Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Masz rację ikkiz, poprawiłem skalę, dzięki.

 

Kolejna aktualizacja. Tym razem nowa droga, która potrzebuje jeszcze więcej detali i mały test promieni świetlnych.

Co o tym sądzicie?

 

vXEAF8C.jpg

IzDObEd.jpg

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja się do roślinności przyczepię :( na piewszym planie po prawej jest zboże, po prawej choinki a dalej brzozy. Straszny natłok jest tego tutaj, takie wrażenie odnoszę. Drzewa (szczególnie brzozy) mają takie cieniutkie pnie, i jakoś tak nienaturalnie wszystkie drzewa mają gałęzie już od samej ziemi. Liście i igły wyglądają jak rozłożone nie przy pomocy jakiegoś plugi'nu tylko particlami z opcją by okręcić je w każdą stronę bez ładu i składu. Liście i igły mają dokładnie na każdym drzewie swój własny układ. Gałęzie nie są oblepione liśćmi w przypadkowy sposób - jest systematyka pewna.

Brzoza ma takie kiście zwisających liści na koniec lata, a wiosną nie zwisają tak mocno, ale też widać grupowość tego ułożenia:

145435_jezioro-brzeg-brzoza-las.jpg

Świerk na gęste ale rozseparowane gałęzie, ale małe gałązki z igłami odchodzą zawsze w dół od głównych gałęzi

Picea_omorika_PAN.jpg

Sosna ma nieco do góry podniesione te odrosty gałęzi które niosą igły (igły są w dużych pękach które cylindrycznie obrastają gałązki tworząc takie pióropusze):

sekowasosna_duze.jpg

I jeszcze jedna, najważniejsza zasada - w gęstym lesie drzewa walczą o słońce - nie mają gałęzi tak nisko, ani sosna, ani brzoza. Dlatego lasy sosnowy są takie charakterystyczne - tysiące drzew które mają koronę rozbudowaną wysoko, a niżej są suche kikuty odrzuconych gałęzi.

Nadal myślę że ten czołg będzie wyglądać dziwnie wśród tych nieprawdziwych roślin. Mega trudno jest zrobić wiarygodny odcinek lasu i to w dodatku mieszanego (liściasty plus iglasty). Masz ciężki bój przed sobą z modelowaniem drzew według mnie.

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Dzięki Hris. Drzewa iglaste wyrzucę w takim razie całkiem, bo na chwilę obecną lepszych nie da rady zrobić tym pluginem. Jeśli chodzi o gałęzie od samej ziemi, to niekoniecznie musi być to środek lasu, gdzie, jak pisałeś, drzewa walczą o słońce. Może to być np. jeden rząd drzew i bliżej nieokreślonych krzaków rosnących wzdłuż drogi.

 

Kolejny test. Materiały czołgu jeszcze nie były poprawiane, muszę zagęścić drzewa (albo zatuszować w photoshopie), bo przebija się alfa. Znak i promienie są na razie opcjonalne. Z prawej strony dorobię jakiś betonowy płot. Pozostaje jeszcze urozmaicić drogę na drugim planie.

 

BzV8sur.jpg

Edytowane przez McGavish
Napisano (edytowane)

Kibicuje ostro poszedłeś na trudno ścieżkę szacun! czekam na efekt końcowy! strasznie! Dawno nie było tak dobrej pracki :D

 

dałbym niżej kamerę aby zpontegować wielkość maszyny. i jakaś 28-35mm obiektyw.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
Napisano

Dobrze, że Ci chłopaki klapsa dali za tę pierwszą wklejkę, teraz się dzieje!

Brzoza to moje ulubione drzewo, te na zakręcie wyglądają bardzo fajnie, taka polna samosiejka.

Kamyczki drobne ten żwirek, to chyba raczej wypadł z ciężarówki wiozącej szlakę, ale ładnie się wpasował.

Działaj dalej! :)

Napisano

McGavish - wszystko idzie już w bardzo dobrym kierunku, super że chciało Ci się przysiąść do roślin. Model czołgu już siedzi w scenie naprawdę nie najgorzej. Zastanawiam się czy przy obrzeżach drogi leśnej, szczególnie w okolicach brzóz, nie powinny rosnąć taka 30-40 cm kępki suchej trawy, latem tak pamiętam wyglądają rejony brzozowych leśnych traktów. Tu są akurat na zdjęciu dęby i sosny, ale kurcze, może pokaże to o co chodzi:

las-drzewa-ciezka-trawa.jpeg

Niemniej, wykonujesz niesamowitą pracę, szacun umiejętości, za cierpliwość i energię !!!

Napisano (edytowane)

Podziwiam :) Pozbyłbym się tylko tego znaku nie potrzebnie odwraca uwagę, tak samo może być z płotem. Myślę że czołg mówi sam za siebie i im mniej "zapychaczy" tym lepiej.

 

edit:

Czym oświetlasz scenę hdrka?

Edytowane przez Logos
Napisano (edytowane)

@Hris: Dzięki, dorobię takie trawy, zawsze jakieś urozmaicenie.

 

@Logos: Dzięki. Tak jak mówi Maciek, Hdrka i sun z dużą siłą i małą wielkością (ostre cienie). Prawa strona jest właśnie dość pusta, więc można postawić, jak nie znak, to jakiegoś krzaka.

Edytowane przez McGavish
Napisano

Mi tez sie wydaje ze znak niepotrzebny,ale jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem. Powininenneś popracować nad kadrowaniem, masz tendencje do zbytniego zblizania sie do granicy kadru.Lepiej zawsze zostawic troche oddechu przy krawedzi.

Napisano

Dzięki @rly za wskazówkę.

 

Ustawienie kamery finalnie będzie takie, lub bardzo podobne. Zrobiłem też lekką postprodukcję. Co myślicie o oświetleniu, kamerze i kolorystyce? Na kamienie, krzaki i trawy po prawej nie zwracajcie uwagi bo zostały już poprawione i właśnie się renderują.

 

Czy macie jakieś sposoby na realistyczne dymy np. z pod kół? Czy w Photoshopie da się je ładnie zrobić, czy lepiej jednak zrobić symulację (Blender, Houdini)?

 

yOFl9SB.jpg

Napisano

Coraz ciekawiej, może by tak zrobić tam jakieś stanowisko strzeleckie? Niewielki dołek (tak by nie zasłaniał zbytnio modelu) na szczycie górki, pasowałoby myśle. Te kamyczki nadal psują skalę, albo zrób je mniejsze i gęściej rozłóż albo bardziej wpasuj do sceny, po prawej stronie odciągają wręcz od modelu.

Napisano

Dzięki @Micaki. Stanowiska już tam nie dam rady wsadzić, najwyższy czas kończyć ten projekt.

 

Kolejne dwa ujęcia. Ustawienia kamery finalnie będą takie same jak tutaj. Na drugim renderze kamienie oczywiście do poprawy. Co o tym myślicie?

 

fIHv8Jq.jpg

 

VMHUCdh.jpg

Napisano

Całość wyszła już o niebo lepiej niż ta praca z wklejką z photoshopa. Ale niestety cała praca jaką włożyłeś w teksturowanie czołgu zniknęła. Cały czołg wygląda jak zrobiony jedną teksturą zielonego metalu z opcją BOX MAPPING :( Otoczenie wygląda coraz lepiej i coraz bardziej mnie przekonuje, ale czołg nie. Nie umiem tak od ręki napisać co jest nie tak, ale zakładam że oświetlenie - na renderach testowych były jakieś refleksy metalu zużytego, jakieś "speculars" a tu nic :( jakby była jedna mapa DIFFUSE i nic więcej.

Napisano

Dzięki @Hris. W oświetleniu pod takim kątem raczej nie powinno być żadnych refleksów. Biorąc pod uwagę ilość pyłu i dymu, które planuję zrobić wszystko powinno być bardziej wytłumaczalne. Zobacz na ten film:

. Nie wiem, czy jest sens jeszcze zmieniać oświetlenie.

Z początku wygląda jakby miał tylko diffuse. Od dopiero od 12s widać lekki połysk na wieży.

W poprzednich renderach widać było połysk itp. ponieważ mogłem stosować kilka lamp pod różnymi kątami. W scenie raczej to nie przejdzie.

Napisano

Faktycznie - ten film pokazuje jak to wygląda naprawdę:) Dzięki za link:)

Po prostu pokazałeś super studyjne rendery z odblaskami, brudami, i widać było to wszystko dlatego odnoszę się do tamtych renderów z początku tego całego wątku :) Ale widzę że nie ma sensu bo w realnych warunkach czołg wygląda tak jak Ty pokazałeś a nie tak jak mi się wydaje :)

Pozdrawiam

Napisano

Model texturki i wykonanie - super.

Jednak finalna scena pozostawia pewien niedosyt.

Ciekawe oświetlenie i ujęcie choćby w 2:23 min.

W ujęciach z ostatniego postu brakuje mi śladu z pojazdów jadących przed czołgiem i pyłu unoszącego się z tyłu, wzbijanego przez gąsienice, a przy takiej pogodzie jak sugeruje obrazek jest go masa, jeśli jest po ulewnym deszczu to masa błota "fruwającego" z tyłu. Tchnęło by to sporo życia w scenę i dodało by to większego realizmu. Ale to to taka moja mała sugestia :)

Napisano

@segea: Przecież to nadal wip, wszystko będzie jeszcze dodane. Jak na razie staram się zrobić dymy, więc jutro wrzucę jakąś aktualizację. Dzięki za filmik.

Napisano (edytowane)

Moim zdaniem ten czołg jest świetny - kawał dobrej roboty :)

 

Jedyne co, to na tych scenkach wydaje mi się, że ten czołg jest nieco za mały względem otoczenia, ale może to być tylko takie moje wrażenie

 

PS. - genialne są te cienie drzew na czołgu

Edytowane przez anosiecki
Napisano

Miodzio!

Jedno do czego się przyczepię to, że masz tendencję to bardzo ciasnego kadrowania, i to mi się nie podoba :)

No i kompresja zeżarła!

Napisano

Dziękuję @2013. Po skończeniu animacji jeszcze przerenderuję i poprawię kadr.

Kompresję mi narzucił Imgur. Dziwne, ale PNG zamienia automatycznie na JPG. Może po zalogowaniu będzie więcej opcji.

Napisano

Dziękuję Panowie!

 

@medwed: Dzięki za link, efekt wygląda świetnie. Taki teren (może mniej błotnisty) powinien znacznie lepiej wyglądać niż obecny w mojej pracy. Spróbuję odwzorować coś podobnego.

Napisano

Daj spokój, 140h!

Statyczne zbliżenia porób jakieś, i smaczki tekstur pokaż, bo na filmiku się obraca i tyle, i nie widać zbyt dobrze włożonej pracy w teksturowanie, no ale całkiem przyjemnie się to ogląda :)

Napisano (edytowane)

Czołg skończony, rendery studyjne wyrenderowane. Prace nad scenką jeszcze się trochę przeciągną.

 

piotr-bieryt-bnm-co222py.jpg?1440273051

piotr-bieryt-v4-nasycenie-copy-kopia.jpg?1440273053

piotr-bieryt-v5-copy.jpg?1440273055

piotr-bieryt-5-copy.jpg?1440273348

piotr-bieryt-7-copy.jpg?1440273364

piotr-bieryt-6-copy.jpg?1440273350

piotr-bieryt-1-copy.jpg?1440273366

piotr-bieryt-2-copy.jpg?1440273368

piotr-bieryt-3-copy1.jpg?1440273370

piotr-bieryt-4-copy.jpg?1440273372

 

Rozpocząłem już nowy projekt, tym razem będzie to czołg ciężki z okresu II WŚ. Wkrótce pojawi się wip.

 

P.S Dziękuję Maćkowi Jutrzence za porady odnośnie studia.

Edytowane przez McGavish

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności