Akierek Napisano 21 Kwiecień 2016 Napisano 21 Kwiecień 2016 (edytowane) Witam, postanowilem wymodelowac i zabrac sie za cos konkretniejszego, a mianowicie za Bentleya Continentala. To juz moj drugi Bentley ktorego modeluje, pierwszy okazal sie poprawny, wiec i mam nadzieje ze i rowniez ten tez taki bedzie. Modeluje ten samochod od calej bryly , czyli od ogolu do szczegolu. Baza prawie skonczona. Wszelkie krytyka obiektywna , i rady oraz pomoc jak najbardziej mile widziane. Edytowane 9 Maj 2016 przez Akierek
Sebazx6r Napisano 21 Kwiecień 2016 Napisano 21 Kwiecień 2016 Wez spojz w zdjecia bo to nie te auto. Tyl krzywo na srodku a brakuje wielu elementow bazy auta.
Trisquote Napisano 21 Kwiecień 2016 Napisano 21 Kwiecień 2016 Tak jak kolega wyżej pisze, patrz na zdjęcia bo ciężko zgadnąć co to za samochód.Continental jest stosunkowo trudny do zrobienia co nie zmienia faktu, że tutaj jest po prostu kiepsko. Robiłeś jakiś tutorial z modelowaniem samochodu? Przykro to mówić ale postępu od ostatniej pracy nie ma ani trochę.
Akierek Napisano 22 Kwiecień 2016 Autor Napisano 22 Kwiecień 2016 Dzieki za opinie. Kurcze, patrze na te zdjecia, ale cos mi nie wychodzi. ;/ No nic pracuje dalej.
Trisquote Napisano 22 Kwiecień 2016 Napisano 22 Kwiecień 2016 Robiłeś jakiś tutorial z modelowaniem samochodu?
Sebazx6r Napisano 22 Kwiecień 2016 Napisano 22 Kwiecień 2016 Wez bulprinty chociaz dobre i zrb sobie zarys krzywymi w 3d potem siatke.
Akierek Napisano 22 Kwiecień 2016 Autor Napisano 22 Kwiecień 2016 Trisquote- tak, przerabialem 2 tutoriale jeden od Latosa drugi od Bergera. Seba- nie wiem czy w Blenderze jest to latwe, ale postaram sie. A tak poza tym ze brakuje temu modelu do oryginalu to chociaz siatka jest rownomiernie rozlozona?
Trisquote Napisano 22 Kwiecień 2016 Napisano 22 Kwiecień 2016 I chyba niewiele z tych tutków wyniosłeś? To czy jest krzywo to powinieneś sam ocenić, rozumiem gdyby było lekko pokrzywione ale tutaj ewidentnie widać, że na środku przy styku dwóch połowek się krzywi, przy bocznym oknie się krzywi, jak już Sebazx6r napisał z tyłu też się krzywi. Także rzeczy należy samemu wyłapywać bo przecież nie będziesz później pytał klienta czy się krzywi czy nie, zwłaszcza przy robieniu bazy nie ma miejsca na żadne krzywizny.
Akierek Napisano 22 Kwiecień 2016 Autor Napisano 22 Kwiecień 2016 Wszelkie krzywizny to sie poprawi,spokojnie, na tym etapie , jak jeszcze baza nieskonczona to normalne ze niektore krzywizny widac.
Akierek Napisano 22 Kwiecień 2016 Autor Napisano 22 Kwiecień 2016 Ponaprawialem troche model bazowy, dodalem tam gdzie trzeba ostra krawedz z crease, odpowiednie wytloczenia, oraz tylna klapa i usunalem troche krzywizn.
Thunder Napisano 25 Kwiecień 2016 Napisano 25 Kwiecień 2016 Ty te samochody na oko modelujesz? bo z continentalem to ma niewiele wspólnego http://www.borongaja.com/data_images/out/4/592070-silvery-car-bentley-continental.jpg
Akierek Napisano 25 Kwiecień 2016 Autor Napisano 25 Kwiecień 2016 Na pewno nie na oko. Caly czas spogladam na zdjecia. Nie wiem , moza ja nie zauwazam pewnych szczegolow, kurcze no nie wiem. .
Akierek Napisano 25 Kwiecień 2016 Autor Napisano 25 Kwiecień 2016 Juz chyba wiem w czym jest problem, co robie zle, zla bryle stanowie np. zle proporcje, tak sie przygladlem temu zdjeciu prawdziwemu i na przyklad tyl jest dluszczy oraz przod tez w oryginale, jedna ostra krawedz takze ma dluzsza droge. To udalo mi sie poprawic.
Sebazx6r Napisano 25 Kwiecień 2016 Napisano 25 Kwiecień 2016 Akier wybierz se rocznik bo wbrew pozorom jest kilka wersji i troche sie roznia. Na penwo teraz krsztal nadkoli
dexter47 Napisano 26 Kwiecień 2016 Napisano 26 Kwiecień 2016 masakrujesz kolejny samochód rób z blueprintów
Akierek Napisano 26 Kwiecień 2016 Autor Napisano 26 Kwiecień 2016 Rocznik to 2013. dexter47- nie masakruje, tylko staram sie wymodelowac jak najdokladniej. Oto dalsze efekty: Tylna klapa to raczej do wytniecia po zrobieniu calej bazy, bo inaczej zbyt gesto sie robi.
Akierek Napisano 29 Kwiecień 2016 Autor Napisano 29 Kwiecień 2016 No, troche mam wrazenie ze baza nabiera prawidlowych ksztaltow.
Sebazx6r Napisano 29 Kwiecień 2016 Napisano 29 Kwiecień 2016 Robisz nie potrzebne loopy. A zamiast support edgy na poczatek mozesz uzyc creasow tylko musisz dobrze loopy rozprowadzic. Bevel/chamfer robisz po pierwszym zageszczeniu. Staraj sie siate rozprowadzac rowno. Mozesz robic zadziej i dawac smootha i potem dodawac obiekty do sibie jak ci wygodniej.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Akierek, pisałem Ci już o tym, w jednym z poprzednich Twoich tematów. Podczas budowy bazy, nie dajesz support loopów. Jeśli chcesz aby krawędź była ostra musisz rozdzielić płaszczyzny różnymi grupami wygładzania. Czyli po jednej stronie krawędzi np. grupa 1, po drugiej grupa 2. Następnie dodajesz tubosmooth x1 i zaznaczasz w nim aby korzystał z grup wygładzania, krawędzie na tym etapie będą bardzo ostre, ale nic więcej nie jest ci na tę chwilę potrzebne. Gdy baza jest już gotowa i cały model został podzielony na różne grupy wygładzania aby uchwycić wszystkie akcenty karoserii, wtedy collapsujesz ten turbosmooth 1x, i poprawiasz to co się ponaciągało przez skorzystanie z turbosmooth. I tym sposobem otrzymujesz równomiernie zagęszczoną siatkę, musisz być pewien, że zanim to zrobisz model jest idealnie równy, bo po wykonaniu tego kroku poprawianie nie jest dobrą opcją. Model będzie zwyczajnie za gęsty. Nastepnie dodajesz kolejny turbosmooth x1 i sprawdzasz ostrość krawędzi, jeśli gdzieś krawędzie są zbyt ostre, albo zbyt słabo zaakcentowane, przesuwasz sobie loopy tak aby uzyskać pożądaną ostrość. I na koniec jeszcze jedna uwaga, dlaczego nie zbudowałeś spline cage? To chyba w Twoim wątku powstała dyskusja na temat potrzeby budowania spline cage i jego przydatności podczas procesu modelowania. Doprawdy warto poświęcić czas na zbudowanie spline cage, modeluje się łatwiej i równiej.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Tez juz gdzie pisalem ze w Blenderze nie ma mozliwosci zaaplikowania samego crease, bez suport loopa, po prostu nie rady, blender tego nie obsluguje. W 3D maxie pewnie da rady , ale W Blendku nie, trzeba sie wspomagac dodatkowymi loopami.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Wydawało mi się, że pracujesz w 3ds Max Przykład 2 wygląda na bardzo podobny do techniki, którą stosuję w 3ds Max.
pecet Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Tez juz gdzie pisalem ze w Blenderze nie ma mozliwosci zaaplikowania samego crease Jak nie ma jak jest...shift+e
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Ok, juz ogarnalem , moj blad, jest mozliwosc. Tylko trzeba edge split dodatkowo w modyfikatorach wlaczyc i wtedy ladnie zaostrza krawedz.
Reynevan Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 mam wrazenie ze baza nabiera prawidlowych ksztaltow. Mam wrażenie ze nie :D
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 udalo mi sie zrobic tak jak napisal 2013, z podzialem na groupy i crease Reynevan- zalosny jestes.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Reynevan- gdy tylko widze , pojawiasz sie w moich watkach i robisz zamieszanie, zamiast pomoc, ogarnij sie.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 udalo mi sie zrobic tak jak napisal 2013, z podzialem na groupy i crease Dokładnie o to mi chodziło. Dzięki temu zabiegowi podczas modelowania w łatwy sposób możesz kontrolować bryłę bez potrzeby męczenia się z suport loopami. Nie wiem jak to działa w Blender, ale zrób teraz tak aby model zachował tę formę z ostrymi krawędziami, i pokaż czy siatka się zagęszcza. W 3ds max aby to zrobić korzystasz z "collapse", albo konwertujesz model do "editabe poly" Zmierzam do tego, że w 3ds max kolejny turbosmooth wygładza ostre krawędzie, i ciekaw jestem czy da się ten proces w pełni przenieść do Blender.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 (edytowane) Zrobilem tak ,ze zaaplikowalem, czyli zatwierdzilem modyfikator Subsurf x1, na pierwszym poziomie, no ale cos nie gra, bo wygladzanie widac ze cos nie tak, siatka ladna, ale ty wygladzanie, wiec nie wiem czy to bedzie chulac dalej. Chodzi mi o to ze na pierwszym poziomie wygladzania model wyglada brzydko, ale juz na drugim ladnie sie wygladza. Edytowane 30 Kwiecień 2016 przez Akierek
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Jest ok o to chodziło. To że w innych miejscach samochodu psuje się cieniowanie spowodowane jest brakiem podziałów na grupy wygładzania. Każdy element samochodu, który albo zostanie odcięty, albo blacha zbiega się tworząc ostrą krawędź, musi zostać rozdzielony grupą wygładzania, czyli tak jak to zrobiłeś na drzwiach. Zwracaj uwagę na deformacje, które powstaną po pierwszym Subsurf. I dopiero na tym etapie dodajesz support loopy, albo przesuwasz już istniejące loopy powstałe po pierwszym Subsurf x1, kontrolując w ten sposób ostrość krawędzi. Dodaj kolejny Subsurf x1 i patrz jak się zachowują krawędzie. Powinieneś zacząć ten model od nowa. Zbuduj solidny spline cage na bazie blueprintu, obecnie niestety nie jest równo i są miejsca gdzie topologia modelu nie jest właściwa. Wiele nauczysz się z obserwacji, studiuj siatki innych modeli, podpatrzysz rozwiązania. https://www.google.pl/search?q=3d+car+wireframe&biw=1680&bih=843&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwimg-3uq7bMAhWpIsAKHUTJBs8Q_AUIBigB
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 ok dzieki za wyjasnienie. Co do tych nierownosci, to postaram sie je wyrownac, najwazniejsze to aby baza byla rowna, a ona jeszcze wymaga dopracowania.
2013 Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Baza musi być równa, innego wyjścia nie ma, działaj dalej.
Reynevan Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Troche mam wrazenie ze baza nabiera prawidlowych ksztaltow.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 O boze.. znowu Ty :D Wiesz ze jestes nudny ?
Reynevan Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 O co Ci chodzi człowieku? Negatywny komentarz = płacz. Pozytywny komentarz = płacz.... A ten bentely to z salonu czy po gradobiciu ma być?
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Chodzi mi o to ze sobie pogrywasz. Stosujesz moja wypowiedz do stworzenia wojenki na forum, przeciez wiadomo ze ironicznie piszesz, co oznacza ze wzystko co w tym temacie zostawiasz to nasiakniete ironia wypowiedzi. Tak wiec, jak nie potrafisz pomoc, albo rzeczowo napisac, to nie utrudniaj chociaz...
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Uciazliwy sie robisz. - - - Połączono posty - - - Taki troll wersji master mozna powiedziec, chociaz tyle moge ci pogratulowac, to ci wychodzi.
Reynevan Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Dzięki, mam nadzieję że kiedyś podobnie będe mógł powiedzieć o tym bentley'u.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Nie interesuje mnie twoja opinia, i przestan spamowac.
Reynevan Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Nie interesuje mnie twoja opinia https://pl.wikipedia.org/wiki/Forum_dyskusyjne Gdybyś zamiast pisać modelował robiłbyś fajne samochody.
Akierek Napisano 30 Kwiecień 2016 Autor Napisano 30 Kwiecień 2016 Dobra gosciu, nie mam czasu sie tu z Trollem uzerac, pisz co chcesz.
piopiowawa Napisano 30 Kwiecień 2016 Napisano 30 Kwiecień 2016 Akierek -daj spokój, jeszcze nic nie napisał a już wiesz w jakim tonie napisze, jakaś paranoja.
Sebazx6r Napisano 4 Maj 2016 Napisano 4 Maj 2016 Możesz poblokwać użytkowników ,którzy cię drażnia i nie zwracać na ich posty uwagi. A ogółnie wrzuć na luz i rób swoje. Krytyki zaś słuchaj. Jak ktoś mowi ,że coś nie tak to nad tym się zastanów jak już ciśnienie zejdzie. Pozdrawiam i wytrwałości i cierpliwości.
Akierek Napisano 4 Maj 2016 Autor Napisano 4 Maj 2016 Dzieki Seba . Po pracowalem nad siatka i zageszczeniem. Usunalem niektore niepotrzebne loopy, oraz wciecie na bocznej szybie.
Sebazx6r Napisano 5 Maj 2016 Napisano 5 Maj 2016 http://www.aliismail.com/tutorial_car_modeling.html http://www.aliismail.com/downloads/Making%20Of%20S600.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się