Jump to content

Oj Ada no


ojadano
 Share

Recommended Posts

Moje prywatne prace nie projektowe, właściwie rysuje na co mam akurat ochotę lub chce nauczyć się czegoś nowego. Jestem po PJATK w Wawie (strata czasu i pieniędzy nie polecam) z wykształcenia jestem designerem nowych mediów (cokolwiek to znaczy ;) uznaje że jestem samoukiem.

Link to comment
Share on other sites

Co mi się najbardziej podoba: świetnie ujęłaś gibkość myszek na pierwszym arcie. Aż cięzko oderwać od nich wzrok :) Twarz możnaby trochę poprawić, ale ogółem świetny art. Ogólnie ciekawie operujesz teksturą, jak na początek teczki, jest super!

Link to comment
Share on other sites

Hej Ada,

 

Ogólnie to bardzo dobra wrzuta. Najbardziej podoba mi się przedostatnia praca ze względu na klimat i przede wszystkim kolory, nie wiem czy to zamierzony zabieg ale mała postać chyba nie wytrzymała widząc takiego potwora :D. Tak samo ostatni portret ma przyjemne dla oka barwy, twarz delikatnie potraktowana w kontraście do ubrania z wyraźną teksturą i włosów, które w kilku miejscach są zaznaczone linearnie.

 

Moim zdaniem najgorzej wypada druga praca ze względu na słabo widoczne różnice w dalszych planach. Pierwszy plan jest w porządku ale to co dzieje się dalej jest trochę nieczytelne i przez to praca traci na głębi. Jeśli chciałaś uzyskać np. efekt mgły albo pary wodnej od wodospadu lub gorącego źródła pod skałami to warto by było to jakoś zaznaczyć, jeśli nie to spójrz na ten przykład (http://www.tvanthof.com/wp-content/uploads/2014/08/drawings_226.jpg), jest tam inne oświetlenie więc tym się nie sugeruj, mam na myśli jedynie ideę rozdzielenia planów, która jest czytelna po pierwszym spojrzeniu na obrazek. Jeśli nie widziałaś jeszcze tutoriali Shaddiego to poniżej podam link, on tam w prosty sposób tłumaczy o co chodzi w tej technice:

 

 

W trzeciej pracy mam wrażenie, że jest zbyt mało miejsca pomiędzy pojazdem? na którym siedzi kobieta, a krawędziami "płótna". Krótko mówiąc ściśnięta kompozycja i tutaj pokusił bym się raczej o horyzontalne ustawienie płótna z naciskiem na większą przestrzeń w kierunku w którym zwrócony jest pojazd.

 

PS. To w Wawie na PJtce też jest tak źle ? Ja studiowałem "chwilę" (2 lata) na wydziale w Gdańsku i też żałuję tej decyzji z tych samych powodów. Jedyne co dobrze wspominam z tej uczelni to lekcje japońskiego :P.

Link to comment
Share on other sites

Chyba mało przestrzeni w tym ostatnim. Pomogły by gradacja waloru, odseparowanie budynków, niebo.

Skoro już walczysz z tematem to czemu unikać perspektywy? pewnie nie wyjdzie od razu ale nei próbując i uciekając od tematu też nie da się daleko zajść.

 

btw. Czemu nie robisz Tonków z Tortem:)?

Edited by biglebowsky
Link to comment
Share on other sites

Niezłe te pracki, Ciri całkiem spoko, a ta ostatnia praca bardzo fajna (lubie takowe klimaty :D) natomiast ta pani stojąca w ciemnościach na pierwszym planie ledwo widoczna, moze by nieco więcej swiatla odbitego zeby zasugerowac ze ktos tam jednak stoi bo sie zlewa z tłem dosyc mocno..?? albo odwrotnie i więcej jasnego swiatla przed nia zeby sylwetka wyskoczyła, tak jak to bezbłędnie wyszło z tą panią na dalszym planie..?? No i do końca nie jestem pewien czy to coś co tam lata jest dla dziewczyn jakims zagrozeniem.. czy raczej środkiem transportu.Np gdyby pojazd emitowal jakies czerwone swiatlo, albo strzelał, albo gdyby dziewczyna celowala w niego bardziej sugestywnie to by moglo nieco bardziej zasugerowac kontekst. Warto by pomyślec o takich rzeczach na przyszlość, wymyślic sobie jakies backstory i starac sie go sukcesywnie realizowac. .. kolory moim zdaniem fajnie siadły, ogólnie dobry art, gdby nieco nad nim jeszcze popracowac wyszlo by cudo.. :D napieraj napieraj, :D :D pozdro

Link to comment
Share on other sites

Krzyknela bym Pocahontas i Venellope Von Schweetz (a nie, Venellope postanowila zostac prezeydentem wiec sie nie kwalifikuje) i w sumie tyle, lista disneyowskich ksiezyczek sie nam konczy. Jest jeszcze Kuzco :)

A Mulan fajnie wyszla, zbroja swietnie narysowana.

Link to comment
Share on other sites

Mam psychologiczny zgryz że na fotach. A może nie to że na fotach a to że jednak widać że zakrywasz nimi różne niedostatki. Nie ustawiasz postaci w perspektywie, są troszkę sztywne, światło niespójne. Ale przebija w tym jakaś wrażliwość i stroje też z pomysłem. Zainwestuj w skill i przestań łazić na skróty.

Albo inaczej. Mam takie odczucie, może mylne oczywiście, że gdy tylko natykasz na problem to nawet nie próbujesz z nim zawalczyć a natychmiast wciskasz ctrl+V

Edited by biglebowsky
Link to comment
Share on other sites

Lubję to!

 

Jedyny mały szczegół który mnie gryzie to przełamanie formy tym sześcianem na końcu rur wchodzących do hełmu. Nie do końca się zgrywa z krzywizną sfery i jakoś tak mi tu nie pasuje, szczególnie, że reszta ilustracji bardzo dobra.

Link to comment
Share on other sites

Woda zdecydowanie zbyt spokojna, w pobliżu smoka powinny być jakieś fale, statku gdyby nie @rymin to w ogóle bym nie zauważył. Może przesuń kadr w prawo, bardziej zza statku, widok do góry na smoka... no i te góy lodowe (o ile w ogóle to są góry), wyglądają dziwnie, nawet jak na futurystyczne.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnia ilustracja wg mnie najlepsza. Kolory ją bardzo bronią :) Mimo tego głowa jest za duża co to reszty ciała. Nie rozumiem też za bardzo ocb z jej butami/stopami.

 

Tak ogólnie co rzuciło mi się w oczy przy wszystkich pracach to to, że słabo opisujesz bryłę, tzn po prostu wiele rzeczy jest płaskich jak np ( w tej ostatniej ) ta czerwona tkanina - mimo, że kształt sugeruje zmianę formy to walor już w ogóle nie.

ZAPAMIĘTAJ, ŻE ZMIANA BRYŁY = ZMIANA WALORU

Jedziesz dalej ! :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy