Napisano 18 Lipiec 20186 l Dany Mac pokazywał, ze mozna zrobić loopy dla zremeshera, rysując je w opcji sculptrisa, ale za wuja nie moge tego rozgryźć. Łatwo tak robić retopo twarzy... rysujesz loopy, a zremesher zrobi według nich retopologie... bajka. A to nie była przypadkiem maska i "edgeloop masked border" @JonJoan To o tym Dynamic SubD było do Borisa, apropo jego posta.
Napisano 18 Lipiec 20186 l Autor Ja ten filmik kojarzę i ta metoda nie jest w 100% pewna. urzywałem ją pare razy na moich ostatnich ilustracjach. Wolę model z taką kaszaniastą siatką przenieść do blendera i tam za pomocą pluginu retopo- flow, zrobić retopologię raz a dobrze. Edytowane 18 Lipiec 20186 l przez JonJoan
Napisano 18 Lipiec 20186 l Boris, to jest z polygroupit. Kojarze opcję bo pojawiłą się w nowym ZBrushu ale nie miałem potrzeby jej jeszcze używać - w sensie rysowania loopów. Masz rację JonJoan, dobra praktyka bo potem człoweik nabiera wprawy, że idzie to szybciutko a zawsze takie ręczne topo jest lepsze.
Napisano 1 Luty 20196 l Autor Kolejne wrzuciksy: Próba zahaczenia o realizm- powyżej Próba zahaczenia o kartunizm- ponizej No i próba zainimowania tego czegoś: O losie! Planuję tera kolejny mroczniejszy projekt. nazwałem go "Demonologist" i tym razem będę wrzucał poszczególne etapy tworzenia. Tak aby młodzi mogli sie czegoś dowiedzieć a starzy ingerować by praca finalna wyszła zajefajnie dobrze. Faza pierwsza: Wstępny desing kompozycji. W tym celu wykonałem cztery wstępne projekty kompozycji finałowej i wybrałem tą która jak dla mnie jest najlepsza. Czyli czwarta (ostatnia) Jeżeli uważacie że inna byłaby lepsza- to zamieniam się w słuch. Edytowane 1 Luty 20196 l przez JonJoan
Napisano 1 Luty 20196 l Whoooa! Wow, kolego! Brawo, bardzo fajne. Mówisz, że używasz retopoflow. Drogi plugin, nieskończenie droższy od programu ;) Masz może porównanie z topogun?
Napisano 1 Luty 20196 l Autor Dzięki. Retopoflow to jedyny program jaki używam do retopo. Główna zaleta to to że jest on od razu w blenderze. Nie trzeba między programami skakać. :). Może i nieskończenie droższy niż sam blender ale pomyśl sobie ile kosztowałby podobnej jakości plugin pod 3DSmax. Acha. do retopo używam jeszcze blenderowego mira tool który jest częścią box cuttera- bodajrze.
Napisano 2 Luty 20196 l świetne te ze smokami. przypomniał mi się Samurai Jack. myślę, że gdybyś użył odrobinę bieli w odpowiednich miejscach, całoś byłaby jeszcze lepsza
Napisano 3 Luty 20196 l Autor myślę, że gdybyś użył odrobinę bieli w odpowiednich miejscach, całoś byłaby jeszcze lepsza No dzięki. Przy nastepnej odsłonie skoryguję nieco grafikę żeby poprzez biel odcedzić smoka od tła jeszcze bardziej i zwiekszyć kontrast. Bo pewnie o to chodzi. A tymczasem faza druga: Rzeźbienie obiektów. Na pierwszy rzut idzie smok (jakieś 2,5 dnia luźnego rzeźbienia bez spinu)
Napisano 8 Luty 20196 l Autor Wstępne testowanie światła HDRI w keyshocie. Obrazek pierwszy i trzeci chyba będzie dobry. Żeby dalej to pociągnąć. Rozwazm tez przeniesienie do maxa. W keyshocie szybciej się ustawia scenę ale w maxie (vrayu) czas renderingu o wiele szybszy.
Napisano 10 Luty 20196 l Autor Pierwsze compo złożone po zrobieniu renderu finałowego smoka i photobashu chmur.
Napisano 10 Luty 20196 l Bardzo fajnie wyszło, ja bym może dodał nieco więcej perspektywy powietrznej na głowie smoka, żeby bardziej odseparować go na drugim planie. Coś jak to:
Napisano 10 Luty 20196 l druga sprawa, to detale smoka ciągną oko w górę - nad czoło. Warto wziąć to (kompozycję) pod uwage przy nastepnym projekcie.
Napisano 10 Luty 20196 l Edit: drobna zmiana w kompozycji od razu daje silną narrację: http://spruce-mobile.com/samples/dragon.jpg
Napisano 10 Luty 20196 l Autor @ ZiN Myślałem nad błyskawicami. Trochę inaczej je chciałem usadowić. Ostatecznie tego nie zrobiłem ze strachu że całość bedzie trochę za bardzo kiksowata. Kiks chyba jednak taki straszny nie jest ale chyba te pioruny odciągają za bardzo uwagę od centrum akcji. @ Olaf No słuszna uwaga. Jest za dużo detalu na czubku głowy. A wzrok powinien podążać od oczu smokodemona w kierunku demonologa. Na pewno zamglę trochę tą koronę. Co do pary z nozdrzy... Niby słuszne ale wolałbym jakieś inne rozwiązanie. Jak go nie znajdę to zastosuję twoje. Z trochę zmniejszonym skutkiem. Dzięki, panowie.
Napisano 10 Luty 20196 l wiesz, jakbym to lepiej przygotował, to widać by było, że smok dmucha parą w czarodziejkę (nie chciało im się czyścić chmur, by to wydobyć) - to budowałoby osobowość smoka i jednocześnie relacje pomiędzy parą na obrazku. Takie detale tak naprawdę budują historię, a nie detale na głowie smoka - taka luźna uwaga o narracji.
Napisano 18 Luty 20196 l Autor trochę spóźniony update wywołany awarią compa. W jakieś 90% udało się naprawić no i wczoraj wieczorem i dzisiaj rano dodałem kilka dodatkowych rzeczy. Dodatkowe światło i mikro textura na smoka (której w tej rozdzielczości można nie dojrzeć.) No i pierwszy plan z budynkiem i demonologiem, który burzy nieco wcześniejsze kompo- bo jest w sumie teraz pierwszym punktem skupienia. Dlatego koncepcję "dmuchania" zostawiam na później (sorry Olaf).
Napisano 18 Luty 20196 l spoko, to był tylko przykład storytellingu. Wygląda całkiem dobrze, zdecydowanie progres w kompozycji. edit: zwróc jednak uwagę, że ten silny kontrast zatrzymuje oko i wypycha postac spoza kompozycji. https://justpaste.it/3sqla Gdybyś zaprojektował chmury tak, by wiodły oko do postaci, byłoby znacznie lepiej.
Napisano 19 Luty 20196 l Jeśli chodzi o narracyjne zgranie postaci - użyłbym koloru. Pomarańczowe akcenty na postaci uwidoczniłyby ją i połączyły ze smokiem. Uważaj też na niezręczne zbieżności kształtów jak np. dłoń z krawędzią chmury. Ale moim zdaniem największym mankamentem jest po prostu smok, który wydaje się bardzo nie pasować i możliwe, że jest to spowodowane faktem, że wyrenderowany był w złym obiektywie i nie klei się pod kątem perspektywy z chmurami, z budynkiem i postacią. Nie jest jasne czy stoi na wprost, czy trochę w głębi (ale nie jest to problem z perspektywą powietrzną, której bym nie wrzucał żeby nie psuć kontrastów). Jest bardzo skadrowanym a przy tym masywnym kształtem. Brakuje mu nieco życia, ekspresji - wygląda ciut jak posąg.
Napisano 19 Luty 20196 l Autor Poprawiłem to co radziliście. możliwe, że jest to spowodowane faktem, że wyrenderowany był w złym obiektywie i nie klei się pod kątem perspektywy z chmurami, z budynkiem i postacią. Pewnie dlatego że ja perspektywę tym razem brzydko mówiąc- olałem. Myślałem że w tym przypadku nie będzie taka ważna. Najfajniejsze jest to że sam smok był rzeźbiony w trybie oktagonalnym. Kiedy się połapałem i włączyłem perspektywę- jego łeb był strasznie zniekształcony. Pomyślałem sobie- spoko, w keyshocie pobawię się trochę FoVem kamery i będzie dobrze. No nic postarałem się w fazie postpro trochę perspektywę skorygować. Nie wiem czy dobrze wyszło. Sami oceńcie. Następnym razem postaram się tak zagadnienia perspektywy nie olać. Pomarańczowe akcenty na postaci uwidoczniłyby ją i połączyły ze smokiem Chodzi o tą pomarańcz jaka jest przy oku smoka? Żeby to ujednolicić? Brakuje mu nieco życia, ekspresji - wygląda ciut jak posąg. Taka koncepcja ukazana jeszcze w fazie koncepcyjnej. :). Koncepcja wyczekiwania. Trochę na zasadzie: nasrałeś sąsiadowi na wycieraczkę. Sąsiad przyłapał cię na tym i zanim rzuci się na ciebie żeby zmasakrować- przez chwile się zastanawia. :). i groźnie patrzy.
Napisano 19 Luty 20196 l Jeśli taka była koncepcja, to nie wiem czy ten kadr, który zrobiłeś (tutaj) nie byłby lepszy, czyli kamera za plecami czarodzieja. Scena wówczas wydaje się bardziej dramatyczna. Smok wyraźnie góruje nad czarodziejem. Z tego obrazu jakoś nie odczytuję, żeby obydwie strony były wobec siebie wrogie - sugeruje to poza maga, który wygląda, jakby bardziej przyzywał potwora, niż stawiał mu czoła. Może powinien być właśnie w innej pozie, albo wyglądać na bardziej zlęknionego, albo już powoli zbierać się do jakiegoś ataku? Ogólnie patrząc na ten obraz mam silne skojarzenie z tym. Tam smok mimo gniewnego wyglądu był przyjaźnie nastawiony, i chyba przez to mam takie skrzywione odczucia :P
Napisano 19 Luty 20196 l ta korekta ładnie wydobyła postać. Pewnie ogień z tej czary pomiędzy nimi też by ładnie przenosił wzrok z oczu smoka na postać. Ale to możesz sobie gdzieś tam symulować jak będziesz chciał.
Napisano 20 Luty 20196 l Autor J Smok wyraźnie góruje nad czarodziejem. Z tego obrazu jakoś nie odczytuję, żeby obydwie strony były wobec siebie wrogie - sugeruje to poza maga, który wygląda, jakby bardziej przyzywał potwora, niż stawiał mu czoła. Może powinien być właśnie w innej pozie, albo wyglądać na bardziej zlęknionego, albo już powoli zbierać się do jakiegoś ataku? Mag tak nie do końca sprawę sobie zdaje z tego że smok nie je zadowolony z przywołania. ;). Wiem że trochę naciagane ale w sumie powinienem był dokładnieopisać relację zanim zabrałem się do roboty. Użytkownicy mogliby wtedy coś doradzić jeszcze w fazie konceptu. eśli taka była koncepcja, to nie wiem czy ten kadr, który zrobiłeś (tutaj) nie byłby lepszy, czyli kamera za plecami czarodzieja. Scena wówczas wydaje się bardziej dramatyczna. Dla mnie to był nr. 2 i nawet miałem plany żeby ten kadr równiez zrealizować. I może nawet się podejmę jeżeli nie okaże się ze tekstury mi przepadły podczas awarii. Pewnie ogień z tej czary pomiędzy nimi też by ładnie przenosił wzrok z oczu smoka na postać. Ale to możesz sobie gdzieś tam symulować jak będziesz chciał. Dobry pomysł chociażby z tego względu żeby sobie poćwiczyć robienie ognia: Tylko czy pasuje?
Napisano 20 Luty 20196 l umieszczenie postaci między dwoma płomieniami na pewno pomogło Tobie przeciągnąc tam uwagę. To czy pasuje, zalezy od tego jaką narrację chciałeś zbudować. Teraz postać jest dominującym elementem, a smok - mimo skali jest drugorzędny. Teraz podkreślenie postaci dało Tobie wydźwięk, że jest ona tak potężna, że wielki smok pojawia się na jej wezwanie.
Napisano 20 Luty 20196 l Autor Nie wiem czy się ona po prostu trochę nie wymknęła z pod kontroli. :). Na razie jest mniej więcej tak: Demonolog wezwał smokodemona przez chwilę nad nim panuje ale... za moment się to skończy- stąd groźna mina smokodemona. Bleh.
Napisano 20 Luty 20196 l to musiałbyś pewnie pozą Demonologa zagrać - złamać ją nieco, by pokazać brak pewności. Może lekko cofającą się. Teraz stoi pewnie jakby realizowała plan. Chyba, że chcesz to pokazać na więcej niż jednym kadrze.
Napisano 21 Luty 20196 l Autor Niech już będzie ta narracja. Tzn- demonolog jednak panuje w danej sekundzie nad demonem (no bo w zasadzie tak jest). kilka tekstur mi przepadło z powodu awarii i wiele rzeczy musiałbym robić na nowo. Nie chcę tego w nieskonczoność męczyć. Chromatic aberration na koniec. :P. Edytowane 21 Luty 20196 l przez JonJoan
Napisano 23 Luty 20196 l Autor polka dot- dzięki. Fajnie że się tobie podoba ten art. Bo na forach wszelakich... Lipa, pipa. Modne jest ostatnio na forum body study... Dlatego ja też ostatnio chłopa se rzeźbię Bazowanego na zdjęciach młodego Michaela Wincott:
Napisano 23 Luty 20196 l też sądzę, że zbyt wcześnie zacząłeś budować podobieństwo i będzie ciężko zrobić to poprawnie.
Napisano 23 Luty 20196 l Autor To nie miał być moxika. Ja potrzebowałem Wincotta jeszcze młodszego niż wtedy kiedy zagrał rolę głównego villana w conquest. Czyli z tego pierwszego zdjęcia no i z tego: W tym drugim przypadku nie wiem czy ni poj...łem zdjęcia z jakimś podobnym do niego gościem- (piosenkarzem?), który wyświetla się kiedy szukam aktora gdy był młody. :) Jakby co to zrobię Moxikę i go trochę omłodzę. Dzięki za link, Boris. Edytowane 23 Luty 20196 l przez JonJoan
Napisano 26 Styczeń 20205 l Autor Cycles. Kiedyś gnoiłem... Dzisiaj bede... Ciurlał. https://www.artstation.com/stephanboredhttps://www.facebook.com/profile.php?id=100011545594274https://twitter.com/BoredStephanhttps://www.deviantart.com/stephanbored Edytowane 26 Styczeń 20205 l przez JonJoan
Napisano 27 Styczeń 20205 l Autor Oooo! dzięki. Ciężko zklasyfikować w sumie tą teke bo je tutaj 2D, 3D jak i 2,5D https://www.artstation.com/stephanboredhttps://www.facebook.com/profile.php?id=100011545594274https://twitter.com/BoredStephanhttps://www.deviantart.com/stephanbored Edytowane 27 Styczeń 20205 l przez JonJoan
Napisano 14 Czerwiec 20204 l Autor Pozbierałem do kupy swoje ostatnie projekty i popełniłem ostatnio taką oto animację, prezentację. Mówię prezentację bo nie wiem czy jakościowo i koncepcyjnie zasługuje to na miano demo reela/show reela. Może wy mi odpowiecie czy warto startować z tym do studiów VFX czy może to i owo poprawić? lub zająć się ładowaniem gruzu? Cosik "słaby" odbiór, póki co. A w zasadzie to koszmarny. Może prezentacja koszmarna? Pomóżcie!
Napisano 14 Czerwiec 20204 l imo niektore rzeczy wygladaja naprawde super 🙂 jezeli moge co zasugerowac to staralbym sie to zlozyc jeszcze raz w 60 klatkach, bo miejscami (przynajmniej u mnie) czuc zacinki. No i chyba, ta sofa to najslabsza rzecz z tych wszystkich i ja bym usunal.
Napisano 14 Czerwiec 20204 l Autor 60 na sekundę? Kurcze sporo. Mój komp ostatnio sporo pracował. Co jest złego w sofie? Może kolory? Bo ja je troche modyfikowałem i takie jakieś "zgniłe" wyszły. momentami za ciemne. Ludzie najczęściej sie czepiali tego "najazdu" kamery na pachwinę. Nie jest to kontrowersyjne? Nikt się nie zgorszy jeżeli wyslę filmik z taką animacją do takiego dajmy na to... Platiża? :P. Edytowane 14 Czerwiec 20204 l przez JonJoan
Napisano 14 Czerwiec 20204 l Ja mam największy problem z motocyklem, bo na sofie bym siadał bez strachu, a na tej śmiertelnej pułapce bym się bał. Lewa stopka jest w bardzo dziwnym miejscu jeśli chodzi o pozycję jazdy na tym typie pojazdu, a po prawej stronie w ogóle nie widzę żadnego miejsca na stopę, więc bład jest mniej więcej tego samego kalibru, co zaprojektowanie wnętrza samochodu i zapomnienie o podłodze. Bak jest odcięty od silnika jeśli chodzi o jakikolwiek system dostarczenia paliwa do cylindrów, a łańcuch, jeśli nie jest zrobiony z jakiegoś kosmicznego materiału, raczej by długo nie wytrzymał napięcia. Zbiorniczki z płynem hamulcowym sa zarówno po prawej, jak powinno być, jak i po lewej, gdzie zazwyczaj jest sprzęgło a nie hamulec (chyba, że to jakiś unikatowa niestandardowa konfiguracja, w takim wypadku zwracam honor). Możesz się zapoznać z różnymi pozycjami jazdy na różnych typach motocykli na tej stronie. Zwróć uwagę gdzie się trzyma stopy na chopperach np Harley Davidson a gdzie na ścigaczach i standardowych. Ogólnie zanim zaczniesz projektować pojazd, lub cokolwiek innego, to musisz mieć minimum wiedzy jakie to ma części i do czego służa i gdzie powinny być umieszczone, inaczej na bank się pojawi ktoś taki jak ja z minimalna wiedza i będzie się czepiał 😉 Dowiesz się tego w o wiele krótszym czasie, niż jest potrzebne na wymodelowanie tego czegoś, a rezultat będzie o niebo lepszy i będziesz mógł prezentować bez obaw.
Napisano 14 Czerwiec 20204 l Autor Paliwo idzie do cylindrów przez ramę ;). Tylko zaraz... Czy cylindry są połączone do ramy?.... Ok. Trzeba będzie więcej fantasy wrzucać. 🙂
Napisano 21 Czerwiec 20204 l Autor Wrzucam jeszcze raz poprawioną wersję reela. Poprawiona była scena kiedy kamera szła prosto na pachwinę. Ona wzburzyła lekkie kontrowersje wśród urzytkowników zagranicznych for blenderowskich. Nie wiem czemu? Bo niby jakiś sexual content/harassment? Nie wiem jak wy ale mnie się wydaje że społeczności zachodnie stają się coraz bardziej... eunuchoidalne. Poprawiłem też jakość wymienionej wcześniej sceny. Zwiększyłem noize treschold z 0,1 do 0,01 i szumu powinno być dużo mniej. Nowy post, bo nie wiem czemu ale czasy edycji starszych postów się skończyły. 🙂 Edytowane 21 Czerwiec 20204 l przez JonJoan
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto