Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem

Piszę jeszcze bo mam taki problem, w scence jest samochód który ma przejechać przez lustro-teleport (do innej sceny). I jak zrobić aby po minięciu lustra samochód znikał? Ja wiem że można zrobić wersję ujęcia bez auta i poklatkowo usunąć ale czy możliwe jest zrobienie tego na raz?

de77f248605233.5e9b593f6c98d.gif

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Hmm, może auto i lustro wyrenderować na osobnym passie, w którym lustro ma alfę ustawioną na -1 (lub 0, nie pamiętam już)? Dzięki temu auto za lustrem będzie wymaskowane na czarno. Trzeba tylko do tego patentu rozciągnąć maksymalnie ten teleport, żeby objął cały kadr, nie ruszając przy tym jego pivotów ani skali, żeby animacja "ripple" została dokładnie ta sama.

Nie wiem czy to pyknie, ale to pierwsze co mi przyszło do głowy 😉

Albo wyrenderować samą maskę w scanline - auto ma biały materiał, powiększone lustro i tło czarny, puszczamy animację i voila, pozostaje tylko to poskładać.

Edytowane przez Loozack
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Heh, @Loozack, gdy to piszesz już renderuję na gotowo, i jak piszesz na osobnych przebiegach, chyba inaczej się nie da. Pozdrawiam 🙂

 

Jeszcze w gifie zauważyłem błąd, tam podłoga się układa na istniejące już kafelki, a ma być że ona się tworzy, kafelki nadlatują pod nadjeżdżajacy samochód, i tak będzie finalnie.

Edytowane przez Pawlito
  • Like 1
Napisano

Joł joł joł madafaka

Wrzucam kolejne postępy. Rozwinąłem temat wirtualnego świata na kolejne ujęcia. Napisałem sobie scenariusz, który stopniowo staram sie realizować.

Mój ostatni pomysł to wnętrzności komputera, tutaj Amigi. Jest scena z mostem w stylu golden gate w san francisco, i w tle panorama miasta, stylizowana na płytę główną. Posiadacze Amig dostrzegą zapewne znajome wątki, nazwy układów, procesorów stosowanych w tych komputerach.

Jest scena - level, inspirowany grą Outrun, gdzie mijamy kolejne scenerie. Inspiracji jest znacznie więcej, mniej lub bardziej oczywiste o których napiszę później.

Do rzeczy.

f26bf948605233.5f194a3771d56.jpg

f3efc148605233.5f194a377275b.jpg

 

2e450748605233.5f09fd558f9eb.jpg

72a6a248605233.5eb9313b1f56f.gif

3eec8148605233.5eb9313b1fbe8.gif

612b9c48605233.5f09fd558fe02.gif

d6737a48605233.5f194a3773010.gif

  • Like 8
Napisano (edytowane)

No to jeszcze ujęcia otwierające. Pierwsze z nich inspirowane filmem, pewnie zgadniecie jakim. Tutaj bez color-gradingu, docelowo będzie jak w poprzednim poście.

Dzięki z feedback.

40bfec48605233.5fb25ba3b9895.gif

34106948605233.5fb25ba3ba1c2.gif

 

 

 

Edytowane przez Pawlito
  • Like 6
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. Mam kolejne ujęcia, idzie wolno ale jednak. Cieszę się że ktoś tu zagląda i widzę że trafił się subskrybent he he - dziękuję. Nie wiem ktoś mi pisał że ruch kamery jest zbyt matematyczny dlatego dodałem kontroler noise, taki wiecie "efekt filmu". Ludziki i ruch uliczny dorabiam zawsze pod koniec, mam je gotowe i wystarczy wstawić - więc bedą. Pozdrawiam.

9db11748605233.6086df8374484.jpg

 

a9d89748605233.6086df8373f81.jpg

 

e0886148605233.6086df83738e1.jpg

 

6b4c2448605233.6086df8374aba.jpg

9edb8a48605233.6031721e241e8.gif

0d24e648605233.6086df8374f3c.gif

 

Edytowane przez Pawlito
  • Like 6
Napisano

Nie wiem, czy to cały kadr na ostatnim gifie, ale spróbowałbym nie ucinać prawych świateł. Moim zdaniem źle to wygląda. Jest tam taki moment, że kamera najpierw się obraca, a potem wjeżdża za auto. Może spróbuj zrobić to jednym ruchem, obrót w czasie wjeżdżania za auto. Nie wiem, czy jasno to wyraziłem 🙂

Napisano

Chciałem osiągnąć efekt filmowania z ręki lecz z użyciem steadicama, taki kontrolowany chaos (nie wiem czy dobrze to wyrażam).  Żeby to poprawić musiałbym zmienić trajektorie kamery które mam ustalone pod całe ujęcie. Chociaż, kurcze, mi się to podoba. Pytanie do reszty forumowiczów - naprawdę jest źle, to ujęcie z ostatniego gifa? 

Napisano

Tu bardziej chyba chodzi o samo kadrowanie, a nie o ruch z ręki. Po prostu to przycięcie auta wygląda na zbyt przypadkowe. Ruch z ręki nie oznacza średniego kadrowania, czy przypadków. W kwestii samego ruchu to wydaje mi się taki trochę niestedicamowy, ponieważ najpierw kamera dojeżdża do końca auta, potem się obraca, a następnie dopiero się podnosi i kończy obrót. To wszystko powinno być w miarę jednym ruchem, i moim zdaniem, tego tyczył się zarzut o mechaniczności ruchu kamery. Chyba, że tak ma być z racji "cyfrowego" otoczenia 🙂

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Siemka.

Nie musiałem zmieniać trajektorii kamery (co na plus), opóźniłem za to jej obrót. A czy jest lepiej oceńcie sami. Szybki zrzut z viewportu:

Dziękuję komentującym.

Pozdrowienia dla więzienia

Edytowane przez Pawlito
  • Like 4
Napisano

Siemanko, nowe rzeczy:

190f3248605233.60f86a99de94a.jpg

3ff26f48605233.60f86a99de498.jpg

 

A i naszkicowałem tło fabularne dla tych scenek. Nie jestem literatem więc nie linczujcie, oto ono, cyk fuch:

"Dystopian Streets"

W dystopijnej przyszłości nie ma reguł. Prawo i siła jest po stronie bogatszego. Zanieczyszczenie środowiska powoduje wielodniowe okresy ciągłej nocy lub niekończących się ulew. Ludzie odnajdują szczęście w narkotykach, seksie i sieci. Zabijają ból codziennej egzystencji rozmaitym sposobami, też nielegalnymi. Zresztą legalność jest kwestią do uzgodnienia za odpowiednią cenę. Policję możesz wynająć a ustawę kupić. Oficjalnym rządem od dawna sterują finansowi potentaci dbający jedynie w własne dobro. Mieszkanie na setnym piętrze luksusowego hiperwieżowca nie jest niczym wyjątkowym. Głównie mieszkają tam białe kołnieżyki, biurowi pracownicy dużych firm, lub inny zaufany personel, ukratkiem spogladający na siebie z nienawiscią i zazdrością, nieustannie porównujący się. Zazdroszczą sobie wyższego piętra w domu, latającego samochodu, ładniejszej żony. Każdy z nich marzy że kiedys się dorobi i zamieszka na wymarzonej "Wyspie". Średnia klasa społeczna praktycznie nie istnieje. Większość mieszkanców, szarej masy z nizin społecznych pracuje w licznych megakorporacjach przy obsłudze produkcji w oczyszczalniach scieków, fabrykach produkujacych podzespoły biomechaniczne, ogniwa elektryczne, elektrowniach atomowych, firmach uzdatniajacych materiały radioaktywne, wszedzie tam gdzie jest to tańsze od stosowania maszyn. Nieliczni, dostatcznie majętni mogą uciec stąd do pozaziemskich kolonii - rajskich wysp, zasiedlonych sztuczną roslinnością i zwierzętami, namiastką natury, gdzie świeże powietrze dostarczają procesory atmosferyczne wysokie na 200 metrów. Jadą tam w jedną tylko stronę na wieczne wczasy lub emeryturę. Życie na Wyspie jest na zasadzie "all inclusiv", po wcześniejszym zasileniu konta organizatora sumą 1 mld dolarów. Przeważnie są to właściciele lub ścisły zarząd tychże korporacji. Na ulicach panuje prawdziwy kulturowy kocioł. Ludzie prowadzą swoje lokalne biznesy - bary, sklepy, sale projekcyjne, hotele, firmy transportowe. Porozumiewają się w językach całego swiata a rozmowy tłumaczą im translatory wszczepione w membranę ucha. Na ulicach tryska fontanna sztucznych neonowch barw, reklam, szyldów o dowolnej treści. Spersonalizowane reklamy filmów porno wyświetlają się przejeżdżającym na głównych ulicach miasta. Prawdziwe piekło na ziemi, jednak w jakiś dziwny niezrozumiały sposób chcesz tu być... masz wybór?

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Yoł niggas

Pora pokazać co nowego w projekcie. A przyznaje że nie wiele bo życie prywatne. Ale zawsze coś. I nie wiem co dalej powiedzieć to może pokaże:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

A tutaj scena inspirowana drugim Terminatorem. Obecnie jest w fazie koncepcji, helikopter będzie ścigał naszego bohatera, strzelał i ogólnie będzie niemiły. Ostatecznie zostanie zezłomowany w efektownej eksplozji.

spacer.png

Pozdrawiam

edit:

spacer.png

Edytowane przez Pawlito
  • Like 3
Napisano

Siemano

Ostro jestem wkręcony w klimat drugiego Terminatora, toteż i wrzutka jest inspirowana akcją z filmu.

Mam prośbę, piszcie czy ujęcia - szybkość, kadrowanie, praca kamery jest ok. Widzę kilka błędów ale zawsze świeże spojrzenie dużo pomaga.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

A tutaj jeszcze prevki z viewportu

Na powyższym widać jak nasz samochód jest mocno podziurawiony. Mimo poniesionych zniszczeń desperacko ucieka i stara się zgubić pościg.

A dla lepszego wczucia podczas przeglądania wątku polecam posłuchać

 

 

 

Hasta la vista, baby!

 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Siemandero 5-2-0!

O cholera! Chyba mamy poważną awarię.

ee87ba48605233.634468c3adc0f.jpg

d43aaf48605233.63446d0eed169.gif

5a298848605233.63446d0eedff7.gif

38832348605233.634468c3aee27.gif

Helikopter uparcie atakował, zniżył pułap i znalazł się na ogonie samochodu. Nagle ostre hamowanie, jedyna szansa na zgubienie pościgu. Helikopter poderwał się chcąc uniknąć zderzenia z samochodem, lecz na ten manewr nie było miejsca. Nie przy tej prędkości. Zaliczył zderzenie z kolejką lokalnego zakładu utylizacji odpadów i można powiedzieć że odbył skrócona drogę na wysypisko. A taki ładny był, amerykański.

A za resztę komentarza niech posłuży filmik:

 

Jeśli macie uwagi do kadrów, animacji, coś dodać ująć, śmiało piszcie.

Pozdrawiam

Paweł

Edytowane przez Pawlito
  • Like 4
Napisano

Nie chce ci się między szprychy wcinać, myślałeś czy aby nie zrobić że heli wali "mordą" o jezdnię? Jakby najpierw rypoł w "wiadukt" a potem milutko mordka z zachowaniem pędu opadła na drogę? No ale to tak sobie rozkminiam tylko 🙂 Ogólnie GOOD JOB! 👍

  • Like 1
Napisano (edytowane)

@michal1 Klimat inspirowany drugim terminatorem, a dokładnie rozdział z ucieczką po autostradzie. Dzięki

@Mortom Robię wg scenariusza. Dużo czasu poszło na obliczenia efektów wybuchu (fumefx), próby. Już nie chcę tego zmieniać. Ale pokażę palące się szczątki helikoptera i samochód teleportujący się do innego świata.

Cieszę się że nie ma poważniejszych problemów. Dzięki za feedback.

Edytowane przez Pawlito
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności