Napisano 22 Wrzesień 20159 l Witam Zawsze irytowała mnie praca z group-instances, bo mają potencjał, ale są mało 'user friendly'. Dla tego napisałem wtyczkę do zarządzania group-instances. Wtyczka pozwala łatwo zarządzać dużą ilością obiektów - pozwała je grupować w jeden, i działa to rekurencyjnie, czyli możecie zgrupowane obiekty, wrzucać go kolejnych grup i je łączyć dalej w większe i większe nad-grupy. Wtyczka jest raczej przeznaczona do większych projektów, przy robieniu pojedynczych assetów za dużo wydajność pracy nie wzrośnie, ale im więcej macie powtarzalnych elementów, lub niewiele się różniących, tym bardziej opłacalne staje się jej używanie. Więcej info: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?381665-GroupPro-add-on-for-working-with-group-instances-(commercial) I link dla polaków - z rabatem: https://gumroad.com/l/GroupPro/promocja Jeszcze nie jestem przekonany, ale być może podzielę cenę na dwie: dla indyków niska i dla firm które zarabiają powyżej 50k-100$ $... Wtyczka jest dobrze przetestowana i stabilna. Pracowałem i testowałem ją przy tym projekcie.
Napisano 24 Wrzesień 20159 l Nie jestem pewien, ale czy licencja Blendera czasem nie zabrania robienia dla niego komercyjnych wtyczek? Z tego powodu na przykład nie ma płatnej implementacji V-raya, a jedynie darmowy bridge.
Napisano 24 Wrzesień 20159 l Nie mam chwilowo potrzeby dla takiej wtyki ale kompletnie nie zgadzam sie z kolesiami piszacymi, ze to za duzo. Sprawne zarzadzanie projektem jak masz budzet i terminy ma swoja cene i nie bedzie problemu by tyle wylozyc. Jedyny problem to popularnosc Blendera wsrod takiej grupy i wiedza o takiej wtyczce. Tu pewnie bedzie trzeba nieco poczekac na odpowiednie nasycenie ukladu.
Napisano 24 Wrzesień 20159 l czy licencja Blendera czasem nie zabrania robienia dla niego komercyjnych wtyczek?Nie zabrania. Wymagana jest tylko licencja kompatybilna z GPL, a to wcale nie jest jednoznaczne z brakiem możliwości zarabiania na wtyczce. BlenderMarket widziałeś? Tam znajdziesz wszelakie objaśnienia tej kwestii.
Napisano 10 Listopad 20159 l Genialna wtyczka! Kurde, jak w Sketchupie! Świetne! Cena jest dobra, szczególnie jak ktoś robi w architekturze i ma dziesiątki instancji pogrupowanych w całe rodziny (skomplikowane słupki z detalami pogrupowane w balustrady, okna, drzwi, całe kawałki dróg czy chodników etc).
Napisano 19 Listopad 20159 l Autor Hris - dokładnie, na sketchupie się wzorowałem. Blender ma group instances które działają jak komponenty ze sketchupa, ale zarządzanie nimi w blenderze jest beznadziejne. Blender Foundation jakoś nie widział potencjału w rozwijaniu tej części blendera, więc sam to zakodowałem. Aktualizacja GroupPro (nie chciało mi się tłumaczyć, ale największy ficzer to wypiekanie groupinstances do tekstur jest teraz wspierane przez forka addona Meltdown - wcześniej nie dało sie wypiekać groupinstances do tekstur). Update 1.01: New features: * preventing ability to edit linked library groups - editing linked library objects it is not supported by GroupPro, * 'flip' options correctly stores groups assigned to mirrored objects, * bounding box for edited group is now displayed only for visible objects and bbox is displayed now in xray mode to make it easily visible). In additin I forked Meltdown cycles baking addon, so that it now support baking for GroupPro objects. You can grab it from https://github.com/JoseConseco/meltdown/. It is free addon, but I do not provide commercial support for it, since it was developed by another guy. It will allow you to use Group Instances as hipoly object, and bake them correctly.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto