Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mnie w Blendzie glownie odstrasza interfejs ktorego zwyczajnie nie trawie. Jest prawde mowiac mega niewygodny w obsludze. W maxie czuje sie jak w domu. Struktura i sposob dzialania dla mnie osobiscie jest mega jasna, klarowna i wygodna, wiec nawet gdyby w Blende wmontowali nawet zderzaczh hadronow, to i tak bym pracowal nadal na maxie:)

 

Jezeli komus pasuje tamtejsze srodowisko to prosze bardzo. Instalowac, pracowac, cieszyc sie.

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Mnie w Blendzie glownie odstrasza interfejs ktorego zwyczajnie nie trawie. Jest prawde mowiac mega niewygodny w obsludze. W maxie czuje sie jak w domu. Struktura i sposob dzialania dla mnie osobiscie jest mega jasna, klarowna i wygodna, wiec nawet gdyby w Blende wmontowali nawet zderzaczh hadronow, to i tak bym pracowal nadal na maxie:)

 

Jezeli komus pasuje tamtejsze srodowisko to prosze bardzo. Instalowac, pracowac, cieszyc sie.

 

hehehe 3dsmax i blender to są dwa przeciwne światy nie dziwie ci się jak całe życie spędziłeś w jednym swiecie ja np dostaje wymiotów tak samo jak ty gdy mam zrobić coś w maxie, czy widzę u znajomego jak coś robi. Ty masz tak z blenderem :D to jest opór ciekawe. pokazuje jak różne są gusta :D

Napisano (edytowane)

Ja się tam zgadzam, że Blender ma w wielu dziedzinach do podgonienia, nie spocznę i będę je wytykał puki krew w żyłach płynie. Szczególnie jeśli chodzi o te najbardziej olewane przez Blender Foundation, heh.

 

Mimo to, kiedyś sobie zrobiłem taki eksperyment. Ok ZBrush ma lepszy sculpt, Mari ma lepszy Tex Paint, Maya więcej tooli do animacji, Max więcej modyfikatorów i trochę mniej bolesny UV do niektórych zadań, Modo ma kilka super tooli do modelowania, Softimage ma super modeling i ICE, nodalne cząsteczki i symulacje, choć w sumie jak brać najlepsze to Houdini... a no jeszcze muszę czymś renderować, czyli jeszcze Arnold + jakiś inny renderer który umie wypiekać bo Arni tego nie potrafi, Vray? Co jeszcze, a no tak post effects, czyli Nuke i After Effects. Motion tracking na szczęście mnie nie bawi, albo nie miałem okazji potrzebować.

 

Wyszło dziesięć programów bez motion trackingu, każdy jest lepszy od Blendera, ale nie potrafi wszystkiego, niektóre mają również mocniejsze i słabsze strony... pomijając fakt, że mnie nie stać, to pracować w tylu softach, choćby hobbystycznie, to byłby wielki ból.

 

Takie moje spojrzenie na tą sprawę. I niech mi ktoś jeszcze raz wytknie, że narzekam ostatnio dużo na Blendera, to jest po prostu szorstka miłość! :)

 

PS, heh zapomniałem o Substance Designerze, ale może to już lekko naciągane? :)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

@n-pigeon patrząc na to co się teraz dzieje, to taniej zostać studentem. Płacisz czesne, walczysz o przetrwanie, albo robisz kolejny kierunek dla frajdy. Część softu za free, cześć za dogodną cenę i heja! Dzięki temu tniesz koszty i rozwijasz skilla. Oczywiście tylko nieliczne programy pozwalają na pracę, ale zawsze to kolejne wyjście z sytuacji.

Napisano

Blender nie ma nielogicznego interfesju, to poprostu inny paradygmat. Na szczescie ja zatwardzialy maxowiec przy ktorejs probie przekonałem się do UI blendera i smialo moge powiedziec ze maxowe UI jest nielogiczne i niewygodne. Max wszystkie opcje ktore ma do zaoferowania, ma powciskane gdzies w modyfikatorach, nawet jesli to cos nie powinno funkcjonowac jako modyfikator. Brak podzialu na tryb obiektowy, edycji itd. Najlepsze ze niektore toole sa jeszcze gdzies pochowane odrebnie jak bone tools czy light listener itp. Chce zrobic uv? znow musze dodac modyfikator, bo przeciez nie dalo sie zrobic jakiegos niezaleznego edytora mapowania. Max potrafi przy odpalania outlinera, edytora uv, baku lagowac na pare sekund od tak dla zasady. Co z tego ze viewport potrafi uciagnac biliony poly przy zadowalajacym fpsie gdy laguje przy czynnosciach ktore nie powinny wplywac na fps. Pamietam jeszcze czasmy max8 i 9 gdy ladowaly sie w normalny czasie, teraz laduje sie "godzine" po to by zaoferowac nam praktycznie to samo co w starszych wersjach.

 

Z reanimatorem sie zgodze odnosnie tego ze faktycznie max i maya sa dobre od lat i dlatego nie potrzebuje takiego rozwoju. To wciaz cinema, modo i blender musza gonic by dojsc do tego etapu co wykupione programu autodesku. Jednak gdy juz te maly programy dogania te kolosy, to AD bedzie musialo zaczac wprowadzac normalne updat'y do swoich softow. Dziadkowe userbase kiedys wymrze, a ci mlodzi juz dawno szukaja alternatyw dla softu AD. Z dnia na dzien nikt nie rzucia maxa i mayi, zwlaszca majki, ale max moze niedlugo zdechnac jak softimage. Mysle ze archviz i gameart smialo mozna robic w majce juz od pewnego czasu, max nie ma nic ciekawego do zaoferowania procz swoich lagow ;)

Napisano

jest popularny bo pokolenie które go używa i jest czołówką graficzną wtedy nie miało nic innego do wyboru... ale nowe pokolenie już sięga po alternatywy cinema/modo/houdini

Napisano

W pomocy co chwile pojawiają sie tematy nowych ludzi dotyczących maxa. Raz na jakis czas trafi sie blender. Modo chyba jeszcze nie spotkałem na tym forum.

Twoj argument jest invalidą.

Napisano
W pomocy co chwile pojawiają sie tematy nowych ludzi dotyczących maxa. Raz na jakis czas trafi sie blender. Modo chyba jeszcze nie spotkałem na tym forum.

Twoj argument jest invalidą.

 

trudno żeby na forum maxa było wiecej pytań o blendera.. troche myślenia proszę.

 

zresztą i tak na tym forum najwiekszy ruch jest w tematach o blenderze

Napisano (edytowane)
trudno żeby na forum maxa było wiecej pytań o blendera.. troche myślenia proszę.

 

 

Tyś pewnie maksiarz?? ;D Jak nie to nie wiem co tu robisz ;)

 

 

Max3d.pl

Polish cg vortal

Największe forum cg w kraju. Kazdy z branzy predzej(zazwyczaj) czy później tu trafia. Mimo tego blendera cos malo. Pewnie zdarzaja sie tez wyjątki siedzace caly czas na forach blendera, wystarczy porównać tamtejszego fronta z tym ;)

Edytowane przez Reynevan
Napisano

jak blendera mało? największy ruch na tym forum jest w tematach blenderowych więc.. nie dokońca kminię. Co do pytań świerzaków to jest ich masę na stronie blendera.. co jest oczywiste gdy świerzak wpisuje forum blender.. odsyła do forum blendera nie forum maxa. to że ta strona jest czołówkąpolskiego CG to wiedza już osoby ogarniete

Napisano

Mnie również można zaliczyć do fanboyów Blendera i całkowicie zgadzam się z tym co napisał Temporal.

Zacząłem od Blendera i od kilku lat pracuje mi się w nim świetnie, świetny soft. W celu rozwoju niecały rok temu postanowiłem nauczyć się 3DS Maxa głównie z tego powodu że jest popularny - podejść było kilka aż w końcu się przełamałem. Ciągle używam go tak jakbym gryzł gwoździe. To co robie w 3DS Maxie jestem w stanie zrobić w Blenderze kilka razy szybciej mimo że w obydwóch programach nagminnie korzystam ze skrótów klawiatury.

 

W 3DS Maxie brakuje fundamentalnych funkcji i narzędzi. Jedne z nich to sprawdzanie długości krawędzi bezpośrednio na modelu (jest plugin oraz zwykły measure tool który podaje wartości gdzieś w bocznym okienku, no ale to nie to co bym chciał), quad-chamfer (Blender posiada go odkąd pamiętam), skrót pozwalający tworzyć ngony - jest cap poly ale nie działa tak jak trzeba, a o cap holes sie nie wypowiadam, nie wiem kto go wcisnąć do modyfikatorów (w Blenderze wystarczy wcisnąć klawisz F by z zaznaczenia stworzyć ngon), normalny edytor UVek a nie przez modyfikator i wiele więcej. No i jeszcze waga 3DS Maxa, czyli jakieś ~2GB w przypadku gdy Blender waży jakieś 100Mb.

Napisano
jak blendera mało? największy ruch na tym forum jest w tematach blenderowych więc.. nie dokońca kminię.

 

Z czego wiekszosc postow to pewnie twoje :p

 

 

Skoro mowisz ze mlode pokolenie siega po alternatywy to przynajmniej spróbuj to udowodnic. Ogloszenia o prace-max. Najwieksze forum cg w PL-max. Najpopularniejszy program-max. Najwieksze serwisy z tutorialami-max(blendera dopiero zaczynaja brac). Autodesk na gieldzie- w góre ;p

Napisano

Dowody podalem, czekam na twoje. Liczy sie dziś? Widzisz liczbe przeglądających? ;P Raczej ilosc komentarzy nie powinna sie liczyc, wiele to spam(to co my teraz robimy). Dodatkowo jest mnostwo tematow swiezakow maxowych pozostawionych bez odpowiedzi(w tym moje). Nie mam nic do blendera. Jak zaczynałem to betony poleciły mi maxa, jeszcze nie znalem tego forum. Gdybym znal to pewnie jakis fanatyk jak ty przekonal by mnie do blendka :p

 

Wlasnie spojrzalem na newsy...

http://max3d.pl/news/6588/corona-renderer-dla-3ds-max-licencjonowanie-i-ceny

Cos duzo komentow jak na upadajacy program.

Napisano

Corona nie jest programem autodesku. :)

 

 

no niestety na uczelniach starzy prof. ciagle wciskają maxa. bardziej ogrnieci luzie się zastanawiają czy napewno potrzebują tego programu a nie ślepo idą w to.. i potem rodzą się takie kwiatki na tym forum jak ostatnio dziewczyna która była w szoku jak dowiedziała się ile max kosztuje i chciała dofinansowanie i firmę założyć tylko poto żeby w sumie kupić maxa. Ja bym osobiscie wolał maję. Jedyne zastosowanie maxa jakie widzę to jest rynek archwiz, gdzie kupujesz cały ogrom modeli i trzaskasz zlecenia w ten sposób. patrzac dziś. :D nie wiem Mi Blender wystarcza w zupełności.. fluidy lepsze by się przydały i tyle

Napisano
quad-chamfer
Masz nieaktualne informacje. Quad chamfer był jednym z głównych nowych ficzerów w maxie 2015. ;)

 

Ja zaliczyłem 2 przesiadki. Z blendera do majki i z powrotem. Jak przestawiałem się na majkę to znałem tylko podstawy 3d. To już wystarczyło żebym kompletnie się zawiódł topornością modelowania i mapowania. Po 2 latach nauki i pracy w majce wróciłem do blendka gdy dodali n-gony. Wtedy jeszcze bardziej go doceniłem. Kilka razy mniej kroków do wykonania większości rzeczy w modelowaniu. Nawet po wchłonięciu Nexa maya nie ma dla mnie nic do zaoferowania.

Z drugiej strony jakbym był riggerem lub animatorem to bym nie wrócił do blendka.

Napisano
Co za barany wydają corone na upadający program, prawda?...

 

Nie. corona została napisana z myślą o stillach, i rynkiem arch-wiz. Najbardziej popularnym softem na tym rynku jest 3dsmax. Dlatego na niego wpierw wyszła corona. Wyczuwam trochę ból dupy u ciebie. 3dsmax od dawna nie miał ciekawego updejtu, w sumie gdyby wziąć ten program goły to wypada słabo, ratują go ogromna baza pluginów. Autodesk ostatnio skupił się na mayce. :) Cinema c4d i Modo przejmą rynek 3dsmaxa za parę lat jak nic się nie zmieni to widać :)

Napisano

2015 mial poprawe wydajnosci viewportu chyba o 40% z tego co pamietam. Przesiadlem sie z 2013, wielka roznica.

Max potrafi przy odpalania outlinera, edytora uv, baku lagowac na pare sekund od tak dla zasady.

Outliner tez juz nie potrzebny... Niby tacy na czasie jestescie a wypominacie stare bledy, moze tez zaczne wynajdywac jakies stare pierdoly przed updatami do blendera?

Cinema c4d i Modo przejmą rynek 3dsmaxa za parę lat jak nic się nie zmieni to widać :)

A autodesk bedzie siedział z założonymi rekami? Wybacz, bardziej wierze doswiadczonej firmie z milionami$ za pasem, niz prorokowi z jakiegos forum... Moze tak mialo byc, naturalna kolej rzeczy. Moze nie kalkuluje sie utrzymywanie dwoch wielkich programow, max lub majka miala upasc? Rynku nie przejma zadne cinemy i flądry, autodesk na to nie pozwoli.

Napisano

k narazie to nic nie robi.. Cinema, Modo, Houdini wprowadzają ficzery które usprawniają pracę ogromnieee.

 

Pozwolił po przez nie wykupienie tych firm kiedy były młode.

Napisano
A autodesk bedzie siedział z założonymi rekami?
Od kilku lat wychodzi im to świetnie. Jeden update modo/ cinemy to jak 3 maxa/majki.

O blenderze nie wspomnę, jednak tutaj trzeba dodać że czasem to przez nadrabianie zaległości. Anyway, nadal kilkukrotnie szybszy development niż max/maya.

 

Może byłoby lepiej gdyby zarząd autodesku zamiast podcierać się waszymi złotówkami i dolarami przeznaczył więcej kasy na faktyczny rozwój softu. W 2010 roku CEO Autodesku zarabiał około 5 razy więcej niż wszyscy deweloperzy majki razem wzięci. Teraz wyjdzie trochę mniej bo zespół powiększył się o ludzi od Softka i wykupionych pluginów.

http://wiki.blender.org/index.php/User:Ton/Autodesk_report

http://investors.autodesk.com/phoenix.zhtml?c=117861&p=irol-reportsAnnual

Napisano

Ja tylko się odniosę do tej słynnej popularności Maxa - typowy student architektury mający zerowe pojęcie o grafice 3D wklepie w google: wizualizacje; architektura; nauka - w dowolnym języku. Pierwsze 10 stron to w 90% 3ds max i assety do niego, nie dlatego że jest wyjątkowo dobry tylko przez wiele lat nie istniała żadna inna alternatywa. Tak jakoś zaczęło się toczyć i toczy się do dzisiaj, popularność rzadko kiedy idzie w parze z jakością.

Napisano

Outliner i stare bledy? Dopiero 2015 dostal nowego outlinera, troche pozno jak na takie podstawy. Jak blender nie mial ngeonow to wszyscy wytykali to jako duza wade i wsumie mieli racje. Od kiedy blendera ma ngonki wyglada jak noramlny soft, max pomimo blagan uzytkownikow nowego outlinera wprowadzil dopiero niedawno :D Jakis kolo wczesniej tworzyl taki plugin outliner, by uzytkownicy maxa mogli normalnie pracowac. Btw ciekawe czy w maxie wrescie naprawiono zepusty edytor uvw ktory jeszcze w 2009 dzialal normalnie, pozniej pare wersji dalej zmienili ikonki i czasami funcje relax wariuja na takiego fajnego bugi. Ogladam w necie tutka jak gosciu pokazuje jak mapowac a zaraz sam sie zastanawia co sie dzieje na ekranie. Jak to zobaczylem to tylko w smiech i przypomnialy mi sie moje problemy z genialny unwrapem :) Max im dalej tym gorzej. Bez tych wszystkich ficzerow dzialal stabilniej. Jedna z lepszych wersji maxa to wlasnie 2009.

Napisano
A co z game artem? Tez go wybierali tylko dlatego ze nie istniala zadna alternatywa?
Też. Max był w pełni wyposażony (jak na tamte czasy) gdy inne softy były w powijakach albo dopiero zaczynały powstawać. Tylko to było 2 dekady temu. W międzyczasie status konkurentów maxa zmienił się totalnie. Taka Majka z 2004 deklasowała maxa na wszystkich płaszczyznach. To był główny powód dlaczego ADSK wykupił Aliasa, żeby majka nie robiła im konkurencji. Starzy majkowcy ci powiedzą że od 2005 roku już nie robiła...
Napisano

Jak na ironie watki o nowej wersji max, mayi czy substance designera schodza na dyskusje o blenderze, tak watek o blenderze schodzi na dyskusje dotyczaca maxa i autodesku :D W pewien sposob i ja sie do tego przyczynilem, ale wsumie to troche jednak zabawne :D

Napisano
W 3DS Maxie brakuje fundamentalnych funkcji i narzędzi. Jedne z nich to sprawdzanie długości krawędzi bezpośrednio na modelu (jest plugin oraz zwykły measure tool który podaje wartości gdzieś w bocznym okienku, no ale to nie to co bym chciał)

Nie brakuje, tyko nie jest tak jak byś chciał xD

cap poly ale nie działa tak jak trzeba, a o cap holes sie nie wypowiadam, nie wiem kto go wcisnąć do modyfikatorów (w Blenderze wystarczy wcisnąć klawisz F by z zaznaczenia stworzyć ngon)

Nie musisz do tego używać modyfikatorów i osobiście ustawiłem to sobie pod shift+c xD

normalny edytor UVek a nie przez modyfikator

To że jest przez modyfikator nie przeszkadza a czasem się przydaje. Jak chcesz to po zrobieniu UV możesz to skonwertować na Editable Poly i z głowy

 

Nie wiem czy ja jestem jakiś dziwny, ale nie znam żadnego interfejsu który by mi się nie podobał - naprawdę. ZBrush jest OK, Houdini OK, Max OK, Maya OK itd. Jedyne czego nienawidzę to zmuszanie do zmasowanego używania skrótów (w sensie że inaczej nawet podstawowych rzeczy nie zrobisz), a to dlatego, że jak uczysz się wielu programów po trochu to po prostu łatwo wylatują z głowy lub się mieszają (w takiej sytuacji człowiek po prostu uczy się skrótów wolniej - powoli z czasem). Masa skrótów do zapamiętania na start najmniej będzie chyba przeszkadzać tym, którzy zaczynają używać dany soft naprawdę często (bo np. są początkujący, albo po prostu mocno zdeterminowani i mają więcej czasu)

Napisano

owszem jeśli skróty są jak w maxie przypisywane bez myślnie na zasadzie niech QWER będzie tym a niech ludzie to pamiętają potem. W blenderze wszystkie skróty mają sens bo są po prostu pierwszymi literkami od wyrazów i tak R to jest skrót od rotate S to jest skrót od scale G to jest skrót od Grab, F to jest skrót od FILL, ctrl+b to jest bevele i tak dalej... po za tym jeśli się czegoś niepamieta to wystarczy wcisnąć Spacje i wpisać to czego szukasz i już :)

Napisano

Nie widzę nic złego w skrótach pod W,E i R. Są całkiem wygodne. Też nie widzę problemu z skrótami w blenderze, wszystko jest w menusach i toolbarach, w ogóle nie trzeba korzystać ze skrótów jak ktoś nie chce.

Napisano
Nie widzę nic złego w skrótach pod W,E i R. Są całkiem wygodne. Też nie widzę problemu z skrótami w blenderze, wszystko jest w menusach i toolbarach, w ogóle nie trzeba korzystać ze skrótów jak ktoś nie chce.

 

Jak się korzysta z wielu programów to się robi problematyczne Adobe np ma też wszystkie skróty na tej samej zasadzie jak Blender. może na siłe szukam minusów ale no takie moje zdanie :D

Napisano
owszem jeśli skróty są jak w maxie przypisywane bez myślnie na zasadzie niech QWER będzie tym a niech ludzie to pamiętają potem)

QWER też są sensowne - nic nie musisz pamiętać oprócz tego, że pierwsze klawisze od lewej są od tego. Nie chodziło mi o nawigację itp., to akurat chyba każdy od razu zapamięta jakie by nie było xD

Nazewnictwo w programach potrafi być różne i często jest tak, że nazwy się nie pamięta lecz tylko kojarzy (przypominasz sobie dopiero jak zobaczysz np. w rozwijanym menu). Dlatego wyszukiwarka na starcie często nie pomoże (taka wyszukiwarka jest bardzo dobrym dodatkiem dla trochę wprawionych - wiem bo non stop tego używam w różnych programach). Jeśli jest zmuszanie do używania masy skrótów to jest raczej źle, ale to i tak nie problem obecnego Blendera, tylko innych programów - np. UVLayout jest dobrym przykładem

To oczywiście nie jest jakaś tragedia nie do ogarnięcia - w takich sytuacjach często robię sobie własny spis skrótów podzielony na kategorie i często jest tak, że wystarczy gdzieś tam kątem oka zerknąć aby sobie wszystko przypomnieć. Czasami też tak jest że np. skrótów jest naprawdę masa i listę ciężko ogarnąć, ale pamiętasz że w skład skrótu wchodził np. "Ctrl" to sobie podświetlasz wszystkie skróty na liście które wykorzystują Ctrl i wtedy jest już o wiele łatwiej znaleźć co trzeba.

Tak czy siak po prostu im więcej jest możliwości dobrania się do danej opcji, tym lepiej, a łatwiej niż nazwy i kombinacje jednak zapamiętują się wykonywane czynności w menusach (wtedy nawet jak coś zapomnisz, to jest duża szansa że sobie przypomnisz jak zobaczysz menu). Do jak największej ilości rzeczy przyciski + po najechaniu na przyciski podgląd skrótów to najlepsza opcja (i Blender też tak ma jak coś).

Blendera jakiś czas temu oglądałem któryś raz z kolei bardzo pobieżnie, im mocniej będzie doganiał produkty Autodesku, tym bardziej będę się nim interesował, ale na razie jeszcze poczekam co będzie. Jeśli Autodesk będzie nadal tak stał w miejscu to mam nadzieję, że w którymś momencie Blender zacznie poważnie kopać go po zadzie xD

Napisano

ym. nie wiem jak w innych programach ale ja wszystkie skróty jakie są mi potrzebne mam ustawione na myszce oprócz TAB R G i B. Tych skrótów których ja używam raptem jest 10.

 

więc gadanie że do blendera to trzeba znać miliard skrótów jest śmieszne..

Napisano
ym. nie wiem jak w innych programach ale ja wszystkie skróty jakie są mi potrzebne mam ustawione na myszce oprócz TAB R G i B. Tych skrótów których ja używam raptem jest 10.

 

więc gadanie że do blendera to trzeba znać miliard skrótów jest śmieszne...

 

Teraz nie widzę żeby ktoś tak gadał, ale za czasów starego blendera potrafiło być tak, że jak ktoś pytał jak coś zrobić bez skrótu to mógł być zjechany. Kiedyś zapytałem się blenderowców (ale to było naprawdę dawno temu), na ile da się pracować bez używania skrótów to dostałem odpowiedź, że skróty to mus i że to nie powinien być problem dla kogoś kto podchodzi do programu poważnie xD

Nie dyskutowałem na ten temat - założyłem że to prawda i pomyślałem, że po prostu trzeba trochę poczekać...

Blender mnie ogólnie zawsze interesował - już od pierwszych jego otwartych wersji które też sobie sprawdzałem, ale jakiegoś parcia na ten sof nigdy nie miałem (choć jak będzie wszystko szło w takim kierunku jak teraz to na bank się zmieni)

Napisano

albo jak niechce ci się uczyć skrótów klawiszowych to...

 

oglądasz ten 23 minutowy filmik i robisz sobie własne menu które wywołujesz jakim kolwiek klawiszem jaki sobie ustawisz... i wrzucasz w te menu co tam potrzebujesz. :D

 

[video=youtube;pim5YIfWv-M]

Napisano

Własne menu, własny toolbar czy własne ustawienia w properties. Póki sprowadza się to do kopiowania istniejących rzeczy jest to arcybanalne, tak samo jak dodawanie macko w majce. Nie trzeba znać nawet podstaw pythona.

Napisano
Własne menu, własny toolbar czy własne ustawienia w properties. Póki sprowadza się to do kopiowania istniejących rzeczy jest to arcybanalne, tak samo jak dodawanie macko w majce. Nie trzeba znać nawet podstaw pythona.

 

mogli by zrobić taką opcje make menu. i masz liste wszystkich funkcji blendera i sobie wybierasz i potem na koniec press key. i done :)

Napisano

Hmm. W blenderze 2.72 jest 1593 operatorów. Wyświetlanie wszystkich w formie listy to byłby koszmar.

Jest do tego sensowna opcja już od dawna. W infobarze klikasz Help -> Operato Cheat Sheet. Odpalasz edytor tekstu, wybierasz tekst-block który się wygenerował i masz wypisane wszystkie operatory blendera. Uruchamiasz opcje Find i szukasz czego ci potrzeba.

Napisano
Hmm. W blenderze 2.72 jest 1593 operatorów. Wyświetlanie wszystkich w formie listy to byłby koszmar.

Jest do tego sensowna opcja już od dawna. W infobarze klikasz Help -> Operato Cheat Sheet. Odpalasz edytor tekstu, wybierasz tekst-block który się wygenerował i masz wypisane wszystkie operatory blendera. Uruchamiasz opcje Find i szukasz czego ci potrzeba.

 

ja wiem jak znaleźć operator nie no tam by się je jakoś pogrupowało i tak dalej. ale chodzi mi żeby zrobić taki mini interface wiesz do robienia własnego menu tak jak jest do robienia skrótów..

Napisano

To jest świetny pomysł na addon. Już ktoś tutaj pisał o addonie do robienia addonów. Floo, Ty albo nawet ja, nie pamiętam. Kiedyś bardzo chętnie się zabiore za takie coś.

Napisano (edytowane)

@Monio Jest już coś podobnego w addonie, jeżeli chodzi o zarządzanie menu:

Wazou Views Menu pozwala w preferences ustawiać które opcje chcemy mieć włączone dla menu. Gdyby tam wrzucić wszystko co jest istotne, podzielić na grupy można, by sobie tworzyć swobodnie własne menu, ale klepania kodu jest całkiem sporo.

 

W sumie to aż dziwne jest że nikt nie wpadł na pomysł aby zrobić skrypt jako przycisk "create button"gdzie po jego kliknięciu wklejamy tooltip + opcja zapisz menu i mamy to samo co w mayce. Wielu osobom ułatwiło, by to życie.

 

edit:

Jest jeszcze coś takiego jak Addon Template Generator

Edytowane przez floo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności