Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 4.09.2022 o 13:43, maciek.m napisał:

Polecam przeszukać internet i znaleźć zdjęcia reklamowe tego modelu albo podobnych. Bazując na nich zrobić takie samo oświetlenie i studio. Nie polecam też mieszania stylów, oświetlenie z hdrki gdzieś na zewnątrz a auto w studio czarnym stoi, gryzie się to. Ustaw też jakiś fajny kadr zapisz kamerę i kombinuj z oświetleniem aż wyjdzie coś fajnego. Pamiętaj że studio, samo tło też musi być jakoś oświetlone żeby zarysowała się sylwetka auta. 

Ja robiąc teraz swoje bmw, codziennie przeglądam zdjęcia z sesji aut. Zapisuje do folderu interesujące oświetlenie czy kadry które potem próbuje odwzorować. Na prawdę sporo czasu na to poświęcam, albo na dobór odpowiedniego materiału, i porównuje czy ten plastik bardziej błyszczy, czy przyjmuje więcej światła i refleksów z otoczenia, czy ma strukturę. Myślę że czarny plastik na grillu przerenderowalem ze 30 razy zanim uznałem że jest zadawalajacy.

Dzieki @maciek.m Probuje cos szukac: Na ten moment zrobilem taki render na bialym tle:

 

white_studio.jpg

  • Like 2
Napisano

Jeśli to test renderu z "Powrotu do przyszłości" w polskiej wersji to lewitujące auto jak najbardziej na plus 👍🤩
A jak nie, to weź go postaw na ziemi 😉 
IMO ekspozycje masz za wysoko ustawioną i wszystko takie przejaśnione.

  • Like 1
Napisano

Dalej lewituje 😉. Jak stawiasz auto na podłożu, zanurz opony w nim, zasymuluje to ugięcie opony od ciężaru. Ogólnie czerwony kolor jest bardzo ciężki do renderow czy zdjęć, łatwo go przepalić. Nawet w pro kampaniach aut często przepalają czerwony lakier. 

Wszystko już ładnie wygląda poza opona. Dopracuj materiał, dodaj oznaczenia i będzie piknie.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

No właśnie za duży specular chyba jest na tych oponkach, ale jest lepiej. A i to foto coś słabej jakości. Jak chcesz to podeślij to ci powiększe topazem.

Edytowane przez michal1
  • Like 1
Napisano

Hej ,dzieki panowie. Zrobilem: zmienilem kolor lakieru na czarny, wreszcie polozylem pojazd, stonowalem kolory oraz oteksturowalem opone :

 

oficial_render_passat1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Znacznie lepiej 👍 Ale za mocny Sharp mask! No ale kontrast pasuje do obrazka wiec spox 🙂
Jak już pisałem wcześniej, nie przejmowałbym się stawianiem HDRki na tło. Jak dysponujesz małymi zasobami obliczeniowymi to idź w jeden dobry backplate z obrazka. Na to Shadow i reflection catcher i masz kadr załatwiony. Na Pixabey'u masz mnóstwo dość OK jakości JPGów na tło. Albo zakup sobie na gumroadzie jakiegoś paka... widziałem tam nawet całkiem dobre CC0 obrazki za free 🙂 Poszukaj, ściągnij i korzystaj.  
Niektóre trzeba odszumić i usunąć bending... ale teraz to nie problem i za darmo są narzędzia do tego typu zadań. Gdzieś nawet widziałem resize'era opartego na nodach co sobie nawet dobrze radził.. i był za free... tylko nie zanotowałem jak się nazywał 😐 jak wpadnę ponownie na ten soft to ci podeśle linka, czy cuś 🙂 

Mam - ten soft to https://github.com/JoeyBallentine/chaiNNer

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Coś źle robisz, tło dalej pixeloza. Hdrke używasz tylko do oświetlenia i refleksów. Renderujesz cień podłoża na przezroczystości i zdjęcia które masz do hdrki wklejasz w Photoshopie. Tylko wcześniej wstaw zdjęcie na tło do 3d żeby dobrze perspektywę kamery ustawić.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Baba-jaga jakaś ukradła ci połowę odbicia nieba 😉 - Chodzi mi o ciemność na górnych krawędziach obrysu auta 🙂 
ALE da się to naprawić! czy-damy-rade_2020-02-01_21-51-02.jpg
Wybrałbym tez inne zdjęcie... bo teraz mam wrażenie że ta czerwona rura z tego "bojlera" obok zacznie tankować samochód od góry... albo mam jakieś skrzywienie i zaczynam widzieć coś czego niema 😄  (czego nie wykluczam! 🤪)

Nie jestem pewny czy też samochód, porównując go z drabinką od bojlera 🙂 nie wydaje się zbyt mały - ale to już czepialstwo 😉 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Po odbiciach na aucie widac że źle jest hdrka ustawiona. Widać całą hdrke rozłożona na planie, dla tego też pol szyby jest czarne. Musisz jej zadać full dome, żeby była rozłożona na bazie sfery wokół całego auto, albo jak to się tam robi w blenderze. Pamiętaj też o tym aby obróć hdrke tak aby zgrywała się ze zdjęciem, żeby nie było tak że w drzwiach będzie się odbijał zbiornik zza auta. Ustawiłbym też większą moc świecenia hdrki bo są za ciemne odbicia. Spróbuj też opony na odwrót ustawić, czyli napis ciemniejszy opona jaśniejsza i bardziej błyszcząca. Pamiętaj też o wyłączeniu refleksów z podłoża które daje cień pod autem, żeby nie odbijał się w aucie. 😉

I fakt auto trochę za małe do zdjęcia, możesz je obrócić przez co będziesz miał miejsce na powiększenie go.

Edytowane przez maciek.m
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

O! No coraz lepiej!
Jeszcze tylko w przedniej szybie dodać odbicia (znowu ta Baba-jaga 🙂).
Pyszczkowi autka dać więcej miejsca od lewej krawędzi renderu (mały oddech), trochę niebieskiego z refleksów wywalić i będzie elegancko 🙂  Ewentualnie zadbać o odbicia jakiegoś drzewka na masce aby sie zgadzało z tłem 🙂  No i została jeszcze lewitacja tylnego koła... stawiam na to że masz auto krzywo ułożone bo to drugie tylne wpada w asfalt 🙂 
Do "ugięć" opon użyj Lattice. Przypnij koło i Latice do jakiegoś obiektu który się nie kręci ale jest powiązany z kołem, zmodyfikuj dół siatki Lattice aby wyglądał podobnie jak u mnie. No i masz koło które się kręci a i opona się dogina do podłoża... oczywiście nie przesadź i nie zrób kapcia... bo lewarka ci nie pożyczę! Sorry ale co do tego mam dość restrykcyjne przepisy 😉

kola Latice.jpg

Animation.gif

Edytowane przez Mortom
  • Like 5
Napisano (edytowane)

Hej, z racji tej ze uznalem ze jestem zadowolony z moich renderow Passata, chcialbym rozpoczac kolejny projekt. ( w zasadzie dokonczyc tego czego nie skonczylem 😄 )

Zamierzam wymodelowac Mercedesa AMG GT 2017 Roadster/coupe. 

 

blueprints_mercedes.gif

Mercedes-Benz-AMG_GT_C_Roadster-2017-1280-05.jpg

Edytowane przez Akierek
Napisano

Bardzo fajny passat, ale mi też brakuje użycia tego triku z lattice który opisał Mortom - niewiele pracy a dodaje dużo realizmu. 

Gdzie się zaopatrujesz w takie rysuny techniczne samochodów z rzutami ze wszystkich stron i podanymi wymiarami?

  • Like 1
Napisano
2 minuty temu, EthicallyChallenged napisał:

Bardzo fajny passat, ale mi też brakuje użycia tego triku z lattice który opisał Mortom - niewiele pracy a dodaje dużo realizmu. 

Gdzie się zaopatrujesz w takie rysuny techniczne samochodów z rzutami ze wszystkich stron i podanymi wymiarami?

Wpisuje w google grafika nazwe samochodu+ blueprints i szukam 🙂

  • Thanks 1
Napisano

Najbardziej mi się podobaję felgi i ich materiał. Ale mógłbyś jeszcze przy tym posiedzieć, na pewno można więcej z tego wyciągnąć. Pozdro!

Dasz boczną teksture oponki? Bo ja mam bieżnik michelin a bok goodyear xd.

  • Like 1
Napisano

Mercedes to duże wyzwanie sciagnij sobie masę zdjęć referencyjnych, polecam strone netcarshow.com. Ja tak samo jak kolega uważam że powinieneś jeszcze posiedzieć chwilę nad Passatem i go dokończyć. Zaczyna to ładnie wyglądać i fajnie było by to dokończyć. Są jakieś szczeliny pod ramkami szyb, świeci tam słoneczko 😛 w kołach też pustka, żadnej tarczy czy hamulca. Oponka jak już mówiłem powinna być na odwrót kolorystyka i bumb dużo za duży. Szyby gdzieś ginął na renderach. 

Ja bym dokończył te pierdółki i zrobił 3 4 ujęcia końcowe z obróbka i wtedy zaczal nowy model.

Screenshot_20220911-165757_Opera.jpg

  • Thanks 1
Napisano

Nie ma tragedii, ale jest sporo niezgodności. Przyjrzyj się przetłoczeniu z wlotem za przednim kołem, cały bok i tylnie nadkole, sam tył i płaszczyzna miedzy tylnymi światłami. I ja bym tylnie światła wycinał po zagęszczeniu, one się licują z karoserią, teraz nie potrzebnie psujesz sobie nimi siatkę. Jeśli robisz wersje kabrio to cały dach ze słupkami A i przednią szybą zrobiłbym jako osobna bryła, tak samo jak ze światłem, żeby nie psuć sobie siatki.

  • Thanks 1
Napisano

Dzieki za komentarz 🙂 zrobilem tak jak mowisz , czyli poprawilem siatke przy swiatlach i bede je wycinal dopiero po zageszczeniu i na shrinkwrapie. Przetloczenie poprawilem. A co do dachu i slupkow A to one mialy juz podzial na inna bryle z tym ze nie dalem materialu na nich 🙂

 

amg_podglad5.png

Napisano

Jak potem i tak robisz detale z shrinwrap, to bym też pozbył się z bazy tego przetłoczenia na błotniku i drzwiach. Tylko przeszkadza na tym etapie w ładnym rozłożeniu siatki i uzyskaniu prawidłowych kształtów karoserii. To samo na masce - te przetłoczenia mają zły kształt 2017-mercedes-amg-gt-roadster-top-roof-d, poza tym w bazie są nie potrzebne. Ogólnie baza powinna być jak najprostsza, co się da zostawić na później lepiej pominąć w bazie. Kształt lamp przednich mocno odbiega od pierwowzoru. 

  • Thanks 1
Napisano

Najn najn 😅. Tylnie wloty później, zrob tylko obrys ostry tych wlotów. Środki nadkoli osobno. Tył strasznie krzywy. I coś mi nie pasuje ze wszystkimi ostrymi przetłoczeniami, pokaż siatkę bez wygładzenia. Na tym etapie wszystkie ostre przetłoczenia nie robisz z dodania Lini blisko siebie tylko z creasa albo z różnych płaszczyzn wygładzonych na innym kanale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności