Skocz do zawartości

Blender 2.78 wydany!


Monio

Rekomendowane odpowiedzi

Vd0yrRp.jpg

 

Można już pobrać oficjalne wydanie Blendera 2.78

 

Nowości w tym wydaniu:

  • Wsparcie dla Alembic.
  • Rendering sferycznej stereoskopii pod VR
  • MicroDisplacement, lepsze wsparcie dla Subdivision i OpenSubdiv
  • Grease Pencil został gruntownie przebudowany. Teraz można robić złożone animacje 2D i rysunki.
  • Wiele usprawnień Viewportu. Proceduralne tekstury, Bump Mapping, poprawione normal mapy.
  • Malowanie krzywymi po powierzchni modeli.
  • Bendy Bones. Miękkie, deformowalne kości w rigach.
  • Wiele optymalizacji wydajności Cyclesa, malowania, sculptu, modelowania i innych modułów.
  • Zestaw nowych addonów. Poprawki i starych.
  • Ponad 500 poprawionych błędów z poprzednich wydań.

 

Download:

https://www.blender.org/download/

 

Więcej o nowościach:

https://www.blender.org/features/2-78/

https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Proponuje blenderowym nerdom żebyśmy tym razem nie gadali jak to zdążyliśmy przetestować i przyzwyczaić się do nowych ficzerów z daily buildów. Skupmy się na tym co nimi robimy. ;)

 

Ja ciesze się najbardziej z proceduralek i usprawnień we viewporcie. To pozwala mi robić niezłe triki przy malowaniu masek którymi potem miksuje texy zrobione w Substance (robię sporo materiałów w layered workflow). Brakuje mi jedynie podglądu Pointiness żebym nie musiał odpalać renderu aż do momentu finalnego bakeu maski. Trochę pomogłem Sergeyowi testując te usprawnienia. Jakby ktoś był ciekawy to zrobiłem listę kompatybilności w Cycles Material Preview: http://bit.ly/2cRu2DV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ILM pracuje na własnych toolach podpiętych do kilkuletniej wersji Majki... ;)

Przy okazji trollowania - z wczorajszego ZB Summit: podglad na zaawansowane techniki ILM w drugim epizodzie Starych Warsow:

ixkPQdR.jpg

Zbrusha zaczeli uzywac dopiero przy Piratach z Karaibow... Jak sie dalo na nurbsach tworzyc postaci to i Blender by dal rade :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo outlinera to właśnie dzis odkryłem zajebisty ficzer w przeglądaniu plików jest opcja nawet 3 poziomowego przegladania.. generalnie chodzi oto że jak wejdziemy w folder. i tam są jeszcze inne foldery a w nich pliki i dalej jakieś foldery.. to Blender nam wyświetli wszystko maksymalna wartośc to 3 poziomy :D sztos. dobre jak się szuka starych plikó nie trzeba wchodzić w każdy folder pojedyńczo.. tylko wchodzisz w sam folder pojektu i widzisz wszystkie obrazki odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano. Dodali to jakieś 2 wersje temu chyba. Najfajniejsze jest to że on również wchodzi w same pliki blend dzięki czemu możesz wyszukać interesujące cię obiekty, tekstury, node grupy etc. Korzystam z tego ciągle.

Takich smakowitości będzie więcej w 2.8. Bastien Montagne ciśnie z temat całego asset managementu, linkowania, nawigacji po plikach projektu. Opłacają go między innymi goście z Nimble Collective.

 

Boris - Taka przeglądarka asetów? Będzie w 2.8. News z przed chwili: https://code.blender.org/2016/10/asset-management-and-pipeline/

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności