Olekja Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 (edited) Witam, pierwszy wip na tym forum. Od dłuższego czasu próbuję być coraz to lepszy w zbrushu robiąc na ten czas głowy. Po pewnym czasie, gdy będę czuł pewność, zacznę odwzorowywać sławne postaci. No ale zobaczymy. Oto moje ostatnie 5 prac z ostatnich 6 dni, czyli średnio prawie jedna na dzień. Pomysły na głowy biorę ze zdjęć jakiś facetów z neta plus moje widzimisię, "a dziś zrobię mu szyderczy uśmieszek" itp. Mam nadzieje że mi pomożecie w byciu coraz to lepszym rzeźbiarzem. Oficjalnie przejmuje pałeczke na najgorszego skulptora na tym forum ; ) Ta jest najstarsza: Edited February 18, 2017 by Olekja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted September 12, 2014 Author Share Posted September 12, 2014 Celem był Carlo Ancelotti. okolo 7 godzin. Włosy i render w cycles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 patrząc na google images, to koleś ma szerszą buźkę, ale tak to bomba. Fajnie że skupiłeś sie na makro detalu, bo większość ludu lubi wchodzić w mikro zmarszczki, gdy sama bryła leży i kwiczy. Pozytywne rzeczy robisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted October 7, 2014 Author Share Posted October 7, 2014 Przedłużało się w nieskończoność, ale wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted October 19, 2014 Author Share Posted October 19, 2014 Jednodniowy dzisiejszy projekt. Pierwsza próba rzęs. Stylizowałem lekko na taką lale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Golden Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 W jaki sposób robisz włosy? Masz może jakiś tutorial? Link to comment Share on other sites More sharing options...
czaaje Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 https://www.youtube.com/watch?v=-ndInKC http://wiki.blender.org/index.php/Doc:PL/2.4/Manual/Physics/Hairs_and_FurPJXk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 Pierwsza głowa wyrzeźbiona przy pomocy nowego tabletu, trudno się mi przyzwyczaić ale czuje większe panowanie nad bryłą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rice Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 wrzuc cos z profila Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 Render na żądanie : Link to comment Share on other sites More sharing options...
rice Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 przypomina mi troche sebastiana szałachowskiego :P lektura obowiązkowa https://d1e0u2actw4eb3.cloudfront.net/edu/src/Michael%20Hampton-%20Figure%20Drawing%20-%20Design%20and%20Invention.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Próba zrobienia kobiecej twarzy: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 Wracam do anatomii. Wygląda to nieciekawie, ale gdy patrzę na to, nie mogę znaleźć co jest nie tak. Ewidentnie coś jest spieprzone , ale nie widzę tego.Próbuję odwzorować mięśnie jak sa na zdjęciach, ale w ogóle to nie wygląda. Uczę się też anatomii z książki anatomy for skulptors, ale same rysunki i zdjęcia nie zawsze wszystko wyjaśniają. turn na youtube: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 16, 2015 Author Share Posted May 16, 2015 Posiedziałem jeszcze dzisiaj. Patrzyłem dalej na refki i inne skulpty, chyba dobry kierunek. Sugestie mile widziane. turn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 (edited) Jest lepiej niż w poprzednim. Jednak proporcje leżą triceps i barki potrzebują jeszcze dużo miłości. W sumie reszta także. Szja za wąska ręce za krótkie. Chcesz to zdecymuj i zrób z tego rozsądnej wielkości obj i mi wyślij na maila poprawie Ci go trochę i podeślę z powrotem. Jak nie widzisz błędów to wrzuć sobie na spotlight lub referencje kilka zdjęć i wtedy zobaczysz. Mail masz w moim folio. Edited May 17, 2015 by Sebazx6r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 Pierwsze w życiu całe ciało faceta. Masa błędów, ale w dwa dni tylko, więc szybko się uwinąłem. Każda sugestia mile widziana ; ) turn: https://youtu.be/SRfronLMeyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackTheRippy Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Jak na pierwsze to calkiem spoko :) Ale tak jak piszesz, jest duzo bledow i nie chodzi teraz o to abys szybko sie uwinal, tylko zrobil to poprawnie. Sorry, ze po angielsku nazwy, ale tak sie uczylem: - pamietaj, ze obojczyk jest troche w ksztalcie litery s, a nie takie proste, jest to pierwsza czesc klatki, ktora musisz opanowac, to samo tyczy sie lopatki. - miesnie klatki piersiowej lacza sie z koscia reki i wchodza pod deltoid - klatka powinna byc bardziej wypulka - musisz raz jeszcze rzucic okiem na miesnie na plecach, wedlug mnie wszystko jest zle jesli chodzi o ksztalt i umiejscowienie. - ciezko okreslic, co sie dzieje na tricepsie, wiec jest na pewno zle - przedramie jak wyzej Nogi ciezko skomentowac, dodales ksztalty, ktore widziales, bez sprawdzenia gdzie miesnie sie koncza, zaczynaja, jaki maja ksztalt. Uzywanie referencji w postaci zdjec jakies osoby jest zalecane, ale obok tego musisz miec takie przekroje jak te wyzej. Cwicz dalej, a na pewno przyniesie to efekty :) Warto zainwestowac w jakas ksiazke do anatomii, polecam anatomy4sculptors. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Dzięki Jack, próbowałem się skupić na tym co opisałeś, może coś wyszło lepiej. Druga próba: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 3 próba: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Skończyłem pierwszą całą postać z ubraniem. Chcę dać ją, jako pierwszą do portfolio, więc jakiekolwiek poprawki zrobie najwyżej w ciągu paru następnych dni. Miło było by wiedzieć na co najbardziej zwrócić uwagę. obrót: https://youtu.be/a1fmV-Z2Wf0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Mysle ze portfolio moze poczekac... bo ta praca jeszcze pracy Ci nie da. Nie popełniaj moich błędów. Potem spojzysz na nią krytczniej. Nie mnie progres jest choć jeszcze dużo trzeba popracować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Rozumiem, tylko co mam dać do portfolio jak nie pełną postać? Jeszcze czeka texturowanie, ale myślę że jako pierwsza praca, w postaci kolesia w ubraniu coś tam pokazuje co potrafię. Chcę spróbować zacząć nad folio pracować, nie będę chyba czekał aż będę robił postacie na poziomie wiedźmina. Zdaje sobie sprawę że są błędy, ale będę je jeszcze długo robił, a kiedyś spróbować trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackTheRippy Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Seba ma na mysli to, ze praca nie jest na poziomie nawet poczatkujacego artysty. Praca jest solidna, widac poprawe, ale wciaz sa duze problemy z anatomia i proporcjami. Ubrania dodales, ale faldy nie sa nawet przemyslanie, tylko dodane by byly :) Musisz miec na uwadze, ze rynek "Character Artist" jest bardzo oblegany, a miejsc jest malo. Widac, ze chcesz szybko dostac prace w Game Dev, wiec polecam skupic sie na Envi/Prop, a nie postaciach. Pamietaj takze, ze praca artysty od postaci, nie konczy sie na zrobieniu modelu w Zbrushu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Tak jak wspomniał Jack. O pracę jako character artist jest ciężko. Trzeba wskoczyć na pewien poziom. Ja postacie robie na freelancie do małych gier i dla siebie lub w firmie coś klepie. Do GameDevu zacząłem wysyłać dość wcześnie i popełniłem błąd właśnie wysyłając dużo za wcześnie, szczególnie jak patrze na nie wstecz. Może i teraz zbyt wcześnie na wysyłanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Powalczyłem jeszcze z głową proporcjami i fałdami. Zauważyłem jeszcze parę detali do poprawy, ale pewnie cos przeoczyłem. Etap modelowania i skulptu konczę. render obrotu w marmosetcie: https://youtu.be/mjQ3zNytbFU Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackTheRippy Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Anatomii wciaz do konca nie dopracowales(przedramie), a faldy dalej nie do konca przemyslane. Ciezko jest okreslic jaki rodzaj spodni ma na sobie - faldy na kroczu sa jak przy bardzo opietych legginsach, a resztka jest luzna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Udało mi się ukończyć ten projekt. Jestem z niego zadowolony, szczególnie z retopo. 13 tysi trójkątów. 2 mapy 2k, 2 mapy 1k. Próbowałem włosy, ale znów nie ogarnąłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 W celu poprawy modelowania/skulpcenia detalu postanowiłem zrobić jakiś stary fajny kufer. Nie wiem czy wyszedł fajny, ale było sporo zabawy. Można sobie pooglądać w 3D tu: https://www.artstation.com/artwork/wood-crate-low-poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 Jean Reno: i na artstation: https://www.artstation.com/artwork/jean-reno-8bb26933-7baf-46dc-9389-1ee96ece2de9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Chyba brakuje mu kawałka głowy z tyłu u góry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackTheRippy Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Jedna rada, zanim zabierasz sie za likeness to musisz przestudiowac dokladnie ksztalt czaszki i miesni twarzy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted July 20, 2015 Author Share Posted July 20, 2015 Dajesz radę, więc coś pewnie mam spaprane. Najbardziej mnie ciekawią właśnie konkrety co źle zrobiłem, a potem z czego to wynika. Bo jeśli zrobiłem błąd anatomiczny, to logiczne że nie nauczyłem się anatomii. Tylko nie wiem gdzie te błędy robie, po to pokazuje je na forum ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted October 28, 2015 Author Share Posted October 28, 2015 Po długiej przerwie, przeplatając naukę programowania na studia z Blenderem stworzyłem moją wizję kombinezonu, a raczej jego górnej części, dla żołnierza przyszłości czy cos takiego. Koncepcja była w pełni moja, zdaję sobie sprawę z raczej mało praktycznych kształtów i sensu większości elementów, ale nie o to tu chodzi. Na końcówce projektu usłyszałem parę słów krytyki, które okazały się słuszne, lecz nie byłem już w stanie ich poprawić mimo kolejnych godzin dłubania. Więc zostawiam takie jakie jest. Lekkie post w szopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Crab Knight. rycerz high poly 500k rycerz low poly 200k scena w Blenderze 1,1kk blender+zbrush+ subsancepainter. Textury: zbroja 4k, hełm i miecz 2k. Spędzony czas(powinno być dwa razy mniej...): modelowanie 27h, texturowanie 5h, zrobienie sceny 5h. Koncept na podstawie: https://www.artstation.com/artwork/Y8Q2d Still z Blendera: Rendery z marmoseta: Sketchfab(tylko dla odważnych!): https://sketchfab.com/models/fbf173ad4f074a89bcdb19b736f2d81f Breakdown modelowania(gif): http://i.imgur.com/dBp5Vqy.gif Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted December 10, 2015 Share Posted December 10, 2015 Model bardzo wierny jeśli chodzi o koncept. To nad czym powinieneś pracować to tekstury. Prosi się o dokładniejszy gloss/rough. Na razie jest bardzo generic + domalowane miejscami. Wykorzystaj mapę AO i Cavity by pozwolić wejść zanieczyszczeniom w zakamarki a krawędzie zbroi mieć bardziej wypolerowane. Jeśli korzystasz z Substance będziesz w stanie łatwo uzyskać dużo realistyczniejszą bazę generyczną a pozostały czas jaki Ci zostanie to praca nad urozmaiceniem tej generyczności + dodaniem jakiś ładnych przetarć z palca itd. Scena z rycerzem: Powyższe uwagi by tą secenę bardzo poprawiły (tekstury zbroi). Druga sprawa to DOF, charakterystyka tego obiektywu trochę nie pasuje do tego ujęcia. Zwróć uwagę, że wąski zakres ostrości sprawił że twoje detale na teksturze są praktycznie całkowicie rozmyte, rozszerz ten zakres lub wyostrz bardziej na przodzie pancerza, tak by jak największa część powierzchni płaskiej która pokrywa kadr była ostra. Ostatnia rzecz to światło, można by tutaj trochę więcej poeksperymentować. Poczytaj trochę więcej o oświetleniu trójpunktowym. http://livesound.pl/tutoriale/artykuly/4463-systemy-oswietleniowe-oswietlenie-trojpunktowe polcam Ci też świetną książkę: http://helion.pl/ksiazki/cyfrowe-oswietlenie-i-rendering-wydanie-ii-jeremy-birn,cyfos2.htm Jak zwykle czekam na więcej :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Pracuję teraz nad postacią barbarzyńcy, walczę z anatomią ciała. Jak generalnie widzę u siebie progress to itak widzę że wygląda to bardzo słabo. Nie wiem co mi umyka, że moja praca nie wygląda dostatecznie dobrze. Wydaje mi się że rozumiem większość mięśni na ciele człowieka, ale nie umiem tego przenieść na moją prace. I nie wiem czy to się sprowadza do konkretnych pojedynczych poprawek i proporcji czy ogólnego przebudowania i zmiany trybu pracy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vdirectcor Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Powiększ odrobinę dłonie bo wyglądają jak u dziewczynki. Palce u stóp wyglądają jak u szkieletu. Górna część ciała wydaje się odrobine za mocno wyciągnięta w przód przez co łydy wygladają jak łuki. Ogólnie wygląda całkiem fajnie :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackTheRippy Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Wiedza to jedno, umiejetnosci to inna rzecz. Widac po tej pracy, ze wiesz gdzie sa miesnie, ale musisz zaczac tez myslec o warstwach nad nimi(skora, tluszcz), ktore sie deformuja. Jesli chcesz byc lepszy w anatomii, musisz sie bardziej w to zaglebic, np. biceps nigdy nie ma takiego ksztaltu jak u Ciebie, gdy laczy sie z przedramieniem, gdybys sprawdzil gdzie sie konczy to bys wiedzial :) I tak jest z wiekszoscia miesni, trenuj, ucz sie, wszystko przyjdzie z czasem. Anatomii sie uczysz cale zycie :)) Na pierwszy rzut oka: - Miesnie nigdy nie beda wyciete tak idealnie, wiec zacznij od wygladzenia krawedzi miedzy nimi, ale nie smoothem, a jakims claybrushem. - Triceps/miesien ramienny zle zrobione, deltoid tez - plecy za plasko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted October 2, 2016 Author Share Posted October 2, 2016 (edited) Cześć. Ostatnie miesiące pracowałem nad odwzorowaniem postaci z konceptu, link tutaj: http://i.imgur.com/m792IIy.jpg Projekt zacząłem w okolicach kwiatnia. Więc prawie pół roku temu. Myślę że prawdziwy okres pracy nad nim trwał coś koło 3 miesięcy, może troszkę mniej. W życiu sporo się działo. Model ma około 100k trisów, mogłoby być spokojnie nawet i z 50-60k ale szkoda mi czasu na optymalizacje, a dużo by to nie wniosło. Textury mają 2 razy po 4k i jedna jeszcze dodatkowo wyszła pod koniec 2k bo o zębach i jamie ustnej zapomniałem. Sclupt zbrush. Retopo 3dCoat i blender. Włosy blender. Renderowane w marmosecie i post pro w szopie. artstation: https://www.artstation.com/artwork/QLKDL Edited October 2, 2016 by Olekja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olekja Posted February 18, 2017 Author Share Posted February 18, 2017 Charmander w wersji zmęczonej życiem. Zbrush, keyshot, photoshop, blender. Wiecej na artstation: https://www.artstation.com/artwork/koRPy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Trochę dziwne te białawe odbicia skoro tło jest niebieskie. Jak na mój gust zbyt ludzkie ramiona, jakoś nie pasują do stworka. Ten poprzedni, czerwono-biały bardzo fajny, chociaż na koncepcie szmatki są bardziej kudłate i przez to wygląda bardziej dziko, twój ma takie cywilizowane, równo uczesane te szmatki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Hej, to zacznę od końca ;) Charmander wygląda dziwnie. Tzn. jego skóra które mi kojarzy się z jakimś embrionem a nie jeszzczurką ;) Chętnie bym zobaczył jego całą sylwetkę. Barbarzyńca, kupa roboty. Wygląda fajnie lae na koncepcie ma ciekawszą, dynamiczniejszą pozę - ugięte nogi, światło uwdatnia pozę, widać, że zaatakuje. Twój jest bardziej symetryczny, proste nogi sprawiają wrażenie, że są trochę za krrótkie. Na koniec model kulturysty. Zgadzam się co do anatomii w 100% z Jackiem. Widać, że nie do końca rozumiesz co się dzieje. Ale mi na pierwszy rzut oka najbardziej przeszkadzały tam proporcje. Jakoś nogo albo są za długie albo tułów za krótkie- patrząć od pasa w dół wyobrażam sobie kogoś wyższego a od pasa w góę kogoś niższego (lub szerszego). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now