2013 Napisano 31 Sierpień 2014 Autor Napisano 31 Sierpień 2014 Dziękuję! :) Na dolnym screen znajduje się materiał który widzisz na screenach. Do modelowania korzystam z górnego, jest nieco jaśniejszy i mniej świeci, dobrze widać najmniejsze zniekształcenia.
PiotrMP006 Napisano 2 Wrzesień 2014 Napisano 2 Wrzesień 2014 Czy możesz pokazać siatkę ogólną modelu i samego włazu bez Turbo Smootha ? Z góry dziękuje za pomoc. ps. Sam robię model T28 i mam problem z zagęszczeniem siatki. A tak wygląda T28
Lowcst Napisano 2 Wrzesień 2014 Napisano 2 Wrzesień 2014 PiotrMP006 może się mylę ale mi to wygląda na T95 :)
PiotrMP006 Napisano 2 Wrzesień 2014 Napisano 2 Wrzesień 2014 Zawiła jest historia tego czołgu.... T28 Super Heavy Tank późniejsze oznaczenie: T95 Gun Motor Carriage – największy czołg superciężki zaprojektowany dla potrzeb amerykańskiej armii w czasie II wojny światowej. Planowano zbudować pięć prototypów, a następnie 25 egzemplarzy produkcyjnych, w rzeczywistości zbudowano jedynie dwa prototypy, z których żaden nie wziął udziału w walkach. Ale wygląda imponująco...
Lowcst Napisano 2 Wrzesień 2014 Napisano 2 Wrzesień 2014 Dzięki za doinformowanie i szybką odpowiedz :D
2013 Napisano 2 Wrzesień 2014 Autor Napisano 2 Wrzesień 2014 @PiotrMP006 jak już wspomniałem pokażę siatki z chwilą ukończenia wieżyczki, czyli w tym tygodniu :)
Pixel-Factory Napisano 2 Wrzesień 2014 Napisano 2 Wrzesień 2014 Czy możesz pokazać siatkę ogólną modelu i samego włazu bez Turbo Smootha ? Z góry dziękuje za pomoc. ps. Sam robię model T28 i mam problem z zagęszczeniem siatki. A tak wygląda T28 OOO!! Ja też ma na warsztacie to monstrum :) będzie rywalizacja na forum pod koniec roku :D - - - Połączono posty - - - A co do Ciebie " 2013 "to modeling pierwsza klasa czekam na więcej
2013 Napisano 2 Wrzesień 2014 Autor Napisano 2 Wrzesień 2014 Dziękuję @Pixel-Factory! :) Kolejny element zakończony, czas na lufę.
PiotrMP006 Napisano 3 Wrzesień 2014 Napisano 3 Wrzesień 2014 Mój T28 robię w 3ds Max 2013 (wiem że staroć ale mam oryginalną licencje a nie chcę piracić.) Obecnie męczę się z układem gąsienicowym i cierpię na brak dokumentacji.
Pixel-Factory Napisano 3 Wrzesień 2014 Napisano 3 Wrzesień 2014 Ja mam maxa 2011 i ze względu na to że używam Quadro plex d2 i fx 5800 i pod tym maxem jako ostatnim ma jeszcze sterowniki dedykowane to nie zamierzam przechodzić na wyższe . co do podwozia T28 GMC to gąsienica jest od m-26-46 tyle że o 15% węższa . układ jezdny to faktycznie łamigłówka w muzeum pattona sprzedają książkę o tej konstrukcji , można się na nią też natknąć na amazonie . radzę się nie wzorować na WOT bo to raczej fantastyka .
2013 Napisano 3 Wrzesień 2014 Autor Napisano 3 Wrzesień 2014 @PiotrMP006 dziękuję! Spawy powstaną jako ostatnie.
2013 Napisano 4 Wrzesień 2014 Autor Napisano 4 Wrzesień 2014 Aktualizacja bardziej istotna dla mnie niż dla was :) Ale aby było jak należy to wstawiam. Poprawiłem jeden element, który składa się z jednej części a nie z dwóch...
BartoszPiasecki Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Dobra robota! Jak na moje oko te uchwyty/poręcze umieszczone dookoła mogły by być trochę grubsze. Na pewno mają mniejszą średnicę niż te na zdjęciach...
peerbe111 Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Może tylko mi się tak wydaje, ale na zdjęciu te uchwyty są też jakby "wygięte", a na modelu idealnie proste.
PiotrMP006 Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Może tylko mi się tak wydaje, ale na zdjęciu te uchwyty są też jakby "wygięte", a na modelu idealnie proste. Faktycznie.. Dobre masz oko.
Lowcst Napisano 5 Wrzesień 2014 Napisano 5 Wrzesień 2014 Ja bym je jeszcze oprócz wygięcia pogrubił ;)
2013 Napisano 5 Wrzesień 2014 Autor Napisano 5 Wrzesień 2014 Uchwyty o których mowa zostały już pogrubione co widać na ostatnich screenach :) Jeśli chodzi o wygięcia czy nierówności (bo rzeczywiście czołg ten do najrówniejszych nie należy) to zajmę się tym na samym końcu. Na chwilę obecną modeluję go tak jakby był to szwajcarski zegarek :)
2013 Napisano 6 Wrzesień 2014 Autor Napisano 6 Wrzesień 2014 (edytowane) Jestem w trakcie modelowania łoża i taki oto test materiału by @kliment woroszyłow Edytowane 6 Wrzesień 2014 przez 2013
McGavish Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Podziwiam Twoją pracę, jest niesamowita. Mam 2 pytania: 1. Fakturę stali odlewanej zrobiłeś z jakiejś tekstury + normal mapa, czy jest proceduralna? 2. W jaki sposób wyciąłeś tą małą dziurę po lewej? Najpierw modelowałeś całość, a później nożem wycinałeś? Pozdrawiam.
2013 Napisano 6 Wrzesień 2014 Autor Napisano 6 Wrzesień 2014 (edytowane) @McGavish dziękuję! :) Jako, że nie potrafię jeszcze teksturować i renderować tego typu elementów o czym pisałem w poprzednich moich tematach, zatem z tą wiedzą @kliment woroszyłow zaproponował wykonanie testu materiału jednego z elementów za co bardzo mu dziękuję gdyż sam cieszę się niezmiernie gdy na niego patrzę. Podsumowując, jeśli chodzi o materiał to pytanie proszę kierować do Wojtka, bo to jego dzieło :) Co do otworu, to otwory takie wycina się na sam koniec, w zależności od skomplikowania siatki modelu. Jeśli siatka nie jest jakoś bardzo pofałdowana, można wycinać bez uprzedniego zagęszczania. Jeśli jednak siatka jest dość skomplikowana i otwór jest sporej wielkości, należy zagęścić ją uprzednio TurboSmooth - Interatios: 1, Convert to Editable Poly i dopiero wycinać. Szablon to zwykły ngon ustawiony nad modelem, nie przyklejasz go do siatki modelu, wycinasz za pomocą CUT TOOL z włączonym snap to vertex. Następnie kasujesz powstałe poligony i zaznaczasz EDGE/krawędzie otworu, z wciśniętym SHIFT wyciągasz je wgłąb otworu i skalujesz aby wyrównać. Edytowane 6 Wrzesień 2014 przez 2013
kliment woroszyłow Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Podziwiam Twoją pracę, jest niesamowita. Mam 2 pytania: 1. Fakturę stali odlewanej zrobiłeś z jakiejś tekstury + normal mapa, czy jest proceduralna? Pozdrawiam. Faktura stali to zwykła bumpmapa, niezbędne było oczywiście zrobienie Uv-ki tego elementu.
McGavish Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 Dziękuję Wam za odpowiedzi. @2013: Pracuję co prawda w Blenderze, ale naprowadziłeś mnie na świetne rozwiązanie. @kliment woroszyłow: Tak właśnie myślałem. Dziękuję za informacje.
McGavish Napisano 6 Wrzesień 2014 Napisano 6 Wrzesień 2014 @2013: Ten tutek widziałem, korzystałem z niego przy tworzeniu materiału haka w T-55.
2013 Napisano 7 Wrzesień 2014 Autor Napisano 7 Wrzesień 2014 Nie znam niestety innych do Blender, ten widziałem z ciekawości.
2013 Napisano 7 Wrzesień 2014 Autor Napisano 7 Wrzesień 2014 Obiecałem, że pokażę w tym tygodniu siatki wieżyczki i wycięcia włazu, oto one. Pierwsze screeny pokazują siatkę bez zagęszczenia TurboSmooth. Wycięcia zrobione po uprzednim zagęszczeniu TurboSmooth - Interatios: 1 Wycięcie włazu to osobny element, na chwilę obecną jeden, docelowo dwa elementy (muszę go przeciąć), które są przyspawane do wieżyczki.
PiotrMP006 Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Wspaniałe !!!!! Mam tylko pytanko czemu nie likwidujesz trójkątów szczególnie na nie płaskich powierzchniach?
Smoku Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Bardzo dobry meshflow, przyjemnie się patrzy na takie siatki. Syty model się zapowiada. Te trisy raczej krzywdy nie zrobią. Geometrii nie psują jak widać na screenach, pytanie tylko czy uv`ki nie rozjadą potem ? k
PiotrMP006 Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 To że przy takim widoku trójkąty nie zniekształcają powierzchni nie oznacza że przy TurboSmooth x2+ i renderingu tak nie będzie. Trzeba szczególnie uważać gdy wierzchołki n-gonów i trójkątów są zbyt blisko siebie ponieważ możemy doświadczyć niepożądanych efektów. (A tutaj wiele trójkątów styka się wierzchołkami) A co do UV rozjazd będzie na pewno w mniejszym lub większym stopniu. Szczególnie w miejscach "zgięć" i "zakrętów". Przy takim nakładzie pracy i dokładności detali chyba warto zawczasu wyeliminować trójkąty.
2013 Napisano 8 Wrzesień 2014 Autor Napisano 8 Wrzesień 2014 Wspaniałe !!!!! Mam tylko pytanko czemu nie likwidujesz trójkątów szczególnie na nie płaskich powierzchniach? Dziękuję! :) Trójkąt szkodzi tylko wtedy gdy deformuje siatkę. Bardzo dobry meshflow, przyjemnie się patrzy na takie siatki. Syty model się zapowiada. Te trisy raczej krzywdy nie zrobią. Geometrii nie psują jak widać na screenach, pytanie tylko czy uv`ki nie rozjadą potem ? k Dziękuję, miło mi to słyszeć, staram się aby było równo :) Jeśli chodzi o UV, to nie mam pojęcia, jeśli pojawią się problemy to będę je likwidował. To że przy takim widoku trójkąty nie zniekształcają powierzchni nie oznacza że przy TurboSmooth x2+ i renderingu tak nie będzie. Podczas modelowania kontroluję geometrię sprawdzając jak wygląda po nałożeniu TurboSmooth. Trzeba szczególnie uważać gdy wierzchołki n-gonów i trójkątów są zbyt blisko siebie ponieważ możemy doświadczyć niepożądanych efektów. (A tutaj wiele trójkątów styka się wierzchołkami) Model ten nie posiada n-gonów. Jakich niepożądanych efektów?
Reynevan Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Wreszczie siata. Fajnie ogladac cos takiego, zawsze mozna cos tam podpatrzec. Chwała pokazującym siatke ;)
2013 Napisano 8 Wrzesień 2014 Autor Napisano 8 Wrzesień 2014 @Reynevan chodzi o to, że tu jest tyle części, że nie bardzo chce mi się poświęcać czas na robienie screenów, wolę ten czas poświęcić na modelowanie :) Jeśli ktoś chciałby zobaczyć siatkę wybranego elementu to proszę mi powiedzieć a przygotuję screeny. Sam uwielbiam oglądać siatki :)
2013 Napisano 9 Wrzesień 2014 Autor Napisano 9 Wrzesień 2014 Niestety nie pokażę dzisiaj wszystkich ukończonych elementów, zrobię to w kolejnej aktualizacji. W tej aktualizacji najważniejsze jest łoże oraz hamulec, który na chwilę obecną jest chyba najfajniejszą częścią czołgu :)
kliment woroszyłow Napisano 10 Wrzesień 2014 Napisano 10 Wrzesień 2014 Jak te obrazki zobaczą ruscy to pomyślą że to jakiś angielski lub amerykański czołg a nie ich is-3, takiej precyzji nigdy nie osiągnęli i chwała Bogu! Ich is przy tym co tu pokazujesz jest jak stare obite kowadło z kuźni przy szwajcarskim zegarku......po trzykroć świetne!
Szwadron Napisano 10 Wrzesień 2014 Napisano 10 Wrzesień 2014 dwa tysiące trzynasty miażdżysz... super praca ;) ile masz RAM'u? Jaki komp ?
2013 Napisano 10 Wrzesień 2014 Autor Napisano 10 Wrzesień 2014 @kliment woroszyłow Wojtku doprawdy nie wiem jak mam podziękować za te miłe słowa! Powiem zatem tylko, że chcę się nauczyć więcej i bardzo się cieszę, że tak oceniasz moją pracę, dziękuję! :) @Szwadron Bardzo mi miło dziękuję! :) Jeśli chodzi o komputer to jego konfiguracja jest niewystarczająca aby zakończyć prace nad tym modelem. Już teraz poligony wylewają mi się z monitora na klawiaturę zalewając moje stanowisko pracy, podłogę i buty...
2013 Napisano 10 Wrzesień 2014 Autor Napisano 10 Wrzesień 2014 Chciałbym aby wiadro załatwiło sprawę, kupiłbym nawet dwa aby w dual-wadro pracowały :D
Shogun 3D Napisano 12 Wrzesień 2014 Napisano 12 Wrzesień 2014 (edytowane) Jak patrzyłem na siatkę, to jest ona wykonana bardzo sensownie i optymalnie. Niemniej jednak gdy pewien etap masz za sobą, warto poszczególne elementy ustawić jako display as box i do tego display on render. Tą metoda unikniesz mulenia nawet przy ogromnych scenach. Inna sprawa, że nawet, jeśli tą metodą uzyskasz płynność pracy we viewporcie, to kolejnym progiem, na który przeniesie się ciężar problemu będzie rendering. Tutaj już nie ma innej opcji, tylko dobry proc i dużo RAMU. Edytowane 13 Wrzesień 2014 przez Shogun 3D
Pixel-Factory Napisano 13 Wrzesień 2014 Napisano 13 Wrzesień 2014 Shogun dobrze pisze :) są tutoriale odnośnie optymalizacji maxa i scen .poszukaj . może coś ci pomogą . szkoda by było TAKI projekt zamykać i to przed nadawaniem faktur odlewów i tych wszystkich roskich ordynarnych spawów i cięć po acetylenie .
Shogun 3D Napisano 13 Wrzesień 2014 Napisano 13 Wrzesień 2014 Można jeszcze użyć proxy do powtarzających się elementów. W tym przypadku mam na myśli gąski, koła i amortyzację, bo do symetrycznych elementów typu reflektory to nie przesadzajmy. No, ale skoro modeling idzie Ci tak dobrze, to nie będę tu raczej uczył "ojca dzieci robić". :)
2013 Napisano 13 Wrzesień 2014 Autor Napisano 13 Wrzesień 2014 Dziękuję wam za uwagi! :) Na 100% nie zamknę tego projektu, byłoby mi bardzo szkoda go zamknąć. Co najwyżej podzielę na jakiś czas scenę i będę walczył dalej :)
pirx Napisano 15 Wrzesień 2014 Napisano 15 Wrzesień 2014 Daaawno mnie na Maxie nie było ale gdy z ciekawości tu zaglądnąłem i zobaczyłem ten temat, musiałem się zalogować żeby to napisać. Genialnie wygląda ten model! Powiedz ile zajmuje w tej chwili miejsca całość? pzdr. Pirx ;]
2013 Napisano 15 Wrzesień 2014 Autor Napisano 15 Wrzesień 2014 Dziękuję @Pirx, fajnie, że się zalogowałeś! Po małej przerwie od jutra wracam do pracy nad modelem, zawitaj więc co jakiś czas! :) Model zajmuje około 15 milionów poly, wszystko zagęszczone jest na 3, jedynie płaskie śruby są na "smooth groups" Generalnie nie potrzeba takiego zagęszczenia, ale lubię takie :) Zapewne będę go jeszcze optymalizował, ale na razie wolę budować, i troszkę optymalizację sobie odpuszczam, co widać na siatce wieży i włazu, jest tam kilka loopów do skasowania ;)
Shogun 3D Napisano 16 Wrzesień 2014 Napisano 16 Wrzesień 2014 Zastanawiam się, czy nie lepiej problem ciężaru siatki przy użyciu TSa załatwić wypaleniem normalki, ewentualnie displace, jeśli mimo normalki gdzieś na krawędziach będzie widać ostre krawędzie poligonów? Co prawda displace też zamula, ale dopiero na etapie renderingu.
2013 Napisano 16 Wrzesień 2014 Autor Napisano 16 Wrzesień 2014 Jeśli mam być szczery to nie mam pojęcia, ale docelowo to chyba będą musiały być normalki bo model będzie rzeźbiony, np. taki detal jak spawy, czy pozostałości po odlewie.
2013 Napisano 19 Wrzesień 2014 Autor Napisano 19 Wrzesień 2014 Pierwsze koło gotowe :) Chciałbym zwrócić waszą uwagę na różnice we wzorach, wewnętrzna część koła ma inny wzór niż zewnętrzna. Na jednym ze screenów rozciąłem model aby pokazać jak wygląda wewnętrzny wzór.
DrRambo Napisano 19 Wrzesień 2014 Napisano 19 Wrzesień 2014 czy firmy tworzące modele do sklejania nie kupują takich rzeczy? wystarczy drukarka 3d i biznes otwarty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się