peter_f Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 Witajcie, Po dłuższej nieobecności na naszym forum chciałbym zaprezentować ilustrację stworzoną we współpracy ze Sławkiem Ostrowickim dla francuskiego pisma "Science & Vie Junior - Hors-serie"; #107; The First World War; august 27th. Obrazek ten stanowi okładkę artykułu nt. użycia okrętów podwodnych U-35 w pierwszej wojnie światowej. Praca nad tą ilustracją była wielką przyjemnością, bowiem Sławek (na forum: pixel-factory) to jeden z najlepszych grafików jakich znam. Wiedziałem, że model, który tworzył będzie najwyższej jakości i dostarczony w tempie ekspresowym. Jak zwykle Sławek wywiązał się z zadania w 200%. Do mnie należało stworzenie kompozycji projektu w oparciu o layout artykułu, potem sceny, morza, modelu frachtowca (wielkie dzięki za pomoc dla Waldka Góralskiego, który wsparł mnie swoją fachową wiedzą i elementami jego modeli) i na koniec: postprodukcja. Elementy CG - morze, modele, elementy postpro - odkosy, ogień, dym. Na koniec mały progress obrazu. Wszelkie uwagi i komentarze jak zawsze mile widziane. Pozdrawiam serdecznie Piter Detale obrazu: Fantastyczny model Ubotta U-35 stworzony przez Sławka: Model frachtowca mojego autorstwa (z elementami modeli Waldka Góralskiego): Progress tworzenia ilustracji:
Azbesty Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 jak zawsze świetnie chociaż troche mnie martwi zanużenie ten okręt nie zabardzo przypadkiem jest na powierzchni wody?
FF Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 Szczena opada, od pełni szczęścia brakuje mi tylko renderu bez postpordukcji żeby zobaczyć ile jej tu jest bo to zawsze w Twoich pracach robi na mnie największe wrażenie. Gratuluje i pozdrawiam
2013 Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 Wspaniała scena, świetne modele, niesamowity warsztat Panowie, gratulacje!
Pixel-Factory Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 Piotrze jak zawsze praca FANTASTYCZNA. Ja po pierwsze dziękuję za zaproszenie do współpracy :D Z mojej strony dodam że modeling unwrap i praca nad teksturami trwała 6 dni więc tempo było szalone . Jedynym problemem było zgromadzenie w ciągu kilkunastu godzin materiałów ( zdjęć , rysunków) potrzebnych do pracy . Dziękuję sklepom modelarskim które podesłały część materiałów i ukierunkowały mnie w poszukiwaniach reszty dokumentacji. Piotr umieścił już moje rendery , ja dorzucam jeszcze wycinek textury 1:1 ( cały unwrap okrętu zmieścił się na dwóch mapach , jednej 16K i drugiej 8k zawierającej kiosk działo i detale pokładu )
STRZYG Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 Takie soczyste prezentacje to sól CG ziemi :)
jaras Napisano 30 Wrzesień 2014 Napisano 30 Wrzesień 2014 pierwsze wrazenie - skala fal w stosunku do okrętów kompletnie nie leży, oświetelenie też - reszta okej :)
Hynol Napisano 2 Październik 2014 Napisano 2 Październik 2014 Bardzo przyjemnie się to ogląda. Super praca jak dla mnie. Jaras pewnie ma rację, ale nie przeszkadza to cieszyć się obrazkiem :). Pewnie zadam jakieś głupie pytanie, ale nigdy nie zgłębiałem jakoś specjalnie tematu wody morskiej z tak mocnymi falami i turbulencjami. Piana na falach jest robiona na shaderze czy dodawana w post?
polka dot Napisano 2 Październik 2014 Napisano 2 Październik 2014 rewelacja Panie, zadziwia mnie Twoja umiejętność połączenia pracy kilku osób w spójną ilustrację o dużej wartości artystycznej. ciekawi mnie, czy trenowałeś kiedyś tradycyjny warsztat? super klimat obrazka. postaci wyszły sztucznie, za to w powietrzu czuć lodowatą bryzę oblepiającą skórę. kadr wydaje się za ciasny - ujęcie wyłącznie akcji odbiera scenie dynamiki. myślę, że gdybyś skontrastował to ze "spokojną" (a raczej jednolitą) tonią oceanu lub nieba, samo zdarzenie zyskałoby na wadze. wspaniałe modele - widać, że dopieszczone w detalu ale tylko tam, gdzie grafika tego wymaga - i to się ceni
artzgodka Napisano 2 Październik 2014 Napisano 2 Październik 2014 Super, przyjemnie się na to patrzy !!!
peter_f Napisano 6 Październik 2014 Autor Napisano 6 Październik 2014 Dzięki ogromne za komentarze i rekomendację. Wszystkie opinie i uwagi biorę sobie do serca. Szkoda, że takiej ilustracji nie mogę wrzucać w WIP (ze względu na umowę), bo widzę, że takie spojrzenie z boku przez innych dostarcza wielu cennych uwag, których się nie dostrzega pracując samemu. Mam nadzieję, że następnym razem będzie lepiej. @Azbesty: Dzięki, całkiem możliwe, że jest jak mówisz. Ułożenie okrętu zostało mocno sprecyzowane przez osobę art directora. @FF: dziękuję bardzo, szczerze mówiąc różnica jest w tym przypadku nie największa między renderem a postpro. @2013: dziekuję bardzo :) @Pixel-factory: Sławku wielkie dzięki za wszystko. Jak zawsze jesteś the BEST. @STRZYG: dzięki ogromne :) @jaras: dzięki bardzo, dałeś mi do myślenia, następnym razem będzie lepiej. Nie jestem pewien oświetlenia, bo ono w całości jest z 3D. @Hynol: bardzo dziękuję. Piana na falach jest w shaderze. Opracowałem ją jakiś czas temu i się jakoś sprawdzała, przynajmniej w jednym przypadku, jak tu: Odkosy przy okręcie to postpro (niestety na RealFlow mnie nie stać) @polka dot: dzięki bardzo. Kompozycja ciasna to prawda, choć musiałem się dopasować do layoutu artykułu, bloków tekstu itd. Ale może faktycznie spokojniejsze morze by się lepiej przysłużyło całości. Zamawiający chciał sztormową dość pogodę, ale i tak fale są skalą nie takie. @artzgodka: dziękuje bardzo.
Egahen Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Jak dla mnie prace są niesamowite. Abstrahując od techniki, to świetnie się na nie patrzy i bardzo czuć klimat i atmosferę. Jestem na tak:)
PLS Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Świetna robota. Ta woda zawsze wychodzi Ci niesamowicie. Potrafisz bardzo fajnie ustawić kolorystykę ilustracji. O samych okrętach już nawet nie będę wspominać bo po prostu ryją beret, podobnie jak samoloty:]
Rekomendowane odpowiedzi