SlawomirWolicki 77 Posted June 9, 2016 Share Posted June 9, 2016 Przy takim treningu postęp murowany, portrety robią wrażenie, z fotek? "mangowe" nie są doskonałe ale maja masę uroku. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 Hm. Mi się wydaje że ostatnio tak trochę w miejscu drepczę. No, na pewno prędkość malowania wzrosła. Dzięki poznaniu podstaw nie męczę krajobrazu przez dwa tygodnie ale szybko trzaskam jeden przez 3-4 dni (to już prawie prędkość Zabrodzkiego, normalnie). Miło jednak usłyszeć że na pewno będzie progress bo to mobilizuje do wysiłku. Dzięki Buzie japońskich dziewczyn są z fotek. Chodziło o ćwiczenie scen z "overexposed light" w tle. Takie nadmierne światło daje fajny efekt. Cała twarz jest taka "fajnie" przyciemniona. No i jak się maluje taką ładną dziewczynę to banan nieustannie widnieje na mojej polskiej, umęczonej, skwaszonej mordzie, ;). A jak wiadomo w miarę pozytywne morale w tym biznesie są bardzo ważne. Link to post Share on other sites
SlawomirWolicki 77 Posted June 10, 2016 Share Posted June 10, 2016 Na forum była już o tym mowa,a że postępy mimo systematycznej pracy nie zawsze są równomierne i czasami dość nagle coś w głowie zaskakuje i człowiek ma ten Level Up : ) Podobno czasami pomaga w tym analiza tego co się właśnie robi, a czasami odwrotnie odrobina szaleństwa i zdania się na intuicje, myślę że coś w tym jest. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 10, 2016 Author Share Posted June 10, 2016 a czasami odwrotnie odrobina szaleństwa i zdania się na intuicje, myślę że coś w tym jest. Możliwe że to jest właśnie to. Człowiek penia że najnowsza praca moze nie wyjsć za dobrze i robi ją najbardziej standardowo jak to tylko możliwe. Przez co wszystko wyglada bardzo sztywnie i bylejako. Ok. następnym razem postaram się poluźnić lejce moich rumaków. W oparciu o dotychczasową wiedzą rzecz jasna. :). Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 Czas na kolejne. Najpierw nudne martwe. Tak sobie myślę że chyba powinienem je częściej malować. Chociaż nie lubię. Potem dalej malowanie twarzy. I dwie sławne cosplay: Anzujaamu Tomia Teraz chyba najlepsza część, czyli prace własne Z chęcią wysłucham jakiś rad, bo jak wcześniej mówiłem wydaje mi się że w miejscu drepcę. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted July 11, 2016 Author Share Posted July 11, 2016 Czas na kolejny desant. Ostatnio byłem skupiony na tworzeniu postaci. Ale nie zabrakło też portretu i enviro. Tu wyżej moja pierwsza postać po skończonym kursie z konstrukcji postaci i cwiczeń draperii. Tu druga, w rynsztunku. A tu trzecia. Goła (żeby mięśnie było widać) + enviro. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted November 4, 2016 Author Share Posted November 4, 2016 Dalej jadę z ćwiczeniami: Speedniki na ogarnięcie głównie koloru Jak koślawe to mówcie. Nie obrażę się jak mnie zrugacie. Z cudzej twórczości i z filmów: Na zakończenie prace własne- wymęczone. Doprowadzone do końca. Na jakim etapie jestem? Przede wszystkim wciąż niezarobkowym. Wciąż hobby- znaczy się. Link to post Share on other sites
wajktor 69 Posted November 5, 2016 Share Posted November 5, 2016 Najbardziej to mi się podoba ta pani w czerwono fioletowych ciuszkach. Coś w niej jest. Ale chyba brakuje czegoś w tle (np. tekstury). Myślę, że musisz przejść granicę między pracami które są fajne, do prac na które reaguje się "wow!". Ponieważ sam nie wiem jak ją przekroczyć to nie będę podpowiadał ;) Na pewno warto mieć wymaksowaną anatomię. Polecam, jeśli nie kojarzysz, lub ktoś z czytających nie kojarzy serwis sketchfab.com. Można tam przestudiować np. głowę starszej pani od a do z. Tu ktoś zrobił ciekawą kolekcję skanów https://sketchfab.com/demoon/collections/ref_human W ostatniej pracy, kiedy na nią patrzę myślę "prawie, ale nie do końca". Może nie ma jednego focal pointu? Mózg lubi prostotę i czytelność. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted November 6, 2016 Author Share Posted November 6, 2016 (edited) Na pewno warto mieć wymaksowaną anatomię. Polecam, jeśli nie kojarzysz, lub ktoś z czytających nie kojarzy serwis sketchfab.com. Zgadza się. Ja natomiast zauważyłem że najczęściej ilustratorzy wspominają że najważniejsza jest kompozycja. I chyba jest to też najtrudniejszy dział do zgłębienia. Sam zresztą (tak bardziej podświadomie) to zasugerowałeś twierdząc że " Może nie ma jednego focal pointu? Mózg lubi prostotę i czytelność." Co do przejścia z fazy prac fajnych do tych zajefajnych metoda jest właściwie tylko jedna. Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć. Kiedyś przeglądałem na DA stronę Ili Kuvshnikowej. Ona ma tam folder ze starymi pracami. W porównaniu z jej obecnymi jest to syf jak cholera. Dziewucha dużo trenowała i w końcu weszła na salony CG. I najbardziej zastanawiające jest to że wyraźne postępy zaczęły się u niej pojawiać jak już opuściła mury akademii i kontynuowała ćwiczenia "sama". W digitalu. Ostatnie ćwiczonko doprowadziłem do końca. Bardzo podoba mi się styl gościa. Jest to niejaki Yoshiaki z AS. Tu można podziwiać jego prace. Warto, bo gość ma opanowaną formę jak mało kto. Jego prace wyglądają jak modele zrobione w 3D. Edited November 6, 2016 by JonJoan Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted January 1, 2017 Author Share Posted January 1, 2017 Nowy rok, to i trzaskać dalej trza. Bo jak to sie u mnie na wsi mówi: nie ma kondonów, nie ma imprezy. kolejne ćwiczenia i gotowe prace. Jak zwykle. 0 progresu. W tym roku może bedzie wreszcie level up. Czego sobie i Państwu życzę. Cheerio! Link to post Share on other sites
Graft 739 Posted January 1, 2017 Share Posted January 1, 2017 Pierwszy najlepszy bo opowiada jakąś historię i stylistycznie też na + Więcej takich prac to na pewno będzie level up. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted January 1, 2017 Author Share Posted January 1, 2017 DZięki Graft. Chociaż ten pierwszy to największa zrzynka ze wszystkich czterech. Oryginał tutaj: https://www.artstation.com/artwork/4bVkY U mnie chyba jeszcze trochę za wcześnie na wyrabianie stylu. Jak się wszystko wymasteruje to wtedy pomyślimy. Chociaż może styl to jest coś co się kształtuje w toku nauki? nie wiem. Zobaczymy. Level up na pewno u Ciebie też będzie. Taki wysiłek musi być nagrodzony. Los się musi odmienić. Link to post Share on other sites
emil88 13 Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Niektóre naprawdę kapitalne! Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 Może i tak. Ale póki nie da się tego sprzedać to fakt że to jest kapitalne lub nie, nie ma najmniejszego znaczenia. :). Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted April 10, 2017 Author Share Posted April 10, 2017 Ostatnio robilem sobie takie oto ćwiczenia. A może to była bardziej zabawa? Twórcy oryginałów niechaj wybaczą jeżeli coś wypaczyłem. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted April 29, 2017 Author Share Posted April 29, 2017 Boyzone: Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 Czas przyznać się do kolejnych porażek. Już myślałem że pewne wydawnictwo nawiąże ze mną współpracę. Czemu tak myślałem? Ano dlatego że kazali mi zrobić próbne prace: Prace wrzucam ku przestrodze. Co by nie robić bynajmniej w taki sposób. To miała być jakaś książeczka dla dzieci. Ktoś inny ją tera ilustruje. A dla mnie chleb ze smalcem i kartofle. Że by ktoś znowu nie powiedział że się nie staram. Kilka wybranych speedów z moich ostatnich ćwiczeń- powyżej. Studium mistrzunia, którego imienia nie pamiętam. Robinson czy jakoś tak. A tu już w ogóle giga wypas. Postanowiłem pójść śladami Okonia czy ostatnio Michała Michery i zacząć robić w 2,5D. Rezultat? Gdybym wiedział że na pewno dobrze to bym tu nie zamieścił. pierwsza była renderowana w keyshoterze druga z kozłem w vray- blender. Tak że można se porównać. Ja mogę powiedzieć tylko tyle że vray daje trochę wiecej możliwości. Plusem też jest że wszystko się robi w jednym sofcie i nietrzeba skakać. Wolno się jednak w nim robi jak cholera i jest nie wygogny w porównaniu z keyshotem. No ale jeszcze trochę się pobawię i powiem co bardziej warto używać. Cheer's! Link to post Share on other sites
Graft 739 Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Nie ma co się załamywać ;) Musisz więcej uwagi poświęcić na naukę rzeczy ważnych takich jak walor, kompozycja i design. Zacznij od prostych kompozycji graficznych (3,4 tony) bez renderowania bryły. Potem dodaj jakieś proste światło( bez bajeranckich "rim lightow", a jak już będzie grała kompozycja na takim podstawowym poziomie, dodaj kolor. Zawsze myśl o historii jaką chcesz opowiedzieć przez swoje ilustracje ;) Masz tu mały overpaint tak na szybko P.S chleb ze smalcem to nutella mojego dzieciństwa ;) Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 Chyba wiem o co mniej więcej Ci chodzi. Swego czasu robiłem takie oto ćwiczenia tonalne: Używałem wtedy pięciu tonów bodajże. Ich poziom zależał od atmosfery (historii) jaka panowała w scenie. Trochę o tym wszystkim zapomniałem i powiem szczerze że robiąc ostatnie dwie prace, totalnie olałem to. Dużo u Ciebie w pracach jest analizy kompozycji (Wykreślenia, spirale, linie). Skąd czerpiesz wiedzę na ten temat? Są jakieś tutoriale godne polecenia odnoszące się do tego chyba najważniejszego elementu obrazu? Dzięki z góry. PS. No... teraz jak dostałeś robotę to chyba jadasz już lepiej? Link to post Share on other sites
Graft 739 Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Na początek obejrzyj sobie ten wykład. A tak poza tym to wszystkie DVD od Myrona barnstone'a(nie wiem czy są jeszcze w sprzedaży, ale można sporo fragmentow na YT znaleźć) poza tym książki od loomisa o ilustracji, oraz "Dynamic symetry" Jay'a Hambidge'a. Generalnie wszystko co znajdziesz o klasycznym podejściu do kompozycji. A renderowanie to najlepsze są tutki od Robertsona oraz "basic rendering" z cntr+paint P.S Jadam raczej bez zmian(w poprzedniej pracy zarabiałem więcej) Link to post Share on other sites
purin 188 Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Jesli nie mozesz jezdzic na stacjonarne kursy, dobry do nauki fundamentals bedzie schoolism. Za niecale 60zl miesiecznie masz dostep do wszystkich wykladow i korekt. Na poczatek proponuje "painting with color and light", "essentials of realism" i ew. "realistic portraits". Dlatego, ze sa to kursy obejmujace glownie studium z natury. Nastepnie "fundamentals of lighting" i "pictorial composition". To jest takie must have moim zdaniem. Dobre pozniej beda "lighting for story and concept art", "designing with color and light" i "enviroment design". Porponuje w to zainwestowac, bo oni przekazuja dobra wiedze w przystepny sposob + masz dokladny harmonogram pracy i nic nie musisz sam wymyslac. Link to post Share on other sites
Kazikowy 42 Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Co do schoolism to do jutra jest jeszcze promocja na 10$ na miesiąc przez 6 msc więc wyjdzie jeszcze taniej, jakieś 40 zł ;p sam się właśnie zdecydowałem Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 (edited) Purin, Kazikowy- Dzięki. Kuszący jest ten schoolism. Czy może raczej kusząca cena. Bo strony jeszcze nie obczaiłem. ;). Nie wiem czy sie załapię na zniżkę bo musiałbym już dzisiaj się zapisać. A mam tyle w planach. Na razie przez dwa miesiące będę przerabiał taki już bardziej szczegółowy kurs z anatomii w między czasie dalsze prace w technice 2,5D. A potem... chciałbym do komiksu wrócić. Choć na chwilę. Przypomniałem sobie o nim kiedy zobaczyłem ostatnie świetne dzieło Davida Revoya: Przypomniał mi się jego tekst na temat mojego komiksu. Powiedział żebym się na nim skupił, publikował, miał radochę a poziom i sukces nadejdzie po pewnym czasie. No właśnie. Sukces to ciekawa sprawa. Niektórzy uważają że zastał osiągnięty jak dostaną robote w branży. W firmie w której będą działać po zaniżonej cenie. nierzadko niższej niż tak zwana średnia krajowa. Niektórzy się ucieszą choć zarobią mniej niż w poprzedniej robocie. Nie mówie że to źle. Wszak ja sam wolałbym pracować za mniej ale nad czymś czego nie nienawidzę (i się czegoś przy okazji nauczę). Co do Revoya? Hm. Tutaj rezultaty mówią same za siebie. Własny komiks na którym zarabia niezły kesz. Spełniające się marzenie o komiksowej animacji, cała masa fanów, których wciąż przybywa, no i facet robi dokładnie to co najbardziej lubi. Dla mnie dużo większy sukces niż praca w wielkiej korpo w wielkim mieście. A i pierwsza jego animacja ma świetny klimat (no i przede wszystkim fabułę). Udowadnia że małe potrafi być dużo lepsze niż te duże. Bo ma to coś. Duszę, klimat, włożone serce. Ok. Wczoraj odkopałem stary model nad którym tak trochę bardziej się postarałem. A że ostatnio rozkochałem się nieco w keyschocie postanowiłem dokończyc go i zrobić próbny render. W finalnym- karbajn ten posłuży jak dodatkowy asset do następnej ilustracji. Zauważyłem że mam więcej takich niedokończonych dzieł 3D, które można wykorzystać do ilustracji. I tera jest na to właściwy moment. PS. Podobnie jak Graft, też bede wrzucał projekty 3D i 2D do jednej teczki Edited June 20, 2017 by JonJoan Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted June 25, 2017 Author Share Posted June 25, 2017 Kolejne posty to będzie taki mały work in progress. Jak ktoś po drodze coś doradzi to się ucieszę. Praca bedzie zainspirowana ilustracją Bruneta: Titan3 [/url] Do modelu dorobiłem junię: Junię w keyshocie wyrenderowałem (będzie oczywiście podmalowywana, korygowana) , po to by ustawić już całą scenę w CSP. Domalowałem robota w tle (wcześniej miałem go modelować- ale na razie domaluję). Tam ustawiłem walor i kiedy stwierdziłem że walor trybi zrobiłem też wstępny kolor: Jutro przejdę już do szczegółów. Chyba że ktoś zgłosi jakieś zastrzeżenia. Dobranoc. Link to post Share on other sites
JonJoan 129 Posted July 1, 2017 Author Share Posted July 1, 2017 Noto już prawie finał mego długaśnego wipu. Bo nie wiem co tam jeszcze można dorobić. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now