Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziękuję! :)

 

Na dolnym screen znajduje się materiał który widzisz na screenach.

Do modelowania korzystam z górnego, jest nieco jaśniejszy i mniej świeci, dobrze widać najmniejsze zniekształcenia.

 

IKvyONx.jpg

  • Odpowiedzi 205
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy możesz pokazać siatkę ogólną modelu i samego włazu bez Turbo Smootha ?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

 

ps. Sam robię model T28 i mam problem z zagęszczeniem siatki.

 

A tak wygląda T28

 

t28-314152.jpg

Napisano

Zawiła jest historia tego czołgu....

 

T28 Super Heavy Tank późniejsze oznaczenie: T95 Gun Motor Carriage – największy czołg superciężki zaprojektowany dla potrzeb amerykańskiej armii w czasie II wojny światowej.

 

Planowano zbudować pięć prototypów, a następnie 25 egzemplarzy produkcyjnych, w rzeczywistości zbudowano jedynie dwa prototypy, z których żaden nie wziął udziału w walkach.

 

Ale wygląda imponująco...

Napisano
Czy możesz pokazać siatkę ogólną modelu i samego włazu bez Turbo Smootha ?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

 

ps. Sam robię model T28 i mam problem z zagęszczeniem siatki.

 

A tak wygląda T28

 

t28-314152.jpg

 

OOO!! Ja też ma na warsztacie to monstrum :) będzie rywalizacja na forum pod koniec roku :D

 

- - - Połączono posty - - -

 

A co do Ciebie " 2013 "to modeling pierwsza klasa czekam na więcej

Napisano

Mój T28 robię w 3ds Max 2013 (wiem że staroć ale mam oryginalną licencje a nie chcę piracić.)

 

Obecnie męczę się z układem gąsienicowym i cierpię na brak dokumentacji.

Napisano

Ja mam maxa 2011 i ze względu na to że używam Quadro plex d2 i fx 5800 i pod tym maxem jako ostatnim ma jeszcze sterowniki dedykowane to nie zamierzam przechodzić na wyższe .

co do podwozia T28 GMC to gąsienica jest od m-26-46 tyle że o 15% węższa . układ jezdny to faktycznie łamigłówka w muzeum pattona sprzedają książkę o tej konstrukcji , można się na nią też natknąć na amazonie . radzę się nie wzorować na WOT bo to raczej fantastyka .

Napisano

Aktualizacja bardziej istotna dla mnie niż dla was :)

Ale aby było jak należy to wstawiam.

Poprawiłem jeden element, który składa się z jednej części a nie z dwóch...

 

15136556851_ea77b788ff_o_d.jpg

15116518876_58fe1fb5ff_o_d.jpg

15116518006_4959ed7540_o_d.jpg

Napisano

Uchwyty o których mowa zostały już pogrubione co widać na ostatnich screenach :)

Jeśli chodzi o wygięcia czy nierówności (bo rzeczywiście czołg ten do najrówniejszych nie należy) to zajmę się tym na samym końcu.

Na chwilę obecną modeluję go tak jakby był to szwajcarski zegarek :)

Napisano (edytowane)

Jestem w trakcie modelowania łoża i taki oto test materiału by @kliment woroszyłow

 

wGFk16m.jpg

 

dVPGOxI.jpg

 

guzF1Y4.jpg

Edytowane przez 2013
Napisano

Podziwiam Twoją pracę, jest niesamowita. Mam 2 pytania:

1. Fakturę stali odlewanej zrobiłeś z jakiejś tekstury + normal mapa, czy jest proceduralna?

2. W jaki sposób wyciąłeś tą małą dziurę po lewej? Najpierw modelowałeś całość, a później nożem wycinałeś?

 

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

@McGavish dziękuję! :)

 

Jako, że nie potrafię jeszcze teksturować i renderować tego typu elementów o czym pisałem w poprzednich moich tematach, zatem z tą wiedzą @kliment woroszyłow zaproponował wykonanie testu materiału jednego z elementów za co bardzo mu dziękuję gdyż sam cieszę się niezmiernie gdy na niego patrzę.

Podsumowując, jeśli chodzi o materiał to pytanie proszę kierować do Wojtka, bo to jego dzieło :)

 

Co do otworu, to otwory takie wycina się na sam koniec, w zależności od skomplikowania siatki modelu.

Jeśli siatka nie jest jakoś bardzo pofałdowana, można wycinać bez uprzedniego zagęszczania.

Jeśli jednak siatka jest dość skomplikowana i otwór jest sporej wielkości, należy zagęścić ją uprzednio TurboSmooth - Interatios: 1, Convert to Editable Poly i dopiero wycinać.

 

Szablon to zwykły ngon ustawiony nad modelem, nie przyklejasz go do siatki modelu, wycinasz za pomocą CUT TOOL z włączonym snap to vertex.

Następnie kasujesz powstałe poligony i zaznaczasz EDGE/krawędzie otworu, z wciśniętym SHIFT wyciągasz je wgłąb otworu i skalujesz aby wyrównać.

Edytowane przez 2013
Napisano
Podziwiam Twoją pracę, jest niesamowita. Mam 2 pytania:

1. Fakturę stali odlewanej zrobiłeś z jakiejś tekstury + normal mapa, czy jest proceduralna?

 

 

Pozdrawiam.

Faktura stali to zwykła bumpmapa, niezbędne było oczywiście zrobienie Uv-ki tego elementu.

Napisano

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

@2013: Pracuję co prawda w Blenderze, ale naprowadziłeś mnie na świetne rozwiązanie.

@kliment woroszyłow: Tak właśnie myślałem. Dziękuję za informacje.

Napisano

Obiecałem, że pokażę w tym tygodniu siatki wieżyczki i wycięcia włazu, oto one.

Pierwsze screeny pokazują siatkę bez zagęszczenia TurboSmooth.

 

14985065949_4fff23c3e9_o_d.jpg

15171417832_ab3f84a283_o_d.jpg

14985217728_8b590411a8_o_d.jpg

15168793091_1e51656fa5_o_d.jpg

14985216968_014267b247_o_d.jpg

14985063459_9f1aee982c_o_d.jpg

15171796745_9dbcb1ddbd_o_d.jpg

14985215068_630afee1d8_o_d.jpg

15171413892_f91887aa49_o_d.jpg

 

 

Wycięcia zrobione po uprzednim zagęszczeniu TurboSmooth - Interatios: 1

 

 

15168866101_9bf8555da0_o_d.jpg

15148843336_e6d2c96197_o_d.jpg

14985215570_9100079d18_o_d.jpg

14985301007_4c5af8ebf6_o_d.jpg

14985288928_3837593502_o_d.jpg

15171488492_fb36f53266_o_d.jpg

15171868895_d222c8549a_o_d.jpg

 

 

Wycięcie włazu to osobny element, na chwilę obecną jeden, docelowo dwa elementy (muszę go przeciąć), które są przyspawane do wieżyczki.

 

 

14985243440_ccb61296d2_o_d.jpg

14985317838_9de91cc2e4_o_d.jpg

14985242980_d0bb2f9b0d_o_d.jpg

15171900595_eae697884d_o_d.jpg

Napisano

Bardzo dobry meshflow, przyjemnie się patrzy na takie siatki. Syty model się zapowiada. Te trisy raczej krzywdy nie zrobią. Geometrii nie psują jak widać na screenach, pytanie tylko czy uv`ki nie rozjadą potem ?

 

k

Napisano

To że przy takim widoku trójkąty nie zniekształcają powierzchni nie oznacza że przy TurboSmooth x2+ i renderingu tak nie będzie.

 

Trzeba szczególnie uważać gdy wierzchołki n-gonów i trójkątów są zbyt blisko siebie ponieważ możemy doświadczyć niepożądanych efektów. (A tutaj wiele trójkątów styka się wierzchołkami)

 

A co do UV rozjazd będzie na pewno w mniejszym lub większym stopniu. Szczególnie w miejscach "zgięć" i "zakrętów".

 

Przy takim nakładzie pracy i dokładności detali chyba warto zawczasu wyeliminować trójkąty.

Napisano
Wspaniałe !!!!!

 

Mam tylko pytanko czemu nie likwidujesz trójkątów szczególnie na nie płaskich powierzchniach?

 

Dziękuję! :)

 

Trójkąt szkodzi tylko wtedy gdy deformuje siatkę.

 

14991560378_a95cd1a766_o_d.jpg

 

Bardzo dobry meshflow, przyjemnie się patrzy na takie siatki. Syty model się zapowiada. Te trisy raczej krzywdy nie zrobią. Geometrii nie psują jak widać na screenach, pytanie tylko czy uv`ki nie rozjadą potem ?

 

k

 

 

Dziękuję, miło mi to słyszeć, staram się aby było równo :)

Jeśli chodzi o UV, to nie mam pojęcia, jeśli pojawią się problemy to będę je likwidował.

 

 

To że przy takim widoku trójkąty nie zniekształcają powierzchni nie oznacza że przy TurboSmooth x2+ i renderingu tak nie będzie.

 

Podczas modelowania kontroluję geometrię sprawdzając jak wygląda po nałożeniu TurboSmooth.

 

 

Trzeba szczególnie uważać gdy wierzchołki n-gonów i trójkątów są zbyt blisko siebie ponieważ możemy doświadczyć niepożądanych efektów. (A tutaj wiele trójkątów styka się wierzchołkami)

 

Model ten nie posiada n-gonów.

 

Jakich niepożądanych efektów?

Napisano

@Reynevan chodzi o to, że tu jest tyle części, że nie bardzo chce mi się poświęcać czas na robienie screenów, wolę ten czas poświęcić na modelowanie :)

Jeśli ktoś chciałby zobaczyć siatkę wybranego elementu to proszę mi powiedzieć a przygotuję screeny.

Sam uwielbiam oglądać siatki :)

Napisano

Niestety nie pokażę dzisiaj wszystkich ukończonych elementów, zrobię to w kolejnej aktualizacji.

W tej aktualizacji najważniejsze jest łoże oraz hamulec, który na chwilę obecną jest chyba najfajniejszą częścią czołgu :)

 

15170503866_71a69887f1_o_d.jpg

15006958368_a51e3eecb7_o_d.jpg

15006965087_d5364b0c3d_o_d.jpg

15170502996_b7a916fe5e_o_d.jpg

15193161172_bb2ece31e1_o_d.jpg

15190497311_a75ccafa57_o_d.jpg

15190496801_72975c6d14_o_d.jpg

15190496611_3ecc5a104c_o_d.jpg

15006963527_36d7b8387a_o_d.jpg

15006963227_813c9122cb_o_d.jpg

15190496031_cc547f4f02_o_d.jpg

15006955888_5d447cb8a9_o_d.jpg

15006747589_076c053867_o_d.jpg

15006962337_5f988202e3_o_d.jpg

15006746979_2dc405ef1e_o_d.jpg

15193525135_ef2734dc24_o_d.jpg

15006954948_9c57afaed0_o_d.jpg

Napisano

Jak te obrazki zobaczą ruscy to pomyślą że to jakiś angielski lub amerykański czołg a nie ich is-3, takiej precyzji nigdy nie osiągnęli i chwała Bogu! Ich is przy tym co tu pokazujesz jest jak stare obite kowadło z kuźni przy szwajcarskim zegarku......po trzykroć świetne!

Napisano

@kliment woroszyłow

 

Wojtku doprawdy nie wiem jak mam podziękować za te miłe słowa!

Powiem zatem tylko, że chcę się nauczyć więcej i bardzo się cieszę, że tak oceniasz moją pracę, dziękuję! :)

 

@Szwadron

 

Bardzo mi miło dziękuję! :)

 

Jeśli chodzi o komputer to jego konfiguracja jest niewystarczająca aby zakończyć prace nad tym modelem.

Już teraz poligony wylewają mi się z monitora na klawiaturę zalewając moje stanowisko pracy, podłogę i buty...

Napisano (edytowane)

Jak patrzyłem na siatkę, to jest ona wykonana bardzo sensownie i optymalnie. Niemniej jednak gdy pewien etap masz za sobą, warto poszczególne elementy ustawić jako display as box i do tego display on render. Tą metoda unikniesz mulenia nawet przy ogromnych scenach. Inna sprawa, że nawet, jeśli tą metodą uzyskasz płynność pracy we viewporcie, to kolejnym progiem, na który przeniesie się ciężar problemu będzie rendering. Tutaj już nie ma innej opcji, tylko dobry proc i dużo RAMU.

Edytowane przez Shogun 3D
Napisano

Shogun dobrze pisze :)

są tutoriale odnośnie optymalizacji maxa i scen .poszukaj . może coś ci pomogą .

szkoda by było TAKI projekt zamykać i to przed nadawaniem faktur odlewów i tych wszystkich roskich ordynarnych spawów

i cięć po acetylenie .

Napisano

Można jeszcze użyć proxy do powtarzających się elementów. W tym przypadku mam na myśli gąski, koła i amortyzację, bo do symetrycznych elementów typu reflektory to nie przesadzajmy. No, ale skoro modeling idzie Ci tak dobrze, to nie będę tu raczej uczył "ojca dzieci robić". :)

Napisano

Dziękuję wam za uwagi! :)

Na 100% nie zamknę tego projektu, byłoby mi bardzo szkoda go zamknąć.

Co najwyżej podzielę na jakiś czas scenę i będę walczył dalej :)

Napisano

Daaawno mnie na Maxie nie było ale gdy z ciekawości tu zaglądnąłem i zobaczyłem ten temat, musiałem się zalogować żeby to napisać. Genialnie wygląda ten model! Powiedz ile zajmuje w tej chwili miejsca całość?

 

pzdr. Pirx ;]

Napisano

Dziękuję @Pirx, fajnie, że się zalogowałeś!

Po małej przerwie od jutra wracam do pracy nad modelem, zawitaj więc co jakiś czas! :)

Model zajmuje około 15 milionów poly, wszystko zagęszczone jest na 3, jedynie płaskie śruby są na "smooth groups"

Generalnie nie potrzeba takiego zagęszczenia, ale lubię takie :)

Zapewne będę go jeszcze optymalizował, ale na razie wolę budować, i troszkę optymalizację sobie odpuszczam, co widać na siatce wieży i włazu, jest tam kilka loopów do skasowania ;)

Napisano

Zastanawiam się, czy nie lepiej problem ciężaru siatki przy użyciu TSa załatwić wypaleniem normalki, ewentualnie displace, jeśli mimo normalki gdzieś na krawędziach będzie widać ostre krawędzie poligonów? Co prawda displace też zamula, ale dopiero na etapie renderingu.

Napisano

Jeśli mam być szczery to nie mam pojęcia, ale docelowo to chyba będą musiały być normalki bo model będzie rzeźbiony, np. taki detal jak spawy, czy pozostałości po odlewie.

Napisano

Pierwsze koło gotowe :)

Chciałbym zwrócić waszą uwagę na różnice we wzorach, wewnętrzna część koła ma inny wzór niż zewnętrzna.

Na jednym ze screenów rozciąłem model aby pokazać jak wygląda wewnętrzny wzór.

 

 

15103450180_85308bcbc5_o_d.jpg

15103598877_8b876bd176_o_d.jpg

15103590887_ee66cd9676_o_d.jpg

15103435180_56743aa86b_o_d.jpg

15267113196_cb4027e291_o_d.jpg

15286996961_001e5aab29_o_d.jpg

15103591177_9ce4a1bfb5_o_d.jpg

15290153885_93a515dbe9_o_d.jpg

15286996731_ac25eecdf9_o_d.jpg

15103584077_c761ed57dc_o_d.jpg

15290151005_375a912d3a_o_d.jpg

15289747432_8fd44b7459_o_d.jpg

15103564448_0e5b080b32_o_d.jpg

15290146625_4bb02604f2_o_d.jpg

15290145565_1c2080ee3e_o_d.jpg

15103411580_fb6a7040c5_o_d.jpg

15103366179_19aacc4404_o_d.jpg

15290131125_bf3f075101_o_d.jpg

15103538838_7ec7321f21_o_d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności