Skocz do zawartości

Zbrush z Zmodeler'em czy tradycyjny soft


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Miałam zamiar wgłębiać się bardziej w modelowanie polygonowe(do tej pory głównie sculpt), dokładniej w Cinemie 4D. Czy uważacie, że nowe narzędzie Zmodeler w Zbrush'u jest dużo efektywniejsze, niż do tej pory znane tradycyjne modelowanie w softach typu 3ds max itd? Jestem trochę skołowana czego się uczyć.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak umiem, studiuje grafike na ASP. Najbardziej kręci mnie organika. Wiadomo, że Zbrush najlepszy. Potrzebuję jednak czasami wymodelować jakieś przedmioty i ogólnie chciałabym nabyć więcej kompetencji w tym zakresie ;). Pracy w organicznym 3D prędko nie znajdę i chciałam alternatywnie celować w infografiki i motion graphic, stąd między innymi wybór Cinemy(no i jest mega przyjazna w porównaniu do np. Maxa). Wizualizacja produkty też by się czasami przydała, modele low poly do gier.

Napisano
Tak umiem, studiuje grafike na ASP. Najbardziej kręci mnie organika. Wiadomo, że Zbrush najlepszy. Potrzebuję jednak czasami wymodelować jakieś przedmioty i ogólnie chciałabym nabyć więcej kompetencji w tym zakresie ;). Pracy w organicznym 3D prędko nie znajdę i chciałam alternatywnie celować w infografiki i motion graphic, stąd między innymi wybór Cinemy(no i jest mega przyjazna w porównaniu do np. Maxa). Wizualizacja produkty też by się czasami przydała, modele low poly do gier.

 

Słuchaj tak czy siak będziesz musiała nauczyć się jednego i drugiego, ja na twoim miejscu nauczyłbym się zBrusha umiesz rysować więc poleci ci to bardzo łatwo i będziesz czuła się jak ryb w wodzie.

 

Polemizowałbym z tym że nie znajdziesz na zbrusha zleceń, zbrushowcy są bardzo poszukiwani. wręcz powiedziałbym że będzie ci się bardzo ciężko przebić z motion i infografikami.. a osoba która umie rysować i jest na ASP. zbrusha ogarniesz mega szybko.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Skąd takie akurat pytanie?

 

Posadź osobę która nie umie rysować i posać osobę która umie rysować. Zrób im 4H szybkie szkolenie na temat Z'tki, i przyjdź wieczorem i będziesz miał od jednej jakaś kluskę. a od drugiej będziesz miał postać. (przetestowane na wielu concept artystach w studiu :P) (terminy...)

Napisano

bierz się za Cineme :) Zmodeler jest dla obecnych-zaawansowanych użytkowników i zapełnia luke Zbrusha w tym obszarze, nie trzeba skakać do innych softów. Jeśli nie znasz go za dobrze, łatwiej i szybciej zrobisz model w Cinemie

Napisano

Maciek Jutrzenka źle mnie zrozumiałeś. Ja znam Zbrusha w stopniu średniozaawansowanym, to nie tak, że mam zamiar uczyć się go od zera. Dłubię typowo postacie, a chciałabym zacząć modelować przedmioty. Co do pracy nie zgodę się - w infografikach jest niski próg wejścia, a zleceń z tego co widzę jest dużo. Przy Sculpt'cie trzeba mieć mocne portfolio na start. Z resztą przepraszam, ale nie tego dotyczy moje pytanie, ja mam już od dawna przemyślaną ścieżke kariery ;).

 

1pudel jeśli znam Zbrusha na poziomie organicznym, uważasz, że wystarczy mi on w zupełności do modelowania polygonowego? Trochę razi mnie brak 4 okien widokowych. Mój chłopak na początku dziubał w Zmodeler'ze, później bawił się w 3dsmax'ie i jednak było mu chyba wygodniej w tym drugim. Chętnie posłucham opini ludzi, którzy przesiadali się z innego softu na Zmodeler'a. :)

Napisano

Ja osobiście głównie zajmuje się modelingiem HP.. i praktycznie nie używam tego widoku 4 okienkowego zawsze jadę na 1 dużym viewporcie zresztą nie tylko ja pewnie :P Jeśli sytuacja tak wygląda to oczywiście że ucz się MODO albo Cinemy c4d.

Napisano

 

Polemizowałbym z tym że nie znajdziesz na zbrusha zleceń, zbrushowcy są bardzo poszukiwani

- - - Połączono posty - - -

 

taa jasne... pokaż mi gdzie tak zbrushowców strasznie poszukują...

 

a wracając do pytania to zbrush nie zastąpi tradycyjnego softu, niestety

Napisano

Dobry program do modelowania typu max, modo, cinema, maya itd. plus zBrush do detalu. Takie jest moje zdanie. I w tej chwili, nie wazne, ktory wybierzesz, bo wszyskie oferuja podobne funkcjie, to tylko kwestia preferencji.

Jesli zechcesz bazowac tylko na zbrushu, to pewne rzeczy trudniej bedzie zrealizowac(czytaj wiekszym nakladem pracy).

Napisano
...

Posadź osobę która nie umie rysować i posać osobę która umie rysować. Zrób im 4H szybkie szkolenie na temat Z'tki, i przyjdź wieczorem i będziesz miał od jednej jakaś kluskę. a od drugiej będziesz miał postać. (przetestowane na wielu concept artystach w studiu :P) (terminy...)

 

Chyba za bardzo generalizujesz.

A co powiesz o osobach robiacych swietne modele w zbrushu i calkowicie nieumiejacych rysowac?

Tu nie chodzi o umiejetnosci rysowania, tylko o "zmysł graficzny" i wyobraźnię. Jesli widzisz w myślach co chcesz zrobić, to zrobisz to dużo bardziej efektywnie od osoby, która "nie widzi" w głowie tego co chce zrobić.

Napisano
Dobry program do modelowania typu max, modo, cinema, maya itd. plus zBrush do detalu. Takie jest moje zdanie. I w tej chwili, nie wazne, ktory wybierzesz, bo wszyskie oferuja podobne funkcjie, to tylko kwestia preferencji.

Jesli zechcesz bazowac tylko na zbrushu, to pewne rzeczy trudniej bedzie zrealizowac(czytaj wiekszym nakladem pracy).

 

Zastanawiam się, czy poważne studio przyjęło by grafika który ma bardzo dobrze opanowanego Blendera plus zbrush, zamiast tych komercyjnych programów? Jakie jest twoje zdanie na ten temat?

 

Do hard surface Blender sprawdza się doskonale - widzę kilka osób , które robią modele czołgów w 3ds maxie - proste bryły, plus turbosmooth (w Blenderze to odpowiednik subdivision, lub mulitresoution.)

I jestem pewien, że w Blenderze też da radę to zrobić. A potem prosta droga do tworzenia bardziej wymagających brył w Zbrush.

Napisano (edytowane)
stanawiam się, czy poważne studio przyjęło by grafika który ma bardzo dobrze opanowanego Blendera plus zbrush, zamiast tych komercyjnych programów?

Przyjmie (jeśli portfolio będzie wystarczająco dobre) i przeszkoli na program który ma w pipeline. Tak samo przeszkoli Mayowca, jeśli pipeline opiera się na Maxie, i na odwrót.

Jeśli będziesz mógł pokazać przyzwoite siatki w tym Zmodelerze, pewnie też cię przyjmią, bo chyba zasady topologii te same? (jeśli dobrze zrozumiałam ten soft)

 

Natomiast znajomość dwóch albo więcej różnych softów na pewno nie zaszkodzi (im więcej znasz, tym szybciej nauczysz się nowego)

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)
Chyba za bardzo generalizujesz.

A co powiesz o osobach robiacych swietne modele w zbrushu i calkowicie nieumiejacych rysowac?

Tu nie chodzi o umiejetnosci rysowania, tylko o "zmysł graficzny" i wyobraźnię. Jesli widzisz w myślach co chcesz zrobić, to zrobisz to dużo bardziej efektywnie od osoby, która "nie widzi" w głowie tego co chce zrobić.

 

Spytaj ich ile czasu zajeło im dojście do tego poziomu sam jestem taką osobą, o której piszesz. Natomiast no wiadomo że troche gen. i ogólnikowo. no ale sam wiesz doskonale że gdyby to opisać dokładnie to temat rzeka.

 

może rysownicy to było złe określenie, concept artyści.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
Napisano
Zastanawiam się, czy poważne studio przyjęło by grafika który ma bardzo dobrze opanowanego Blendera plus zbrush, zamiast tych komercyjnych programów? Jakie jest twoje zdanie na ten temat?

 

Do hard surface Blender sprawdza się doskonale - widzę kilka osób , które robią modele czołgów w 3ds maxie - proste bryły, plus turbosmooth (w Blenderze to odpowiednik subdivision, lub mulitresoution.)

I jestem pewien, że w Blenderze też da radę to zrobić. A potem prosta droga do tworzenia bardziej wymagających brył w Zbrush.

Da się rade, jeśli masz umiejętności.Program to tylko otoczka i narzędzie, ktore wykorzystujesz.

Jakoś nie jestem zwolennikiem jednego programu i choć kocham Maye, to lubie maxa do modelowania i tak ze wszystkim.

Jeśli latwiej, lub szybciej zrobisz coś w innym programie, to nie zastanawiaj się.

Poznaj soft jaki podoba sie Tobie i działaj w nim.(Kwestia ekonomiczna zmusza do wyboru, jak kogoś nie stac na zakup kilku programów.)

Napisano

 

Mój chłopak na początku dziubał w Zmodeler'ze, później bawił się w 3dsmax'ie i jednak było mu chyba wygodniej w tym drugim. Chętnie posłucham opini ludzi, którzy przesiadali się z innego softu na Zmodeler'a. :)

 

Heh to po co ten temat. Opinie to każdy będzie miał inna i nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi. Myślę ze skończy się to większym mętlikiem w głowie i tyle.

 

Spróbuj wymodzić taki sam obiekt za pomocą Zmodelera i np. Maxa i to w czym będzie Ci łatwiej, przyjemniej stanie się Twoim narzędziem do modelowania:]

Napisano

 

... Mój chłopak na początku dziubał w Zmodeler'ze, później bawił się w 3dsmax'ie i jednak było mu chyba wygodniej w tym drugim...

Słuchaj swojego chłopaka ! Jak jemu jest wygodniej to i Tobie.

Spróbuj pozycji odwrotnej albo poderwij maxa lub modo, moze bedzie Ci lepiej?

Zapoznaj sie z mayka i gwarantuje mile spedzone chwile.

Bez podtekstow...polecam nowe znajomości, może zakochasz sie w którejkolwiek?

Napisano

Zbrush jesli chodzi o hard surface to tylko koncepty. Nie oszukujmy sie nie ma tam 3 widokowo ort, nie ma dobrej opcji do wciagania referencji, perspektywa jest przekłamana, a Zmodeler nadaje sie do konceptow i modelowania hard surface ale nie do tworzenia finalnych produkcyjnych siatek. Maya jest bardzo wygodna jak dla mnie. Z modelerem nie mialem za duzo stycznosci i pomimo posiadania Zbrusha R7 jakos sceptycznie do niego podchodze. Moze byc dobry do robienia subtuli i insert meshy lub prostych elementow. To jest jednak moja opinia i sa wymiatacze ktore w nim nagniata cos wiecej niz ciasto :).

Jesli chodzi o inne softy do modelwonia i Maya to chcialbym sie nauczyc Blendera lub Modo ze wzgledu na cene i zaslyszane opcje. Brakuje mi jednak czasu i mysle ze nauczyc dodatkowych softow typu Substance painter czy designer ze wzgledu na to ze uzupelnialy by mi pipline a nie zastepowaly juz uzywane dosc dobrze zintegrowane narzedzia ktore takze uzywam na codzien w pracy.

 

Tak wiec wedlug mnie zmodelere tak ale nie do precyzyjnych modeli i produkcyjnych siatek. Pozdrawiam.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności