ta ortopedia to nie wiem, ale nogi bede troche odchudzal i zaokraglal ;)

 

Z takich podgladowych, upozowalem go na razie na cos takiego. Nastepne podrzuce jak sie schyla.

 

CEmACc6.jpg

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prowizoryczne pozy zrobiłem na bazie nie poprawionego modelu. Od jutra biorę się już za doprowadzanie go do porządku, dzięki waszym wskazówkom.

 

 

R9P9GD2.jpg

 

- - - Połączono posty - - -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz pracował nad pozą do finalnego obrazka, zwróć uwagę na czytelność. Teraz w większości póz coś nie gra, kończyny się zasłaniają albo są w zbyt silnym skrócie perspektywicznym.

Np. ten pierwszy z lewej u góry, jego prawa ręka na pierwszy rzut oka wygląda jak kikut, gdybyś ją obrócił tak żeby palce nie pokrywały się z ramieniem byłoby dużo lepiej. Jego lewa ręka wygląda za krótka, powinieneś obrócić bardziej do kamery.

Trzeci z lewej ma tak podwinięte nogi że wygląda jak w pieluchach. Ten co biegnie, post wyżej, ma amputowaną lewą rękę a prawa miesza się z tułowiem.

Ten co kuca, lewy dolny róg, gdybyś przesunął jego prawą rękę trochę w bok, żeby w obrysie było widać że leży na kolanie, byłoby lepiej. Jego lewa ręka znowu za bardzo skrócona.

 

Wyrenderuj sobie shadeless (w cycles - Emission shader) żeby było widać sam obrys, i sprawdź czy poza jest czytelna. Poza musi współgrać z kamerą, obojętnie czy to będzie animacja czy pojedynczy obrazek. Obrys jest ważny i musi być dobry, detale wewnątrz obrysu giną, chyba że różnią się mocno kolorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starałem się kierować waszymi wskazówkami i na razie mam coś takiego. To ma iść w tym kierunku? Więcej łuków, ciekawszy, ale płynny obrys postaci itd. ? Jedną nogę, tą z tyłu, zostawiłem starą, dla porównania. Ostatecznie myślę, że i tak będę musiał poszerzyć łydkę i zrobić coś na styl tyłka.

 

iedtrS2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W międzyczasie dorobiłem kilka drobnostek na ręce, będę je jeszcze wypracowywał. Dalej zostały jeszcze plecy, i bebechy brzucha.

 

OXDEH8N.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem, trochę za mała dłoń i stopa, a za duży naramiennik

 

a czy obracając głową, nie zahacza o ten kołnierz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zachacza tylko przy skrajnych ruchach, tak to dziala wszystko w miare w porzadku. Mimo wszystko, jeżeli kołnierz sprawia aż tak wrażenie ograniczającego to go obniżę i poprawię.

 

Co do dłoni i stóp - powiększyłem dłonie, na stopie dodałem element który też ją powiększa.

 

D3RHdw6.jpg

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj aktualny stan modelu. Pod warsztat wziąłem miednice i plecy oraz dodałem kilka drobnych detali.

 

Pt90Dvk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz fajniej to wygląda.

 

W dalszym ciągu jednak rażą mnie w oczy te dłonie i stopy. A może to całe ręce są zbyt krótkie. hmm

 

Może pomyśl jeszcze o jakiś rurkach łączących szczenkę z korpusem, albo jakiś inny detal w górnej części bo wygląda za gładko w porównaniu do doły gdzie jest dużo fajnych detali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorobiłem mu "lędźwia" i osłonę na wewnętrzną stronę ud zrobiłem ażurową. poza tym jeszcze szyja, biodra które na razie nie łączą tułowia z nogami, kilka drobnostek i trzeba będzie ten model uporządkować ( wyczyścić ze zbędnych dupereli ).

 

D540WPq.jpg

 

Nvla2Nt.jpg

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały rzut na postać z wielu stron. Nogi będę jeszcze bardziej "plątał" na odcinku bioder, żeby nogi bardziej połączyć z tułowiem. Poza tym zastanawiam się czy gdzieś mu nie wkomponować małych wylotów, albo wyrzutni granatów dymnych. Poza tym wydaje mi się, że nogi poniżej kolan wyglądają jak słupy.

 

DYcQFfZ.jpg

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem nogi to on ma za krótkie, no i ten hełm źle mi się kojarzy... a tak po za tym to całkiem ok wygląda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądze, że nogi faktycznie są troche za krótkie. Nie proporcjonalne są też łydki do reszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rece jak i nogi za krotkie, najlepszym wyjsciem w tej sytuacji bedzie skrocenie korpusu

Share this post


Link to post
Share on other sites

podziel model na 8 cześć wielkości głowy i będziesz wiedział co nie tak :)

teraz ma proporcje liliputa ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie macie rację, jak tak spojrzałem teraz. O ile nogi zauważyłem sam wcześniej, o tyle rąk nie dopatrzyłem, dziękuje za wskazówkę. Poniżej podglądowy render z poprawionymi nogami. Proporcję poprawie mu chyba tak jak radzi plasti, trochę mu skrócę tułów.

 

Coś mi się posypały paski na łydce, nawet nie zauważyłem (powinny być cieńsze). Zastanawiam się nad zmienieniem hełmu, bo ten jednak jednoznacznie kojarzy się z Rzeszą, a wolałbym uniknąć sytuacji, w której z całej mojej pracy wszystko skończy się tym, że komuś błyśnie swastyka i SS przed oczami i będę miał pograne. Prawdopodobnie jak skończę łydki, po prostu "dozbroję" mu głowę, albo spróbuję szczęścia z jakimś innym hełmem.

 

Swoją drogą, robot bez hełmu na razie wygląda tak:

GFBo15d.jpg

 

vNLLLKz.jpg

Edited by PerMorgan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy