Sebazx6r Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Własnie oficjalnie ruszył sklep z displcamentami twarzy i spolaryzowanymi texturam w przystepnych cenach. Z textur tych już od jakieś czasu korzystają większe studia produkcyjne. Założycielem strony jest Jeremy Celeste z który miałem okazję rozmawiać jeszce przed ruszeniem strony. http://texturing.xyz/
JackTheRippy Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Sprawna fajna, ale wiesz jak to mozna przetransferowac na model w Zbrushu ? :P Wiem, ze alphy z tego mozna zrobic, ale jakis inny sposob ? Poza uzywaniem projekcji w Mari :))
Sebazx6r Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Napisano 20 Styczeń 2016 Zbrush takiego masywu detalu raczej nie udzwignie ;o trzebaby ciac model. Alphy lub UV. Tylko po co Ci to w zbrushu ;p
Maciek Jutrzenka Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 a mi się właśnie wydaje wręcz odwrotnie. że jedynym softem który aktualnie może obrócić taką ilością geometri żeby to było widoczne jest własnie zbrush... Pomijam wszelakie silniki renderujące gdzie można to wrzucić na displace i jak masz 64 giga ramu to przejdzie. mówię o obracaniu tego w normalnym viewporcie :P
Sebazx6r Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Napisano 20 Styczeń 2016 Do gie to ci nie potrzebne ;p az tak. Do filmu etc. Maciek musialbyc pociac model na kawalki. Godzille jak robili cieli na kawaleki a potem skladali i czyscili seamy w mari. Tu mozna mapke porobic poprostu w mari juz na UV. Po co Ci ta geomtria wtedy?
JackTheRippy Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Ja pytalem, bo widzialem jak Dan Roarty tego uzywal w Mudboxie, ale potem i tak lekkie poprawki robil. Ogolnie swietna inicjatywa, ale ostatnio mialem wrazenie, ze ciagle widze na Facebooku modele z takim samym detalem :d
Monio Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 (edytowane) Jaki zbrush? ;) Żaden komp na świecie ani żaden soft nie udźwignęłyby sculptu postaci i wypalania normali/bumpa/dispa w takiej jakości. Musielibyśmy mówić o skali w miliardach poly a nie milionach (20k^2 * subsampling 2x2 minimum). Nawet jakby go pociać sculpt na setki kawałków to i tak nie będzie się dało tego wypalić w żaden sposób. Trochę kosztują te mapki ale z drugiej strony jak patrze na prace które zostały zrobione z ich wykorzystaniem to myślę że się opłaca na dłuższą metę. Zwrócą się w chwilę. Edytowane 20 Styczeń 2016 przez Monio
Maciek Jutrzenka Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Z tego co wiem w zbrushu mozna osiągnąc detal na chillu który jest nie do wypalenia. Więc te mapki to istny over kill xD poprawcie mnie jeśli się mylę.
olaf Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Jasne ze sie zwraca, politycy sa tak renderowani ;) Ale detal masakruje na pewno zastosowanie bedzie szerokie.
Monio Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Z tego co wiem w zbrushu mozna osiągnąc detal na chillu który jest nie do wypalenia. Da się ale po to jest Decimation żeby zjechać z ilością poly tam gdzie nie ma detalu. Dodatkowo tniesz na mniejsze siatki. Xnormal czy Substance łykają siatki po wiele milionów. te mapki to istny over killNie overkill bo nie korzystasz z nich w zbrushu tylko podpinasz jako gotową texe bumpa albo robisz z nich nową texe projekcjami.
rice Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Mnie zawsze śmieszy jak początkujący dopytują jak robić taki microdetal typu zmarszczki pory itp. Nie zważają że forma kuleje ale co tam pory są najważniejsze. Tutaj przykład zastosowania. https://www.artstation.com/artwork/1bJa2
natas Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Tak się zastanawiam czy sztucznie w np photoshopie da się uzyskać ten spolaryzowany efekt ze zwykłych fot?
Lemonice Napisano 20 Styczeń 2016 Napisano 20 Styczeń 2016 Tak się zastanawiam czy sztucznie w np photoshopie da się uzyskać ten spolaryzowany efekt ze zwykłych fot? Tak, da się. Ten pan opisuje jak to zrobić. https://gumroad.com/l/ViHkw
olaf Napisano 21 Styczeń 2016 Napisano 21 Styczeń 2016 Pierwsze o czym pomyslalem, to szybsze i tansze tworzenie zwlok - znaczy sie martwych glow. No i oczywiscie takie ujecia jak platige mial dla cyberpunka.
olaf Napisano 21 Styczeń 2016 Napisano 21 Styczeń 2016 To bardzo niszowa rzecz ale pewnie kilka osob na swiecie moze z tego zyc, cos jak praca w przebraniu niedzwiedzia - jezeli jestes w dobrym miejscu i czasie to dasz rade. Oczywiscie jest tez szansa ze masz na tyle interesujaca twarz ze kazdy bedzie chcial ja w swoim spocie :D
olaf3de Napisano 24 Styczeń 2016 Napisano 24 Styczeń 2016 Boris'ie coraz bardziej wszystko co robimy ( czy to w grach czy w efektach do filmów, cinematików) idzie w kierunku realistyczności. Czy to jest "napompowane na siłę" przez klienta, reżysera czy jest to "sztuka dla sztuki" a cała robota idzie w powietrze to tak właśnie jest. Ciągła gonitwa do super jakości. Takie mapy pozwalają osiągnąć detal który w 80% prac z pewnością jest overkillem. Tutaj jest przykład gdzie jakość map ( i nie tylko) ma znaczenie Co do rodzimych produkcji generalnie to racja że rzadko kiedy można mieć czas i moce przerobowe aby był sens używać takiej jakości mapy przy produkcji. Ale ogromne ilości pamięci ram zaczynają być zupełnym standardem. Procesory, które mają dziesiątki rdzeni, potworne karty graficzne, softy które dają nam ogromne możliwości...I to wszystko już w Polsce :) Platige chyba już niebawem pokaże bardzo, bardzo ładnie zrobione głowy, zrobione w Polsce. 3de też robi "głowy", też w Polsce :) Zrobienie takiej mega realistycznej głowy to jak wszystko w CG kawał trudnej i zawiłej roboty. Takie mapy umożliwiają uzyskanie dobrych efektów przy takiej pracy. Przy okazji chylę czoła wszystkim tym którzy to robią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się