Napisano 7 Maj 20159 l Takiego sobie rzeźbię Skurczybyczka po godzinach od ostatnich paru miechów. Czasu wolnego nie miałem zbyt wiele więc projekt trochę się ciągnie. Planowałem dokończyć tę pracę i wrzucić od razu do Finished ale do tego jeszcze daleka droga więc zakładam WIPa. Na razie prace widziały tylko 3 osoby więc chętnie przyjmę każdy feedback. Docelowo to ma być gameartowy model pod specyfikacje nowych konsolek. Celuje w około 60k trisów i mapki 4k. Ewentualnie 8k jeśli mój złom pozwoli mi na ich wygenerowanie w Substance Designerze. ;) Mam za sobą 90% retopo, te skorupki na grzbiecie do dzisiaj śnią mi się po nocach. ;) Jak zrobię poprawki po waszym feedbacku i dokończę modelowanie low to pokaże co mi wyszło. Tymczasem rendery hi-poly z zetki. Hot or Not? Edytowane 7 Sierpień 20159 l przez Monio
Napisano 7 Maj 20159 l Autor Aha. Nie bazowałem go na anatomi byka! Jest luźno oparty o budowę nosorożców i psowatych. ;) Eksperyment więc feedback wskazany.
Napisano 7 Maj 20159 l Aha. Nie bazowałem go na anatomi byka! Jest luźno oparty o budowę nosorożców i psowatych. ;) Eksperyment więc feedback wskazany. zrobiłbyś mu taki grzbiet aka dinzoaurowaty :D?
Napisano 7 Maj 20159 l Tak jak wyżej+ogon, najlepiej od Stegozaura, ew. Animantarksa czy Kentosaurasa. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/e6/28/49e6282875503580eb337711ab632e6b.jpg Może inne zęby?;p Np. te pierwsze pieskie, albo krokodylecze, oczywiście z usprawieniami;p
Napisano 7 Maj 20159 l Autor Wolałbym uniknąć znacznej edycji tych łusek na grzbiecie. Jeszcze się nie otrząsnąłem z traumy po ich retopologii. Za gruby detal na rormalkę przy planowanym polycouncie, tesselacji i (vector) displacement chciałem uniknąć bo vertex shadery są drogie (może PS5?). Obstukałem prawie 500 tych łusek ręcznie. ;) Następnym razem inaczej bym to wyrzeźbił po prostu, żeby nie wystawały pod tak ostrym kątem. Ogon mi się nie podobał więc faktycznie go przemodeluje. Zrobię z tamtych łusek kolce jak u wyżej wymienionych dinosów. Nad zębami też posiedzę. Edytowane 7 Maj 20159 l przez Monio
Napisano 10 Maj 20159 l Autor Update! Poprawiłem proporcje tego ziomka i popracowałem nad charakterem. Jeszcze ciepłe rendery z cyclesa. Zmiany prezentują się tak: Hiresy: Stary / Nowy Jutro zabieram się za zęby i kolce na ogonie. Pokombinuje jeszcze z detalem na rogach.
Napisano 10 Maj 20159 l Fajny pomysł na stworka. Jesli moge cos dodac od siebie to bym jeszcze bardziej urozmaici ta bryle sylwetki , bo poza fajnym deatalem i rogami bryla jest dosc nudna i prost szczegolnie patrzac z przodu. Chodzi mi o syluete ciała. Nawet nosorożce nie ma jednakowej grubości nóg i katy pod ktorymi sa kosci. Skupilbym sie na nogach bo strasznie prosty krsztal z przodu wyglada. Może skoro to takii mały krepy skurczybyk to troche inspiracji zczerpnac ksztaltujac nogi z buldoga angielskiego. Poza tymn ogi sa na przeciwko siebie bedzie mial problem z bieganiem. Tygrysy przykldowo maja tylne lapy dosc waska i bardzo waska doupke. Tu nogi sa w dosc bliskiem odleglosci nie tak jak u nosorozca gdzie nia ma opcji by zahaczyly o siebie. Przy okazji jak przod bedzie szerszy bardzij od tyly bedzie fajniejsza sylwetka. Nogi tylne tez bym dal juz od pachwin pod wiekszymi katamitak 20-30 stopni by nadalo charactery i tez by pomoglo rozminac sie nogom. No ale to twoj projekt pzdr.
Napisano 28 Maj 20159 l Autor Dzięki za feedback Seba. Bardzo pomocne rady! Kilka dni temu skończyłem robić poprawki na sculpcie i teraz finiszuje retopo. Bezboleśnie udało mi się zrobić synchronizacje siatki low po tak grubych zmianach w proporcjach modelu. Workflow taki: Exporty obu wersji modelu z zetki na jakimś niskim subdivie (tym samym oczywiście), displace na obu żeby pokrył wszystkie verty lowpoly, zrobienie blendshape'a z tych siatek. Potem mesh deform na siatkach low sterowany obiektem z blendshapem. Po całej tej zabawie musiałem poprawiać może z 5 vertów. Będę z tego korzystał nagminie w przyszłości. :) Nie dotykam już sculptu bo trzeba to kiedyś skończyć. Ewentualne poprawki w pozie będę robił już na low. Porównanie poprzedniego passu poprawek i najnowszej wersji:
Napisano 28 Maj 20159 l Strasznie mi się podoba ten potwór. Mało który jeszcze jest oryginalny(choć może się znajdzie podobny). Seba miał racje, teraz raczej jest lepiej. Jestem ciekaw kolorystyki.
Napisano 29 Maj 20159 l Autor Sculptu już nie ruszam. Done better than perfect. Poza tym ja uwielbiam rogi wszelakiego rodzaju. :) To cliche ale w tym stworku to jest kluczowy element designu. W plikach projektowych mam go nazwanego Ring Beast od kształtu w jaki układają się jego rogi. Edytowane 29 Maj 20159 l przez Monio
Napisano 29 Maj 20159 l Stworek jest świetny przez jego charakterystyczny design. Rogi odbiegające od typowego standardu "jednorożca" tworzą ciekawą postać. Ciekawy jestem końcowej kolorystyki :)
Napisano 29 Maj 20159 l Autor Ciekawy jestem końcowej kolorystyki :)Ja też... ja też jestem ciekaw. :D Dzięki!
Napisano 29 Maj 20159 l Witam Bardzo fajna postać. Jedynie do czego osobiście miałbym ale;) to rogi dziwnie się schodzą do siebie, powinny być nieco zakrzywione w przód lub do tyłu by się minęły przy rozrastaniu. Wiem, wiem nie chcesz ruszać modelu, ale to można na gotowym np. softselect i bend lub twist. Poza tym Super.
Napisano 30 Czerwiec 20159 l Autor Skończyłem retopologie. 50.000 trisów. Jakieś 80% czasu poświęciłem na te płytki na grzbiecie... wszystko manualnie. :O Jakbym robił coś podobnego w przyszłości to bym postawił na automatyczną decymacje mesha i potem robił poprawki. Jakość byłaby pewnie mniejsza ale skończyłbym pewnie w 1/3 tego czasu. Możecie obadać topologie w przeglądarce dzięki Marmoser Viewer. Kliknijcie na ikonę z trzema paskami z lewej i wybierzcie zakładkę Topology. http://dl.dropboxusercontent.com/u/141361333/marmo/ring_mesh.html
Napisano 30 Czerwiec 20159 l To ci dopiero skurczybyk...ciekawe czy mu się wygodnie spało na plecach ;)
Napisano 28 Lipiec 20159 l Autor Wyszczerbiał trochę. ;) Wstępna baza do texy robiona w zecie. Detale będę ogarniał w SD.
Napisano 7 Sierpień 20159 l Autor Wreszcie mam czas żeby dokończyć ten projekt. :) Mam zrobione Albedo i trochę masek. Teraz będę się bawił w Substance Designerze z detalem i zrobię Glossa.
Napisano 29 Sierpień 20159 l Autor Skończyłem. :) http://max3d.pl/forum/threads/99132-Posta%C4%87-3d-Ring-Demon
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto