Jump to content

Teczka 3D : Samochody


Recommended Posts

Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było. Rób jeden model dłużej, ale dokładnie. Jeśli się uczysz i robisz dla siebie tempo pracy nie jest tak istotne. Wgryziesz się, wypracujesz własną metodę i zaczniesz trzaskać modele szybko. Przez jakiś czas w ogóle na to forum nie zaglądałem, ale widzę że nadal są osoby które Ci pomagają i tłumaczą wiele rzeczy więc wypadałoby się im odwdzięczyć dobrym modelem ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 448
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hej, dawno mnie tu nie bylo, ale to nie oznacza ze sie poddalem 🙂 Zrobilem sobie takiego Campera, ktory mial byc wrzucony do sceny, ale postanowilem go troche wyrenderowac.  

Sorka za mazanie po Twojej pracy (jak zwykle za szybko i trochę przesadziłem z niektórymi rzeczami), ale tak szybciej pokażę o co mi chodzi: - przede wszystkim, rozdziel plany- im dalej od oka kamer

W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.

Posted Images

Akierek musisz pokonać swoją największą słabość. Czyli modelowanie byle jak aby coś tylko było.Rób jeden model dłużej, ale dokładnie

 

Irytuje mnie takie gadanie. Skad mozesz wiedziec ze nie poswiecam duzo czasu na modelowanie obiektow? Poswiecam i to duzo. Wiec nie pisz w ten sposob. Mozesz wytykac bledy i krytykowac ale bez takich nie prawdziwych informacji, bo to nie prawda. Nie robie niedbale modeli, to jeszcze raz powtarzam. Stosuje sie do referencji i tyle, moze czasami sie zbyt pospiesze z pokazaniem efektow, ale poprawie pozniej.

Link to post
Share on other sites

Akierek Sebazx6r ma rację. Refka, refce nie równa. Po co wywarzasz otwarte drzwi? Po co się męczysz i modelujesz ze zdjęcia gdzie jest rzut izometryczny, skoro łatwiej, szybciej, lepiej/dokładniej z "przekroju". Musisz nauczyć się wyszukiwać dobre zdjęcia. Rysunki techniczne są najlepsze aby złapać proporcje detalu. Później jak masz "bazę", rzeźbisz z tego co masz [zdjęcia zrobione z różnej perspektywy]. Nie irytuj się. Chłopaki chcą Ci naprawdę pomóc. To nie wstyd popełniać błędy przy modelowaniu. Wstyd ich nie korygować. Spokojnie :) Tak jak napisał ktoś powyżej, nie śpiesz się. Robisz to dla siebie.

Link to post
Share on other sites

Powinno Ci się przydać

 

https://www.google.pl/search?q=trabant+kopf&tbm=isch&tbs=rimg:CW53n0ro50ggIjhj7F6Syn9ZzIs_1y2nLZZhJpg3f0dGyN6dpoQn85uxusEIxP9uH2fSxJKpv5TZCliLMPOdw85LrESoSCWPsXpLKf1nMEfsz3oz7YU8cKhIJiz_1LactlmEkR_14t5TBTAXrEqEgmmDd_1R0bI3pxHV5McA3SQ_1RyoSCWmhCfzm7G6wEVTdKIQK9sluKhIJQjE_124fZ9LER3rX66zc9YbQqEgkkqm_1lNkKWIhFU3SiECvbJbioSCcw853DzkusREf-LeUwUwF6x&tbo=u

 

Dodatkowo mała podpowiedź. Jeśli modelujesz silnik, gaźnik lub inną część mechaniczną i nie wiesz z jakiej bazowej formy wyjść, ściągnij sobie z internetu zdjęcia uszczelek. 99 procent uszczelek przylega do całego obrysu danego elementu. Odrysowywujesz kształt, "wypychasz" i już masz gotową bryłę. Jeśli kształt u góry jest inny niż na dole. Odrysowywujesz dwa kształty z uszczelek i starasz się to wszystko połączyć w całość [bridge].

 

Powodzenia. I weź to świecę zrób na tip top. To jest Twoja zapłata dla mnie za udzielenie kilku wskazówek. Cześć!

Edited by gigant84
Link to post
Share on other sites

Na dole jest gwint, a Ty chyba zrobiłeś dookoła wcięcia. Korpus (nakrętka) ma ostrzejsze krawędzie i większe szlifowania. Ta część nad nią jest bardziej wypukła. "Bariery upływu prądu" ta górna część powinna się schodzić do środka. Pod nimi nie powinien być prosty walec tylko obły. Ta góra wygląda trochę jakby się "nażarła pączków" :D

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wrocilem do modelowania. Silnik mnie jednak przerosl, chociaz w przyszlosci powalcze moze jeszcze o niego. Teraz staram sie wymodelowac wnetrze Trabanta. Prosze o wyrozumialosc, bo to moj pierwszy raz kiedy modeluje wnetrze samochodu.

 

jPhdAH0.png

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy