Napisano 30 Wrzesień 20168 l Można już pobrać oficjalne wydanie Blendera 2.78 Nowości w tym wydaniu: Wsparcie dla Alembic. Rendering sferycznej stereoskopii pod VR MicroDisplacement, lepsze wsparcie dla Subdivision i OpenSubdiv Grease Pencil został gruntownie przebudowany. Teraz można robić złożone animacje 2D i rysunki. Wiele usprawnień Viewportu. Proceduralne tekstury, Bump Mapping, poprawione normal mapy. Malowanie krzywymi po powierzchni modeli. Bendy Bones. Miękkie, deformowalne kości w rigach. Wiele optymalizacji wydajności Cyclesa, malowania, sculptu, modelowania i innych modułów. Zestaw nowych addonów. Poprawki i starych. Ponad 500 poprawionych błędów z poprzednich wydań. Download: https://www.blender.org/download/ Więcej o nowościach: https://www.blender.org/features/2-78/ https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78
Napisano 30 Wrzesień 20168 l Autor Proponuje blenderowym nerdom żebyśmy tym razem nie gadali jak to zdążyliśmy przetestować i przyzwyczaić się do nowych ficzerów z daily buildów. Skupmy się na tym co nimi robimy. ;) Ja ciesze się najbardziej z proceduralek i usprawnień we viewporcie. To pozwala mi robić niezłe triki przy malowaniu masek którymi potem miksuje texy zrobione w Substance (robię sporo materiałów w layered workflow). Brakuje mi jedynie podglądu Pointiness żebym nie musiał odpalać renderu aż do momentu finalnego bakeu maski. Trochę pomogłem Sergeyowi testując te usprawnienia. Jakby ktoś był ciekawy to zrobiłem listę kompatybilności w Cycles Material Preview: http://bit.ly/2cRu2DV
Napisano 30 Wrzesień 20168 l Jak dla mnie to adaptyvny subdiv! a co za tym idzie displacement jest najistotniejszą zmianą oraz to że wszystko od wciśnięcia F12 jest liczone na wszystkich rdzeniach.
Napisano 1 Październik 20168 l Autor ILM pracuje na własnych toolach podpiętych do kilkuletniej wersji Majki... ;) Poruszenie jest wśród tych 5 milionów osób rocznie które ściągają blendera.
Napisano 1 Październik 20168 l mozna by zaryzykować stwierdzenie, że za 15lat już nikt tak nie powie. Ale nie wiadomo, czy wtedy ILM będzie jeszcze istniał.
Napisano 1 Październik 20168 l kurcze blade, jak tak dalej będzie szło to producenci innych softów będą mogli pakować walizki i wybrać między; wspierać Blendera lub przebranżowienie :), a jeszcze pamiętam słynną zbiórkę 100 tyś na uwolnienie kodu wtedy bardzo topornego Blendera.
Napisano 1 Październik 20168 l ILM pracuje na własnych toolach podpiętych do kilkuletniej wersji Majki... ;) Przy okazji trollowania - z wczorajszego ZB Summit: podglad na zaawansowane techniki ILM w drugim epizodzie Starych Warsow: Zbrusha zaczeli uzywac dopiero przy Piratach z Karaibow... Jak sie dalo na nurbsach tworzyc postaci to i Blender by dal rade :D
Napisano 1 Październik 20168 l ogólnie jak się spojrzy na największe studia.. to techniki których oni używają są mega stare. chociażby wystarczy spojrzeć na RenderMan'a dopiero od niedawna ma FGI.
Napisano 2 Październik 20168 l GI ma być chyba tylko liczone na GPU i cośtam jeszcze. co do outlinera a co z nim nie tak? Ja bym w sumie tam nic nie zmieniał :)
Napisano 2 Październik 20168 l Spoko update. Najbardziej cieszy mnie Alembic, ulepszony Grease Pencil i "Spherical Stereo VR".
Napisano 2 Październik 20168 l a wracajac do Blendera to... kiedy Outliner? Hm... jakoś już 5 lat temu? Wg mnie lepszy niż w Maya.
Napisano 2 Październik 20168 l Najwygodniejszy Outliner jest w Cinema4D, ale ten w Blenderze też niczego sobie, kwestia przyzwyczajenia.
Napisano 2 Październik 20168 l Autor a wracajac do Blendera to... kiedy Outliner? Wtedy kiedy przestaniesz być roszczeniowym trollem, spiszesz racjonalny, dobrze przygotowany proposal i przekażesz go developerom. Czyli obstawiam że nigdy, right? ;)
Napisano 2 Październik 20168 l bez apelacyjnie jak dlamnie jednak najwiekszym nowym ficzerem jest adaptywny subdiv bazujacy na pixelach. to jest game changer :D oraz alembic. mały teścik for fun :D
Napisano 2 Październik 20168 l Autor Fajne. Mam nadzieje że 2.8 przyniesie teselacje na GPU w realtime. To będzie mój game changer.
Napisano 2 Październik 20168 l apropo outlinera to właśnie dzis odkryłem zajebisty ficzer w przeglądaniu plików jest opcja nawet 3 poziomowego przegladania.. generalnie chodzi oto że jak wejdziemy w folder. i tam są jeszcze inne foldery a w nich pliki i dalej jakieś foldery.. to Blender nam wyświetli wszystko maksymalna wartośc to 3 poziomy :D sztos. dobre jak się szuka starych plikó nie trzeba wchodzić w każdy folder pojedyńczo.. tylko wchodzisz w sam folder pojektu i widzisz wszystkie obrazki odrazu.
Napisano 2 Październik 20168 l Autor Ano. Dodali to jakieś 2 wersje temu chyba. Najfajniejsze jest to że on również wchodzi w same pliki blend dzięki czemu możesz wyszukać interesujące cię obiekty, tekstury, node grupy etc. Korzystam z tego ciągle. Takich smakowitości będzie więcej w 2.8. Bastien Montagne ciśnie z temat całego asset managementu, linkowania, nawigacji po plikach projektu. Opłacają go między innymi goście z Nimble Collective. Boris - Taka przeglądarka asetów? Będzie w 2.8. News z przed chwili: https://code.blender.org/2016/10/asset-management-and-pipeline/ Edytowane 2 Październik 20168 l przez Monio
Napisano 2 Październik 20168 l jakiś koleś zrobił zajebisty client do assetów.. który działa w oddzielnym oknie i jest ciągle na wierzchu.. chyba to była ta sama osoba od bool toola.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto