Jump to content

Pojazd 3D: Bentley Continental GT


Recommended Posts

Witam, postanowilem wymodelowac i zabrac sie za cos konkretniejszego, a mianowicie za Bentleya Continentala. To juz moj drugi Bentley ktorego modeluje, pierwszy okazal sie poprawny, wiec i mam nadzieje ze i rowniez ten tez taki bedzie. Modeluje ten samochod od calej bryly , czyli od ogolu do szczegolu. Baza prawie skonczona. Wszelkie krytyka obiektywna , i rady oraz pomoc jak najbardziej mile widziane.

 

EBeASv3.png

 

jZj01EQ.png

 

49JqImh.png

 

4neAX9B.png

 

0GoWeLX.png

 

bIbDsCb.png

Edited by Akierek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak jak kolega wyżej pisze, patrz na zdjęcia bo ciężko zgadnąć co to za samochód.Continental jest stosunkowo trudny do zrobienia co nie zmienia faktu, że tutaj jest po prostu kiepsko. Robiłeś jakiś tutorial z modelowaniem samochodu? Przykro to mówić ale postępu od ostatniej pracy nie ma ani trochę.

Link to post
Share on other sites

Trisquote- tak, przerabialem 2 tutoriale jeden od Latosa drugi od Bergera.

Seba- nie wiem czy w Blenderze jest to latwe, ale postaram sie.

A tak poza tym ze brakuje temu modelu do oryginalu to chociaz siatka jest rownomiernie rozlozona?

Link to post
Share on other sites

I chyba niewiele z tych tutków wyniosłeś? To czy jest krzywo to powinieneś sam ocenić, rozumiem gdyby było lekko pokrzywione ale tutaj ewidentnie widać, że na środku przy styku dwóch połowek się krzywi, przy bocznym oknie się krzywi, jak już Sebazx6r napisał z tyłu też się krzywi. Także rzeczy należy samemu wyłapywać bo przecież nie będziesz później pytał klienta czy się krzywi czy nie, zwłaszcza przy robieniu bazy nie ma miejsca na żadne krzywizny.

Link to post
Share on other sites

Juz chyba wiem w czym jest problem, co robie zle, zla bryle stanowie np. zle proporcje, tak sie przygladlem temu zdjeciu prawdziwemu i na przyklad tyl jest dluszczy oraz przod tez w oryginale, jedna ostra krawedz takze ma dluzsza droge. To udalo mi sie poprawic.

 

KWiXIz2.png

Link to post
Share on other sites

Rocznik to 2013.

 

dexter47- nie masakruje, tylko staram sie wymodelowac jak najdokladniej. Oto dalsze efekty:

 

z8Qhw0R.png

 

Tylna klapa to raczej do wytniecia po zrobieniu calej bazy, bo inaczej zbyt gesto sie robi.

Link to post
Share on other sites

Robisz nie potrzebne loopy. A zamiast support edgy na poczatek mozesz uzyc creasow tylko musisz dobrze loopy rozprowadzic. Bevel/chamfer robisz po pierwszym zageszczeniu. Staraj sie siate rozprowadzac rowno. Mozesz robic zadziej i dawac smootha i potem dodawac obiekty do sibie jak ci wygodniej.

Link to post
Share on other sites

Akierek, pisałem Ci już o tym, w jednym z poprzednich Twoich tematów.

Podczas budowy bazy, nie dajesz support loopów.

Jeśli chcesz aby krawędź była ostra musisz rozdzielić płaszczyzny różnymi grupami wygładzania.

Czyli po jednej stronie krawędzi np. grupa 1, po drugiej grupa 2.

Następnie dodajesz tubosmooth x1 i zaznaczasz w nim aby korzystał z grup wygładzania, krawędzie na tym etapie będą bardzo ostre, ale nic więcej nie jest ci na tę chwilę potrzebne.

 

Gdy baza jest już gotowa i cały model został podzielony na różne grupy wygładzania aby uchwycić wszystkie akcenty karoserii, wtedy collapsujesz ten turbosmooth 1x, i poprawiasz to co się ponaciągało przez skorzystanie z turbosmooth.

 

I tym sposobem otrzymujesz równomiernie zagęszczoną siatkę, musisz być pewien, że zanim to zrobisz model jest idealnie równy, bo po wykonaniu tego kroku poprawianie nie jest dobrą opcją.

Model będzie zwyczajnie za gęsty.

 

Nastepnie dodajesz kolejny turbosmooth x1 i sprawdzasz ostrość krawędzi, jeśli gdzieś krawędzie są zbyt ostre, albo zbyt słabo zaakcentowane, przesuwasz sobie loopy tak aby uzyskać pożądaną ostrość.

 

I na koniec jeszcze jedna uwaga, dlaczego nie zbudowałeś spline cage?

To chyba w Twoim wątku powstała dyskusja na temat potrzeby budowania spline cage i jego przydatności podczas procesu modelowania.

Doprawdy warto poświęcić czas na zbudowanie spline cage, modeluje się łatwiej i równiej.

Link to post
Share on other sites

Tez juz gdzie pisalem ze w Blenderze nie ma mozliwosci zaaplikowania samego crease, bez suport loopa, po prostu nie rady, blender tego nie obsluguje. W 3D maxie pewnie da rady , ale W Blendku nie, trzeba sie wspomagac dodatkowymi loopami.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy