Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

Postanowiłem założyć własną teczkę z dwóch powodów.

Po pierwsze, wymyśliłem sobie że upublicznienie prac spowoduje wzrost ich jakości (ponieważ będę musiał się liczyć z możliwością krytyki)

Po drugie, być może znajdzie się ktoś chętny pomóc mi poprawić jakość prac przez korektę wrzucanych tutaj obrazków (do czego serdecznie zapraszam :)

 

Na początek portret.

Postanowiłem nauczyć się robienia włosów pod gry, w tym celu zamierzam stworzyć postać z okładki darkcrayona do książki „czarna szabla". Zanim jednak dojdę do układania kart włosów postanowiłem stworzyć portret postaci, czego efekt widzicie poniżej. Nie zamierzam się trzymać okładki 1:1, ponieważ blizna na prawym oku mi się średnio podoba i zamierzam ją zastąpić inną, ale broda i czapka pozostaną bez zmian, chyba.

 

Zaczynałem z zbrushowej kulki, oczy zrobione w maxie. Ogólnie rzecz biorąc jestem usatysfakcjonowany z tego jak twarz wygląda na razie, ale ponieważ nie znam anatomii pewnie popełniłem jakieś okropne błędy wypalające oczy. (Anatomią chce się zająć po tym projekcie, bo muszę zebrać kasę na kurs :/ )

 

Jak na razie wygląda to tak:

mkg9vs.jpg

 

Z chęcią przyjmę każdą korektę i sugestię :)

Edytowane przez muszka pietruiszka
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wypowiem się konkretnie na temat wartości anatomicznej prac. Sam sculpt wygląda na niezły (na pierwszy rzut oka kości rzuchwy przy uszach chyba za mocno są zarysowane i oczy nieco za blisko siebie...tyle umiem wyłapać na szybko). Jestem ciekaw na który kurs zbierasz? Masz jakiś link do tego kursu?

Napisano

@Hris Zbieram na digitail portrait sculpting od scotta eatona http://www.scott-eaton.com/ Jak na razie nie jest zapowiedziany oficjalnie, ale jak pisałem do niego maila to powiedział że na wiosnę powinien być jak dobrze pójdzie. Jak nagle poprawi się jakość moich wrzutów to znaczy że w końcu uzbierałem haha

 

hmm w teorii między oczami zrobiłem odstęp na jedno oko więc powinno być w miarę ok, ale przyjrzę się rozstawowi oczu bardziej w nadchodzących dniach, dzięki za radę :)

Napisano (edytowane)

Po 5 różnych wersjach blizn zdecydowałem się na coś w tym stylu bo wygląda najlepiej, a i tak nie zależy mi na odwzorowaniu konceptu 1:1.

1zqa9oz.jpg

 

Plus jest taki że udało mi się zrobić retopo, i wydaje mi się że poza uchem które jest dość gęste jest nawet całkiem ok (ale pewnie za chwilę mnie wyprowadzicie z błędu :) )

Plan jest żeby w najbliższym czasie rozłożyć UVki i zrobić projekcję porów w substance painterze bo ponoć wychodzi podobnie jak w mari, warto spróbować.

Na czerwono zaznaczyłem gdzie mam gwiazdki, starałem się je wrzucić tam gdzie nie było by zbyt dużych deformacji, w tym celu kierowałem się obrazkiem z deformacjami stylizowanej postaci. Dodatkowo zaznaczyłem jak układają się loopy dla wygody oglądania

2upu4u8.jpg

 

będę wdzięczny za rady co mógłbym zrobić lepiej :)

Edytowane przez muszka pietruiszka
Napisano (edytowane)

@damian85osg dzięki wielkie! następne topo będzie dużo lepsze ^^

 

od ostatniego postu trochę sie podziało, UV i tekstury mniej więcej ogarnięte.

Cała twarz ma jedną mapę 4k, oczy w sumie też po 4k bo chciałem sprawdzić czy to w ogóle z daleka będzie widać.

Oczywiście nie widać, ale dużo roboty jest ze zmianą rozdzielczości map więc na razie tak zostanie :) W następnym poście będą już poprawione na docelowe 1k.

 

Jutro dodam jeszcze jakiś bród na twarzy i będę zabierać się za włosy i układanie plane'ów macie jakieś porady żeby zrobić to szybko i ładnie?

 

Rendery prościutko z marmoseta, jeszcze ciepłe :)

 

2jxhxj.jpg

317dtoj.jpg

 

EDIT: podmieniłem obrazki na rendery z docelowymi mapami 1k

Edytowane przez muszka pietruiszka
Napisano

Trochę mi ten uśmiech nie pasuje do wyglądu twarzy.

 

Jutro dodam jeszcze jakiś bród na twarzy i będę zabierać się za włosy i układanie plane'ów macie jakieś porady żeby zrobić to szybko i ładnie?

 

Albo szybko albo ładnie. Może też być wolno i brzydko :P

 

A jaka fryzura? masz gdzieś koncept?

Napisano

update sytuacji, włosy zrobione. Od jutra zabieram się za robienie szabelki i koszuli żeby odpocząć trochę od układania plane'ów. Na sam koniec zostanie do zrobienia czapka.

 

Ogólnie muszę przyznać że broda i włosy mi się podobają (jak na pierwszy raz to myślę że jest w miarę ok :D ) wąs tak średnio ale nie bardzo mam pomysł jak go poprawić.

 

Będę wdzięczny za sugestię co poprawić lub czemu się przyjrzeć.

2ng75oy.jpg

2nsqlgi.jpg

2h6gjl3.png

Napisano

Mały update.

Wiem, że na pewno będę musiał poprawić krew na twarzy i dodać więcej krwi na szyi. Później zabiorę się do zrobienia szubienicy i czapki żeby było troszkę bliżej konceptu

 

Wiem że ktoś może zwrócić uwagę że nie widać kciuka, ale szable husarskie miały taki teges (paluch się toto nazywa) gdzie się wkładało kciuk i uznałem że fajnie będzie się tego trzymać :D

 

Tradycyjnie screeny z marmoseta bez retuszów

 

owPwvFf.jpg

sNC4JLR.jpg

Napisano

Wiem że ktoś może zwrócić uwagę że nie widać kciuka, ale szable husarskie miały taki teges (paluch się toto nazywa) gdzie się wkładało kciuk i uznałem że fajnie będzie się tego trzymać :D

 

No tak, ale ten "teges" byl z drugiej strony, od wewnetrznej. Wiec kciuk nadal obejmowal rekojesc, gdyby trzymac tak jak zrobiles (wersje dla leworecznych) bron moze latwo wypasc.

Napisano

@tomugeen hmm by to wiele wyjaśniało, w takim razie muszę to poprawić. Dzięki!

 

poprawiłem rękę i doprowadziłem tekstury do zadowalającego mnie (narazie) stanu. Za chwilę zaczynam robić czapkę, a po zrobieniu jej odstawiam model na jakiś czas, żeby mi się oko odzwyczaiło :D

 

Fleifr6.jpg

hzpuArW.jpg

Napisano

na razie uważam gościa za skończonego, ale pewnie za jakiś czas znajdę coś denerwującego co trzeba będzie poprawić dlatego nie wrzucam do galerii skończonych prac (zresztą i tak wątpię że się tam nadaje pod względem poziomu :P)

 

Uważam że jak na pierwsze podejście do włosów wyszło całkiem przyzwoicie, ale jestem też świadomy, że jest masa rzeczy które mogłem zrobić lepiej.

 

 

W każdym bądź razie mam nadzieję że dacie mi jakieś sugestie co poprawić i na co zwracać uwagę żeby było lepiej niż jest :)

aVO2pk9.jpg

Napisano

Dawno mnie tu nie było, w międzyczasie porobiłem kilka propsów dla praktyki i uczę się substance designera, przy okazji robiąc swój pierwszy enviroment, plan jest taki żeby zrobić coś podobnego do konceptu nick'a gindraux który wrzucam poniżej.

 

maya + substance designer/ painter + marmoset

 

KieX5N1.jpg

wIENC2v.png

 

Nadal nie skończone ale w końcu sekcja do wipów :D

Napisano

Zakończyłem robotę bramy, zeszło dłużej niż się spodziewałem. Pewnie dlatego że postanowiłem nauczyć się majki oraz substance designera przy tym projekcie.

 

Nie chce mi się zakładać nowego wątku w jakiejś innej sekcji forum dlatego wrzucam tutaj.

 

Render marmoset 3. Wszystko game ready, nie mam pojęcia dokładnie ile poly ale jak kogoś interesuje to sprawdzę :)

Ostatni screen to substancje stworzone w 100% proceduralnie w designerze.

 

Jak zawszę, jak ktoś widzi coś co kłuję w oczy to chętnie przeczytam co inni o tym myślą :)

 

8rJkSMt.jpg

LF8N7Rb.jpg

CZ8pxW4.jpg

ETj0XeQ.jpg

aJO1XMM.jpg

Napisano

@sebazx6r nie mogę zaprzeczyć, ale chyba ciągnie mnie bardziej do postaci także znaczy to tylko że muszę się bardziej przyłożyć i mniej opierdzielać :)

 

 

Postanowiłem się skupić na główkach przez jakiś czas, żeby w końcu ogarnąć je trochę lepiej. Zdecydowałem się skorzystać z biblioteki zdjęć bodies in motion żeby mieć porządne zdjęcia. Chciałbym zrobić wszystkie główki z tej galerii ale zobaczymy na co czas pozwoli.

 

Ogólnie widzę, że jest lepiej niż poprzednia głowa, więc się cieszę bo tamta zajęła z 2 tygodnie, a ta już tylko półtora dnia.

starałem się żeby twarz była podobna do kolesia ze zdjęcia ale wyszło jak zawsze.

 

tradycyjnie zachęcam do wytykania błędów :)

xO4uHZA.jpg

Napisano

jabym jeszcze posiedzial nad ta glowa, widac, ze juz lapie dosc fajnei charakter ale mozna jeszcze wyciagnac z niej sporo. Nos troche pognieciony i ta przegorda na srodku niepotrzebnie tak bardzo podkreslona.

Napisano (edytowane)

@genitalius Dzięki za radę, posiedziałem jeszcze trochę i poprawiłem kilka rzeczy. Trochę, bo nie widzę więcej na refce i wydaje mi się, że nie jest aż tak źle (w porównaniu z tym co widać we wcześniejszych postach) nie chcę się pchać w mikrodetal bo zejdzie z tym dużo czasu, który myślę że lepiej wykorzystam robiąc dalej inne głowy. W każdym bądź razie, dzięki za posta!

 

GUm3VC6.jpg

 

głowa nr.2 refka

ogólnie podoba mi się bardziej niż nr.1 pewnie dlatego że koleś jest starszy i było więcej do roboty. Minus jest taki że koleś ma brodę w refce i musiałem trochę pozgadywać jak by to wyglądało.

6UrKIOS.jpg

Edytowane przez muszka pietruiszka
Napisano

głowa nr. 6 refka

 

Czasu coraz mniej do zabawy w zbrushu, także chyba będę musiał mniej spać :D Zdecydowanie lepiej się pracowało niż przy poprzedniej, według mnie wyszła też o dużo lepiej niż poprzednia, także jestem zadowolony. Włosy robione na szybkości w 10 minut także dlatego wyglądają jak wyglądają, ale szkoda mi było czasu posiedzieć nad nimi dłużej

 

8NaYbct.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności