Monio Napisano 7 Maj 2015 Napisano 7 Maj 2015 (edytowane) Takiego sobie rzeźbię Skurczybyczka po godzinach od ostatnich paru miechów. Czasu wolnego nie miałem zbyt wiele więc projekt trochę się ciągnie. Planowałem dokończyć tę pracę i wrzucić od razu do Finished ale do tego jeszcze daleka droga więc zakładam WIPa. Na razie prace widziały tylko 3 osoby więc chętnie przyjmę każdy feedback. Docelowo to ma być gameartowy model pod specyfikacje nowych konsolek. Celuje w około 60k trisów i mapki 4k. Ewentualnie 8k jeśli mój złom pozwoli mi na ich wygenerowanie w Substance Designerze. ;) Mam za sobą 90% retopo, te skorupki na grzbiecie do dzisiaj śnią mi się po nocach. ;) Jak zrobię poprawki po waszym feedbacku i dokończę modelowanie low to pokaże co mi wyszło. Tymczasem rendery hi-poly z zetki. Hot or Not? Edytowane 7 Sierpień 2015 przez Monio
Monio Napisano 7 Maj 2015 Autor Napisano 7 Maj 2015 Aha. Nie bazowałem go na anatomi byka! Jest luźno oparty o budowę nosorożców i psowatych. ;) Eksperyment więc feedback wskazany.
Maciek Jutrzenka Napisano 7 Maj 2015 Napisano 7 Maj 2015 Aha. Nie bazowałem go na anatomi byka! Jest luźno oparty o budowę nosorożców i psowatych. ;) Eksperyment więc feedback wskazany. zrobiłbyś mu taki grzbiet aka dinzoaurowaty :D?
czaaje Napisano 7 Maj 2015 Napisano 7 Maj 2015 Tak jak wyżej+ogon, najlepiej od Stegozaura, ew. Animantarksa czy Kentosaurasa. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/49/e6/28/49e6282875503580eb337711ab632e6b.jpg Może inne zęby?;p Np. te pierwsze pieskie, albo krokodylecze, oczywiście z usprawieniami;p
Monio Napisano 7 Maj 2015 Autor Napisano 7 Maj 2015 (edytowane) Wolałbym uniknąć znacznej edycji tych łusek na grzbiecie. Jeszcze się nie otrząsnąłem z traumy po ich retopologii. Za gruby detal na rormalkę przy planowanym polycouncie, tesselacji i (vector) displacement chciałem uniknąć bo vertex shadery są drogie (może PS5?). Obstukałem prawie 500 tych łusek ręcznie. ;) Następnym razem inaczej bym to wyrzeźbił po prostu, żeby nie wystawały pod tak ostrym kątem. Ogon mi się nie podobał więc faktycznie go przemodeluje. Zrobię z tamtych łusek kolce jak u wyżej wymienionych dinosów. Nad zębami też posiedzę. Edytowane 7 Maj 2015 przez Monio
Monio Napisano 10 Maj 2015 Autor Napisano 10 Maj 2015 Update! Poprawiłem proporcje tego ziomka i popracowałem nad charakterem. Jeszcze ciepłe rendery z cyclesa. Zmiany prezentują się tak: Hiresy: Stary / Nowy Jutro zabieram się za zęby i kolce na ogonie. Pokombinuje jeszcze z detalem na rogach.
Sebazx6r Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 Fajny pomysł na stworka. Jesli moge cos dodac od siebie to bym jeszcze bardziej urozmaici ta bryle sylwetki , bo poza fajnym deatalem i rogami bryla jest dosc nudna i prost szczegolnie patrzac z przodu. Chodzi mi o syluete ciała. Nawet nosorożce nie ma jednakowej grubości nóg i katy pod ktorymi sa kosci. Skupilbym sie na nogach bo strasznie prosty krsztal z przodu wyglada. Może skoro to takii mały krepy skurczybyk to troche inspiracji zczerpnac ksztaltujac nogi z buldoga angielskiego. Poza tymn ogi sa na przeciwko siebie bedzie mial problem z bieganiem. Tygrysy przykldowo maja tylne lapy dosc waska i bardzo waska doupke. Tu nogi sa w dosc bliskiem odleglosci nie tak jak u nosorozca gdzie nia ma opcji by zahaczyly o siebie. Przy okazji jak przod bedzie szerszy bardzij od tyly bedzie fajniejsza sylwetka. Nogi tylne tez bym dal juz od pachwin pod wiekszymi katamitak 20-30 stopni by nadalo charactery i tez by pomoglo rozminac sie nogom. No ale to twoj projekt pzdr.
Monio Napisano 28 Maj 2015 Autor Napisano 28 Maj 2015 Dzięki za feedback Seba. Bardzo pomocne rady! Kilka dni temu skończyłem robić poprawki na sculpcie i teraz finiszuje retopo. Bezboleśnie udało mi się zrobić synchronizacje siatki low po tak grubych zmianach w proporcjach modelu. Workflow taki: Exporty obu wersji modelu z zetki na jakimś niskim subdivie (tym samym oczywiście), displace na obu żeby pokrył wszystkie verty lowpoly, zrobienie blendshape'a z tych siatek. Potem mesh deform na siatkach low sterowany obiektem z blendshapem. Po całej tej zabawie musiałem poprawiać może z 5 vertów. Będę z tego korzystał nagminie w przyszłości. :) Nie dotykam już sculptu bo trzeba to kiedyś skończyć. Ewentualne poprawki w pozie będę robił już na low. Porównanie poprzedniego passu poprawek i najnowszej wersji:
Olekja Napisano 28 Maj 2015 Napisano 28 Maj 2015 Strasznie mi się podoba ten potwór. Mało który jeszcze jest oryginalny(choć może się znajdzie podobny). Seba miał racje, teraz raczej jest lepiej. Jestem ciekaw kolorystyki.
Monio Napisano 29 Maj 2015 Autor Napisano 29 Maj 2015 (edytowane) Sculptu już nie ruszam. Done better than perfect. Poza tym ja uwielbiam rogi wszelakiego rodzaju. :) To cliche ale w tym stworku to jest kluczowy element designu. W plikach projektowych mam go nazwanego Ring Beast od kształtu w jaki układają się jego rogi. Edytowane 29 Maj 2015 przez Monio
segea Napisano 29 Maj 2015 Napisano 29 Maj 2015 Stworek jest świetny przez jego charakterystyczny design. Rogi odbiegające od typowego standardu "jednorożca" tworzą ciekawą postać. Ciekawy jestem końcowej kolorystyki :)
Monio Napisano 29 Maj 2015 Autor Napisano 29 Maj 2015 Ciekawy jestem końcowej kolorystyki :)Ja też... ja też jestem ciekaw. :D Dzięki!
pbcg Napisano 29 Maj 2015 Napisano 29 Maj 2015 Witam Bardzo fajna postać. Jedynie do czego osobiście miałbym ale;) to rogi dziwnie się schodzą do siebie, powinny być nieco zakrzywione w przód lub do tyłu by się minęły przy rozrastaniu. Wiem, wiem nie chcesz ruszać modelu, ale to można na gotowym np. softselect i bend lub twist. Poza tym Super.
Monio Napisano 30 Czerwiec 2015 Autor Napisano 30 Czerwiec 2015 Skończyłem retopologie. 50.000 trisów. Jakieś 80% czasu poświęciłem na te płytki na grzbiecie... wszystko manualnie. :O Jakbym robił coś podobnego w przyszłości to bym postawił na automatyczną decymacje mesha i potem robił poprawki. Jakość byłaby pewnie mniejsza ale skończyłbym pewnie w 1/3 tego czasu. Możecie obadać topologie w przeglądarce dzięki Marmoser Viewer. Kliknijcie na ikonę z trzema paskami z lewej i wybierzcie zakładkę Topology. http://dl.dropboxusercontent.com/u/141361333/marmo/ring_mesh.html
kliment woroszyłow Napisano 30 Czerwiec 2015 Napisano 30 Czerwiec 2015 To ci dopiero skurczybyk...ciekawe czy mu się wygodnie spało na plecach ;)
Monio Napisano 28 Lipiec 2015 Autor Napisano 28 Lipiec 2015 Wyszczerbiał trochę. ;) Wstępna baza do texy robiona w zecie. Detale będę ogarniał w SD.
Monio Napisano 7 Sierpień 2015 Autor Napisano 7 Sierpień 2015 Wreszcie mam czas żeby dokończyć ten projekt. :) Mam zrobione Albedo i trochę masek. Teraz będę się bawił w Substance Designerze z detalem i zrobię Glossa.
Monio Napisano 29 Sierpień 2015 Autor Napisano 29 Sierpień 2015 Skończyłem. :) http://max3d.pl/forum/threads/99132-Posta%C4%87-3d-Ring-Demon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się